Ik vind opzich m'n hoeveelheid schermtijd niet heel belangrijk. Het helpt me ook gewoon om te ontspannen na een chaotische dag werk. Maar als het echt doelloos scrollen wordt langs alle al geziene facebook posts, alle al gelezen berichten volgend op bokt en alle nieuwsberichten die stug hetzelfde blijven.. dán is het teveel. Of dat nu na 2 uur of na 15 minuten is maakt niet uit.
Ik kan gerust een hele avond met een vriendin appen. Of puzzels oplossen voor geocachen. Heerlijk.
Ik wil vooral in het weekend minderen. Dan is het pas echt doelloos scrollen en lijk ik mijn telefoon niet weg te kunnen leggen terwijl ik daarna klaag dat mijn weekend te kort was
Schermtijd is niet enkel negatief natuurlijk. Zo lees ik elke dag de krant online.
Sanned
Geplaatst: 29-12-21 10:12
Gemiddeld 3,5 uur met vorige week een uitschieter naar 6 uur Wat erg, zo zonde van m'n tijd... Bij ons is het ook wel een discussiepunt. M'n vriendin vindt dat ik verslaafd ben aan m'n telefoon en vindt het erg irritant als ik hem gebruik. Ik vind dat af en toe wel moet kunnen, maar het loopt soms wel echt de spuigaten uit inderdaad
Ik zou wel graag willen minderen maar merk ook dat ik het oprecht lastig vind om hem weg te leggen af en toe. En dat ik het ook wel heel lekker vind om op dat ding te zitten schollen. Misschien toch een beetje verslaafd wel
Er zijn genoeg dingen die ik in die tijd zou kunnen doen. En alleen al een stukje bewuster dingen doen zonder telkens op m'n telefoon te kijken. Zelfs bij m'n paard trek ik dat ding vaak tevoorschijn, even scrollen tijdens het uitstappen
Oef ik kan me ook melden hier. Soms 7 a 8 uur schermtijd op een vrije dag met een filmpje en noem maar op.
Had vorige week timer op mijn telefoon, zoals op insta een uur, Facebook half uur, spelletje een half uur. En dan had ik max 5 uur schermtijd. Maar had pas vrij en toen de timer er even afgehaald, zo slecht Zou graag willen minderen.
Teveel..: Zojuist even gekeken. Gemiddeld rond de 5 uur per dag. Heb de telefoon soms aan staan voor de studie maar aan de statistieken te zien ook veel op Social Media. Mooi punt om aan te gaan werken
tussen 7-8 uur per dag maar heb whatsapp hele dag open Staan bijna als ik dag weg ben kan ik zo een dag niet kijken, dat maakt me niet uit. Heb niet het gevoel dat het een enorme verslaving is. Vooral beetje trek in 'contact' in deze tijd waar je bijna niemand meer ziet. Het houdt je van de straat, letterlijk
Ik zit gemiddeld ook tussen de 3-4 uur per dag, wisselt sterk, meestal ben ik redelijk druk bezet waardoor ik soms zelfs 'maar' aan 2 uur zit, maar door mijn examens ga ik er nu ver boven zitten. Ik merk dat ik er zelf hartstikke vervelend van word.
Bij mij gaat de computer aan als ik opsta en uit als ik naar bed ga. Ik zit wel 8 of 9u achter de pc. Ik ben fanatiek gamer en een groot deel van mijn sociale leven speelt af op internet. Vriendlief zit in diezelfde groep dus we gamen ook vaak beide. Morgen de hele dag thuis en we kiezen dan ook wel bewust om samen lekker te gaan gamen en chillen en niks doen. Heerlijk!
Sonja_vR
Geplaatst: 30-12-21 14:33
Ik kijk er niet meer naar omdat ik tijdens werken ,lezen etc muziek aan zet via mijn telefoon, youtube aan heb staan , maar ook zo een boek ga zitten lezen via mijn telfoon Dus mijn getegistreerde schermtijd is idioot hoog Maar zegt 0, 0 over mijn daadwerkelijke schermtijd
Vandaag ook al vanaf 9 uur mijn telefoon aan en actief iets aan het afspelen maar heb hem niet al die tijd in handen
Zolang alles gewoon door functioneert in het dagelijks leven en ik prima scherm weg kan leggen zal het me jeuken eerijk gezegd