Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:13

Nog gefeliciteerd met jullie "jubileum"! Dat moet wel anders voelen nu ja...
Hopelijk was het nog wel leuk.

Veel succes morgen! Ik hoop dat je goed nieuws hebt.

Jij kan dit!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:56

Gefeliciteerd met jullie jubileum, snap dat het dubbel voelt.
Succes morgen, hoe gaat je partner er verder mee om?

Heb ontzettend veel respect voor jou, ook enorm jammer dat jullie je kinderwens hierdoor zien varen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:58

Kay_Kim schreef:
Een weekend met dubbel gevoel achter de rug… zaterdag waren we 2 jaar samen en dit zijn we gaan vieren met een etentje… we hebben genoten maar normaal was dit ook de dag dat we op reis vertrokken…

Gisteren zijn we nog gaan shoppen, ik heb 2 setjes huispakken gekocht om comfortabel te zijn als ik naar het ziekenhuis moet voor de behandeling.

Morgen is de afspraak met de bestralingsarts, ik hoop snel met de behandeling te kunnen beginnen. Ik heb echt de dagen afgeteld…

Vandaag heel ons huisje grondig proper gemaakt zodat mijn partner het komende tijd kan bijhouden, zonder te veel extra’s als ik te veel lichamelijke klachten heb.

Ik heb vorige week donderdag nog wel een bloeding gehad maar voor de rest heb ik geen pijn enkel nog steeds ‘vochtverlies’ (geen bloed) het lijkt wel minder vloeibaar te zijn als in het begin maar het wordt er niet echt minder op kwa hoeveelheid…

Vanaf morgen heb ik weer meer nieuws.

:knuffel:

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:59

Heel veel sterkte!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 17:02

CalipsoLover schreef:
Gefeliciteerd met jullie jubileum, snap dat het dubbel voelt.
Succes morgen, hoe gaat je partner er verder mee om?

Heb ontzettend veel respect voor jou, ook enorm jammer dat jullie je kinderwens hierdoor zien varen...

Mijn partner houdt zich sterk voor mij maar ik heb wel het gevoel dat hij ‘de ernst’ van de bijwerkingen niet echt door heeft… dus ik hoop dat hij hiermee om kan gaan als het moment daar is…

sommige dagen zijn ook wat makkelijker als andere…

ik denk dat het bij hem ook pas echt zal doordringen als hij elke dag mee naar het ziekenhuis moet voor de behandeling…

Maar hij doet zich zowiezo ook sterker voor om mij te sparen…

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:19

Mijn partner was ook best strek in het hele traject, tot hij een keer mee mocht kijken hoe de bestraling ging. Dat is naar om te zien..

Ik heb zelf wel een operatie gekregen waarbij mijn baarmoeder, steunsels en klieren verwijdert zijn. Ik heb toen een versnel IVF traject gedaan voor een aantal eitjes maar dat viel niet mee. Hierna ben ik bestraald. Ik had gelukkig weinig bijwerkingen van de bestraling, ik hoop dat het voor jou ook meevalt. Heb je uitwendige bestralingen?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 21:21

Normaal heb ik zowel inwendige als uitwendige bestraling in combinatie met wekelijkse chemo ter ondersteuning

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:45

Ja, dat was voor mij ook het alternatief als ik de operatie niet zou doen.
Ik hoop dat je de behandelingen goed door komt, heel veel sterkte gewenst!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:45

Oh jeetje wat heftig zeg, heel veel sterkte en moed gewenst deze piriode!

Dat wat jullie beschrijven als klachten heb ik zelf ook sinds vorig jaar, huisarts heeft een uitstrijkje genomen alleen vraag ik me af of er altijd word gekeken naar baarmoederhalskanker?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:59

Wat heftig om te lezen allemaal, heel veel sterkte met het traject!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 22:06

Happy_Hippie schreef:

Dat wat jullie beschrijven als klachten heb ik zelf ook sinds vorig jaar, huisarts heeft een uitstrijkje genomen alleen vraag ik me af of er altijd word gekeken naar baarmoederhalskanker?

Best eens navragen, hier wordt een uitstrijkje genomen om de 3 jaar voor baarmoederhalskanker of de voorfase op te sporen…

Bij mij zag de dokter al meteen dat mijn baarmoederhals er niet normaal uit zag… als je niet zeker bent of een tweede opinie wil, zeker doen!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:12

Kay_Kim schreef:
Happy_Hippie schreef:

Best eens navragen, hier wordt een uitstrijkje genomen om de 3 jaar voor baarmoederhalskanker of de voorfase op te sporen…

Bij mij zag de dokter al meteen dat mijn baarmoederhals er niet normaal uit zag… als je niet zeker bent of een tweede opinie wil, zeker doen!

Dankjewel, wellicht even na vragen idd of een tweede opinie doen.

Enigste wat ze zeiden is dat ik een zeer gevoelige baarmoeder mond heb en het waarschijnlijk "gewoon" bij mij hoort dat ik zo extreem en pijnlijk is (de menstruatie).
Komt ook door een normale 30 microgynon pil heen, hiervoor slik ik nu 50 microgynon.

Heel veel succes morgen, ik hoop dat ze je behandelingen snel kunnen starten! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:20

Veel sterkte morgen TS! :(:)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 07:57

Heel veel sterkte vandaag TS! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:51

Heel veel sterkte!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:04

Sterkte gewenst TS!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 18:08

Zo… net terug van het ziekenhuis.

Vrijdag wordt een picc-katheter geplaatst, dinsdag moet ik op gesprek bij de chemo-arts om daaromtrent alle info te krijgen, woensdag wordt er dan een scan gemaakt en punt-tattoos gezet voor de bestraling telkens juist te kunnen doen zonder te veel omliggend weefsel mee te bestralen.

Hiervoor moet ik s morgens naar het grote toilet (dmv lavement/later suppo’s) en plassen zodat de blaas leeg is maar een half uur voor het onderzoek moet ik een halve liter water drinken. Zo kan alles juist worden afgestemd voor de bestraling (darm leeg en blaas iets gevuld). Deze procedure moet ik ook telkens doen voor de uitwendige bestraling. Deze moet ik 25 keer ondergaan. Samen met wekelijks chemo.

Na de uitwendige bestraling wordt de inwendige opgestart. Hiervoor moet ik s avonds opgenomen worden, s morgens word ik dan voorbereid en onder narcose gebracht, dan wordt er iets ingebracht wat 2 dagen moet blijven zitten en word ik bestraald, dit 2 dagen achter elkaar, zolang het ‘ding’ erin zit mag ik niet uit bed, blijkbaar komt dit ook deels uit de vagina… deze procedure moet 2 maal gebeuren.

We hebben het ook over de bijwerkingen gehad zoals diarree, plas/blaasproblemen en de verklevingen in de vagina. Hiervoor moet ik elke dag een gel of soort suppo inbrengen om ontstekingen tegen te gaan, de verklevingen wat voor te blijven,… verder moet ik uitwendig ook flamigel smeren tegen het ‘verbranden’

Tijdens en na het traject moet ik ook bij de seksuologe komen om te kijken hoe we de vagina weer ‘open’ kunnen maken/houden.

Helaas mag ik tijdens deze periode niet paardrijden, niet achterop de moto (mijn vriend is motorrijder) en ook geen bedsport :oo

Vandaag neem ik dan ook mijn laatste ‘pil’ in… de rest van de doos mag de vuilbak in |(

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:14

Fijn dat je snel aan de gang met de behandeling kunt gaan! En ook vast fijn voor jezelf dat je zoveel info hebt. Wanneer begin je met chemo?
Het lijkt me wel heel erg naar om zo'n "ding" in je te hebben...

Wel vervelend, al die bijwerkingen! Krijg je die sowieso of kan dat gaan gebeuren? Ligt dat dus zeg maar net aan de persoon?

Veel beterschap en succes :knuffel:

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:19

Dat is een flinke boterham... Succes en veel beterschap :knuffel:

Bereid je wel voor op het lavement, niet iedereen kan er tegen. Ik heb dit vorige week gehad met Moviprep en alles er weer uitgespuwd binnen de twee uur, werd er ontzettend misselijk van en ben er nog steeds niet helemaal goed van. Gelukkig komt dit 'maar' bij 1 op de 10 voor.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 18:25

Ik start 23/6 met de bestraling dus in die week start normaal ook de chemo…

Normaal kan ik wel tegen de lavementjes, heb hier nog nooit echt last van gehad maar ik kan zowiezo al niet goed naar het toilet dus ik hoop dat ik voldoende leeg ben tegen de onderzoeken/bestraling

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:39

Veel sterkte alvast de komende tijd!
Het zal sowieso zwaar worden en ik hoop dat je voldoende mensen rond je hebt die je steunen en ook wat gezelschap kunnen houden.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:08

Ach TS, ik heb zo met je te doen. Je zou nu met heel andere dingen bezig moeten zijn. Heel veel sterkte en vertrouw op een goede afloop. :knuffel:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:25

Heel veel sterkte.
Wat een heftige tijd zit je in.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:31

Heel veel sterkte de komende tijd TS. Wat vreselijk om zulk nieuws te krijgen…

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:34

Heel veel sterkte de komende tijd, het is niet niks. :knuffel: