Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Sinds anderhalve week begin ik me steeds beter te voelen. Dit kan door het stoppen met de anti-histamine zijn gekomen volgens de arts. Net als het gebruik van La Roche Posay en meer frisse lucht.
Het typische is ook dat mijn hartslag in rust maar blijft dalen, maanden lang schommelde dit tussen de 76 en 72 slagen per minuut, nu zit ik nog maar op 68. Vergeleken met sommigen is dit natuurlijk nog hoog. Maar ik vind het een bijzondere ontwikkeling zonder dat ik daadwerkelijk iets aan mijn conditie heb gedaan. Sterker nog, in de voorbije maanden als ik eens paard had gereden dan kon ik er donder op zeggen dat de volgende dag mijn hartslag in rust hoger was.
Afanaisa91 schreef:Goeie ontwikkelingen!
Verschillende groepen antihistaminica kunnen invloed hebben op je hartslag. Afhankelijk van welk middel je gebruikte kan dit via de gladde spiercellen in de vaatwand of via de zenuwgeleiding in de AV knoop van het hart. Ik verwacht eigenlijk wel dat dit in de bijsluiter vermeld hoort te staan.
Qua douchen heb ik zelf goede ervaringen met een douchefilter. Ik moest een tijdje dagelijks douchen en daar ontwikkelde ik vrij snel huideczeem bij. Eenmaal het filter geïnstalleerd werd m’n haar ook goed schoon van minder en minder heftige shampoo, èn het belangrijkste: het kalmeerde m’n huid.
Ik dacht dat die van mij een showerstick is, komt uit de VS en moet regelmatig gereinigd worden met keukenzout. Misschien is dat een middenweg voor je douche probleem
Elisa2 schreef:Zo dat is een goede update zeg, klinkt als een arts die je serieus neemt en ook weet waar hij het over heeft.
Andere shampoo kan goed helpen voor je haar, zonder sulfaten..het is ook beter om je haar niet iedere dag te wassen.
Janine1990 schreef:Afgelopen dagen mijn rug vol plakkers gehad voor de allergietest.
Vandaag de plakkers laten verwijderen en in eerste instantie op alle 45 stoffen geen reactie.
Morgen de tweede check en ik zie inmiddels op één stof een rode bult komen, dus ik klamp me daar aan vast en hoop dat de reactie niet minder wordt. Heb het in ieder geval op de foto gezet.
Wel blij als ik morgen weer kan douchen