@ Devil_ina: dat klinkt alsof je nog best veel doet... Ook mijn advies is om werk en school even helemaal los te laten. Ik had het daar in het begin ook erg moeilijk mee, maar heb uiteindelijk 3 maanden rust nodig gehad voor ik het werk weer rustig op kon gaan bouwen. Vanuit complete rust (ook minder sociale dingen) weer alles rustig volgens een schema op gaan bouwen. Daarna is het pas echt vooruit gegaan.
Afanaisa91 schreef:@Stybba, ahh die kat, fantastisch! Net dat zetje om mentale(?) rust te pakken.
Maar begrijp ik het goed en ben je ziek geworden in april 2020? Waar stond je qua belastbaarheid toen je met die 5 minuten werk ging beginnen? Ik heb laatst vanaf thuis moeten inloggen en het wachtwoord voor een file moeten herleiden en doorgeven, toen zag ik alweer sterretjes.
Ja, de kat zorgde echt voor veel mentale rust. Ze voelen het toch wel aan

Normaal is ze wel een beetje een bitch, alle aanrakingen op haar voorwaarden (die continu lijken te veranderen

), maar toen heeft ze me wel echt geholpen.
Nee, ik ben ziek geworden in april 2021. In april 2023 zou het dus 2 jaar zijn.
Ik voelde na zo'n 3 maanden rust dat ik langzaam weer wat meer aan kon. Ik kon weer koken zonder overprikkeld te raken van het geluid van het gasfornuis, boodschappen doen ging ook weer redelijk (met een lijstje en niet blijven hangen) en dan 2x per week fysio en 1x per maand ergo en diëtist. Dat ging prima. Ik was eerst begonnen met 1x per week 5 minuten de laptop open zetten. En dan langzaam wat mail wegwerken. Niks inspannends, dingen uit gaan zoeken was nog veel te inspanning rond die tijd. Verder ik werkte ook met een timer, voor ik sterretjes ging zien moest de laptop alweer dicht zijn. Wel sliep ik tussendoor nog veel rond die tijd.
@Manny, wat vervelend dat je contract afloopt. Ik kan me voorstellen dat onzekerheid over de toekomst ook niet bepaald bevorderlijk is voor je herstel. Even Asitt therapie opgezocht, klinkt wel veelbelovend!
Bij mij heft het wel even geduurd voor mijn geheugen weer een beetje functioneerde. Ik ben hier en daar wel wat dingen kwijt, maar mijn korte termijngeheugen is wel weer terug. Het kwam langzaam terug, ik merkte dat is steeds meer dingen kon onthouden, maar het heeft meer dan een jaar geduurd voor ik echt het idee had dat het weer helemaal functioneerde. Prikkelverwerking was eerst echt belabberd, inmiddels gaat wel weer heel veel beter. Nog niet 100%, maar blijft wel vooruit gaan. En dat emotionele herken ik ook wel, voelde me in het begin echt afgestompt en langzaam is het weer goed gekomen.
Qua alternatieve zorg heb ik shiatsu therapie gehad (helaas maar beperkt omdat het maar voor 6 behandelingen vergoed werd en het me anders te duur zou worden). Het werkte voor mij echt heel erg ontspannend en gaf me net wat meer ruimte in mijn hoofd. Accupunctuur was misschien beter geweest, maar met een naaldenangst niet mijn 1e keuze

Op advies van de shiatsu therapeute ben ik begonnen met Qi Gong. Soort mindfulness met beweging. Als ik merk dat het allemaal even te veel word doe ik weer wat oefeningen, vaak onder begeleiding van YouTube (ik kan Lee Holden aanraden). Het geeft me mentaal weer wat meer rust en ruimte.
Wat deed de logopedist bij jou? Ik heb de connectie nooit gelegd, maar ik heb dus sinds vorig jaar een soort knap in mijn kaak door te veel spanning. Als ik ergens op kauwde of gaapte had ik soms het gevoel dat mijn kaak zou ontwrichten en gelijk weer terugschoot, deed ook pijn. Met de kaakfysio (massage van de spieren) is het wel weer een stuk beter geworden. Ik kan het nu zelf ook redelijk behandelen. Ik klem vaak onbewust mijn kaak of zet er op een andere manier te veel spanning op. Hoofdpijn heb ik er gelukkig niet door.