Hoi,wat vervelend dat je door een dom toeval, verkeerde plek met de verkeerde hond op het verkeerde tijdstip, nu met zulke grote gevolgen zit. Dat is mooi ellendig. Heel veel beterschaps

Ik snap dat je je helemaal ruk voelt.
Het is wellicht wat vroeg om nu over te beginnen, en hopelijk kun je dit dus emotieloos via de juridische weg uitvogelen. Maar wil er wel aan toevoegen, dat het, ondanks dat het de verantwoordelijkheid is van de eigenaresse niet per se ook de
schuld is (ervan uitgaande dat ze hem niet op jou hebben afgestuurd), en dat dit voor hun waarschijnlijk ook een hele nare traumatische ervaring is. We weten op bokt waarschijnlijk allemaal hoe erg het is om een maatje te verliezen. Ik wil daarmee niet zeggen dat het voor hun erger is dan voor jou. Dat denk ik namelijk echt niet. Maar als je de relatie goed wil houden is ze op dit moment opzadelen met allerlei kosten die opzich niet meteen voor de hand liggen, terwijl zij nu ook aan het rouwen zijn, niet heel handig.
Als de relatie belangrijk voor je is zou ik ze dus opbellen en zeggen dat ze een brief kunnen verwachten van een letselschade advocaat, en dat het niet persoonlijk is. Maar dat je gewoon op zoek bent naar een (voor de wet) redelijke oplossing voor de problemen waar je nu tegen aanloopt, omdat de gevolgen te groot zijn om voor jou zelf te dragen.
Verder alleen maar oneindig veel beterschaps. Want dit zijn walgelijke medische situaties om te moeten doorstaan