Afkicken van Red Bull

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Afkicken van Red Bull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:16

Ik drink zelf liever de goedkope varianten van Lidl en Aldi, 0,35 cent per stuk. Even snel uitgerekend en zit toch al snel boven de 700 euro per jaar :wow: Dat zijn dingen waar je niet bij stil staat.

Hier stiekem wel trots op mezelf. Na jarenlang slechts 5 dagen te doen met een karton (goedkope) redbull, is vandaag, op dag 7, het pak nog niet leeg *\o/* Gaat hij vandaag wel, maar het is een begin.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:54

Nyaleti schreef:
secricible schreef:
Ts, hoe gaat het daar?

Eh niet zo lekker :+
Heel veel gedoe gehad hier afgelopen week en zelf mentaal een goede deuk gehad dus ik moet me voor nu even focussen op andere dingen :=

Drink het wel bewuster. Echt alleen pakken als ik er zin in heb en niet omdat het van mezelf mag rond dit tijdstip. Dus een paar keer ijsthee gepakt ipv Red bull!
Maar ook een slechte dag waar ik echt niet goed ging, rustig 5 naar binnen gegoten :=

Het is gewoon junkiegedrag. Overal een excuus voor. Maar jouw verslaving is geen excuus om te mogen gebruiken.

Je moet het gewoon niet kopen. Begin daar maar eens mee.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:59

janderegelaa schreef:
Nyaleti schreef:

Eh niet zo lekker :+
Heel veel gedoe gehad hier afgelopen week en zelf mentaal een goede deuk gehad dus ik moet me voor nu even focussen op andere dingen :=

Drink het wel bewuster. Echt alleen pakken als ik er zin in heb en niet omdat het van mezelf mag rond dit tijdstip. Dus een paar keer ijsthee gepakt ipv Red bull!
Maar ook een slechte dag waar ik echt niet goed ging, rustig 5 naar binnen gegoten :=

Het is gewoon junkiegedrag. Overal een excuus voor. Maar jouw verslaving is geen excuus om te mogen gebruiken.

Wow, dat niemand daar nog aan gedacht heeft, zo'n simpele oplossing. Jij moet echt in de verslavingszorg gaan werken, dan zijn alle problemen binnen een week opgelost :+ :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:00

Maar toch klopt het wel en zou dat stap 1 moeten zijn als je er echt vanaf wilt komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:01

Janderegelaa zegt het een beetje hard, maar het is wel de waarheid natuurlijk.
Alleen werkt het in de hersenen van een verslaafde niet zo.
En idd zijn er altijd excuses om het toch nog te gebruiken. Ook dat is typisch bij dit soort problemen.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:12

Je zei dat je in ZA woont, probeer anders eens Advil sinus and cold te halen en die te nemen. Die verwijdt je bloedvaten iets waardoor je niet dat doffe hoofdpijn gevoel krijgt. Helaas kun je die niet in NL halen dus elke keer als ik naar ZA ga neem ik gelijk een voorraad mee :Y)

Succes!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:14

Silenna schreef:
janderegelaa schreef:

Wow, dat niemand daar nog aan gedacht heeft, zo'n simpele oplossing. Jij moet echt in de verslavingszorg gaan werken, dan zijn alle problemen binnen een week opgelost :+ :+

Ik heb heel veel ervaring met verslaafden, gelukkig niet zelf. Junkie’s verzinnen overal een excuus voor om te kunnen gebruiken en manipuleren hun hele omgeving. En dan gaan jullie TS ook nog belonen met complimenten omdat ze minder gebruikt _/-\o_ Het domste wat je kunt doen want zij voelt zich gesteund dat haar gedrag klopt met af en toe wel pakken.

Een Red Bull verslaving ben je echt zo vanaf. Dan maar een weekje hoofdpijn. Veel water drinken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:17

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:21

poetser schreef:
Lotgenoot hier, helaas is het mij tot nu toe niet gelukt om te stoppen. Bij mij is het wel iets erger, ik drink namelijk zo goed als niks anders en dat al jaren, tenzij ik op bezoek ben, maar zelfs dan zit er minstens 1 blikje in mijn handtas voor op de terugweg. Zelfs alcoholisch (wat zeer zeldzaam is voor mij) drink ik, buiten af en toe een biertje, enkel Wodka Redbull. Ik drink gemiddeld 6 tot 8 blikjes op een dag. Wel de goedkopere zoals de Lidl en Aldi, maar ook de Bullit van de AH. De echte Redbull vind ik dan weer niet te drinken.

In het eerder genoemde topic heb ik geprobeerd te stoppen, was ook even gelukt, maar de verleiding in de winkel was te groot, zeker op stress momenten.

Ik ga jou in elk geval volgen en ik wens je ongelofelijk veel succes! Zowel voor het stoppen met je verslaving als voor je examen.

Hier drink ik ook niks anders. Ik drink het puur omdat ik het echt lekker vind. Als ik op vakantie ga mis ik het niet en heb ik ook geen afkickverschijnselen.

Ik vind de blikjes handig qua formaat, en je hoeft het niet in te schenken.

Als ik iets vind wat lekkerder is stap ik zeker over.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:24

LoveGlove schreef:
Fructose glucosestroop is ook gewoon echt slecht voor je.

Aspartaam en ascesulfaam-K vind je in heeel veel dranken zoals ranja, friddrank en zelfs vitamine water. Beiden kunnen kankerverwekkend zijn en niemand weet dat. En ik geloof dat het beiden ook vormen van suikers zijn, maar daar zou ik om moeten liegen.

We weten echt allemaal maar half wat we echt in ons lichaam stoppen, wat vrij triest is eigenlijk

Even terug naar de middelbare school voor scheikunde en biologie:
Als het eindigt op -ose is het een suiker: glucose, fructose, sacharose, dextrose, maltose, lactose enz.
Aspartaam en ascesulfaam-k eindigt niet op -ose en zijn dus geen suikers. Het zijn zoetstoffen.

Tja, leven an sich is kankerverwekkend. Ik zou graag van jou de linkjes zien naar de onderzoeken dat genoemde stoffen aspartaam en ascesulfaam-k (verdacht) carcinogeen zijn. Die informatie vind ik namelijk niet. Paar voorbeelden:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... rtaam.aspx
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... m-nou-echt
https://www.zoetstoffen.nl/zoetstoffen/ ... sulfaam-k/

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:31

Roodvos schreef:
LoveGlove schreef:
Fructose glucosestroop is ook gewoon echt slecht voor je.

Aspartaam en ascesulfaam-K vind je in heeel veel dranken zoals ranja, friddrank en zelfs vitamine water. Beiden kunnen kankerverwekkend zijn en niemand weet dat. En ik geloof dat het beiden ook vormen van suikers zijn, maar daar zou ik om moeten liegen.

We weten echt allemaal maar half wat we echt in ons lichaam stoppen, wat vrij triest is eigenlijk

Even terug naar de middelbare school voor scheikunde en biologie:
Als het eindigt op -ose is het een suiker: glucose, fructose, sacharose, dextrose, maltose, lactose enz.
Aspartaam en ascesulfaam-k eindigt niet op -ose en zijn dus geen suikers. Het zijn zoetstoffen.

Tja, leven an sich is kankerverwekkend. Ik zou graag van jou de linkjes zien naar de onderzoeken dat genoemde stoffen aspartaam en ascesulfaam-k (verdacht) carcinogeen zijn. Die informatie vind ik namelijk niet. Paar voorbeelden:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... rtaam.aspx
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... m-nou-echt
https://www.zoetstoffen.nl/zoetstoffen/ ... sulfaam-k/

Ohja her zijn zoetstoffen. Dat was het :')

Mijn reikimaster heeft het me verteld. Ze is nier alleen maar reikimaster, maar doer heel veel andere dingen op holistisch (oosters) gebied. Zo ook mer voeding. Ze heeft ook een hele sterke dokters achtergrond (haar hele familie is dokter en zelf heefr ze ook geprobeerd dokter te worden totdat ze reiki had gevonden). Ze heefr meerdere voedindsopleidingen/cursussen gedaan. Beide holistisch en gewoon westers.

Dus, als zij het fout heeft, heeft ze verkeerde opleidingen gehad :')

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:31

Helaas wel vaker het geval met dat soort therapeuten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:11

janderegelaa schreef:

:+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:13

Succes ts, ik heb lange tijd een paar blikjes van de cassis versie gedronken. Heerlijk. Maar ik voelde tegelijk aan mijn darmen dat het echt zooi is. Dat hielp wel met stoppen.

Het begint inderdaad met het spul niet meer kopen. En ik mocht van mezelf 1 blikje cola om aan de slechte suikers te komen. Had er verder weinig moeite mee.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:14

janderegelaa schreef:
Een Red Bull verslaving ben je echt zo vanaf. Dan maar een weekje hoofdpijn. Veel water drinken.

Ik snap niet waarom jij geen directrice bent bij alle afkick klinieken. Als het toch zo makkelijk ging :') wat een opmerking zeg, hier heeft TS echt wat aan.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:21

Nouja het klopt ergens wel. Een verslaving aan red bull is minder "heftig" dan bijv een verslaving aan coke.
Dus de reden, ik kreeg hoofdpijn dus ik heb weer een blikje gepakt vind ik opzich ook bijzonder.
Pak dan een asprientje :o

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:48

Wat ik mij dan wel oprecht af vraag is waarom de mensen die van de redbull verslaving afwillen dan overstappen op een ander soort frisdrank. Het kan aan mij liggen maar das dan toch eigenlijk net zo slecht of zie ik hier iets over het hoofd?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:12

savieralover schreef:
Wat ik mij dan wel oprecht af vraag is waarom de mensen die van de redbull verslaving afwillen dan overstappen op een ander soort frisdrank. Het kan aan mij liggen maar das dan toch eigenlijk net zo slecht of zie ik hier iets over het hoofd?

Red Bull is vooral heel erg slecht voor je tanden omdat het er aan blijft plakken dus het tandglazuur etst weg. Er zijn zat mensen die 1,5 liter cola per dag drinken en daar hoor je niemand over.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:15

Cola kan ook zeker verslavend zijn. Mijn buurman drinkt een fles per dag weg. Een tijd dronk hij minder cola en hij viel 10 kilo af. Nu zit alles er weer aan en drinkt hij weer een liter per dag.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:17

Nowiexx schreef:
janderegelaa schreef:

Ik snap niet waarom jij geen directrice bent bij alle afkick klinieken. Als het toch zo makkelijk ging :') wat een opmerking zeg, hier heeft TS echt wat aan.

Directeur. Omdat de ene verslaving de ander niet is. Het ene gaat makkelijker dan het andere. Daarnaast wordt in afkickklinieken ook psychische hulp geboden ivm het waarom van de verslaving. En dat is bij Red Bull echt niet nodig. En als je 3-4 blikjes per dag drinkt ben je echt niet verslaafd, zeker lichamelijk niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:27

Over cola en de nadelige gevolgen.
Volgende zaterdag is er een reportage op Canvas over hoe Coca Cola de mexicaanse markt veroverde en de drama's op vlak van gezondheid hierdoor.
Cola en covid is helemaal a deadly combination.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:31

Pandora2 schreef:
Cola en covid is helemaal a deadly combination.

Waarom dat?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:06

Het staat er een beetje krom zie ik nu :')
Het gaat over Mexicaanse steden waar veel mensen en dus ook jongeren verslaafd geraakt zijn aan cola met ondervoeding en vooral diabetes tot gevolg.
Er blijken veel jonge mensen met diabetes gestorven te zijn aan covid.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:35

Ik dronk ook regelmatig red bull. De laatste tijd eigenlijk wel dagelijks. Iedere dag kon ik wel een reden verzinnen waarom ik een blikje nodig had om de dag door te komen. Maat ja, kreeg er wel ook hartkloppingen van. Dus dat het niet goed was wist ik. Ik doe nu voor mezelf aan dry april. Geen red bull en geen alcohol. Tot nu toe gaat het heel goed en ben ik veel minder snel vermoeid. Als het aan mij ligt houd ik het langer vol dan alleen deze maand..... en tja ik ben de enige die hier invloed op heb dus why not! :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:50

janderegelaa schreef:

Klopt. Maar ze weet wel waar ze het over heeft. Ik was eerst ook vrij skeptisch hoor :+

Ze is een van de weinigen die niet zo zweverig is gelukkig. Er zijn er genoeg die wel zo zweverig zijn helaas.