Moeite met opstaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 16:02

Ik ga dit topic vanavond eens doorlezen voor tips en tricks. Opstaan is voor mij echt een crime, of het nou om half 4 is als ik de eerste dienst heb of om 1 uur smiddags maakt niet uit. Het liefst doe ik of de wereld niet bestaat tot ik hoogst waarschijnlijk te laat ben op een afspraak :n
Zo knudde maar ik krijg het er echt niet uit. Heel vervelend voor anderen en ook redelijk vervelend voor mezelf :n
Een wakeuplight gaat niet veel doen hier denk ik. Om half 4 maak ik daar mijn vriend niet blij mee en ik slaap rustig door als de zon vol in mijn giechel schijnt dus ik betwijfel het nut :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 16:39

Sizzle schreef:
Ik snooze ook. Doe ik dat niet dan loop ik tegen de muur aan of zo.
Mijn bloeddruk is vrij laag, als ik meteen opsta zwabber ik echt alle kanten op.
Voor mij maakt de reden ook niet uit. Op Zondag vind ik het net zo moeilijk als op Maandag.

oh, nooit aan gedacht dat dit voor mij de reden wel eens zou kunnen zijn :+ .

Ik ben ook hallie gallie flauwvallie in de ochtend als ik niet oplet. En opstaan uit een stoel kan al een hele happening zijn, dus laat staan als je 8 uur plat hebt gelegen zonder te eten en drinken. En als mijn orthostatische hypotensie opspeelt ben ik altijd weer een paar uur helemaal gaar, sloom en traag.

Verder absoluut een ochtend-persoon. In de avond lukt me niets meer. Moet je nagaan hoe ruk dat is :') Ben je een ochtendpersoon die niet uit zijn bed kan komen :D .

's avonds krijg ik niets meer uit mijn handen, dus ga regelmatig om 9 uur naar bed omdat ik me verveel :') Desondanks. M'n nest uitkomen voelt toch altijd wel een klein beetje als pesterij van welke scheppende macht dan ook, dat dat iedere dag weer noodzakelijk is :+ .

Esther_

Re: Moeite met opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 17:08

Nog een tip, een slaap cyclus is ongeveer 90 minuten. Dus probeer hier een veelvoud van de slapen en niet halverwege een cyclus de wekker te zetten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 17:20

Ik slaap heel weinig, al jaren. Maar wel goed sinds ik een nieuw bed heb. Ik word uitgerust wakker. Uit mezelf zodra het licht wordt. In de winter moet ik dus een wekker zetten. Dan vind ik het wel lastiger opstaan. Maar dat heb ik om 6 uur, om 7 uur en om 8 uur nog. Eenmaal eruit dat is het ook gewoon prima, dus bij is het gewoon even doorzetten.

Als je je moe voelt dan zou ik beginnen met een bloedonderzoek. Even nagaan of je geen tekorten hebt.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:43

Als ik voor 7 uur moet opstaan voel ik me de hele dag brak/ziekig. Gewoon beroerd en misselijk.
Na 7 uur gaat net aan, maar ook niet elke dag. Ik ben er gewoon niet voor gemaakt ofzo. :')

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 17:27

Bedankt voor alle tips!
Ik ga eens uittesten om te kijken of het werkt om direct op te staan.
Fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:33

Esther_ schreef:
Nog een tip, een slaap cyclus is ongeveer 90 minuten. Dus probeer hier een veelvoud van de slapen en niet halverwege een cyclus de wekker te zetten.

Ja dit is wel lastig de ene keer val ik na een uur in slaap de andere x 10 minuten.
Dan heb je een slaap app nodig om te registreren wanneer je in slaap valt.