Beperkt leven door walging/onzekerheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:12

Boompje1985 schreef:
Jessix schreef:
Ik merk zelfs dat sommige vrouwen niets eens voluit durven te plassen als je in het hokje naast ze komt zitten.

Ja dan gaan ze kleine beetjes plassen maar dat hoor je ook.

Eens :j als ik een nr 2 moet doen dan wacht ik ook altijd tot er niemand meer in de buurt is, of dan doe ik het timen zodra iemand een toilet doortrekt zodat het geluid minder hoorbaar is. Sowieso vind ik dat vervelend om ergens anders als thuis te doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:26

Memories schreef:
Ben jij mij? :+

Mensen bedoelen het vaak wel goed maar het voelt zó vervelend als je eigen lichaam continu door mensen om je heen met je besproken wordt, of er nou een kilo bij of af is. Laat mij lekker bestaan in m’n eigen lijf, ik wil niet elke keer m’n gewicht(sverandering) evalueren of verantwoorden en al helemaal niet met vage kennissen van 100 jaar terug of random collega’s.

Dat inderdaad.

En ik vind het niet eens goed bedoeld.

Een collega die op je Facebookpost dat je uit eten bent geweest, reageert dat ieder pondje door het mondje gaat. Man, hou je bek gewoon, ik heb mezelf een week uit zitten hongeren om van mezelf daar naartoe te mogen. En sowieso waarom?!

M'n zwager die een o zo grappige foto op de familie app zet dat ik net een hap neem van eten, zo'n fantastische foto met onderkin, met de bedoeling dat iedereen even goed kan lachen.

Dat soort dingen. Die ik al niet begrijp tegen een obees persoon, maar ik heb op het zwaarste moment maat 42 en een buikje, want dat is het moment dat m'n hoofd weer op hol slaat en ik anorectisch ga eten.

En dan het omgekeerde weer als je afgevallen bent. Commentaar op je eten en sporten.

Het gaat je geen donder aan en zelf ben je ook niet perfect!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:32

Ik kon idd nooit ergens normaal eten zonder dat mensen opmerkingen maakten. Had maat 34/36 toen, gewoon gezond verder dus geen eetstoornis of iets anders, maar ik kwam niet aan. Vreselijk was dat. Niks mogen afslaan want je zal wel een eetstoornis hebben, niet mogen stoppen als je vol zit, opletten wat je aan doet zodat mensen niet weer diagnoses gaan verkondigen. En vooral niet gezond eten of sporten, want weer commentaar... vooral ook niet zeuren, want zo vervelend kan het niet zijn

Nu trouwens nog regelmatig terwijl ik 36/38 heb qua maat dus ook niet zo dun ben. Alsof ik niet gezond mag eten en sporten want volgens anderen moet ik aankomend.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:52

Nou ik ben ook aan de maat 44 maar heb er echt maling aan :j
Ik ben door ziekte zo geworden, kon altijd alles eten zonder aan te komen, en het gaat er niet meer vanaf, jaren geleden zat ik er wel mee maar nu allang niet meer, ik ben zoals ik ben en als ze het niet willen zien kijken ze maar niet.
Heb mezelf geaccepteerd zoals ik ben.

Sherivey

Re: Beperkt leven door walging/onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:47

Wat mij alleen wel opvalt is dat het soms de andere kant op lijkt te gaan.
Dat als je jezelf graag slank ziet en daar moeite voor doet, je jezelf niet zou accepteren zoals je bent en dat je dat wel zou moeten doen.

Natuurlijk is zelfacceptatie een goed iets. Maar ik voel mezelf gewoon niet fijn als er een aantal kilo meer op zit.
Nou sport ik graag, dus is geen afzien voor mij. Maar heb soms het idee dat iedereen die slank wil zijn of een sixpack mooi vindt, direct een label 'obsessief' of 'eetstoornis' krijgt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:48

@Urielle, in de jaren 90 scheerde ik me ook al als meisje. Hoe en waar verschilde wel per persoon denk ik. Volgens mij is dat nog steeds zo.

In Italie is het beeld anders. Heb Italiaanse familie en mijn moeder ( Nederlandse ) die klein en stevig is, kon daar bijv veel betere bh's en bikini's kopen jarenlang. Nu is dat hier ook wel beter en normaler.
Maar goed, mijn moeder heeft maat 41 schoen en kon die vroeger ook niet in een normale winkel kopen.

Mijn moeder is dus klein en "dik" en ik ben altijd dun geweest. We werkten samen en ken al die opmerkingen. Als een meisje dat voor ons werkte jarig was en die had gebak en mensen zagen dat, moesten ze daar inderdaad wat van zeggen.
Terwijl ik altijd al meer at dan mn moeder, geen problemen had verder en ook dunne mensen niet alleen vette bende hoeven te eten.

Maar het zijn gespreks onderwerpen. Waar mag of kan men nog wel over beginnen?

Poep, plas, sex, menstruatie, ziekte zijn soms taboe's. Maar moet overal de taboe af omdat een deel van de bevolking dat wil? Omdat die daar een mening over hebben.
Ik kan heel goed over alles praten en heb geen schaamte. Maar ik heb ook gewoon dingen voor mezelf.

Vrouwen kletsen/roddelen over hun mannen en soms kinderen met elkaar. Nou, no way. Als ik een keer boos of geirriteerd ben, zal ik dat echt niemand vertellen.
We zijn gelukkig allemaal anders.

Het is goed als mensen ermee geholpen zijn dat ze over taboe's kunnen praten, maar ga het niet iedereen opleggen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:02

Ik praat ook echt niet over alles, bepaalde dingen zijn privé en die houd ik ook privé.
Had het er toevallig gisteren nog over dat er mensen zijn die hun hele hebben en houden op Facebook of weet ik wat zetten, dan vraag ik me af of die aandacht tekort komen ofzo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:08

chanicha schreef:
Ik praat ook echt niet over alles, bepaalde dingen zijn privé en die houd ik ook privé.
Had het er toevallig gisteren nog over dat er mensen zijn die hun hele hebben en houden op Facebook of weet ik wat zetten, dan vraag ik me af of die aandacht tekort komen ofzo.

Ja, iedereen is daar anders in. Je kan op fb natuurlijk wel kiezen wie wat kan lezen, maar zelfs dan vind ik het soms wel erg veel prive wat je te lezen krijgt. Als mensen dat prettig vinden, moeten ze dat doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:28

chanicha schreef:
Ik scheer mijn benen zodra ik een (lange) jurk ga dragen of als we op vakantie gaan.
Draag nooit korte broeken, heb een heel groot litteken op mijn been en ik vind dat zelf niet mooi staan.
Down under hoef ik eigenlijk niet te scheren, weinig haar, wel geprobeerd maar krijg echt ontstekingen. Wat ik wel goor vind is mensen met hele bossen onder hun armen en wat onder hun broekje uitpiept :j
Voor de rest moet ieder lekker doen wat ze willen.

Ik vind goor nogal een groot woord, zeker in dit topic.
En dan gevolgd door 'voor de rest moet ieder lekker doen wat ze willen'.

Zie je niet dat je hiermee precies doet waar dit topic over gaat?

Uiten dat iets 'vies' is, mensen ongemakkelijk maken over natuurlijke zaken?

Goor vind ik iemand die zich nooit wast, die niet hygiënisch is, die zo smerig is dat hij/zij een gezondheidsrisico kan vormen voor anderen.

Maar aanwezig haar goor noemen vind ik dus écht heel ver gaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:35

Boompje1985 schreef:
Jessix schreef:
Ik merk zelfs dat sommige vrouwen niets eens voluit durven te plassen als je in het hokje naast ze komt zitten.

Ja dan gaan ze kleine beetjes plassen maar dat hoor je ook.

Plassen kan ik nog wel maar de grote boodschap....no way dat ik op mn gemak in een openbare toilet een potje ga zitten schijten als er iemand naast zit!!
Vind dat ook niet fijn om een buurvrouw dat te horen/ruiken doen.
En ja, het is de normaalste zaak vd wereld maar er zijn grenzen voor mij

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:08

Nja, het vies vinden is 1 ding, ik loop ook een ander hokje binnen als ik ruik dat iemand net een dikke drol heeft zitten draaien. Maar het hoort erbij, het is immers een toilet, zou van de gekke zijn als mijn medemensen daar niet horen te poepen als ze moeten. Zou het wel heel raar vinden als iemand er ook daadwerkelijk iets over zou zeggen dat ze het vies vinden dat ik net heb gepoept als ik het hokje uitloop oid :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:15

Memories schreef:
Nja, het vies vinden is 1 ding, ik loop ook een ander hokje binnen als ik ruik dat iemand net een dikke drol heeft zitten draaien. Maar het hoort erbij, het is immers een toilet, zou van de gekke zijn als mijn medemensen daar niet horen te poepen als ze moeten. Zou het wel heel raar vinden als iemand er ook daadwerkelijk iets over zou zeggen dat ze het vies vinden dat ik net heb gepoept als ik het hokje uitloop oid :')

Het zou al veel schelen als mensen het toilet netjes achterlaten. Zowel dames als heren. En na plassen en poepen. Of mag ik dat ook niet vies vinden, dat mensen het niet schoonmaken?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:27

Dat mensen een openbaar toilet vies achterlaten voor een ander vind ik ook wel ranzig ja. Poets de bril even na en borstel je remsporen weg, dat is imo gewoon normaal en fatsoenlijk. Maar als er alleen nog een lucht hangt... tja... jammer dan. Ik ga niet de hele dag op kantoor met buikpijn zitten als ik moet poepen omdat een ander het misschien vies gaat vinden dat er een luchtje hangt. Dan loopt degene die na mij komt maar een ander hokje in, of wacht even, of vind het dan maar even 2 minuten vies. Dat doe ik zelf bij een ander ook.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:31

Memories schreef:
Dat mensen een openbaar toilet vies achterlaten voor een ander vind ik ook wel ranzig ja. Poets de bril even na en borstel je remsporen weg, dat is imo gewoon normaal en fatsoenlijk. Maar als er alleen nog een lucht hangt... tja... jammer dan. Ik ga niet de hele dag op kantoor met buikpijn zitten als ik moet poepen omdat een ander het misschien vies gaat vinden dat er een luchtje hangt. Dan loopt degene die na mij komt maar een ander hokje in, of wacht even, of vind het dan maar even 2 minuten vies. Dat doe ik zelf bij een ander ook.

Tegen de lucht kan je nog spuiten. Maar alles smerig achterlaten, ga ik nooit normaal vinden, ook al komt het uit een mensen lichaam, hebben we dat allemaal in ons en komt het ook allemaal uit ons.

En ik ben met mijn broer echt wel wat gewend geweest, maar heb helaas mijn grenzen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:46

Dilan93 schreef:
Wat mij alleen wel opvalt is dat het soms de andere kant op lijkt te gaan.
Dat als je jezelf graag slank ziet en daar moeite voor doet, je jezelf niet zou accepteren zoals je bent en dat je dat wel zou moeten doen.

Natuurlijk is zelfacceptatie een goed iets. Maar ik voel mezelf gewoon niet fijn als er een aantal kilo meer op zit.
Nou sport ik graag, dus is geen afzien voor mij. Maar heb soms het idee dat iedereen die slank wil zijn of een sixpack mooi vindt, direct een label 'obsessief' of 'eetstoornis' krijgt

Ik krijg soms het idee dat te zwaar zijn in bepaalde kringen inderdaad het nieuwe normaal wordt, en als je slanker, sportiever etc. bent dan de rest dan moet er iets mis zijn met je of je zelfbeeld. Het lijkt in de paardenwereld ook sterk aanwezig te zijn, met name onder de reacreatieruiters. Wat net zo kwetsend is als iemand vanwege overgewicht lopen pesten.

Als ik te zwaar zou zijn dan kan ik niet meer op mijn paard stappen (na ja, niet kunnen is te groot woord, ik zou het niet meer verantwoord vinden :o ), kan ik mijn klimhobby laten varen en in de bergen is het ook ellende, 15, 20 of nog meer extra kilo's meesjouwen. Dan is op mijn gewicht letten een keuze dat weinig te maken heeft met walging en onzekerheid, het is meer een middel om het leven te kunnen leiden waar ik voldoening uit haal :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:01

Heb niet alle pagina’s gelezen dus excuseer mij. Ik heb even twee dingen onthouden waar ik even op in wilde haken:

De invloed van social media (“maar het was er in mijn tijd ook al”). Social media is wellicht vrij nieuw, maar een grote boosdoener (media) is dat niet. De media is er echt al heel lang, en gedurende die tijd heeft die ook veel invloed gehad op de “beauty standard”. Ik heb bijvoorbeeld ooit gelezen dat het in andere landen echt niet gewenst is om je bikinilijn te scheren, daar is een bosje juist goed, maar in de westerse maatschappij is dat juist weer andersom en walgen veel mensen van een grote tropische bos. Dus dat het al veel langer speelt is logisch, want ook in de Roaring 20’s was er al een hele druk op mensen om er op een bepaalde manier uit te zien, bepaalde mode te dragen, of zich op een bepaalde manier te gedragen.

Maar ook zonder media is die druk er wel, hoor. Denk maar aan hoeveel vrouwen er wel niet opgroeien waarbij de andere vrouwen in hun leven die standaarden doorgeven. Ooit was het niet goed om huid te laten zien en daar zullen veel moeders, zusters, tantes en zelfs leraressen ook mond-op-mond invloed op gehad hebben.

Ook nu er veel aandacht is voor dit soort problemen blijft het toch doorspelen. Een oude vriendin van mij doet al jaren haar best om af te vallen, en haar moeder blijft keer op keer opmerkingen maken over haar gewicht of wat ze eet. (“Zou je dat nou wel doen, je bent al een kilo aangekomen…”) Of een andere vriendin van mij die haar krullenbos stijlt en een neusjob wil want haar eigen familie heeft altijd openlijk gezegd dat krullend haar en een grote neus niet mooi zijn bij vrouwen. Zo kun je ook nog wel doorgaan. Dat wordt van generatie tot generatie doorgegeven, en de standaard verandert ook regelmatig.

Dan het tweede: ik vind sommige reacties best kortzichtig of hard, ook al is dat misschien niet zo bedoelt. Dat je de walging of onzekerheid niet begrijpt is logisch als je daar zelf niet mee kampt. :)

Zelf heb ik bijvoorbeeld echt al een groot deel van mijn leven een groot probleem met een laag zelfbeeld. Dat lage zelfbeeld heeft zich gemanifesteerd in een paniekstoornis en inmiddels heb ik al langere tijd eigenlijk maar een klein gedeelte kunnen functioneren. Ik zit mij ook in over de acne die ik heb, het feit dat ik in een paar maanden tijd ineens 15 kilo ben aangekomen, of dat ik een onderkin heb of wat dan ook. Dat komt echt door zoveel dingen.

Ik probeer het mijzelf te herinneren: je hoeft niet 15 kilo lichter te zijn, wat maakt het uit dat je last hebt van acne. Maar zo makkelijk gaat dat dus helaas niet, daar zit echt nog wel veel werk in. Doe ik het mezelf aan? Komt het uit de omgeving, of juist via media? Wat het ook is, het is zo vervelend!

Zelf vind ik menstruatie ook niet echt fijn... Rationeel gesproken weet ik dat het normaal en natuurlijk is, maar ik zou het ook niet graag willen weten als iemand bijvoorbeeld tijdens de menstruatie het zwembad in gaat. Misschien zit dat er door al de jaren heen wel zo diep in mijn hoofd getimmerd... :o

Overigens het argument over de zelfacceptatie kan ik mij ook in vinden. Ik wil de 15 kilo weer kwijt en krijg van vriendinnen de opmerking dat ik me maar moet accepteren zoals ik ben, dat je niet dun hoeft te zijn etc. Waarschijnlijk lief bedoelt, maar ik wil gewoon die kilo’s kwijt omdat ik dat bij mij persoonlijk mooier vindt. En ik mij fysiek zoveel beter voelde voorheen. Ik heb ook mensen zien zeggen dat ze het niet oké vinden als mensen dat dus over zichzelf vinden, want wat betekent dat dan voor anderen die wel zwaarder zijn of dergelijke? Ik snap die redenering wel, maar dat vind ik dus weer de andere kant op van kortzichtig. :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:07

Ach het is ook framing. Ik las laatst poffertjes-billen ipv cellulitis. Cellulitis klinkt vreselijk, itis is toch ontsteking? Iets medisch en naars? Wil je niet!

Kijk poffertjesbillen, dat klinkt heerlijk en dat wil iedereen toch?

Ik noem dergelijke billen dus van nu af aan poffertjesbillen, heerlijk hebbuh hebbuh, give me meer poffertjes *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:12

Ik ben normaal rond de 60kg.
Ik ben een periode rond om het overlijden van mijn vader en een aantal andere verliezen erg dun geweest. (54kg)

Nu ben ik door medische omstandigheden een stuk zwaarder dan ik normaal ben. (73kg)

De opmerkingen die ik kreeg in mijn dunne periode vond ik het ergste...
Inderdaad als je net gegeten hebt en je slaat een stuk gebak af, meteen een venijnige opmerking over het hebben van een eetstoornis oid.
Ook in bikini... veel opmerkingen over gehad.

Over mijn gewicht nu, krijg ik alleen bagatellisatie, als ik zeg dat ik zo ben aangekomen nu en me er niet zo fijn bij voel:
"Ach he ziet er he-le-maal niks van!"

"Nee Truus dat weet ik, maar ik moet het meedragen en voel het wel." :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:31

troi schreef:
Ach het is ook framing. Ik las laatst poffertjes-billen ipv cellulitis. Cellulitis klinkt vreselijk, itis is toch ontsteking? Iets medisch en naars? Wil je niet!

Ik noem dergelijke billen dus van nu af aan poffertjesbillen, heerlijk hebbuh hebbuh, give me meer poffertjes *\o/*

Ik wou dat je een like functie op bokt had :D ....

Ik weet het niet. Soms heb ik ook wel het idee dat het, als volwassenen, juist wel makkelijk is om dik te zijn :') Ook ik heb een eetstoornis gehad waarbij ik van obesitas naar een "perfect BMI" ging, theorethisch qua gezondheidsnormen. Mijn omgeving heb ik nooit verteld dat ik een eetstoornis had. En het was allemaal jubel en jolijt en prachtig en knap en fantastisch dat ik zoveel was afgevallen.
Juist met iedereen die een mening had, werd ik zó zelfbewust van alles wat nog beter en beter kon. En wilde ik zo graag aan dat ideaalbeeld voldoen. Mijn hele leven stond immers tochal in het teken van eten. Dus dan doet ieder rolletje pijn. En kennelijk viel het ook iedereen op of ik afviel of aankwam.

Uiteindelijk meerdere maanden in eetstoorniskliniek omdat ik fysiek helemaal naar de gallemiezen was door ondervoeding en overtraining. Maar met 10 anorectische meiden in een groep was er in mijn groep vooral competitiedrang en leidde de therapie nou niet echt tot de gewenste zelfrelativering.

Inmiddels zijn we 10 jaar verder, waarvan ik een jaar of 5 echt helemaal eetstoornisvrij ben. En qua gewicht ook een stuk meer ben opgeschoven naar mijn pre-eetstoornis gewicht. Flink overgewicht dus. Mijn leven is echt heel veel leuker en ik zou echt nooit meer terug willen naar slank maar obsessief met eten. Ik weet dat ik volgens de hele grote meerderheid mooier was op mijn slankst. Ik kon ook leukere kleren aan. En ik heb nu daadwerkelijk last van het gewicht dat ik meezeul. Maar wat een rukleven om alleen maar met je uiterlijk bezig te zijn de hele dag zeg.

Nu het gewoon een gegeven is dat ik "dik" ben (Als mensen zeggen dat ze me niet dik vinden, is dat heel lief, maar vooral een bevestiging dat je je kennelijk moet schammen als je dik bent. Ik heb maat 48 en een BMI van 30. En ja dat is dik.) houdt iedereen zijn mond wel over mijn lichaam. Nog steeds weten vrij weinig mensen over mijn eetstoornisverleden (ik ben er op internet het meest open over :Y) ) en godzijdank dat niemand de behoefte voelt om me er op te wijzen dat ik 30 kg ben aangekomen. Geloof dat iedereen inmiddels wel beseft dat dat mezelf ook niet ontgaan is.

Ook wel relativerend dat iedereen nog steeds even leuk en lief voor me is. Mijn vriend heb ik ontmoet toen ik het meest voldeed aan een bepaald sociaal geaccepteerd schoonheidsideaal en hij vond me prachtig. Vindt 'ie nu nog steeds. Hij is stapelgek op mijn "poffertjesbillen" :D En als ik weer eens met weemoed terug denk aan mijn oude lichaam heeft hij het er nu vooral over dat ik zo lekker zacht ben om te knuffelen :P .
Nu iedereen van mijlenver toch al kan zien dat ik geen perfect lichaam heb, voel ik ook niet meer zo de behoefte om het te verbergen :') .

Ik zou dolgraag met een gezond leven weer terugkomen op een gezond gewicht hoor. Begrijp me niet verkeerd. Maar ergens is het ook wel heel relativerend om te leven wat vroeger mijn grootste nachtmerrie was. Mijn leven is er namelijk niet minder leuk op geworden.

Het is vooral erg relativerend hoe weinig interessant je uiterlijk eigenlijk is. Tuurlijk is het leuk om er mooi uit te zien. Ik koop ook liever een mooie auto dan een lelijke. Maar toen het erop aankwam toch gewoon een truttenschuddertje gekocht die het best scoorde op veiligheid.

Popstra

Re: Beperkt leven door walging/onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:01

Ik denk dat iedere vrouw ergens op haar lichaam zich wel minder tevreden over voelt.
Ook al zijn ze in een ander hun ogen perfect wil dat niet zeggen ze dit zelf ook vind. Je streeft altijd naar ,beter, dan kan om je borsten, billen, buik..enz gaan alsmede je neus, haar, nek, ogen. Ohja, zelfs schaamlippen is tegenwoordig een ding. Die kun je ook laten verfraaien.
Denk dat je versteld staat van sommigen knappe, perfecte meiden wat een laag zelf beeld die wel niet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:16

Popstra schreef:
Ik denk dat iedere vrouw ergens op haar lichaam zich wel minder tevreden over voelt.
Ook al zijn ze in een ander hun ogen perfect wil dat niet zeggen ze dit zelf ook vind. Je streeft altijd naar ,beter, dan kan om je borsten, billen, buik..enz gaan alsmede je neus, haar, nek, ogen. Ohja, zelfs schaamlippen is tegenwoordig een ding. Die kun je ook laten verfraaien.
Denk dat je versteld staat van sommigen knappe, perfecte meiden wat een laag zelf beeld die wel niet hebben.

Nouja, dat valt dus wel mee. Ik sta inmiddels zo ver van het ideaalbeeld af, dat het onbegonnen werk zou zijn alles te willen veranderen :') .

Tuurlijk voel ik me er soms onzeker over. Ik heb vroeger psychologie gestudeerd en dan vliegen de onderzoekjes over "objectieve schoonheid" je om de oren en dat deze mensen over het algemeen succesvoller zijn, aardiger gevonden worden etc.

Echter heb ik als "dikkerd" gewoon twee leuke banen, een fantastische vriend, en een leuke vriendengroep. Ik zou best gezonder willen zijn (met bijpassend gewicht), me fitter willen voelen en noem maar op.
Maar ik ga echt nooit meer sprankje van mijn levensgeluk verspillen aan het voldoen van een ideaalbeeld.

Met flink wat geluk heb je zo'n 80 jaar op deze aardbol. Die 80 jaar vliegen voorbij. Met een beetje pech is je een stuk minder gegeven. En je zou die hele tijd maar verspild hebben aan bezig zijn met je uiterlijk.
Tuurlijk is een leuk uiterlijk fijn, maar het is slechts zo'n klein onderdeel van je hele menszijn dat het echt zonde is om daar je zingeving / levensinvulling aan te wijden. Vooral als het je nooit echt gelukkig maakt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:20

Memories schreef:

Hahaha nou idd.

Als ik bvb een hardloopwedstrijd heb en ik moet daarvoor naar de wc, dan is dat even banketstaaf gezegd heel jammer voor degene erna. Maar ik ga niet een uur of langer met samenknepen billen en buikpijn rennen :+

Ik laat uiteraard de wc netjes achter, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:20

troi schreef:

Cellulitis is dan ook iets heel anders dan poffertjesbillen/sinaasappelhuid/cellulite :o

Die eerste is idd een ontsteking en fiks naar ook. De rest is alleen een uiterlijk kenmerk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:56

Wat mooi gezegd Menino. Bijna traantjes in de ogen. Ik wou dat ik er ook zo tegenaan kon kijken.
Ik heb geen behoefte aan een man maar zou er zelfs niet mee mee durven omdat ik me niet fijn in mijn lichaam voel.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 18:22

Suzanne F. schreef:
Wat mooi gezegd Menino. Bijna traantjes in de ogen. Ik wou dat ik er ook zo tegenaan kon kijken.
Ik heb geen behoefte aan een man maar zou er zelfs niet mee mee durven omdat ik me niet fijn in mijn lichaam voel.

Een groot compliment voor jou omdat je dat durft te delen. Ik hoop en wens voor jou dat dit gaat veranderen, je bent precies goed zo!