Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:11

Arienette schreef:
Hallo allemaal. Nog een nieuweling hier.. Ik hoop dat door het meebabbelen ik wat meer van bang naar leuk kan gaan hhaha. Ik ben 38 en voor het eerst zwanger (7wkn nu) We wonen in Nijmegen en ik rijd rustig wat bosritjes met m'n 22jarige ruin.

Ik heb het behalve mijn vriend nog niemand verteld en denk dat ik nog een beetje kop in het zand steek |o Ik heb eigenlijk amper klachten behalve een beetje zere boobs. Misschien dat ik het daarom nog niet echt kan geloven..

Welkom Arienette! Ik ben nu bijna 12 weken en op zere borsten na ook geen klachten. Ik denk dat je er vooral blij mee moet zijn.

Leuk om te lezen dat jullie allemaal veel spullen tweedehands kopen, dat zijn wij ook van plan. De kinderwagen krijgen we van mijn schoonouders, maar verder hebben we ons voorgenomen om pas na de 20 weken echo spullen te kopen, als we ook het geslacht weten.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:28

Welkom iedereen, en van harte met jullie zwangerschap.

Ik ben Helena, 37 jaar en momenteel 16 weken in verwachting van mijn 4e. Heb al 2 zoons van bijna 12 en 9 jaar en een dochter van nu 2.5 jaar. Daarnaast heeft mijn vriend al 2 dochters van bijna 10 en 8 jaar.
We wonen nu nog wel in NH, maar willen dolgraag woningruil gaan doen liefste de richting op van Friesland, Groningen of Drenthe.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:34

Welkom nieuwe mensen! Leuk dat er ook een meer ervaren moeder mee komt kletsen @XFiemoX ;)

PoelieWoelie, wat enorm verdrietig dat het weer mis is gegaan. Heel veel sterkte :knuffel:

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:51

Pffff, paar dagen niet echt symptomen ervaren dus bang dat het niet goed zat, gisteren weer super moe dus vond dat op zich een goed teken, nu weer flink kramp in mijn liezen , geen bloed dus waarschijnlijk goed teken. Maar dan vind ik de kramp als hij zo pijnlijk is ook weer best naar

Valt soms niet mee, :') , ik wil wel wat voelen als bevestiging maar er ook niet teveel ongemak van hebben :')

XFiemoX

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:55

PW, Heel verdrietig en vooral dat weer mis is gegaan. Knuff

Jettie, Dank je wel en ja ervaren genoeg hihi na de zomer dat m'n oudste naar de 1e toe gaat, dan besef ik pas hoe en waar blijft de tijd.

Trusthim, Zolang geen bloed in ieder geval niet helder donker rood dan is en zit het wel goed. Begin van deze zwangerschap verloor ik in week 8 eenmalig best wat bloed maar bleek een ader geweest te zijn die geknapt was.
Gewoon rustig je ding blijven doen en probeer op andere dingen te focussen (snap is makkelijk gezegd dan gedaan).

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:50

Wat gaan jullie snel ineens!
Hier m'n schoonouders op bezoek.
Die bieden heel lief aan om ons eens in de 2 weken een dagje te helpen met vanalles en nog wat.
Echt, ik gun iedereen mijn lieve schoonouders

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:50

Hoi allemaal,

Ik lees eigenlijk al een hele tijd mee bij uitgerekend zomer 2022 maar, zie nu dat het herfst/najaar is geworden daar wil ik me wel in mengen..
Ik ben Shari 36 jaar en in verwachting van mijn 1e kindje.
Ik ben alleenstaand en ben in verwachting van een donor. Ik heb hem ontmoet via een website en ben via zelfinseminatie zwanger geworden
Ik heb regelmatig contact met hem en kan mijn dochter straks vertellen wie haar vader is en ontmoeten.
Ik ben uitgerekend op 11 September en vandaag 17 weken!
De 13 weken en nipt test waren gelukkig beide in orde.
Vorige week de geslachtsecho gehad en ik krijg een meisje!
Ik herken heel veel van jullie angst zeker in het begin. Ik kan er nu ook pas een beetje echt van genieten hoor! Weinig klachten gehad en tot nu toe fiets ik er eigenlijk zo doorheen.

Hoop hier gezellig mee te kunnen praten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 18:12

Tooske schreef:
Hoi allemaal,

Ik lees eigenlijk al een hele tijd mee bij uitgerekend zomer 2022 maar, zie nu dat het herfst/najaar is geworden daar wil ik me wel in mengen..
Ik ben Shari 36 jaar en in verwachting van mijn 1e kindje.
Ik ben alleenstaand en ben in verwachting van een donor. Ik heb hem ontmoet via een website en ben via zelfinseminatie zwanger geworden
Ik heb regelmatig contact met hem en kan mijn dochter straks vertellen wie haar vader is en ontmoeten.
Ik ben uitgerekend op 11 September en vandaag 17 weken!
De 13 weken en nipt test waren gelukkig beide in orde.
Vorige week de geslachtsecho gehad en ik krijg een meisje!
Ik herken heel veel van jullie angst zeker in het begin. Ik kan er nu ook pas een beetje echt van genieten hoor! Weinig klachten gehad en tot nu toe fiets ik er eigenlijk zo doorheen.

Hoop hier gezellig mee te kunnen praten.

Welkom! En wauw, wat een bijzonder verhaal! En fijn dat je dat ook gewoon met ons wilt delen!

Hier voelt het ineens heel erg echt. Ik denk dat het komt door de wandelwagen en het klussen van gister en vandaag. Misschien een beetje raar, maar ik begin er steeds meer een beeld bij te krijgen... <3

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:06

Welkom Fiemo en Tooske! Wat leuk iemand met zoveel ervaring en wat een bijzonder verhaal!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:33

Welkom!! Al een leuk clubje zobij elkaar :)
En inderdaad, wat een bijzonder verhaal!!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:48

Ja ladies! Ik kom ook graag meedoen als dat mag!
Zat stiekem al op dit topic te wachten want tegen de tijd dat ik op internet dingen kon zetten omdat ik eerst wilde dat iedereen het wist, was het zomertopic al ver gevorderd.

32 jaar oud, en 16 weken zwanger nu van ons eerst kindje en het is een jongetje! Afgelopen week pretecho gehad.
Nipt en 13 weken echo waren goed.

Het begint nu steeds echter te worden, ik herken de voorzichtigheid van velen hier. Eerst was het per dag leven en elke keer bang voor een mk.
En gisteren keek ik naar m’n lijf en dacht, hm dat is mijn lijf niet meer. Dus er begint voorzichtig wat te komen.

Leuk om mee te lezen en ervaringen te delen!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:11

Welkom!!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 21:34

Welkom! Echt leuk zo'n grote groep al!! :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:54

Welkom allemaal! Leuk om alle verhalen te lezen.

@tooske, wat bijzonder en mooi dat het zo is gelukt.

@gj9 fijn dat de nipt en 13 weken echo goed is. Begin je nu een buikje te zien?

Hoe zit dat met de anderen? Ik hoopte het nog te kunnen verbergen maar mijn schoonmoeder zag toch iets vandaag. Ik sta ook standaard met m’n bekken naar voren gekanteld, dat helpt niet.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:02

Voor mij is het ondertussen al heel gewoon. Maar voor een buitenstaander is mijn verhaal idd wel bijzonder!
Ik heb 2 zussen en een moeder die me veel willen helpen anders had ik ook niet geweten of ik het alleen had aangedurfd hoor...
Maar de leeftijd tikt door en ook de vruchtbaarheid en ik heb het geluk dat het binnen 3 maanden gelukt is maar, dat had ook anders kunnen zijn.

Ik heb echt al een enorme buik! Ik was al niet super slank van mezelf BMI net goed en een buikje dus dat zet dan wel sneller door denk ik.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:28

Fijn zeg, dat je zoveel steun krijgt!

Had je ook al snel een buikje?

Morgen komt mijn eerste lading kleding binnen, net te laat. Ik heb een vergadering met mensen die het nog niet weten en ik vind zo opgeblazen zijn heel vervelend als er voor anderen geen reden achter zit haha, ga het wel zeggen morgen, maar dan nog.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:31

Ja ik had heel snel een buikje! Met een week of 8 al. Heb heel lang wijde dingen aan gehad want heb het pas verteld met ruim 13 weken.
Nu heb ik het idee dat het al een paar weken stil staat.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:56

Hier voor mijn doen soms wat opgeblazen en een darmen buikje

Wel flink scheef aan worden in de voorgevel ;-) gelukkig valt het in mijn truien met goede bh nog niet erg op

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:05

Hoi allemaal, ik wil me graag melden.

Vandaag 16 weken zwanger van ons eerste kindje, een meisje. ♥️

Ik ben Iris, 27 jaar en woon samen met mijn lieve vriend en papa van dit wondertje. We kunnen niet meer wachten!

Ik lees graag met jullie mee.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:29

@Tooske, zul je zien dat het dadelijk ineens weer heel hard gaat.

@trustHim, die scheve voorgevel ken ik. Dat had ik al, maar het valt voor mijn gevoel niet echt op. Ze zijn vooral groter :wow:

Welkom Loei! Meteen een vraagje. Ik las het bij GJ6 ook al, bij 16 weken het geslacht weten. Hoe zijn jullie hier achter gekomen? Bij mij werd er echt op gehamerd dat ze het geslacht absoluut niet gaan noemen bij de 13 weken echo.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:51

Welkom Loei

@Anneert, zal bij mij alleen maar schever worden, ik heb nog maar 1 borst, andere kant prothese. Hopelijk blijft het een klein beetje in toom

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:59

trustHim schreef:
Welkom Loei

@Anneert, zal bij mij alleen maar schever worden, ik heb nog maar 1 borst, andere kant prothese. Hopelijk blijft het een klein beetje in toom

Ik ben meteen aan het twijfelen of je dat al had genoemd, want anders vind ik mijn opmerking bot. Dan zal het wel schever worden. Misschien kun je de andere kant opvullen met iets, als je zou willen of het echt heel scheef wordt?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:06

Anneert schreef:
trustHim schreef:
Welkom Loei

Ik ben meteen aan het twijfelen of je dat al had genoemd, want anders vind ik mijn opmerking bot. Dan zal het wel schever worden. Misschien kun je de andere kant opvullen met iets, als je zou willen of het echt heel scheef wordt?

Geeft niet hoor, weet niet of ik het specifiek benoemd had. Opvullen is natuurlijk een optie, hoop met name dat het gewicht verschil niet te groot wordt. Maar anders heb ik dat er wel voor over

Willen jullie borstvoeding geven of niet, of weet je het nog niet?

Ik wil het wel graag proberen maar hou er voor mezelf wel rekening mee dat het misschien niet lukt met 1 borst. Waar overigens ook een sillicoon inzit ( dat zou op zich moeten kunnen heb ik gelezen, maar heb wel minder gevoel in de borst)

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:06

Anneert schreef:
Welkom Loei! Meteen een vraagje. Ik las het bij GJ6 ook al, bij 16 weken het geslacht weten. Hoe zijn jullie hier achter gekomen? Bij mij werd er echt op gehamerd dat ze het geslacht absoluut niet gaan noemen bij de 13 weken echo.

Bij ons vertelde de beste man dat ook niet. Ik heb mezelf getraint in het lezen van echo's en kan heel goed de NUBs afzien. Bij anderen heb ik het eigenlijk altijd goed gehad. Nu bij mijn eigen echo zag ik het direct, was geen twijfel aan mogelijk ik wist het daarom met 13 weken al.

P.s. mocht ik bij iemand een poging moeten wagen, stuur me gerust je echo. Belangrijk is wel dat de achterkant/nub goed in beeld moet zijn.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:28

Dank voor het leuke welkom! En leuk omdat er nog twee op dit moment op 16 weken zitten, dan gaan we een beetje gelijk op!
En met dat mijn lijf verandert, bedoel ik inderdaad een klein beetje een buikje. Met kleding aan zie je dat nog niet, maar ik merk het zelf wel. Ik heb normaal een strakke platte buik.

Wij hebben vorige week een pretecho gedaan, met als doel het geslacht te bepalen. Bij de 13 weken echo mogen ze dat niet zeggen inderdaad. Op YouTube staan allemaal filmpjes van een Belgische praktijk, waar ze inspreken wat ze zien op de echo, en dus ook het geslacht. Ik heb daar veel filmpjes van gekeken, in de hoop dat ik het dan op de 13 weken echo al kon zien, maar dat lukte me totaal niet hoor! Ik vind het wel een kunst!
Met goede apparatuur kunnen ze het vaak met 15 weken al wel zien, moet het kindje wel goed liggen en je baarmoeder ook goed in beeld. Mijn zusje heeft bijvoorbeeld haar baarmoeder heel ver naar achteren gekanteld liggen, bij haar konden ze het allemaal veel moeilijker zien.

Voor wie trouwens nog een leuke podcast wil luisteren, ik ben die van subsense aan het luisteren. Dat zijn twee heel ervaren verloskundigen, met ook zeker een wetenschappelijke kijk en heel goed onderlegde gasten in de afleveringen.
En wel heel erg mooi, stimuleren heel erg om op je eigen lichaam te vertrouwen, zonder dat het voor mij te zweverig wordt, maar wel echt de mooie kanten van bevallen, hechting, moederschap. Het hielp mij om wat meer in mijn zwangere bubbel te komen