Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muronia schreef:En helaas is het nu voor de derde keer terug. Gelukkig (nog) niet zo vreselijk heftig als de eerste keer maar ik voelde sinds zondag weer pijn in mijn bovenbuik. Maandag misselijk en darmen van slag dus ik hoopte nog op een buikgriep, maar vandaag toch maar naar de huisarts gegaan omdat ik het niet vertrouwde.
Eind van de ochtend bloed geprikt en ik werd vanmiddag al terug gebeld door de huisarts. Lipasen weer verhoogd. Waarde was 240 en mag 60 zijn, conclusie pancreatitis. Hoe dan??![]()
Ik mocht me laten opnemen, maar daar kies ik (nog) niet voor. De waarde is nog een stuk lager dan bij mijn eerste opname. Morgenochtend eerst maar contact met mijn eigen huisarts hoe nu verder, want die was er vandaag niet.
Muronia schreef:En helaas is het nu voor de derde keer terug. Gelukkig (nog) niet zo vreselijk heftig als de eerste keer maar ik voelde sinds zondag weer pijn in mijn bovenbuik. Maandag misselijk en darmen van slag dus ik hoopte nog op een buikgriep, maar vandaag toch maar naar de huisarts gegaan omdat ik het niet vertrouwde.
Eind van de ochtend bloed geprikt en ik werd vanmiddag al terug gebeld door de huisarts. Lipasen weer verhoogd. Waarde was 240 en mag 60 zijn, conclusie pancreatitis. Hoe dan??![]()
Ik mocht me laten opnemen, maar daar kies ik (nog) niet voor. De waarde is nog een stuk lager dan bij mijn eerste opname. Morgenochtend eerst maar contact met mijn eigen huisarts hoe nu verder, want die was er vandaag niet.
Muronia schreef:Goh, ik had tijdens het laatste stuk van mijn zwangerschap cholestase, maar het enige dat ik daarvoor kreeg waren mentholzalfjes om te smeren tegen de jeuk. Dat is ook al 15 jaar geleden, misschien was dit middel er toen nog niet. Ik ben gisteren begonnen met de pillen, tot nu toe nog nergens last van gelukkig. Hopelijk doet het wat het moet doen. Gisteravond toch weer wat steken in mijn buik ter hoogte van de pancreas. Ik blijf daar elke keer van schrikken.
Wat ik ook regelmatig heb is een soort kramp in mijn pancreas. Dan voel ik hem samentrekken en trillen. Een heel vies gevoel om een orgaan te voelen trillen van binnen. De mdl arts kon het verklaren. Door de operatie en de ontstekingen die er geweest zijn, staan mijn zenuwen in dat gebied op scherp (en daar schijnen heel veel zenuwen te lopen). Als er ook maar iets is dat volgens hun niet klopt daar, reageren ze op deze manier. Heel apart..