Slapende koukleumen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:08

Moonlight17 schreef:
Een partner die het altijd warm hebben en daar jezelf aan warmen. :Y)

Dat werkt dus niet altijd, ik voelde altijd wel de warmte van mijn vriend maar nam die warmte niet op

Arabesk

Re: Slapende koukleumen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:32

Je kunt je elektrische deken schakelen met een smart stopcontact van de action. Dan kun je programmeren wanneer ie aan en wanneer uit gaat. Heerlijk!!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:05

Arabesk schreef:
Je kunt je elektrische deken schakelen met een smart stopcontact van de action. Dan kun je programmeren wanneer ie aan en wanneer uit gaat. Heerlijk!!

Wauw. Wat een life hack. Dit ga ik doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:47

Slaapzak staat op wensenlijst.

Ik kan niet tegen wol. Kriebelt zo direct op de huid.
Maar, ik heb via MP Dralon dekens gekocht.
Lekker warm en kriebelen niet. Fijn voor op de bank.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:52

Een 2persoonsdekbed op een 1persoonsbed. Een hond en een kruik...
Met een 1 persoonsdekbed trok ik die snachts van mn rug af dat ik ijskoud wakker werd.
Heb het overdag nooit zo snel koud maar mijn kamer is ook best koud. :brr:
Maar ik ga eens voor een elektrishe deken kijken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:02

Ik deed wel vaak een warm voetenbadje met magnesium voor bedtijd. Ondertussen een kopje thee en daarna snel onder de dekens. En als ik echt heel koud ben dan trek ik van die fluffy sokken aan <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:54

Mijn winterprotocol, badstof pyjamas, alpacawolsokken, wollen onderhemdje, elektrische deken half uur voor die tijd op standje max, opwarmen en daarna uit.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:15

luuntje schreef:
Slaapzak staat op wensenlijst.

Ik kan niet tegen wol. Kriebelt zo direct op de huid.
Maar, ik heb via MP Dralon dekens gekocht.
Lekker warm en kriebelen niet. Fijn voor op de bank.

Sluit wol niet zo maar uit.
Er is wol en wol. Afhankelijk van schapenras en leeftijd van het dier is de wol minder of meer kriebelig en ook ligt het aan de manier van verwerken.
Verder is er nog de optie voor de combinatie van wol en zijde.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:18

Ik gebruik een extra dekbed als ik het koud heb. En als t te warm wordt schuif ik em aan de kant. Een electrische onder deken wil ik ook nog voor de hele koude dagen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:19

Behalve warmtebronnen van buitenaf, zijn er ook oefeningen waarbij je jezelf warmte kunt leren reguleren. Bijvoorbeeld autogene meditatie, bodyscan, ChiKung etc.
Het vergt wat oefening, maar het helpt echt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 23:12

Elektrische deken van de action is €17 en een smart stopcontact is ,€7,- dus je bent klaar voor 25 piek waarmee je je elektrische deken ook nog kunt programmeren

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 01:10

Misschien een domme vraag, maar kan het geen medische oorzaak hebben als je eigen lichaam niet in staat is binneshuis zichzelf een beetje warm te houden? :)

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 01:11

Zijn jullie nooit bang voor brand met die elektrische dekens?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 01:20

Die dekens gebruik ik echt al heel mijn leven, schakelen vanzelf uit, ik schakel ze zelf eigenlijk nooit uit..
Ik heb er hier een voor ónder me en één van de Aldi die ik om mij heen dicht kan knopen wat een uitvinding. Verder warme sokjes en een kop warme melk. Ohja en warm douche. Ik ben ook klaar voor de winter en herfst daagjes. <3

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 05:53

Sorry dat ik hier binnen kom vallen
Maar hopelijk heeft iemand van jullie een tip

Ik ben een extreme koukleum (slaap nu al onder een 4 seizoensdeken met daaronder een fleece deken en een kruik). Maar door de kou geraak ik dus gewoon niet uit bed. Ja, met fleecedeken volledig om mij heen gewikkeld alsof ik een worst ben. En dan nog heb ik het moeilijk.
Eenmaal eruit en omgekleed is er niets aan de hand.

De omgevingstemperatuur omhoog doen gaat niet, want dan slaapt mijn vriend niet van de warmte (die heeft in de vrachtwagen nog de standairco aan momenteel). Zelf ben ik ook chauffeur met dagen van 13-15h dus op lange termijn is wat ik nu doe (2h eerder wakker worden) geen optie

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:36

Steek je kleding 's morgens als de wekker gaat een paar minutjes bij je in bed, dan kan je warme kleren aantrekken (in bed) en is de kou buiten de dekens beter te doen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:48

Bestaan er eigenlijk matrassen en banken met verwarming en koeling functie? Bij autostoelen bestaat dit allang, dat moet dan bij banken en matrassen ook mogelijk zijn, toch? Kan iemand dat anders even uitvinden? O:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:56

Koukleum meldt zich. In de zomer heb ik kantoenen sokjes in de winter of dikkere kantoenen sokjes of wol aan in bed, bijna altijd. Warme voeten helpt nl.
Als het kouder wordt komt er over kantoenen hemd een mooi wollen hemd. Heerlijk warm. Uiteraard het 4 seizoenen dekbed wordt weer vast geklikt (winter en zomer tegelijk) en daarover zo nodig nog een mooi dik kantoenen deken en als dat nog niet genoeg is laat ik de dikke sprei erover.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:01

Picopico schreef:
Bestaan er eigenlijk matrassen en banken met verwarming en koeling functie? Bij autostoelen bestaat dit allang, dat moet dan bij banken en matrassen ook mogelijk zijn, toch? Kan iemand dat anders even uitvinden? O:)

Volgens mij is dat alleen bij leren stoelen, dus dan zal het wel niet bij stof kunnen??

Maar als..........ooit........ dan wel graag met thermostaat, want in mijn auto verbrand ik letterlijk mn kont na 10 minuten }>

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:24

superpony schreef:
Picopico schreef:

Volgens mij is dat alleen bij leren stoelen, dus dan zal het wel niet bij stof kunnen??

Maar als..........ooit........ dan wel graag met thermostaat, want in mijn auto verbrand ik letterlijk mn kont na 10 minuten }>

Bij stof kan het ook. De vrachtwagen die mijn vader rijdt heeft dat en die heeft geen lederen bekleding. Uiteraard met thermostaat. Bij die stoelen kun je zelf de temperatuur instellen, zowel koud als warm en dan meerdere standen. Doe mij maar zoiets als bed :j

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:58

Picopico schreef:

Volgens mij hebben waterbedden zo'n functie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:49

Waterbed kan je instellen qua temperatuur.

Gisteravond heel moe en dan lukt warm worden ook niet.
Extra dekbed over mijn dekbed gegooid.
Dit weekend gaat elektrische deken wer op bed.

Merinowol is wel oke qua kriebelen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:13

Is er nog iets waar je op moet letten bij aanschaf van een electrische onderdeken? Welke zijn fijn en welke juist niet?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:27

Sowieso eentje die vanzelf uit gaat na een bepaalde tijd. Wij hebben ze van Medisana, die bevallen heel goed.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:28

Ik vroeg me dus ook af: maken de elektrische dekens van action lawaai en maken veel dekens herrie?