Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:Kijk ik snap de frustratie van de werkgever.
Maar hij kan niet van ts verwachten dat ze "mogelijk besmet met corona" naar haar ouders gaat. Zeker niet omdat ze in een risico groep vallen.
Daarnaast gelden er nu eenmaal corona regels en dat is, verplaats je niet.
En ja het kost hem extra geld, want dit valt niet onder de ziekteverzuimregeling.
Sneu voor de werkgever, want hij moet immers wel het loon door betalen, zelfs als je op vakantie in het buitenland bent (zelfs dan mogen ze de quarantaine periode niet inhouden van je vakantiedagen, tenzij bewust naar een code oranje/rood land)
Vjestagirl schreef:kiki1976 schreef:Kijk ik snap de frustratie van de werkgever.
Maar hij kan niet van ts verwachten dat ze "mogelijk besmet met corona" naar haar ouders gaat. Zeker niet omdat ze in een risico groep vallen.
Daarnaast gelden er nu eenmaal corona regels en dat is, verplaats je niet.
En ja het kost hem extra geld, want dit valt niet onder de ziekteverzuimregeling.
Sneu voor de werkgever, want hij moet immers wel het loon door betalen, zelfs als je op vakantie in het buitenland bent (zelfs dan mogen ze de quarantaine periode niet inhouden van je vakantiedagen, tenzij bewust naar een code oranje/rood land)
De corona regel is ook dat je isoleert, zo veel mogelijk wegblijft van de persoon met corona (en vice versa). Je kunt niet kiezen aan welke regels je je wel en welke regels je niet houdt, zo werkt dat niet.
Als de TS onmiddellijk na de positieve test zichzelf geïsoleerd had van de schoonmoeder (desnoods samen met haar vriend), dan komen die 5 dagen zeker voor rekening werkgever. Maar je kunt niet de volledige 7 (of 14) dagen lang vrolijk met z'n allen verder leven, daar nog 5 dagen isolatie bovenop doen en verwachten dat je werkgever daarmee akkoord gaat; je hebt ook een verantwoordelijkheid als werknemer.
kiki1976 schreef:Vjestagirl schreef:De corona regel is ook dat je isoleert, zo veel mogelijk wegblijft van de persoon met corona (en vice versa). Je kunt niet kiezen aan welke regels je je wel en welke regels je niet houdt, zo werkt dat niet.
Als de TS onmiddellijk na de positieve test zichzelf geïsoleerd had van de schoonmoeder (desnoods samen met haar vriend), dan komen die 5 dagen zeker voor rekening werkgever. Maar je kunt niet de volledige 7 (of 14) dagen lang vrolijk met z'n allen verder leven, daar nog 5 dagen isolatie bovenop doen en verwachten dat je werkgever daarmee akkoord gaat; je hebt ook een verantwoordelijkheid als werknemer.
Je eigen isoleren in je eigen huis is geen regel, is een advies.
Er zijn genoeg gezinnen die dat niet eens kunnen qua ruimte.
Maar naar wat ik begrijp wilt haar vriend en haar schoonmoeder zich niet afzonderen. Als ik al lees dat moeders door zijn slaapkamer heen naar het washok moet, denk ik zo maar dat alles heel erg klein is.
Dat ze niet naar huis gaat met ouders die in een risico groep zitten kan ik begrijpen.
En geen apart toilet of douche. Dan wordt het allemaal wel heel erg lastig.
Dat het zuur is voor de werkgever zeg ik ook, plus dat het hem veel geld kost (ziekteverzuim dekt dit namelijk ook niet).
Maar het gaat ts meer om het feit dat haar werkgever van haar eist dat ze naar haar eigen huis gaat om zo de quarantaine te verkorten.
Vjestagirl schreef:turtlelito schreef:Volgens mij is het punt dat TS contact blijft houden met de positief geteste persoon (haar schoonmoeder). En daardoor pas later zelf getest kan worden. Ik kan me voorstellen dat de werkgever daar bezwaar tegen heeft, niet zozeer tegen de locatie.
Precies dit.
Nala schreef:kiki1976 schreef:Je eigen isoleren in je eigen huis is geen regel, is een advies.
Er zijn genoeg gezinnen die dat niet eens kunnen qua ruimte.
Maar naar wat ik begrijp wilt haar vriend en haar schoonmoeder zich niet afzonderen. Als ik al lees dat moeders door zijn slaapkamer heen naar het washok moet, denk ik zo maar dat alles heel erg klein is.
Dat ze niet naar huis gaat met ouders die in een risico groep zitten kan ik begrijpen.
En geen apart toilet of douche. Dan wordt het allemaal wel heel erg lastig.
Dat het zuur is voor de werkgever zeg ik ook, plus dat het hem veel geld kost (ziekteverzuim dekt dit namelijk ook niet).
Maar het gaat ts meer om het feit dat haar werkgever van haar eist dat ze naar haar eigen huis gaat om zo de quarantaine te verkorten.
Dit vat het inderdaad heel goed samen.
Nala schreef:Ik kan niet korter in quarantaine door de situatie waar ik in zit. De enige oplossing om korter in quarantaine te gaan zou zijn dat ik dus naar mijn ouders ga, maar dat mag niet en wil ik ook niet. Het is eigenlijk al “opgelost” doordat ik dus nu gewoon niet betaald krijg als ik niet kom, klaar.
Vayo schreef:Ik vraag me vooral af wat nu daadwerkelijk gezien wordt als contact. Weet je dat ts? Is dat 15 min of langer binnen 1,5 m. Of geldt dit al als zijn moeder door de slaapkamer gelopen is?
Als ik het zo lees dan denk ik dat ts er weinig aan kan doen en de woonsituatie strikte isolatie niet toelaat. En die baas kan balen, maar ts moet zich houden aan de regels van de ggd. Ze kan ook zeggen dat ze gewoon gaat werken. Daar wordt de baas ook niet blij van.
Hier is de situatie ook zo dan als één van mijn kinderen corona heeft, isolatie erg moeilijk wordt. De wc (hebben er maar 1) en badkamer zitten beneden. Dan moet je eerst via de open trap, langs de bank de woonkamer door. En ik moet bij één van de kinderen door de slaapkamer om in mijn eigen slaapkamer te komen. Ik zou dus met hetzelfde zitten. Daarbij ga ik mijn jonge kinderen niet isoleren op hun slaapkamer en ook continu afstand houden zou ik niet zomaar doen. Laat mij het dan ook maar gelijk krijgen.
AmyJamess schreef:Heb je echt geen andere familie waar je terecht kan? Broers of zussen, misschien een tante of andere familie of vrienden?
Als je gewoon negatief test zal ik als ik jou was alsnig over wegen ergens anders te gaan logeren.
AmyJamess schreef:Dus je kan ook bij niemand anders in quarantaine?