Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 10:40

foxy80 schreef:
Ach, je kan ook nog geprikt worden voor resusnegativiteit. Aan het einde van mijn zwangerschap voelde ik me een regelrecht speldenkussen.

Haha dat is bij ons gelukkig niet van toepassing. Ik ben rhesus positief.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:43

Ik gooi het topic even omhoog met een vraag welke hier wel voldoet.

Ik lees en hoor veel vrouwen om mij heen welke ''toevallig'' zwanger zijn geraakt in de dezelfde maand met het zetten van hun Coronavaccin. Hebben jullie hier toevallig ook ervaring mee?

Op de websites van het RIVM ed. zetten ze er uiteraard in dat het vaccin geen invloed heeft op de vruchtbaarheid, maar toch vind ik het wel erg ''toevallig''.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:51

Nee, ik ken juist relatief veel vrouwen in mijn omgeving die een verstoorde menstruatiecyclus hebben gehad erna (duurde +- 6 maanden)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:56

CairnTerrier schreef:

Ik lees en hoor veel vrouwen om mij heen welke ''toevallig'' zwanger zijn geraakt in de dezelfde maand met het zetten van hun Coronavaccin. Hebben jullie hier toevallig ook ervaring mee?

Op de websites van het RIVM ed. zetten ze er uiteraard in dat het vaccin geen invloed heeft op de vruchtbaarheid, maar toch vind ik het wel erg ''toevallig''.

Grappig dat je dit zegt, ben er zelf niet bewust van geweest maar dit is inderdaad bij mij het geval geweest :j Zwanger geworden in de eerste cyclus na mijn 2de vaccinatie.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:00

Ik heb niet het idee dat het bij mij invloed heeft gehad. Cyclus bleef gewoon regelmatig en ik was 2 cycli na mijn vaccinatie (gepland) zwanger.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:00

Hier ook zwanger in de maand na mijn tweede vaccinatie.
Is wel uitgemond in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, zonder aanwijsbare reden... :)
Of de vaccinatie hier een rol in heeft gespeeld? Geen idee...

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:25

CairnTerrier schreef:

Jep ook ik ben zwanger geraakt in de maand van mijn 2e prik.

Ik ben in april/mei gestopt met de pil. Toen netjes na 28 dagen menstruatie. Daarna de 1e prik gehad in juni en kwam de menstruatie pas na 35 dagen en was het maar 1 dag, dit was ongeveer halverwege juli. Eind juli de 2e prik gehad en eind augustus/begin september positieve test, toen was ik al ruim 7 weken. Ivm de verhalen over de verstoorde cyclus niet eerder getest omdat het na de 1e prik ook niet zoveel voorstelde.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:54

09/08 had ik de iui inseminatie, de dag, 10/08, erna had ik mijn 2e vaccinatie..
En na ruim 4 jr en na de 3e iui behandeling was dit raak en zit deze beebs nogsteeds veilig in mijn bolle buik..

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:04

Hier zie ik dus ook wel duidelijk een verband (al vier welke dit nu bevestigd hebben en nog wat in mijn PB). Vind het toch wel opmerkelijk, terwijl ze zeggen dat de vruchtbaarheid geen invloed heeft op het vaccin. Dat lijkt voor nu wel, maar kan uiteraard ook puur toeval zijn.
Ben alsnog erg benieuwd of er nog meer vrouwen zijn :)

Lieffiefi

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:09

Die zijn er wel hoor. Dat het er vrij dicht op zit.
We hebben het laatst ook besproken in het topic van de voorjaarszwangeren.
Geloof dat er naast mij nog 3 of 4 waren..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:34

Ik had ten tijde vd borstvoeding mijn vaccinaties. Heb er 2 x wel mild minder melkproductie van gehad, vergelijkbaar met wanneer je zelf ziek bent. Trok wel weer bij met enkele dagen. Maar als ik straks weer zwanger mag worden dan zou ik hem liever tijdens de zwangerschap nemen..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:59

Het lastige aan dit soort dingen is dat je niet weet of deze mensen zonder vaccin ook niet gewoon zwanger waren geworden.
Het is bijv. niet zo gek dat je in een topic van voorjaarszwangeren veel mensen ziet die vlak na hun vaccinatie zwanger waren. >89% van de bevolking heeft minimaal 1 prik gehad en aangezien het vaccineren op jaartal ging kun je er vanuit gaan dat de Bokkers in het topic van voorjaarzwangeren allemaal rond dezelfde periode zijn gevaccineerd en dat in het meest extreme geval ong. 89% van dat topic vlak na de vaccinatie zwanger is geworden.

Afbeelding

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:22

Dat klopt, daarom gaf ik ook aan dat het erg ''toevallig'' is - gelet op de aanhalingstekens. Je kan ook niet uitgaan van de cijfers op Bokt, verhalen, of andere websites oid. Het valt mij alleen op dat er vrouwen zijn welke zwanger zijn geworden door/na (net hoe je het ziet) het vaccin. Ook vrouwen welke dus later gevaccineerd zijn dan in eerste instantie opgeroepen en hierna direct zwanger zijn geraakt of vrouwen die het vruchtbaarheidstraject zijn ingegaan en daarna ''toevallig'' plots zwanger zijn geraakt na jaren proberen. Is dat dan toeval? Ik heb geen idee, dus vandaar de vraag uitgezet of er meer Bokkers dit herkennen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:27

Mijn zus zit al 7 jaar in een traject om zwanger te worden, maar de prikken hebben helaas geen positieve invloed gehad voor haar. Zou wel leuk geweest zijn.

Ik denk inderdaad ook dat het toeval is.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:29

Het belangrijkste is dat het dus geen negatief effect lijkt te hebben :) Ik denk dat dat eerder het geval zou kunnen zijn dan een positief effect.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:47

Ik werd niet ''gewoon'' zwanger.. Ik kreeg alleen maar miskramen de afgelopen 4 jaar.
De teller staat op 7.
Maar inderdaad, wat MuurP zegt. het heeft hier niet geschaad...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:58

CairnTerrier schreef:

Ik raakte zwanger enkele dagen na mijn 1e vaccinatie (op de 11e vaccinatie, eisprong op de 15e). Het resultaat ervan ligt nu op schoot zn fles leeg te drinken...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:18

Dochter zwanger zes weken na tweede vaccinatie. Bewust gevaccineerd omdat ze een kinderwens hadden en na 1e vaccinatie met pil gestopt. En zo zullen zich veel jonge vrouwen en mannen hebben laten vaccineren ,omdat ze zwanger wilden worden. Dus echt toeval is mijn vermoeden.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 01:16

Een positieve test de dag van mijn eerste vaccin hier. Kan dus geen verband tussen zijn, maar had ik nu toevallig een maandje later positief getest hadden mensen misschien ook wel kunnen zeggen ‘zie je wel’

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 05:12

Ik heb in augustus mijn 2e prik gehad. In september spiraal laten verwijderen en in december zwanger geraakt. Sowieso heeft mijn familie (oma, moeder, broer/schoonzus, nichtje) nooit problemen gehad met vruchtbaarheid, dus ik denk niet dat het wat met de prik te maken heeft gehad.

Ik heb trouwens de booster in januari genomen. Mijn verloskundige had zelfs een speciale prikdag ingepland voor de booster. Heb nog net haar gebeld en zij zag juist geen redenen om het niet te doen.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:14

Hier ook zwanger na de tweede prik. Waren inmiddels een jaar bezig. Toevallig is het wel, maar ik verwacht niet dat er een verband is…

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:31

Leuk om al jullie verhalen te lezen. Dan lijkt het inderdaad meer op toeval :)