Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pantykous schreef:janderegelaa schreef:ONVZ, al jaren de beste verzekering. Het is niet voor niets dat de artsen zelf daar ook verzekerd zijn via de VVAA.
Hier ook al jaren ONVZ. Heel tevreden
upendo schreef:Ik lees even mee.![]()
Wij hebben afgelopen jaren vooral bij goedkope aanbieders gezeten (Ditzo en Ziezo van Zilveren Kruis) maar we hebben dit jaar wat extra dingen nodig hopelijk.Dus even zien welke verzekeraar het best passend is.
Mijn vrouw is niet te spreken over de wurgcontracten die CZ aan tandartsen aanbiedt. Inderdaad niet kostendekkend en een poot uitdraaien voor basiszorg (kunstgebitten) waardoor patiënten een deel zelf moeten betalen bovenop hun eigen risico. Dus CZ gaat bij ons uit principe een dikke streep doorheen. Vinden we ethisch gezien niet okee. Basiszorg hoor je vanaf te blijven.
Saaams schreef:Ik ben verzekerd momenteel bij de VGZ en mankeer nooit wat. Maar dat is niet jaarlijks een garantie
Ik ga van €168 naar €186… belachelijk..
Ik overweeg de overstap naar een andere zorgaanbieder en via de radio kwam ik bij FBGO uit.
Daar kom ik ook goedkoper uit. Moet alleen nog goed de polissen checken.
De enige verwachting is dat er volgend jaar een verstandskies uit moet via de kaakchirurg operatief ivm scheefliggend.
Dit is volgens mij iets vanuit de basis verzekering waarbij eigen risico toch?
Of moet ik hierin rekening houden in de hoogte van vergoeding bij mijn tandverzekering? (FBTO zegt: Hieronder vallen onder andere de periodieke controle bij de tandarts, wortelkanaalbehandeling, kronen en bruggen.)
Flower033 schreef:Saaams schreef:Ik ben verzekerd momenteel bij de VGZ en mankeer nooit wat. Maar dat is niet jaarlijks een garantie
Ik ga van €168 naar €186… belachelijk..
Ik overweeg de overstap naar een andere zorgaanbieder en via de radio kwam ik bij FBGO uit.
Daar kom ik ook goedkoper uit. Moet alleen nog goed de polissen checken.
De enige verwachting is dat er volgend jaar een verstandskies uit moet via de kaakchirurg operatief ivm scheefliggend.
Dit is volgens mij iets vanuit de basis verzekering waarbij eigen risico toch?
Of moet ik hierin rekening houden in de hoogte van vergoeding bij mijn tandverzekering? (FBTO zegt: Hieronder vallen onder andere de periodieke controle bij de tandarts, wortelkanaalbehandeling, kronen en bruggen.)
Kaakchirurg is inderdaad basisverzekering met eigen risico. Wel even nakijken of het ziekenhuis waar je heen wilt gecontracteerd is.
FBTO is Zilveren Kruis. De basispremie scheelt een paar euro per maand tov elkaar. 168 euro in 2022 betekent dat je flink aanvullend verzekerd bent. Misschien is dat niet nodig?
Polly schreef:Ik heb vorig jaar een verstandskies laten verwijderen bij de kaakchirurg, was nog lang niet door m'n eigen risico heen maar is gewoon helemaal betaald door de verzekering.
Ik ben al jaren verzekerd bij CZ, keurige service, snelle betalingen en bij vragen via mail of app ook altijd snel en duidelijk antwoord.
Gaby schreef:Hier ook al jaren ONVZ. Heel tevreden
Menino schreef:Polly schreef:Ik heb vorig jaar een verstandskies laten verwijderen bij de kaakchirurg, was nog lang niet door m'n eigen risico heen maar is gewoon helemaal betaald door de verzekering.
Ik ben al jaren verzekerd bij CZ, keurige service, snelle betalingen en bij vragen via mail of app ook altijd snel en duidelijk antwoord.
Ik verwacht wel dat je de rekening voor je eigen risico dan nog krijgt.
Ken geen 1 verzekering die bij zoiets zegt “laat maar zitten” en ziekenhuiszorg valt nooit onder de gehele dekking (zonder ER) volgens mij?
Wel heb ik de rekening voor mijn ER eens pas na 1,5 of 2 jaar ofzo gehad
karuna schreef:Daar zit ik ook mee daarom zit ik nog steeds bij dezelfde verzekeraar, gelukkig aevitea zou me wel accepteren daarom wacht ik hun premie even af.
Anders ik weet niet of dat kan, de basis bij de een en de aanvulling bij de ander?