Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:42

Ik word wakker, sleep mezelf uit bed, neem een koele douche en ga dan de seconden aftellen tot het koeler wordt :p.

Of ik ga gewoon awkward de hele dag koffie leuten bij de Albert Heijn...
Laatst bijgewerkt door Xyris op 16-07-22 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiRox

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:47

Ik werk op de OK, waar het heerlijk standaard 18 graden is. Uit werk lekker mijn avondeten mee naar het strand en daar nog even afkoelen in de zee en dan die nacht heerlijk slapen! Hoe warmer, hoe fijner ik slaap. Kijk daar stiekem gewoon al een beetje naar uit! Heerlijk die warme zomeravonden/nachten!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:49

Xyris schreef:
Ik word wakker, sleep mezelf uit bed, neem een koele douche en ga dan de seconden aftellen tot het koeler wordt :p.

Of ik ga gewoon awkward de hele dag koffie leuten bij de Albert Heijn...

Ik zie een bokt meeting aankomen :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:51

Niet :+

Hier veel in de auto zitten en bij mensen aan huis. Auto heeft airco. Bij mensen thuis helaas niet...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:52

Tazzey schreef:
Dat is makkelijk praten. De warmte in Amerika is heel anders dan hier.

Hoezo anders? Hangt maar net af in welk deel je zit. Ik ben in Houston ( Texas) geweest met 35+ graden en luchtvochtigheid van een Turks Stoombad ;-). Dus nog even wat "vochtiger" dan hier.
In Kansas was het 42+ met dagen met een hoge luchtvochtigheid.

Als je ziek bent is warmte inderdaad niet fijn; dat kan je dan niet gebruiken.

Maar ik denk wel dat we ons hier te druk maken over temperaturen omdat veel mensen simpelweg hun tempo niet, kunnen of willen, aanpassen. In landen waar deze temperaturen "normaal" zijn houdt men siësta; zouden we hier ook moeten doen :o
Maar het is, ook hier, echt geen uitzondering dat het boven de 30 of 35 wordt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:10

Ik werk vroeg, van 4.30u tot 6.30u. Als ik thuis kom ga ik de honden uitlaten. En verder weet ik het nog niet niet. Mijn zoontje is thuis, maar ik ben bang dat het op strand ook niet uit te houden is met die hitte. Ik kijk het even aan of er een beetje wind staat.
Thuis hou ik alles dicht. De honden gaan languit op de koele tegels liggen als ze het warm hebben.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:14

J0anieke schreef:
charrr91 schreef:
Werken.. Ik werk in een tuincentrum, in een kas, in het restaurant met hete ovens en geen airco. Dat wordt afzien en maar heel vaak de grote koelcel induiken :')
Gelukkig wacht er thuis een airco op mij dus dat is wel lekker thuiskomen :D

Bij ons kun je als het echt warm weer is juist beter in de kas werken, die gaat bij een bepaalde temperatuur juist koelen. :')

Hadden wij dat ook maar. Bij ons komt de zon er in de middag op. Dan stijgt de temperatuur onwijs hard. Gelukkig hebben wij een grote koelcel en vriezer dus ik denk dat we daar maar dankbaar gebruik van gaan maken :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:30

Reactie op de OP: gewoon zoals alle andere dagen. In- en uitademen, maar wel minder actieve werkzaamheden. Het gaat maar om een of twee wat warmere dagen.
Qua pony's: Daar doe ik boven de 25 graden sowieso al niets mee. Zeker niet afspoelen/sproeien, want daar krijgen ze het alleen maar warmer van. We hebben wel een bouwzeil hangen voor extra schaduw, waar ze graag gebruik van maken.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:34

Ik mag lekker in de horeca werken :+ zin in..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:37

Ik sluit mij op in huis met alle ramen, luiken, gordijnen en deuren dicht. :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:38

Ik heb airco in huis en een zwembad in de tuin dus ik red me wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:40

Shenavallie schreef:
Reactie op de OP: gewoon zoals alle andere dagen. In- en uitademen, maar wel minder actieve werkzaamheden. Het gaat maar om een of twee wat warmere dagen.
Qua pony's: Daar doe ik boven de 25 graden sowieso al niets mee. Zeker niet afspoelen/sproeien, want daar krijgen ze het alleen maar warmer van. We hebben wel een bouwzeil hangen voor extra schaduw, waar ze graag gebruik van maken.

Waarom krijgen jouw paarden het warm van sproeien :? Je koelt toch af van jezelf natmaken in de hitte := juist fijn voor de paarden, regelmatig gesproeid worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:16

Shenavallie schreef:
Qua pony's: Daar doe ik boven de 25 graden sowieso al niets mee. Zeker niet afspoelen/sproeien, want daar krijgen ze het alleen maar warmer van.

?
Wat is dat nou voor onzin? Ga je zelf ook niet zwemmen of onder een koude straal staan als je het warm hebt? Want daar krijg je het warmer van?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:35

Mijn Knollie kan als Spaanse schone goed tegen de warmte. Wel is het een fijne dag om afspuiten te oefenen, de signora vindt dat alleen oké als het flink warm is...

Ik doe het ook maar Spaans: siësta.
Vroeg op is geen probleem in de zomertijd en 's avonds nog heerlijk nagloeien, terwijl je de hitte hebt ontlopen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:38

In de ochtend rete vroeg de pony wegbrengen en dan daarna helaas op het heetst van de dag de paddocks moeten mesten. Ik gok dat ik maandag laat een rondje ga doen en dan blijft de rest maar liggen voor later

Verder vooral niet te druk maken, wordt het niet koeler van.
Heb de dag wel uitgeplant qua werk verder. Vind het niet zo handig om paarden te gaan behandelen als het zo heet is. Tenzij spoed. Maar de gebitjes kunnen wel een paar daagjes wachten. Meeste heb ik naar voren getrokken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:43

Suzanne F. schreef:
Shenavallie schreef:
Qua pony's: Daar doe ik boven de 25 graden sowieso al niets mee. Zeker niet afspoelen/sproeien, want daar krijgen ze het alleen maar warmer van.

?
Wat is dat nou voor onzin? Ga je zelf ook niet zwemmen of onder een koude straal staan als je het warm hebt? Want daar krijg je het warmer van?

Wanneer je het flink warm hebt en dan een koude douche neemt lijkt dat fijn maar je poriën gaan dicht bij koude en je krijgt het daarna even loeiheet. Lauwe douche is voor mens en dier veel prettiger.

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:43

verootjoo schreef:
Shenavallie schreef:

Waarom krijgen jouw paarden het warm van sproeien :? Je koelt toch af van jezelf natmaken in de hitte := juist fijn voor de paarden, regelmatig gesproeid worden.

Ik denk dat ze bedoeld dat een laagje water op de huid van het paard eerst lekker is maar daarn enorm opwarmt. Dus dan is het alsof het paard kokend water over zich heen heeft. Oftewel-> je kan ze afkoelen met water maar dan wel afdrogen en uit de zon houden daarna

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:47

Dat is een fabeltje Ava krause.
Niets van waar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:51

ava_krause schreef:
verootjoo schreef:

Ik denk dat ze bedoeld dat een laagje water op de huid van het paard eerst lekker is maar daarn enorm opwarmt. Dus dan is het alsof het paard kokend water over zich heen heeft. Oftewel-> je kan ze afkoelen met water maar dan wel afdrogen en uit de zon houden daarna

Kokend water :?
Hoe kom je hierbij, dit kan helemaal niet.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:55

Ik heb gelukkig nu andere gordijnen die t een beetje tegenhouden dus het is binnen iig geen 30 graden meer lol ik heb namelijk echt hele dag volle zon op m'n huis en heb geen zonnescherm dus ben blij heb nu iets betere gordijnen verder tja blijven ademhalen en de honden vooral in t water laten en snachts het park in

Verder tja het is niet dat je er aan kan ontkomen dus gewoon maar doen he en ook dan zal ik gewoon 3 paar sokken aanhebben zoals ik dat elke dag heb haha

Iedereen veel succes

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:57

N0a schreef:
Ik mag lekker in de horeca werken :+ zin in..

Veel succes hoop dat je wel wat rustiger aan mag doen :j

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:07

Hier maandag mijn eerste werkdag bij m’n nieuwe baan, dus een korte broek doe ik sowieso niet aan. Verder doe ik de luiken thuis dicht, alles pot dicht en heb ik bij m’n slaapkamer suneclips erop zitten. Scheelt een graad of 2/ 3. En verder gewoon rustig aan doen, iedereen heeft begrip voor de situatie als je iets minder hard werkt dan normaal.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:13

Dinsdag ben ik vrij, ik laat de airco aan en sluit alle gordijnen.

Ga vroeg naar stal en tussendoor nog extra checken.
In de avond maar even afspuiten.
Hij heeft gelukkig schaduw in zijn stukje land.

Maandag en woensdag werken in de airco.

Als het heel warm is hebben we besloten om in de serre te gaan slapen in de airco.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:15

verootjoo schreef:
Shenavallie schreef:

Van koud water krijg je het daarna juist warmer. Of je moet je paarden met lauwwarm water kunnen afspoelen. Ze gaan in de schaduw staan, dus dat is voldoende.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:17

Suzanne F. schreef:
Shenavallie schreef:

?

Nope, naast dat je het daarna alleen maar weer warm(er) krijgt heb ik echt een schurft aan koud water en zwemmen. Drink met dat warmere weer liever een kop thee. Dat heeft bij mij altijd goed geholpen.