Ik voel me ziek, maar mijn bloedbeeld is dat niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:39

Alternatief test wel op schimmels dus het kan wel.

gomir

Re: Ik voel me ziek, maar mijn bloedbeeld is dat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:17

Reguliere geneeskunde test ook op schimmels ;)
De mogelijkheden die ik in de post boven jou noem kan ik in het ziekenhuis dus gewoon aanvragen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:35

Klinkt hoopvol, zijn fijne HA en meewerkende werkgever.

Ik duim dat als ze een reactieve stof vinden dat dat ook de verklaring is voor je klachten. En zo niet, gewoon op deuren blijven kloppen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 23:30

Vanochtend de afspraak met de allergoloog gehad...

Ik heb 6 december een plaktest, waarvoor ik die week drie keer heen moet.

Verder vermoed de arts dat er sprake is van sluimerend eczeem, wat verergerd wordt door het klimaat op kantoor. Reden voor de plaktest is toch klachten die het leven lang al links en rechts wat hebben opgespeeld en zijn geëlimineerd door mijzelf.

Ik krijg protopic voor mijn gezicht, een hoop vette zalven om de huid op mijn hele lichaam wat op te laten knappen. En het moeilijkste, niet meer dagelijks douchen maar om de dag.
Wassen is niet zo'n probleem natuurlijk, maar het haar... :oo En een neutrale anti-allergene droogshampoo heb ik nog niet gevonden :=

Hij vond mijn klachten heel goed verklaarbaar met eczeem en/of een allergie. Wellicht is het de combinatie van een verkoudheid, de weersomslag en het effect van de gesloten ramen op het werk op mijn huid was me zo beroerd heeft laten voelen.

Voor nu ff to be continued...

Sinds anderhalve week begin ik me steeds beter te voelen. Dit kan door het stoppen met de anti-histamine zijn gekomen volgens de arts. Net als het gebruik van La Roche Posay en meer frisse lucht.
Het typische is ook dat mijn hartslag in rust maar blijft dalen, maanden lang schommelde dit tussen de 76 en 72 slagen per minuut, nu zit ik nog maar op 68. Vergeleken met sommigen is dit natuurlijk nog hoog. Maar ik vind het een bijzondere ontwikkeling zonder dat ik daadwerkelijk iets aan mijn conditie heb gedaan. Sterker nog, in de voorbije maanden als ik eens paard had gereden dan kon ik er donder op zeggen dat de volgende dag mijn hartslag in rust hoger was.

Ik hou jullie op de hoogte!

Oh en ik moet zeggen, ik kon nu bij een privé kliniek terecht, dat was voor mij ook een bizarre ervaring. Ik ben niet zo'n ziekenhuisloper, maar de rust daar en de ruimte die er is voor een grapje en een grolletje, zowel aan de balie als bij de arts, die heb ik nog niet opgemerkt in een ziekenhuis.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 03:01

Iets vinden voor eczeem is echt een hoop gedoe...

Ik kreeg hele heftige blaasjeseczeem zomaar uit het niets had het nog nooit gehad. Zat op mijn handen en enkels. Jeukte echt vreselijk! Vervolgens kreeg ik blijkbaar ontstoken eczeem gecombineerd met krentenbaard. Mijn handen zagen er vreselijk uit. Zoveel verschillende crèmes gehad zelfs allergie pillen en antibiotica maar niks hielp.

Pas na 8 maanden leek de antibiotica zalf wat te gaan doen. Daarna nog een speciale ontstekingsremmende zalf gekregen en het is als sneeuw voor de zon spontaan ook verdwenen.

Stress kan ook een hele grote factor zijn. Ik vermoed dat bij mij ook na vorig jaar echt een banketstaaf jaar gehad te hebben.

En als ze er niet uit komen vragen om een seconde oponion. Ik heb daar heel veel meer baat bij gehad. Heb zoveel verschillende diagnoses gehad waardoor de eczeem teveel tijd kreeg om lekker uit te breiden.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 07:47

Janine1990 schreef:
Sinds anderhalve week begin ik me steeds beter te voelen. Dit kan door het stoppen met de anti-histamine zijn gekomen volgens de arts. Net als het gebruik van La Roche Posay en meer frisse lucht.
Het typische is ook dat mijn hartslag in rust maar blijft dalen, maanden lang schommelde dit tussen de 76 en 72 slagen per minuut, nu zit ik nog maar op 68. Vergeleken met sommigen is dit natuurlijk nog hoog. Maar ik vind het een bijzondere ontwikkeling zonder dat ik daadwerkelijk iets aan mijn conditie heb gedaan. Sterker nog, in de voorbije maanden als ik eens paard had gereden dan kon ik er donder op zeggen dat de volgende dag mijn hartslag in rust hoger was.

Goeie ontwikkelingen!

Verschillende groepen antihistaminica kunnen invloed hebben op je hartslag. Afhankelijk van welk middel je gebruikte kan dit via de gladde spiercellen in de vaatwand of via de zenuwgeleiding in de AV knoop van het hart. Ik verwacht eigenlijk wel dat dit in de bijsluiter vermeld hoort te staan.

Qua douchen heb ik zelf goede ervaringen met een douchefilter. Ik moest een tijdje dagelijks douchen en daar ontwikkelde ik vrij snel huideczeem bij. Eenmaal het filter geïnstalleerd werd m’n haar ook goed schoon van minder en minder heftige shampoo, èn het belangrijkste: het kalmeerde m’n huid.
Ik dacht dat die van mij een showerstick is, komt uit de VS en moet regelmatig gereinigd worden met keukenzout. Misschien is dat een middenweg voor je douche probleem :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:41

Zo dat is een goede update zeg, klinkt als een arts die je serieus neemt en ook weet waar hij het over heeft.

Andere shampoo kan goed helpen voor je haar, zonder sulfaten..het is ook beter om je haar niet iedere dag te wassen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 23:11

Afanaisa91 schreef:
Goeie ontwikkelingen!

Verschillende groepen antihistaminica kunnen invloed hebben op je hartslag. Afhankelijk van welk middel je gebruikte kan dit via de gladde spiercellen in de vaatwand of via de zenuwgeleiding in de AV knoop van het hart. Ik verwacht eigenlijk wel dat dit in de bijsluiter vermeld hoort te staan.

Qua douchen heb ik zelf goede ervaringen met een douchefilter. Ik moest een tijdje dagelijks douchen en daar ontwikkelde ik vrij snel huideczeem bij. Eenmaal het filter geïnstalleerd werd m’n haar ook goed schoon van minder en minder heftige shampoo, èn het belangrijkste: het kalmeerde m’n huid.
Ik dacht dat die van mij een showerstick is, komt uit de VS en moet regelmatig gereinigd worden met keukenzout. Misschien is dat een middenweg voor je douche probleem :)

Ik zal de bijsluiters er eens bij pakken :)

Heb je een linkje van het filter dat jij gebruikt? Een waterontharder vind ik nogal prijzig namelijk, maar ik sta zeker open voor alternatieven!

Elisa2 schreef:
Zo dat is een goede update zeg, klinkt als een arts die je serieus neemt en ook weet waar hij het over heeft.

Andere shampoo kan goed helpen voor je haar, zonder sulfaten..het is ook beter om je haar niet iedere dag te wassen.

Ik weet het niet zeker, maar ik gebruik nu Garnier Loving Blends en dat is sowieso zonder parabenen, sulfaten weet ik zo niet maar ik dacht dat het ook sulfaatvrij was.

Met de hoeveelheid vettige spullen die ik nu moet gaan gebruiken, wordt mijn haar waarschijnlijk alleen maar vetter :')

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:43

Deze heb ik hangen: https://watersticks.com/showerstick/
Alsnog niet goedkoop, ook omdat je invoerrechten moet betalen. Maar itt tot de filters die ik bij bol heb geprobeerd is dit een effectief systeem wat hier al wel even meegaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 21:39

Afgelopen dagen mijn rug vol plakkers gehad voor de allergietest.

Vandaag de plakkers laten verwijderen en in eerste instantie op alle 45 stoffen geen reactie.
Morgen de tweede check en ik zie inmiddels op één stof een rode bult komen, dus ik klamp me daar aan vast en hoop dat de reactie niet minder wordt. Heb het in ieder geval op de foto gezet.

Wel blij als ik morgen weer kan douchen :')

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:18

Janine1990 schreef:
Afgelopen dagen mijn rug vol plakkers gehad voor de allergietest.

Vandaag de plakkers laten verwijderen en in eerste instantie op alle 45 stoffen geen reactie.
Morgen de tweede check en ik zie inmiddels op één stof een rode bult komen, dus ik klamp me daar aan vast en hoop dat de reactie niet minder wordt. Heb het in ieder geval op de foto gezet.

Wel blij als ik morgen weer kan douchen :')

Wil je geen valse hoop geven, maar zover mij bekend doen ze bij een allergie test altijd 1 plek testen waarop iedereen moet reageren. Soort van bevestiging dat er met de rest niks gebeurd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 22:32

Dat had ik wel met de prikjestest inderdaad! Alleen is dit contact allergie, weet niet of histamine op huidcontact ook werkt?

Het was iig niet heel zichtbaar toen alles er net af kwam.

Maar altijd goed om er rekening mee te houden dat dit een mogelijkheid is!

Overigens heb ik de afgelopen twee weken ook twee dagen in de fabriek gewerkt, helaas lijkt het probleem ook dan aanwezig te zijn, zij het in mindere mate. Alle dagen ben ik vooraf wel op mijn eigen kantoor geweest.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:34

Ik heb ook net een allergietest gehad ivm eczeem in het gezicht maar er kwam maar 1 allergie uit wat de klachten niet kon verklaren. Ook protopic gekregen, maar hierdoor verergerde mijn eczeem helaas, daarna een vergelijkbaar product gekregen (elidel) en dit hielp gelukkig wel. En ik kan nu ook weer make up en verzorgingsproducten en shampoo weer gebruiken gelukkig Langzaam weer opgebouwd en tot nu toe gaat het goed. Ik gebruik de shampoo van neutral. Maar omdat er toch niets uit de allergietesten kwam ga ik weer gewone shampoo gebruiken. Dagelijks wassen is wel heel veel. Ik was het 1 x per week en 1 x droogshampoo (van redken).

Ik vind de tip van de waterontharder wel een goede, ik ga daar ook eens naar kijken. En bij mij is het ook begonnen toen ik begon met werken op een bepaalde plek.

Die hartslag trouwens zou ik mij niet teveel op focussen, een minimaal verschil en allemaal binnen normaalwaarden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 19:51

Ach, ik heb het de laatste weken erg druk gehad en niet aan dit topic toegekomen. Ik wás ook erg fit!

Er is wel een allergie uit gekomen, deze is pas na het afhalen van de pleisters echt tot uiting gekomen en jeukt nog steeds :+ Het gaat om PTBF-hars:
https://www.huidarts.com/allergenen/p-t ... ehydehars/

De allergoloog kan hier helaas erg weinig mee, ik moet foto's maken als ik weer flinke uitslag heb en die doorsturen. Afhankelijk van de beelden en hun interpretatie kunnen ze verder, of sturen ze me door naar de dermatologieafdeling van het UMCG.

Vanuit het werk zijn we diverse dingen aan het proberen, wanneer ik in de fabriek zit heb ik er beduidend minder last van.

Helaas ben ik me ook weer slechter gaan voelen. Ik heb vorige week donderdag les gehad in de kou, het ging fantastisch en daarna begon het langzaam weer minder goed te gaan. Moe, rauwe keel zonder dat ik echt moet hoesten of mijn neus verstopt zit. Eigenlijk precies hetzelfde als in september.
Daarnaast ben ik ook weer onafgebroken aan het bloeden, maar ik kan niet zeggen dat ik daar nu extreem van onder de indruk ben (de hoeveelheid). Ben wel van plan om in het nieuwe jaar naar de huisarts te gaan voor een uitgebreider onderzoek, ik sluit de mogelijkheid dat het door het ontpillen komt ook niet uit, maar voordat ik weer aan de pil ga wil ik eerst zeker weten dat alles goed werkt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:48

Poe, net alles een beetje doorgelezen. Wat een ellende.

Als ik het zo lees, zit je nu wel in een cirkel. Fysieke klachten die effect hebben op je psyche. En andersom ook. Het piekeren erover helpt ook niet.

Ergens in je berichten postte je dat je je beter voelde na echte fysieke inspanning zoals wandelen en paardrijden. Dat je daar echt moe van werd. Ik zou daar, zodra het weer wat lekkerder is, mee doorgaan. Je doorbrak je cirkel door iets te doen waar je echt moe van werd.

Die eczeem op de ogen, heb ik twee jaar geleden ook gehad. Onverklaarbaar maar bij mij was het echt wel stressgerelateerd. Lang gesmeerd met hydrocortisol en het is over gegaan.

Is het mogelijk om na te gaan waar op je werk je in contact komt met die allergenen? Het lijkt mij echt onmogelijk om dan niks aan te raken.