Meer mensen nog coronavrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij al wel eens corona of vaker corona gehad?

Ja
304 (27%)
Nee
805 (72%)

Totaal aantal stemmen: 1109

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:23

Ik ben al ruim 2 jaar helemaal niet ziek geweest (even afkloppen) meestal pakte ik wel een snottebel in de winter, maar ook dat niet. :)

Ik vind de 1,5 meter dus geweldig! :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:27

Ik was ook steeds de dans ontsprongen, maar gisteren toch een positieve zelftest en zometeen testen bij de GGD. Waarschijnlijk in het vliegtuig opgelopen.
Ik hoor overigens nu echt heel veel mensen om me heen die besmet zijn.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:29

Hier ook nogsteeds coronavrij en ben wel enorm vaak getest. Heb in de coronaperiode wel gewerkt met veel mensen die corona hebben/hadden. Eerder in de gehandicaptenzorg op 2 woningen waar uitbraken waren en nu werk ik al een tijdje als bemonsteraar in een teststraat bij de GGD. Met de huidige percentages van testen die positief zijn, zou ik tegenwoordig ongeveer 80 besmette mensen per dag van dichtbij zien. Ik geloof dus echt wel dat pbm goed beschermd :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:46

paars schreef:
:D Hier ook de poll bijna verkeerd beantwoord Als zowel ja als nee zeggers dat verkeerd hebben gedaan weet je nog niks :-) .
Nieuwe poging? Wel interessant namelijk!

Oh pol heb ik idd verkeerd beantwoord zie ik nu.....

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:02

Hier ook corona vrij!

Afgelopen november wel heel ziek geweest maar alle tests steeds negatief.

Eloya

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:30

Jep nogsteeds vrij. Wel volledig gevaccineerd.
Nu al 2.5 week behoorlijk verkouden en veel covid symptomen. Maar negatieve tests..

Nu op dat 5 na contact met positief getest persoon en weer negatief. Dus ja zeg het maar.

Voor zelfde geld morgen ineens wel positief maar nu nog niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:30

ual_95 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Als lerares een wonder maar ik heb nog niks gehad.

Hoe doe je dat? Ik hier voor de tweede keer positief en volledig gevaccineerd :')

Ik zit toch best wel aan mijn stoel vastgeplakt. Ik kom echt NIET in de personeelskamer. Ik kliek niet samen met collega's.

Maar soms lijkt het of ik er immuun voor ben. Want ik heb toch wel besmette leerlingen in mijn lokaal gehad en ik ben in de kerstvakantie het vliegtuig ingestapt naar curacao (wat ik overigens met de test stress etc nooit meer zou doen)

Maar ik ken echt ook meerdere mensen die 2x besmet zijn geweest.

Ik test mezelf suf dus dat is ook niet de reden. Want ik lees hier mensen die nooit getest hebben of zelfs een 1ste keer zelftest. :')

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:54

ja, hier ook..
Ik ben gevaccineerd en geboosterd maar, heb ook redelijk wat dingen buiten de regels om gedaan.
2 maal op vakantie geweest, niet de extreem handen wasserige en gedoe, ik denk dat het toch ook we een stukje met je algemene gezondheid te maken heeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:55

Ik ben/ heb ook nog nooit getest...Maar ook totaal niet ziek geweest de afgelopen 2 jaar + niet in contact geweest met mensen met corona, of die later positief bleken te zijn... Dus ja, waarom zou ik dan testen?

Mijn vriend is wel een paar keer getest maar dat was vorig jaar verplicht als je de grens over ging, hij heeft alle keren negatieve test gehad

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:16

Pas si ds verleden maand voor t eerst corona gehad
En mijn Kids ook
We waren allemaal 2 daagjes ziek en erna war moe

Ik ben al die tijd nog nooit besmet en echt niet aa der gaan l
Leven da voor de corona
Geen vaccins ,nooit getest etc etc

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:29

Niet gevaccineerd maar geen corona gehad ondanks meerdere contacten met positieve (gevaccineerde) mensen, testen waren elke keer negatief. In mijn familie ook geen corona (ouwetjes van 93 en 82 waar de thuiszorg en hhh komt, niet gevaccineerd, mijn zusje en familie, wel gevaccineerd). Zelfs niet ziek geweest de afgelopen 2 jaar, ook niet verkouden. Zou dat nu komen omdat wij paardenmensen zoveel buiten zijn ?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:31

Tallie1979 schreef:
Ik ben al ruim 2 jaar helemaal niet ziek geweest (even afkloppen) meestal pakte ik wel een snottebel in de winter, maar ook dat niet. :)

Ik vind de 1,5 meter dus geweldig! :D

Hier hetzelfde, ben wel bang dat als ik nu ziek wordt ik echt heel ziek ga worden, ben nog nooit zolang niet ziek geweest

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:45

Hier ook geen Corona gehad zo ver ik weet…

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:33

Mijn man en ik hebben ook nog steeds de dans ontsprongen terwijl iedereen in onze omgeving het wel gehad heeft. Wij zijn ook niet in aanraking geweest met mensen die positief getest zijn kort voor de positieve uitslag. Tot afgelopen weekend dan dus nu is het even afwachten.

Dochter van vrienden bleek aan het eind van het weekend een snotneus te hebben en toen gaf de zelftest positief aan, terwijl aan het begin van het weekend het hele gezin nog negatief was. Dochterlief heeft ook hooguit twee maanden terug een positieve PCR test gehad dus ik hoop op een valse negatief wegens de eerder besmetting. Over een paar dagen zullen we het weten.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 11:37

sorry dat de poll wat verwarrend is. weet niet of ik hem nog kan aanpassen.
wist gisteren even niet goed hoe ik het beste het kon verwoorden.

maar idd een hoop nog coronavrij.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:43

floorsil schreef:
sorry dat de poll wat verwarrend is. weet niet of ik hem nog kan aanpassen.
wist gisteren even niet goed hoe ik het beste het kon verwoorden.

maar idd een hoop nog coronavrij.

Je kan je stem ook aanpassen door de andere optie te selecteren en nog een keer op stem te drukken. Dan zal je zien dat het ene cijfertje één omlaag gaat en de andere één omhoog.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:53

Hier ook geen corona voor zover ik weet. Mag zo blijven ook :D
De laatste 7 jaar ofzo niet ziek geweest, dus ik vermoed ook geen covid.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:58

Ik heb, voor zover ik weet, ook nog geen corona gehad. Mijn partner waarmee ik samenwoon ook niet. Wat opzich best bijzonder is want we werken allebei in de zorg en allebei al meerdere malen in contact geweest met mensen die (achteraf) positief waren. Ik werk als uitzendkracht in de GGZ en zo ongeveer elke instelling/ afdeling waar ik kom is op dat moment of vlak daarna corona. Dus snap echt niet hoe ik nog geen corona kan hebben gehad :+ Ook bijna niet ziek geweest afgelopen jaren. In totaal 2 keer getest bij GGD ivm milde verkoudheidsklachten. Doe wel vaak even een zelftestje wanneer ik wat moe ben of hoofdpijn heb bijvoorbeeld.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:02

Hier ook heel voorzichtig en daardoor nog geen Corona gehad.
Het lijkt er trouwens op dat het, zoals gehoopt,meer en meer endemisch wordt.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:44

Gister avond hier gereageerd dat ik nog nooit Corona heb gehad. Nu test ik dus positief :') :=

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:48

LB_ED schreef:
Gister avond hier gereageerd dat ik nog nooit Corona heb gehad. Nu test ik dus positief :') :=

Oei dan moet ik het ook nog een keer extra afkloppen! _O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:59

Das balen LB_ED. sterkte.

Ik heb tot op heden ook nog geen Corona gehad. (Wel geënt, nog geen booster aangezien mijn laatste enting net 3 maanden geleden was.) En dat ondanks dat wederhelft wel corona heeft gehad en die grapjas naar huis kwam (zat in een hotel in quarantaine). Ben toen zelf ook in quarantaine gegaan, maar heb het contact met hem geminimaliseerd.
Er zijn ook nog een paar mensen in mijn omgeving waarvan ik vermoed dat ze wel positief geweest zijn. Maar ook van die kant niks overgesprongen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:17

Ik geloof dat wij corona toe nu toe buiten de deur hebben gehouden.

Maar met de besmettingen die je om de oren vliegen, heb ik niet de illusie dat we dat nog lang kunnen volhouden. In het verpleeghuis op de galerij van mijn moeder zijn medewerkers en 2 bewoners besmet. Mijn moeder gelukkig niet. En de juf van de basisschool van mijn dochter mailt nu bijna dagelijks dat er weer een kind positief getest is.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:23

Tot gisteren had ik de poll met 'nee' kunnen beantwoorden. Helaas gisteren toch positief getest thuis, vandaag naar de ggd geweest maar ik ben er nu al zo ziek van geweest dat het haast wel moet kloppen.
Ik baal er wel van. Doe je zo goed je best, o.a. de afgelopen weken maar een keer per week het huis uit voor de boodschappen en dan loop je het alsnog op..

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:23

Plop1997 schreef:
LB_ED schreef:

Oei dan moet ik het ook nog een keer extra afkloppen! _O-

:j :')