Hier stiekem wel trots op mezelf. Na jarenlang slechts 5 dagen te doen met een karton (goedkope) redbull, is vandaag, op dag 7, het pak nog niet leeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:secricible schreef:Ts, hoe gaat het daar?
Eh niet zo lekker![]()
Heel veel gedoe gehad hier afgelopen week en zelf mentaal een goede deuk gehad dus ik moet me voor nu even focussen op andere dingen![]()
Drink het wel bewuster. Echt alleen pakken als ik er zin in heb en niet omdat het van mezelf mag rond dit tijdstip. Dus een paar keer ijsthee gepakt ipv Red bull!
Maar ook een slechte dag waar ik echt niet goed ging, rustig 5 naar binnen gegoten
janderegelaa schreef:Nyaleti schreef:
Eh niet zo lekker![]()
Heel veel gedoe gehad hier afgelopen week en zelf mentaal een goede deuk gehad dus ik moet me voor nu even focussen op andere dingen![]()
Drink het wel bewuster. Echt alleen pakken als ik er zin in heb en niet omdat het van mezelf mag rond dit tijdstip. Dus een paar keer ijsthee gepakt ipv Red bull!
Maar ook een slechte dag waar ik echt niet goed ging, rustig 5 naar binnen gegoten
Het is gewoon junkiegedrag. Overal een excuus voor. Maar jouw verslaving is geen excuus om te mogen gebruiken.
Je moet het gewoon niet kopen. Begin daar maar eens mee.
Silenna schreef:janderegelaa schreef:
Het is gewoon junkiegedrag. Overal een excuus voor. Maar jouw verslaving is geen excuus om te mogen gebruiken.
Je moet het gewoon niet kopen. Begin daar maar eens mee.
Wow, dat niemand daar nog aan gedacht heeft, zo'n simpele oplossing. Jij moet echt in de verslavingszorg gaan werken, dan zijn alle problemen binnen een week opgelost![]()
poetser schreef:Lotgenoot hier, helaas is het mij tot nu toe niet gelukt om te stoppen. Bij mij is het wel iets erger, ik drink namelijk zo goed als niks anders en dat al jaren, tenzij ik op bezoek ben, maar zelfs dan zit er minstens 1 blikje in mijn handtas voor op de terugweg. Zelfs alcoholisch (wat zeer zeldzaam is voor mij) drink ik, buiten af en toe een biertje, enkel Wodka Redbull. Ik drink gemiddeld 6 tot 8 blikjes op een dag. Wel de goedkopere zoals de Lidl en Aldi, maar ook de Bullit van de AH. De echte Redbull vind ik dan weer niet te drinken.
In het eerder genoemde topic heb ik geprobeerd te stoppen, was ook even gelukt, maar de verleiding in de winkel was te groot, zeker op stress momenten.
Ik ga jou in elk geval volgen en ik wens je ongelofelijk veel succes! Zowel voor het stoppen met je verslaving als voor je examen.
LoveGlove schreef:Fructose glucosestroop is ook gewoon echt slecht voor je.
Aspartaam en ascesulfaam-K vind je in heeel veel dranken zoals ranja, friddrank en zelfs vitamine water. Beiden kunnen kankerverwekkend zijn en niemand weet dat. En ik geloof dat het beiden ook vormen van suikers zijn, maar daar zou ik om moeten liegen.
We weten echt allemaal maar half wat we echt in ons lichaam stoppen, wat vrij triest is eigenlijk
Roodvos schreef:LoveGlove schreef:Fructose glucosestroop is ook gewoon echt slecht voor je.
Aspartaam en ascesulfaam-K vind je in heeel veel dranken zoals ranja, friddrank en zelfs vitamine water. Beiden kunnen kankerverwekkend zijn en niemand weet dat. En ik geloof dat het beiden ook vormen van suikers zijn, maar daar zou ik om moeten liegen.
We weten echt allemaal maar half wat we echt in ons lichaam stoppen, wat vrij triest is eigenlijk
Even terug naar de middelbare school voor scheikunde en biologie:
Als het eindigt op -ose is het een suiker: glucose, fructose, sacharose, dextrose, maltose, lactose enz.
Aspartaam en ascesulfaam-k eindigt niet op -ose en zijn dus geen suikers. Het zijn zoetstoffen.
Tja, leven an sich is kankerverwekkend. Ik zou graag van jou de linkjes zien naar de onderzoeken dat genoemde stoffen aspartaam en ascesulfaam-k (verdacht) carcinogeen zijn. Die informatie vind ik namelijk niet. Paar voorbeelden:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... rtaam.aspx
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... m-nou-echt
https://www.zoetstoffen.nl/zoetstoffen/ ... sulfaam-k/
savieralover schreef:Wat ik mij dan wel oprecht af vraag is waarom de mensen die van de redbull verslaving afwillen dan overstappen op een ander soort frisdrank. Het kan aan mij liggen maar das dan toch eigenlijk net zo slecht of zie ik hier iets over het hoofd?
Nowiexx schreef:janderegelaa schreef:Een Red Bull verslaving ben je echt zo vanaf. Dan maar een weekje hoofdpijn. Veel water drinken.
Ik snap niet waarom jij geen directrice bent bij alle afkick klinieken. Als het toch zo makkelijk gingwat een opmerking zeg, hier heeft TS echt wat aan.