Zorgverzekering 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 23:33

Hoe en wat kan ik ff niet meer vinden, heb er een mailtje over gehad volgens mij. Maar denk dat het straks ook wel,op,de site staat

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 00:02

Ik zit al jaren bij CZ en daar blijf ik ook. Veel medische kosten, bijna nooit problemen. Behalve de “standaard dingen dat bepaalde medicatie niet meer wordt vergoed (maar das overal gelijk) en soms gedoe met voorkeursmerken en doseringen die voor de verzekering beter passen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 00:04

Omdat dit topic beter op MWS past verplaats ik hem daar heen.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 03:11

Pantykous schreef:
janderegelaa schreef:
ONVZ, al jaren de beste verzekering. Het is niet voor niets dat de artsen zelf daar ook verzekerd zijn via de VVAA.

Hier ook al jaren ONVZ. Heel tevreden :j

Ik snap niks van hun tandverzekering, ik probeer de premie op de website te berekenen en ik kom er niet uit. Ik wil gewoon tot €250 100% vergoed. Kan iemand me helpen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 07:28

Ik lees even mee. :)

Wij hebben afgelopen jaren vooral bij goedkope aanbieders gezeten (Ditzo en Ziezo van Zilveren Kruis) maar we hebben dit jaar wat extra dingen nodig hopelijk. :) Dus even zien welke verzekeraar het best passend is.

Mijn vrouw is niet te spreken over de wurgcontracten die CZ aan tandartsen aanbiedt. Inderdaad niet kostendekkend en een poot uitdraaien voor basiszorg (kunstgebitten) waardoor patiënten een deel zelf moeten betalen bovenop hun eigen risico. Dus CZ gaat bij ons uit principe een dikke streep doorheen. Vinden we ethisch gezien niet okee. Basiszorg hoor je vanaf te blijven.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 07:35

Hier zilverenkruis met *3 aanvullend.
Er betaal ik vooruit in termijnen. Nog geen idee wat de premie zal gaan kosten in 2023, maar we zitten er prima en blijven er dan ook bij.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:37

upendo schreef:
Ik lees even mee. :)

Wij hebben afgelopen jaren vooral bij goedkope aanbieders gezeten (Ditzo en Ziezo van Zilveren Kruis) maar we hebben dit jaar wat extra dingen nodig hopelijk. :) Dus even zien welke verzekeraar het best passend is.

Mijn vrouw is niet te spreken over de wurgcontracten die CZ aan tandartsen aanbiedt. Inderdaad niet kostendekkend en een poot uitdraaien voor basiszorg (kunstgebitten) waardoor patiënten een deel zelf moeten betalen bovenop hun eigen risico. Dus CZ gaat bij ons uit principe een dikke streep doorheen. Vinden we ethisch gezien niet okee. Basiszorg hoor je vanaf te blijven.

De basiszorg is bij iedere verzekering hetzelfde. Vanuit de basis wordt 75% vergoed van een kuntgebit. En dat is bovenop je eigen risico.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:47

Inderdaad Jan, dat had ik ook bij Zilveren Kruis en nu bij DSW.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:04

Net ook Nieuwe polis binnen van OHRA. Kostenstijging valt me mee, maar uit de formulering is af te leiden dat vrije zorgkeuze verder is uitgekleed, maar het staat er niet heel duidelijker. Later nog maar beter lezen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:27

Ja klopt maar bij CZ zul je dus nog meer moeten toeleggen als je tandarts zo'n contract heeft getekend.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:29

Ik ga serieus naar 195 euro per maand :( Dat is toch gewoon bizar voor een verzekering voor minima... Kan alleen niet vinden wat de wijzigingen in het pakket worden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:49

Ik ben verzekerd momenteel bij de VGZ en mankeer nooit wat. Maar dat is niet jaarlijks een garantie :+

Ik ga van €168 naar €186… belachelijk..

Ik overweeg de overstap naar een andere zorgaanbieder en via de radio kwam ik bij FBGO uit.
Daar kom ik ook goedkoper uit. Moet alleen nog goed de polissen checken.

De enige verwachting is dat er volgend jaar een verstandskies uit moet via de kaakchirurg operatief ivm scheefliggend.

Dit is volgens mij iets vanuit de basis verzekering waarbij eigen risico toch?
Of moet ik hierin rekening houden in de hoogte van vergoeding bij mijn tandverzekering? (FBTO zegt: Hieronder vallen onder andere de periodieke controle bij de tandarts, wortelkanaalbehandeling, kronen en bruggen.)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:11

upendo schreef:
Ja klopt maar bij CZ zul je dus nog meer moeten toeleggen als je tandarts zo'n contract heeft getekend.

Basisverzekeringszorg is toch altijd tegen dezelfde prijs?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:12

Ik heb vorig jaar een verstandskies laten verwijderen bij de kaakchirurg, was nog lang niet door m'n eigen risico heen maar is gewoon helemaal betaald door de verzekering.

Ik ben al jaren verzekerd bij CZ, keurige service, snelle betalingen en bij vragen via mail of app ook altijd snel en duidelijk antwoord.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:17

Saaams schreef:
Ik ben verzekerd momenteel bij de VGZ en mankeer nooit wat. Maar dat is niet jaarlijks een garantie :+

Ik overweeg de overstap naar een andere zorgaanbieder en via de radio kwam ik bij FBGO uit.

De enige verwachting is dat er volgend jaar een verstandskies uit moet via de kaakchirurg operatief ivm scheefliggend.

Of moet ik hierin rekening houden in de hoogte van vergoeding bij mijn tandverzekering? (FBTO zegt: Hieronder vallen onder andere de periodieke controle bij de tandarts, wortelkanaalbehandeling, kronen en bruggen.)

Kaakchirurg is inderdaad basisverzekering met eigen risico. Wel even nakijken of het ziekenhuis waar je heen wilt gecontracteerd is.

FBTO is Zilveren Kruis. De basispremie scheelt een paar euro per maand tov elkaar. 168 euro in 2022 betekent dat je flink aanvullend verzekerd bent. Misschien is dat niet nodig?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:23

Flower033 schreef:
Saaams schreef:

Kaakchirurg is inderdaad basisverzekering met eigen risico. Wel even nakijken of het ziekenhuis waar je heen wilt gecontracteerd is.

FBTO is Zilveren Kruis. De basispremie scheelt een paar euro per maand tov elkaar. 168 euro in 2022 betekent dat je flink aanvullend verzekerd bent. Misschien is dat niet nodig?

Bedankt voor deze info!

Ik heb inderdaad een aanvullende verzekering.
Zowel tand als aanvullend “werkt goed” ivm evt fysio behandelingen vanuit VGZ.

Maar dan is het rondom de kaakchirurg helder. Dat is het enige wat in de verwachting ligt. Verder niks voorspelbaars.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 12-11-22 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:30

Polly schreef:
Ik heb vorig jaar een verstandskies laten verwijderen bij de kaakchirurg, was nog lang niet door m'n eigen risico heen maar is gewoon helemaal betaald door de verzekering.

Ik ben al jaren verzekerd bij CZ, keurige service, snelle betalingen en bij vragen via mail of app ook altijd snel en duidelijk antwoord.

Ik verwacht wel dat je de rekening voor je eigen risico dan nog krijgt :)) .

Ken geen 1 verzekering die bij zoiets zegt “laat maar zitten” en ziekenhuiszorg valt nooit onder de gehele dekking (zonder ER) volgens mij?
Wel heb ik de rekening voor mijn ER eens pas na 1,5 of 2 jaar ofzo gehad >;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:59

Gaby schreef:
Hier ook al jaren ONVZ. Heel tevreden :j

Ik snap niks van hun tandverzekering, ik probeer de premie op de website te berekenen en ik kom er niet uit. Ik wil gewoon tot €250 100% vergoed. Kan iemand me helpen?[/quote]

Tandfit A is 200 euro 100% vergoed, waarvan 75 euro preventie dus je controles en mondhygiëniste. Dus 125 euro kosten 100% vergoed die niet onder preventie vallen.

Tandfit B is het zelfde kunstje maar dan 500 vergoed (350 kosten en 150 voor controle)

Tandfit B is

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:12

Menino schreef:
Polly schreef:

Ik verwacht wel dat je de rekening voor je eigen risico dan nog krijgt :)) .

Ken geen 1 verzekering die bij zoiets zegt “laat maar zitten” en ziekenhuiszorg valt nooit onder de gehele dekking (zonder ER) volgens mij?
Wel heb ik de rekening voor mijn ER eens pas na 1,5 of 2 jaar ofzo gehad >;)

Ik heb naar aanleiding van jouw bericht toch maar even teruggezocht maar je hebt gelijk, het is inderdaad verrekend met mijn eigen risico. Excuses voor mijn foutieve info, ik kon me echt niet meer herinneren dat ik er een nota van gehad had. Y;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:14

De premie is binnen van zilveren kruis. Heel stevige verhoging met een brief erbij van jaa alles is duurder enz bla bla. Maar hoewel volgens de aankondiging hun maandpremie van de basis niet zo omhoog zou gaan hebben ze de goedkoopste aanvulling echt stevig laten stijgen lijkt het,

Vorig jaar 1571,75 euro. Nu zou ik 1738,94 euro kwijt zijn een stijging van 167,19 euro op jaarbasis. Voor de kale basis, de laagste aanvulling en geen tandarts. Bijna 14 euro per maand duurder dus. 8)7 Het verschil zit hem vooral in het aanvullende stuk. Die gaat 45% omhoog per maand. En eigen risico al op begin februari meestal.

Nu wachten wat aevitea gaat kosten. Die komen er kennelijk pas de 17 e mee online.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:02

Wie weet hoe het zit net overstappen als je chronisch ziek bent en hoge kosten hebt die vanuit basisverzekering vergoed worden. Lees 25k per jaar. (Medicatie alleen is al 2000 per maand) Mogen ze je weigeren?

En bij aanvullende verzekering? Moet aanvullende verzekering hebben vanwege orthodontie oudste zoon.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:05

Qua basisverzekering niet als het goed is, aanvullend kunnen wel beperkingen aan zitten, ja.

Daarom blijf ik maar zitten ook al is het een bizar bedrag en moet ik alsnog een deel zelf betalen. Soms wel frustrerend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:14

Daar zit ik ook mee daarom zit ik nog steeds bij dezelfde verzekeraar, gelukkig aevitea zou me wel accepteren daarom wacht ik hun premie even af.

Anders ik weet niet of dat kan, de basis bij de een en de aanvulling bij de ander?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:30

karuna schreef:
Daar zit ik ook mee daarom zit ik nog steeds bij dezelfde verzekeraar, gelukkig aevitea zou me wel accepteren daarom wacht ik hun premie even af.

Anders ik weet niet of dat kan, de basis bij de een en de aanvulling bij de ander?

Basis bij de een en aanvullende bij de ander kan.

Voor de basisverzekering moet een verzekeraar je accepteren, voor de aanvullende is die verplichting er niet

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:24

Wow, van 161,42 naar 181,65. Forse stijging wel weer!