Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Nou ook al krijg je het weer recht met wat voor beugel dan ook, je zal nooit zonder de nachtbeugel kunnen. Die zal je moeten dragen want anders gaat de boel weer scheef staan.
Dus dan denk ik niet dat het zin heeft om er geld in te stoppen.
Ik draag hem elke nacht en heb er totaal geen last van. Is een dun plastic hoesje over je tanden, absoluut geen groot blok.
Ik heb tijdelijk een onzichtbare beugel gedragen om 1 voortand weer recht te krijgen. Ik vond het prima te doen. Wel pijnlijk maar dat zijn alle beugels als ze iets moeten corrigeren.
Jasmijn159 schreef:Ik heb Invisalign gedaan 2 jaar geleden. Ruim een jaar over gedaan. Cosmetisch ben ik erg blij met het resultaat, maar functioneel vind ik het echt tegenvallen. Blijkbaar is mijn onderkaak eigenlijk te klein voor mijn bovenkaak. Daardoor 'passen' mijn kaken niet helemaal goed op elkaar nu dat al mijn tanden netjes op een rijtje staan. Als ik dit vooraf had geweten, dan denk ik dat ik toch een andere keus gemaakt had. Ik heb nu nog steeds wel eens moeite met kauwen van bijv mandarijn velletjes etc, omdat ik dus mijn kiezen niet helemaal correct op elkaar krijg. Ben er 2 keer voor terug geweest maar t enige wat ze dan kunnen doen is het glazuur weg vijlen op mijn eerste kiezen, zodat daardoor de achterste kiezen meer op elkaar komen. Dat voelde voor mij echt niet ok.
Daarnaast moet je er rekening mee houden dat zo'n beugel alleen je tanden kan verplaatsen. Je kiezen moeten dus al correct in de rij staan.
Ik vond het beugeltje zelf prima te doen. Even uit met eten ook prima te doen. Snachts prima te doen. Bij een nieuw beugeltje is het weer even gevoelig, maar geen ramp.
Toen het klaar was kreeg ik onder een spalkje en voor mijn bovenkaak een nachtbeugel. Deze is vergelijkbaar met een gewoon beugelbitje, maar dan wat dikker. Dus niet met een hele plaat over je gehemelte.
poes schreef:Ik had invisalign en liep bij een esthetisch gerichte praktijk waar enkele bv’s gaan dus dat verklaart wel 1 en ander. Service was wel erg goed daar en ik heb ondanks de prijs geen seconde spijt gehad.
Suzanne F. schreef:Prairy: ik denk dat jij een ander soort nachtbeugel bedoelt? Want dat plastic hoesje waar ik het over heb duwt niks uit elkaar. Het is gewoon een hoesje over je tanden heen.
CalipsoLover schreef:Suzanne F. schreef:Prairy: ik denk dat jij een ander soort nachtbeugel bedoelt? Want dat plastic hoesje waar ik het over heb duwt niks uit elkaar. Het is gewoon een hoesje over je tanden heen.
Ben het overigens ook niet eens met 'zonder nachtbeugel kan niet', laat gewoon een draad plaatsen. Ik heb beide gehad, en zoveel gelukkiger met mijn draad nu boven én onder dan met die stomme nachtbeugel. Ja ik had ook gewoon een doorzichtig hoesje, maar daar komen binnen de kortste keren scheurtjes in als je iets of wat op je tanden bijt. Dan is een draad veel gemakkelijker hoor.
CalipsoLover schreef:En na hoeveel tijd bijtte je die kapot? Mijn tandarts was daar namelijk ook bang voor, heb mijn draad bovenaan nu 7 maanden, maar nog steeds niks kapot gebeten. Ik durf bijten bij stress, maar tijdens het eten of dergelijke heb ik er geen last van. Betrap er mezelf soms wel op dat ik er op bijt bij emotie-gelinkte momenten.