Popstra schreef:Ik denk dat iedere vrouw ergens op haar lichaam zich wel minder tevreden over voelt.
Ook al zijn ze in een ander hun ogen perfect wil dat niet zeggen ze dit zelf ook vind. Je streeft altijd naar ,beter, dan kan om je borsten, billen, buik..enz gaan alsmede je neus, haar, nek, ogen. Ohja, zelfs schaamlippen is tegenwoordig een ding. Die kun je ook laten verfraaien.
Denk dat je versteld staat van sommigen knappe, perfecte meiden wat een laag zelf beeld die wel niet hebben.
Nouja, dat valt dus wel mee. Ik sta inmiddels zo ver van het ideaalbeeld af, dat het onbegonnen werk zou zijn alles te willen veranderen
.
Tuurlijk voel ik me er soms onzeker over. Ik heb vroeger psychologie gestudeerd en dan vliegen de onderzoekjes over "objectieve schoonheid" je om de oren en dat deze mensen over het algemeen succesvoller zijn, aardiger gevonden worden etc.
Echter heb ik als "dikkerd" gewoon twee leuke banen, een fantastische vriend, en een leuke vriendengroep. Ik zou best gezonder willen zijn (met bijpassend gewicht), me fitter willen voelen en noem maar op.
Maar ik ga echt nooit meer sprankje van mijn levensgeluk verspillen aan het voldoen van een ideaalbeeld.
Met flink wat geluk heb je zo'n 80 jaar op deze aardbol. Die 80 jaar vliegen voorbij. Met een beetje pech is je een stuk minder gegeven. En je zou die hele tijd maar verspild hebben aan bezig zijn met je uiterlijk.
Tuurlijk is een leuk uiterlijk fijn, maar het is slechts zo'n klein onderdeel van je hele menszijn dat het echt zonde is om daar je zingeving / levensinvulling aan te wijden. Vooral als het je nooit echt gelukkig maakt.