Menstruatie bikini?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 16:53

Sommige reacties ik moet er zelf om lachen.
Snap wel wat jullie bedoelen, ik zwem zelf ook niet als ik de rode kruis heb :')
Mijn zusje heeft een vakantie gepland gaat mee met een vriendin, en wil graag mee zwemmen het liefste en vroeg dus of dat een optie was.
Ik informeer en lees me alleen in :')
Tampon oid durft ze niet, ik was het zelfde op haar leeftijd.
Voor haar doen is ze nog heel speels en nog niet echt een dame dame.

Ze gaat op vakantie als ze al haar heftige moment gehad heeft, dus 2 dagen en het is al bijna gestopt.

meggiemeg

Re: Menstruatie bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:00

Is het geen idee om nu dan al te gaan beginnen met oefenen met de kleinste maat tampon? Dan is de spanning op de vakantie er ook vanaf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:07

Ik was ook echt geen dame hoor. Maar wel heel praktisch ingesteld. Dus ik heb net zo lang geoefend tot het lukte. Het scheelt misschien ook dat ik op dat gebied heel open ben opgevoed.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:30

En de menstruatie deze keer uitstellen? Bij de huisarts kan je een pil halen die het dan uitstelt.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:36

Zwemmen stopt bloeden niet, of ben ik nou gek..? -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:50

FennyPower schreef:
Sommige reacties ik moet er zelf om lachen.
Snap wel wat jullie bedoelen, ik zwem zelf ook niet als ik de rode kruis heb :')
Mijn zusje heeft een vakantie gepland gaat mee met een vriendin, en wil graag mee zwemmen het liefste en vroeg dus of dat een optie was.
Ik informeer en lees me alleen in :')
Tampon oid durft ze niet, ik was het zelfde op haar leeftijd.
Voor haar doen is ze nog heel speels en nog niet echt een dame dame.

Ze gaat op vakantie als ze al haar heftige moment gehad heeft, dus 2 dagen en het is al bijna gestopt.

Tampons hebben imo niks te maken met of je speels bent of een dame. Als je wil zwemmen is het de enige optie, naast een cup.

Dat ze het niet durft, snap ik goed. Zou het helpen instructievideo's of zo te kijken en gewoon eens te oefenen?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:52

Ik wou een hormoonspiraal voorstellen maar lees dat ze 13 is :=
Heerlijk, 5 jaar geen rode zee…

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:55

_San87_ schreef:
chevax schreef:
Ik geloof eigenlijk niet dat je zonder tampon kunt zwemmen omdat de waterdruk bloed tegenhoudt? Als je zwemt, zet je kracht. Ik vind het erg onsmakelijk allemaal.

Herhaal anders nog even een keertje dat je t onsmakelijk vindt :)). 't Is blijkbaar een fabel, idd.

Zelf zou ik iig voor een tampom of cup kiezen. Daar moet ik ook nog over nadenken voor onze vakantie van t zomer. Met mijn geluk ben ik sowieso in die drie weken dat we weg zijn de sjaak :').

Ja, sorry, ik val indd in herhaling, maar door zulke berichten zou ik dus het zwembad mijden :+ Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik sowieso erg op hygiëne enzo let, omdat ik ziek ben. Zal ik anders nog eens zeggen dat ik het vies vind? :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:57

chevax schreef:
_San87_ schreef:

Herhaal anders nog even een keertje dat je t onsmakelijk vindt :)). 't Is blijkbaar een fabel, idd.

Zelf zou ik iig voor een tampom of cup kiezen. Daar moet ik ook nog over nadenken voor onze vakantie van t zomer. Met mijn geluk ben ik sowieso in die drie weken dat we weg zijn de sjaak :').

Ja, sorry, ik val indd in herhaling, maar door zulke berichten zou ik dus het zwembad mijden :+ Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik sowieso erg op hygiëne enzo let, omdat ik ziek ben. Zal ik anders nog eens zeggen dat ik het vies vind? :o

Ja, doe het *\o/*!

Ik snap je wel, hoor. Ik vind menstruatie bikini's/badpakken om in te zwemmen ook echt geen optie. Voor naast het zwembad, of om mee pootje te baden, sure. Maar niet om mee te zwemmen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:04

IMANDRA schreef:
Ik vind het best bijzonder dat er zo veel mensen de behoefte voelen zo expliciet te vertellen hoe smerig het wel niet is, terwijl dat de vraag van TS helemaal niet is. Het is ook niet mijn ding en waarschuwen ivm spons-effect of de werking in het water is tot daar aan toe, maar vind dit wel heel overdreven: na 3 pagina’s is het wel duidelijk hoe smerig sommige mensen het wel niet vinden.

Enne, wat betreft ‘anderen die er last van zouden hebben’, jullie realiseren dat je in een meer of zwembad sowieso in de zooi van anderen zwemt? Hoeveel mensen/kinderen plassen er niet gewoon in het zwembad? Hoeveel babies poepen per ongeluk erin? En dan moeten we gaan gruwelen van een beetje menstruatiebloed wat waarschijnlijk grotendeels gewoon in dat broekje wordt opgevangen en voor de rest gewoon dusdanig verdunt wordt door de hoeveelheid water? Kom op nou.

Als iemand zo’n broekje wil dan mag diegene dat hopelijk zelf gewoon kiezen, daar hoeft een ander niks van te vinden en die ander hoeft het niet zo te veroordelen zoals nu gebeurt. Er zijn zo veel opties, iedereen kan kijken welke voor haar het fijnste is ;).

Is goed.
Mag die eeuwige fabel dat zwemmen het bloeden zou stoppen dan ook de wereld uit :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:17

Ik vind dat er wel een hoop aanstellers in dit topic zitten hoor... Lijkt wel weer 1820.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:19

Kan het niet anders dan jammer vinden dat menstruatie tot iets ultiem ranzigs is geprogrammeerd bij mensen.

Mensen piesen in het zwembad, mensen wassen zich niet en springen in het zwembad, mensen stoten zichzelf kapot aan de zwembadrand, bloeden en zwemmen weer door maar oh wee als je menstrueert.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:23

Divers schreef:
Ik wou een hormoonspiraal voorstellen maar lees dat ze 13 is :=
Heerlijk, 5 jaar geen rode zee…

Dat geldt helaas niet voor iedereen (gelijk).
Mijn dochter menstrueert nog steeds flink op haar spiraaltje.
Na diverse pillen de prikpil geprobeerd, daar werd het alleen maar erger van en nu een (hormoon)spiraaltje en ze menstrueert wel minder dan op de prikpil, maar nog steeds flink en heel erg onverwachts.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:25

belle_boef schreef:
Kan het niet anders dan jammer vinden dat menstruatie tot iets ultiem ranzigs is geprogrammeerd bij mensen.

Mensen piesen in het zwembad, mensen wassen zich niet en springen in het zwembad, mensen stoten zichzelf kapot aan de zwembadrand, bloeden en zwemmen weer door maar oh wee als je menstrueert.

Ehm niemand heeft toch gezegd dat plas en poep niet goor zijn om in te zwemmen?
Alleen dat is hier niet het onderwerp.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:26

belle_boef schreef:

Ik vind pissen in het zwembad net zo ranzig als lekker free bleeden in het zwembad, hoor :=. En iemand die met een bloedende wond rondzwemt mag van mij ook uit t water getrokken worden.

En ja, ik vind menstrueren idd ranzig en vervelend. Ik voel me vies, ondanks goede hygiëne, heb altijd buikkrampen en lage rugpijn. Niet iets dat gelijk staat aan happy happy joy joy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:41

Een beppy softtampon is ook een goede optie voor tijdens het zwemmen. Het is een soort sponsje. Maar uiteraard moet die ook worden ingebracht en verwijderd.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:45

De kruidvat verkoopt zelfs de minitampons met inbrenghuls. Misschien is dat fijn om mee te beginnen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:50

Ik vind het idee ontzettend smerig. Dat bloed en prut lost toch op en drijft dan het broekje uit? %)

Ik zou ook gaan oefenen met tampons, eerst rustig en voorzichtig thuis. Dan moet dat tijdens een vakantie toch ook lukken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:00

Zertab schreef:
En de menstruatie deze keer uitstellen? Bij de huisarts kan je een pil halen die het dan uitstelt.

Dat kreeg ik ook op die leeftijd toen we op vakantie gingen. Was geen anticonceptie, maar evht iets om de menstruatie een week oid uit te stellen.

Verder was ik een stukje jonger toen ik voor het eerst ongesteld werd en gebruikte ik op mijn 13e al wel tampons. Met inbrenghuls in het begin en ik was ook geen dame?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:08

Onder water kun je ook gewoon doorbloeden en het komt soms direct op gang als je uit het water gaat. Daarbij kunnen tampons juist door het water per ongeluk verloren raken. Dan denk je dat je alleen zwemt maar zwemt MRS. OB lady in red gezellig mee :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:14

Evamarie schreef:
Onder water kun je ook gewoon doorbloeden

Ik las doodbloeden, whahahhahhaa wat een geweldig topic dit. Ik lig dubbel om alle opmerkingen.

Waar een mens zich al niet druk om kan maken. Douw er gewoon een tampon in net voor het zwemmen en ververs hem erna. Althans zo deden wij het 40 jaar geleden. Nooit een probleem van gemaakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:23

MyWishMax schreef:
Zertab schreef:

Dat kreeg ik ook op die leeftijd toen we op vakantie gingen. Was geen anticonceptie, maar evht iets om de menstruatie een week oid uit te stellen.

Dit heb ik ook wel eens gekregen bij de huisarts rond die leeftijd. Ideaal!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:31

Even los van of ik dit zou gebruiken of niet:

Er bestaan toch ook zwemluiers voor baby's? Waarom zou een menstruatie-bikini dan niet kunnen?
Ja, bloed is van een andere consistentie dan urine, maar het lijkt mij dat die zwemluiers zichzelf ook niet uitwassen in een zwembad? Want dan kun je net zo goed een gewone luier gebruiken.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:32

Ik zou dan inderdaad ook voorstellen om te kijken naar een mogelijkheid de boel uit te stellen.

Ik snap heel goed dat het niet voor iedereen zo simpel is om '"even" een tampon of cup erin te drukken. Ik ben 29 en kan het nog niet eens :+
Ik denk dat de boel even vertragen, en zonder menstruatie te genieten van de vakantie dan een goede oplossing is :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:32

Bnet schreef:
Even los van of ik dit zou gebruiken of niet:

Er bestaan toch ook zwemluiers voor baby's? Waarom zou een menstruatie-bikini dan niet kunnen?
Ja, bloed is van een andere consistentie dan urine, maar het lijkt mij dat die zwemluiers zichzelf ook niet uitwassen in een zwembad? Want dan kun je net zo goed een gewone luier gebruiken.

Zwemluiers houden inderdaad geen urine tegen maar is om te voorkomen dat de ontlasting door het zwembad gaat drijven.

Gewone luier zuigt zo vol, doet dus niets en je baby is 5 kilo zwaarder.