Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:07

Ik heb ze allemaal, incl booster. Mocht ik weer opgeroepen worden voor een booster ga ik weer.
Ik ben ook zeker wel overtuigd van het nut; mijn ouders hebben beide corona gekregen en mijn moeder was echt een heel stuk zieker, ondanks dat zij veel gezonder was, dan mijn vader die al een vaccin had gehad.

Dus nee, absoluut geen spijt :)

edit: overigens ook geen enkele klacht na vaccinatie. Hoogstens een dagje even niet zo lekker, maar niks heftigs.
Laatst bijgewerkt door Moon_light94 op 13-04-22 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:07

Jessix schreef:
Geen spijt, geen last van gehad en ik haal ook gewoon de volgende enting als die aangeboden wordt.

Idem. Ondertussen ook zwanger dus naast de twee vaccinaties tegen covid + booster, ook nog griepvaccin en kinkhoest vaccin gehad :+ nul bijwerkingen, geen spijt (waarvan zou je spijt moeten hebben?) en nog geen corona gehad.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:09

senna21 schreef:
Ik ben gevaccineerd, inclusief booster.
Geen corona gehad en geen klachten door de vaccinatie.

Same

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:12

miereneter schreef:
pluisje88 schreef:
Dat voorjaar werd mijn moeder positief getest. Zij was grieperig en dus wij verplicht in quarantaine. 5 dagen binnen geweest en na die 5 dagen testen. Ik positief, mijn vader negatief. Dus nog 5 dagen op m’n slaapkamer gezeten. 0 klachten. Nou toen voelde ik dus nog minder noodzaak zegmaar.

Ik ben inmiddels veranderd van baan. Een kantoorbaan met thuiswerkverplichting vanwege Corona. Paardlief is verplaatst van een pensionstal naar een particulier waar ik de enige ben. Dus ik zie amper mensen. Dus nog steeds geen noodzaak.

Als je als een kluizenaar leeft, is er misschien geen noodzaak. Ik heb mij laten inenten omdat ik in de zorg werk met kwetsbare mensen, en uit verantwoordelijkheidsgevoel naar de maatschappij toe: je kunt namelijk nergens last van hebben en toch andere mensen besmetten. Ik ben dus ingeënt en geboosterd, nergens last van gehad, geen spijt van.

Ik ben overigens nog nooit zo weinig ziek geweest als de afgelopen twee jaar, ongetwijfeld ook dankzij het mondkapje en handen wassen. (Een keer Norovirus opgelopen op het werk, maar dat is bij een uitbraak bijna niet te vermijden.)

Bijna iedereen die ik kent is ingeënt en geboosterd. Nul verdachte overlijdens, niemand ergens last van gehad. Nul. Ik geef toe: dit 'bewijs' is even anekdotisch als dat van de antivaxxers die hordes mensen kennen die opeens zijn overleden na de vaccinatie. Het verschil in ervaringen vind ik wel opvallend.

Daarom zeg ik ook. IK voel geen noodzaak. Zie inderdaad amper mensen ;)

Wat betreft het verschil in ervaringen denk ik dat we als mens gewoon nogal selectief zijn in onze waarneming. Volgens mij let je vooral op wat met jou resoneert en je versterkt in dat wat je al denkt. Ik geloof niet dat we dat bewust doen maar dat we als mens gewoon zo geprogrammeerd zijn. Daarom zullen mensen die geen argwaan kennen weinig enge verhalen zien en horen en mensen die wel bang zijn of twijfels hebben vooral de negatieve kant zien. Maar dat is mijn gevoel uiteraard. Geen feit

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:16

Gevaccineerd, heb geen klachten. Ken ook niemand die wel klachten heeft.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:27

Gevaccineerd + booster. Totaal geen spijt. Ik heb recent corona gehad en ben een paar dagen goed ziek geweest. Zou niet willen weten hoe erg het zou zijn geweest zonder vaccinatie.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:29

Volledig gevaccineerd, inclusief booster.
En nu haal ik hem niet meer.

Nooit problemen gehad met mijn menstruatie, altijd een x aantal maanden de pil door kunnen slikken. 2 weken na mijn eerste vaccinatie door de pil heen ongesteld geworden, en tot op heden is dat helaas nog steeds zo. Ik word met regelmaat 1-3 dagen ongesteld, dan 3 dagen niets en dan weer.

De huisarts heeft geen idee en het kan een bijwerking zijn. Maar ik haal in ieder geval geen prik meer.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:30

pluisje88 schreef:
Wat betreft het verschil in ervaringen denk ik dat we als mens gewoon nogal selectief zijn in onze waarneming. Volgens mij let je vooral op wat met jou resoneert en je versterkt in dat wat je al denkt. Ik geloof niet dat we dat bewust doen maar dat we als mens gewoon zo geprogrammeerd zijn. Daarom zullen mensen die geen argwaan kennen weinig enge verhalen zien en horen en mensen die wel bang zijn of twijfels hebben vooral de negatieve kant zien. Maar dat is mijn gevoel uiteraard. Geen feit

Verhalen horen is wat anders dan mensen kennen of het zelf meemaken. Wappies zoals mijn vriendin hebben verhalen, maar ze gaan bijna niet meer om met mensen die ook daadwerkelijk gevaccineerd zijn, want die zijn de vijand. Als er dan echt contact is met een gevaccineerde die zelf niet de ervaring heeft die zij kennen uit hun verhalen, dan is dat misschien wel de uitzondering op de regel, of -en dat is in haar ogen eigenlijk het punt- een teken dat gevaccineerden signalen missen en niet doorhebben hoe slecht je vaccinatie voor je heeft uitgepakt.

Dat de griep nu harder binnenkomt vind ik best logisch. We hebben ons zo afgeschermd de afgelopen 2 jaar dat we ook niets hebben opgebouwd aan weerstand. De gezonde dosis bacteriën hebben we ook verkleind door het afstand houden en tig keer per dag handen wassen (hoewel ik het heel normaal vind om bij thuiskomst of binnenkomst elders eerst even mijn handen te wassen, maar goed, ik ben rolstoelgebruiker en van het hoepelen krijg je nou eenmaal eelt en vieze handen).
Ik vond het heerlijk hoor om 2 jaar niet verkouden te zijn, maar die griep hakte er bij mij belachelijk hard in. Ik had daar ook wel graag tegen gevaccineerd willen zijn. :Y)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:31

Hier ook alle prikken gehaald en begin maart toch ook nog corona gekregen. Ik heb nu al weken last van restverschijnselen, terwijl ik van de prikken totaal geen last had. Geen spijt dus van de prikken. Ik wil niet weten hoe ziek ik was geworden zonder vaccinatie.

Ik ken heel veel gevaccineerde mensen en eigenlijk geen met rare verschijnselen. Het blijft ook altijd gissen of iets van een vaccinatie komt of dat het sowieso wel was gebeurd. Een hartstilstand na vaccinatie kan net zo goed door wat anders komen, helaas is dat iets wat soms nou eenmaal voorkomt.

Sherivey

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:34

Ik ben gevaccineerd inclusief booster.

Nergens last van gehad behalve een stijve arm.
Pas nog door de medische molen gehaald (niet vanwege corona) en nergens dingen gevonden die niet al bekend waren voor de vaccinaties. :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:37

Ik heb twee prikken en een booster gehad. Alle drie Pfizer. Geen last van gehad en geen spijt van :) Ik heb een paar weken geleden Corona gehad en daar ben ik niet heel ziek van geweest. Wel lang last (gehad) van restklachten. Nu ik Corona heb gehad weet ik vrijwel zeker dat ik ook Corona heb gehad 'toen het nog niet in Nederland was' in januari 2020. De klachten, maar ook ook de mate waarin ik ziek was, waren hetzelfde.

Het enige verschil dat ik merk is een verandering in mijn menstruatie. Geen vervelende verandering (want korter ongesteld en wie wil dat nou niet :+) maar wel een die me is opgevallen.

Ik heb een paar vriendinnen die wel spijt hebben. Dat komt dan omdat zij de prikken puur hebben genomen om 'vrijheid te behouden', ofwel: toegang te blijven hebben tot bepaalde activiteiten en ruimtes.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:41

Hier alle vaccinaties gehad maar voor het buitenland weer niet goed genoeg. Iets met janssen wat ik voor mijn werk in de zorg kreeg. Maar goed ik doe nu geen covid vaccinaties meer alleen voor het buitenland. Niet omdat ik er last van heb gehad of omdat ik er niet in geloof, maar vind het wel weer mooi geweest. Ben gezond, heb corona gehad hele milde vorm, niet meer dan een lichte neusverkoudheid. Misschien als er weer een heftige variant komt dat er dan weer een aangepaste vaccinatie komt die ik wel zou nemen.

Overigens na janssen hoofdpijn gehad en na pfizer geen bijwerkingen. Nu een jaar later nergens last van.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:43

2x gevaccineerd en toen ik mn booster wilde halen corona gekregen dus geen booster gehad nog.
Geen enkele spijt. Mijn corona infectie was ook niet zo heftig.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 09:44

Dreamybol schreef:
pluisje88 schreef:

Verhalen horen is wat anders dan mensen kennen of het zelf meemaken. Wappies zoals mijn vriendin hebben verhalen, maar ze gaan bijna niet meer om met mensen die ook daadwerkelijk gevaccineerd zijn, want die zijn de vijand. Als er dan echt contact is met een gevaccineerde die zelf niet de ervaring heeft die zij kennen uit hun verhalen, dan is dat misschien wel de uitzondering op de regel, of -en dat is in haar ogen eigenlijk het punt- een teken dat gevaccineerden signalen missen en niet doorhebben hoe slecht je vaccinatie voor je heeft uitgepakt.

Dat de griep nu harder binnenkomt vind ik best logisch. We hebben ons zo afgeschermd de afgelopen 2 jaar dat we ook niets hebben opgebouwd aan weerstand. De gezonde dosis bacteriën hebben we ook verkleind door het afstand houden en tig keer per dag handen wassen (hoewel ik het heel normaal vind om bij thuiskomst of binnenkomst elders eerst even mijn handen te wassen, maar goed, ik ben rolstoelgebruiker en van het hoepelen krijg je nou eenmaal eelt en vieze handen).
Ik vond het heerlijk hoor om 2 jaar niet verkouden te zijn, maar die griep hakte er bij mij belachelijk hard in. Ik had daar ook wel graag tegen gevaccineerd willen zijn. :Y)

Serieus? De vijand? :’) Ik ken vrij veel mensen die niet gevaccineerd zijn, en het enige wat ik daar van hoor is: Als mensen zich willen laten vaccineren om wat voor reden dan ook moeten ze dat zeker doen.

Gevaccineerde mensen de vijand noemen lijkt me een beetje extremistisch :=

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:46

Dreamybol schreef:
pluisje88 schreef:

Ja daar heb je een punt. 98% van mijn omgeving is gevaccineerd. Ik ben de vreemde eend zegmaar. Wel of niet gevaccineerd boeit mij niet. Ieders eigen keuze zolang ze mijn keuze ook accepteren. Maar de overlijdens door de vaccins en de medische klachten na vaccinatie zijn wel verhalen van mensen die ik echt ken. Dus niet van vaag horen zeggen, misschien dat, wat als zegmaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:47

pluisje88 schreef:
Verder hoor ik best veel “gezonde” mensen die klachten hebben overgehouden aan de vaccinaties. Problemen met menstruatie onder andere, pijn in ledematen, krachtverlies enz. Ik zie momenteel om mij heen vooral volledig gevaccineerd en geboosterd met Corona, maar ook griep en verkoudheid bij elk zuchtje wind. Echt opvallend vaak ziek thuis. Is dat toeval? Geen idee zou kunnen.. voor de rest hoor ik veel mensen zeggen dat ze spijt hebben gehad dat ze zich hebben laten prikken omdat de regering dat zei en om een vinkje te krijgen. Ze wilden dat de samenleving weer open ging en terug naar normaal. Puur om die reden hadden ze een spuit in hun arm laten zetten.

Ik hoor dus helemaal niks van zulk soort berichten en ik ken ook genoeg mensen.
Geen blijvende vaccinatieproblematiek en geen spijt.

Je kan niet voor anderen praten.

Kwa menstruatie, mijn menstruatie is altijd onregelmatig geweest.
Sinds vaccineren ben ik nu een paar keer minder ongesteld geweest (zoals nu) maar vorige maand was het 'normaal'.

Ligt het dan aan de vaccinatie of word ik een daagje ouder, ik ben ws zwaarder geworden.
Zijn zoveel meer dingen die invloed hebben op je lichaam, ik kan mijn (niet) probleem met mijn menstruatie niet afschuiven op de vaccinatie.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:53

Ik had al nooit de griep, en ben ook tot nu toe gewoon kerngezond. Ik ben gevaccineerd (en 1x geboosterd) omdat ik in de zorg werk, maar voor mezelf vond ik het niet heel noodzakelijk.
Ik ken maar weinig mensen die niet gevaccineerd zijn en van de wel gevaccineerden hebben enkele kortdurende klachten gehad (beetje gammel, pijn op de prikplek en ik ken 2 vrouwen die de menstruatie een paar rondes ontregeld hebben gehad) en niemand langdurige klachten en ook niemand dood.
Tevens ben ik niet magnetisch en ik heb geen beter bereik via 5G. Das wel weer jammer :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:54

Onali schreef:
pluisje88 schreef:
Verder hoor ik best veel “gezonde” mensen die klachten hebben overgehouden aan de vaccinaties. Problemen met menstruatie onder andere, pijn in ledematen, krachtverlies enz. Ik zie momenteel om mij heen vooral volledig gevaccineerd en geboosterd met Corona, maar ook griep en verkoudheid bij elk zuchtje wind. Echt opvallend vaak ziek thuis. Is dat toeval? Geen idee zou kunnen.. voor de rest hoor ik veel mensen zeggen dat ze spijt hebben gehad dat ze zich hebben laten prikken omdat de regering dat zei en om een vinkje te krijgen. Ze wilden dat de samenleving weer open ging en terug naar normaal. Puur om die reden hadden ze een spuit in hun arm laten zetten.

Sinds vaccineren ben ik nu een paar keer minder ongesteld geweest (zoals nu) maar vorige maand was het 'normaal'.

Ligt het dan aan de vaccinatie of word ik een daagje ouder, ik ben ws zwaarder geworden.
Zijn zoveel meer dingen die invloed hebben op je lichaam, ik kan mijn (niet) probleem met mijn menstruatie niet afschuiven op de vaccinatie.

Euh dit zijn geen conclusies die ik trek he. Dit zijn conclusies die mensen zelf trekken die tegen mij zeggen ik heb spijt van mijn vaccinatie omdat.. ik sta achter mijn eigen keuze dus voor mij maakt het totaal niet uit of een ander spijt heeft van zijn keuze en om welke reden. Mijn leven gaat er gewoon om door hoor..

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 09:55

Onali schreef:
pluisje88 schreef:

Wat je zegt klopt, maar alles afschuiven en zeggen dat er geen relatie is met de vaccinatie voor een ander is ook niet correct.
Dat weten we immers (nog) niet en blijft voor nu gissen.

Er is zo veel stigma nog steeds rondom het wel of niet vaccineren en hoe daarover gecommuniceerd word onderling. Ik vind dat jammer, want ik probeer beide kanten te horen tussen de modder in.

In het algemeen:
Kunnen we het proberen te houden bij persoonlijke ervaringen en geen woorden in andermans mond leggen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:58

Daarom hield ik het bij mezelf.
Ja ik ervaar iets bij mn menstruatie, maar ik durf mn hand niet in het vuur te steken om te zeggen dat het van het vaccineren komt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:58

Hog, moeilijke…. Als ik het zou overdoen, zou ik geen vaccins meer nemen.
Genomen omdat ik naar het buitenland moest en het toen nog een vreselijk gedoe was als je niet gevaccineerd was. Een goed half jaar later kwam dan een booster, die niet meer gaan halen.
Mijn man wel bv en in onze vriendenkring ook enkele koppels die niet gevaccineerd zijn. En toen is heel onze vriendenkring ongeveer op hetzelfde moment ziek geworden, allemaal Corona. Iedereen(dus compleet, half of niet gevaccineerd) had +/- dezelfde klachten. Dan vraag ik me oprecht af wat dat vaccin dan wel doen. Mijn man was pro vaccin, maar nadat we allemaal Corona kregen, is hij anti-vaccin geworden en voelt hij zich bedrogen, want even ziek geweest als de vrienden die geen vaccins namen….

Een van mijn beste vriendinnen is kort na haar booster enorm kortademig geworden. Ze zijn al maanden bezig, oorzaak nog niet gevonden, hier en daar durft iemand voorzichtig ‘coronavaccin’ noemen als oorzaak, maar is ook niet bevestigd…(is als bij de hart- en longqpecialist geweest en diverse onderzoeken gehad, geen enkele van beiden vond een oorzaak)

En op onze gemeente is een 16-jarig meisje die na haar vaccins zonder menstruatie kwam te zitten…. Nu al enkele weken niets meer over gehoord, maar een goed half jaar na de vaccins was haar menstruatie nog steeds niet terug en ook de gynaecoloog kon geen duidelijkheid geven over het waarom.

Alles samen toch wel een stukje spijt en hier in onze omgeving zijn best veel mensen die zich genaaid voelen en sowieso geen nieuwe vaccins meer nemen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:59

Dreamybol schreef:
Volgens mij zijn spijt en restklachten van de vaccinatie vooral in wappiekringen te horen. Een vriendin die ernstig anti was bleef ook maar doorvragen of ik nergens last van had en echt niemand kende die ergens last van had, want zij hoorde toch zoveel over problemen. Ik denk dat zij die vooral hoorde op haar telegram groepen van antivaxxers, waar de berichten van neven van buurmannen die een vriend hadden waarvan dan weer de broer enzovoort welig tieren.

12 jaar geleden (2e paasdag was het) kreeg mijn moeder uit het niets een hartinfarct. Hartproblemen kwamen aan haar kant vd familie ook eigenlijk niet voor. En ze was ook niet net ergens tegen gevaccineerd.. gek hoor, dat dat zomaar kan gebeuren. 8)7
Ze heeft nu alle vaccinaties en onlangs ook de 2e booster gehaald. Cardioloog was bij controle tevreden over haar. Ik ben ervan overtuigd dat covid voor haar gevaarlijker is dan het vaccin.

Ik heb voor men grootschalig ging vaccineren covid gehad, een paar weken geleden de griep. Van die griep was ik zieker, maar sinds covid ben ik nooit meer helemaal gestopt met hoesten.

Nou dat zou gek zijn want wappies zijn niet gevaccineerd. Vaccinatiefans wel dus daar zou dan toch ook de spijt moeten zitten? Je zou ook een topic kunnen openen over niet gevaccineerden, of die spijt hebben van het niet laten zetten van een vaccin?

Ik hoor idd wel om me heen dat sommige mensen zich 'in de maling genomen voelen' en in mijn vriendenkring laten er dus ook een stuk minder de booster zetten. Ik begrijp dat eerlijk gezegd wel. Ik heb geen prikken laten zetten en zou dat ook niet doen mocht eea weer terug komen. En nee ik leef niet als kluizenaar, wel heb ik me netjes aan de maatregelen gehouden.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:59

Vaccinaties en booster gehaald. Absoluut geen spijt van. Ken ook niemand die dat wel heeft.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:00

Twee keer AZ en een booster van Moderna in februari. Van AZ helemaal niks gemerkt, zelfs geen stijve arm. Van Moderna wel een dikke plek en een stijve arm voor 2 dagen.

Mijn dochter is op de dag dat zij haar booster kreeg in aanraking gekomen met iemand die een dag later positief bleek en kreeg prompt Corona. Twee weken later was haar zoontje van 2 aan de beurt, wonen bij mij en met een peuter is afstand houden geen optie.
Beide keren ben ik niet besmet terwijl vooral peuter mij flink heeft aangehoest.

Blijkbaar was ik goed beschermd door de booster en als er een volgende wordt aangeboden dan haal ik hem zeker. Sterker nog; ik hoop dat ik er eind van de zomer eentje mag halen, puur omdat mij dat heel verstandig lijkt om problemen in het najaar/winter te voorkomen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:02

Ik heb de 2 vaccinaties gehad maar heb de booster even overgeslagen. Vooral omdat er ergens in april/mei een nieuwe booster zou komen en ik pas in februari aan de beurt was. Dan 2 maanden wachten is te overzien. In maart corona gekregen dus een natuurlijke booster. Van de vaccinaties heb ik nauwelijks klachten gehad, behalve een dagje moe. Covid verliep ook vrij mild maar ik heb wel 10 dagen in quarantaine gezeten en door lage weerstand super suffe andere aandoeninkjes gehad. Eigenlijk hetzelfde als bij een echte griep. Alleen tegen griep krijg je al antistoffen van je moeder (en zelfs dan kun je flink ziek worden) en tegen dit virus niet dus ik ben nog steeds blij met mijn keuze voor vaccinatie. Ik ken (persoonlijk) niet heel veel mensen die openlijk tegen vaccinatie zijn maar 3 die ik ken hebben het niet gehad. 2 wel maar zonder klachten, 1 met klachten en 4 die corona hadden, in het ziekenhuis zijn beland en daarna nog ernstige klachten hebben. Het leek wel een alles of niets ding. Maar dat zijn maar 10 mensen, daar kan ik geen wetenschappelijke analyse op los laten zeg maar :D