Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nielojram schreef:Ik lees hier veel dat jullie je ergeren aan geluiden van bepaalde mensen, niet zozeer aan de geluiden zelf.
Heeft het dan deze naam?
Nirvana_ schreef:Vraagje. Vriendin van mij heeft behoorlijk last van haar misofonie, maar heeft daarnaast ook smetvrees. Zijn er meer mensen die beiden hebben, dat het deels samenhangt?
De geluiden zijn vaak namelijk ook "vies". Of irritant. Maar het zijn allebei zintuigelijke dingen, dus even nieuwsgierig of meer mensen hier last van hebben
Petrichor schreef:Ik heb misofonie opgelopen door een topic hier op bokt en tot op heden heb ik daar nog gigantisch veel last van!
Een x aantal jaar geleden was er een topic hier op bokt die een beetje het zelfde was als dit, ik las het door en kwam er achter dat mijn moeder wel vreselijke eet geluiden maakt. Ik erger mij tot op de dag van vandaag nog vreselijk aan alles wat moeders in haar mond stopt.
Inmiddels woon ik al jaren samen met mijn vriend dus heb ik er minder last van. Maar het is zo erg dat ik bijvoorbeeld de snoepjes in de auto verstop als ze bij mij in de auto zit.Met uiteten gaan probeer ik ook altijd aan de andere kant van de tafel te gaan zitten. Je bent er echt continu mee bezig en je er overheen zetten werkt gewoon niet....
Bedankt bokt.
Petrichor schreef:Ik heb misofonie opgelopen door een topic hier op bokt en tot op heden heb ik daar nog gigantisch veel last van!
Een x aantal jaar geleden was er een topic hier op bokt die een beetje het zelfde was als dit, ik las het door en kwam er achter dat mijn moeder wel vreselijke eet geluiden maakt. Ik erger mij tot op de dag van vandaag nog vreselijk aan alles wat moeders in haar mond stopt.
Inmiddels woon ik al jaren samen met mijn vriend dus heb ik er minder last van. Maar het is zo erg dat ik bijvoorbeeld de snoepjes in de auto verstop als ze bij mij in de auto zit.Met uiteten gaan probeer ik ook altijd aan de andere kant van de tafel te gaan zitten. Je bent er echt continu mee bezig en je er overheen zetten werkt gewoon niet....
Bedankt bokt.
Suzanne F. schreef:ravellie schreef:slikken (bij drinken)
bij sommige mensen denk ik dan echt; door wat voor leiding moet dat heen? met zoveel geluid
kloink kloink kloink
![]()
![]()
Afschuwelijk. En dan kijk ik boos en dan zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen.
Nou bij mij klinkt het niet zo hoor.
Fellow schreef:Snurken is denk ik ook gewoon vervelend als je niet overgevoelig bent voor geluid want dat is toch ook als je zelf probeert te slapen..
Ik heb al jaren last van misofonie, vooral bij familie. Moet mn huilen vaak inhouden tijdens het avondeten en weglopen of alleen eten wordt niet geaccepteerd/begrepen. T is ook niet echt uit te leggen dat het meer is dan gewoon irritant als een ander het niet zo ervaart. Ik kan trouwens zelf ook niet eten met een koptelefoon op want dat vind ik ook naar. Bij andere mensen of in een restaurant eigenlijk weinig last van en dat maakt het ook weer zo ingewikkeld om uit te leggen aan een ander.
Ook last van tikkende nagels op telefoon of die typgeluidjes van iphone. En nog veel andere dingen eigenlijk. Soms hoor ik eetgeluiden een kamer verderop, dan kan ik echt wel gillen..