Pandora2 schreef:En ik ga af op mijn ervaringen en dat heb ik hier neergezet. Zo simpel is het.
Niet iedereen heeft namelijk dezelfde ervaringen.
Maar misschien kan de topictitel en de vraagstelling beter aangepast worden...
Oké, fair enough.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Nojoukus schreef:Ik heb geen idee, daarvoor heb ik niet genoeg medische kennis. Ik weet alleen dat de huisarts aangaf dat het al vaker is gemeld en het zou allemaal vanzelf moeten herstellen. Mij werd verteld gewoon volgens normaal schema de pil te blijven slikken met de gebruikelijke stopweek tussendoor.
Even uit nieuwsgierigheid, je hoeft zulke privé-info niet te delen als je niet wilt hoor, maar is het inmiddels weer een beetje op orde?
DuoPenotti schreef:verootjoo schreef:
Maar met de pil heb je geen cyclus… hoe zou die dan verstoord zijn?
doorbraak bloeding.
Geen bloeding ook al is dat dan geen echte. Als die niet komt klopt het toch niet.
verootjoo schreef:Hoezo klopt dat nietDat is geen verstoring van je cyclus, want er is geen cyclus.
Dat je een keer een extra bloeding krijgt of geen bloeding is niet per se een probleem en komt wel vaker voor.
DuoPenotti schreef:verootjoo schreef:Hoezo klopt dat nietDat is geen verstoring van je cyclus, want er is geen cyclus.
Dat je een keer een extra bloeding krijgt of geen bloeding is niet per se een probleem en komt wel vaker voor.
ik vind dat wel een cyclus.
En ik denk dat bijna iedereen het zo noemt. want het is toch elke maand, als je niet doorslikt, eenzelfde periode.
Al is het geen echte zoals ik al zei.
Nee doorbraakbloeding/ geen bloeding komt helemaal niet perse vaker voor.
Ik kan ze op 1 hand tellen en dan heb ik nog vingers over ook. En slik al 30 jaar de pil.
Zou dat dan ineens na vaccinatie zijn is dat voor mij teveel toeval dan.
Heeft iemand wel vaak doorbraakbloedingen, ja dan kun je niet zeggen het is van de vaccinatie.
verootjoo schreef:Het kan door de vaccinatie komen maar het is niet per se erg.
En met de pil heb je geen eisprong, dus geen cyclus. De bloeding is niet nodig, het is dus ook geen ramp om de pil door te slikken. En dus ook geen ramp dat er een keer geen bloeding komt. Het is ook niet per se erg als er een extra bloeding komt, misschien dat de dosering wat aangepast moet worden.
Brainless schreef:Uit buitenlands onderzoek kwam ook dat vrouwen die corona hebben gehad een (tijdelijk) verstoorde menstruatie hadden (ca 25% van de vrouwen).
Ook op het internet lees je deze verhalen van vrouwen, maar over het vaccin die dit veroorzaakt (waarvan het percentage veel lager is) wordt heel breed uitgemeten in de media en vaak ook als reden genoemd dat het vaccin (dus wel) invloed heeft op je vruchtbaarheid.
terwijl het los staat van je vruchtbaarheid.
Na elke ziekte kan je menstruatie van slag zijn.
https://marstyle.nl/2020/05/21/menstrua ... na-ziekte/
Qerty schreef:chevax schreef:Ik ga maar af op mijn eigen ervaringen en dat is dat niemand van mijn familie, vrienden of kennissen last heeft gehad na vaccinatie.
Voor zover je weet dan. Behalve mij vriend is niemand van mijn familie, vrienden of kennissen op de hoogte van mijn momenteel gemankeerde cyclus.
verootjoo schreef:Ik zie ook niemand zeggen dat het niet waar is, het kan natuurlijk ook best.
Maar het is totaal niet schadelijk en dus geen reden om de booster niet te nemen.
En zeggen dat je cyclus totaal ontregeld is door de vaccinatie terwijl je aan de pil zit vind ik gewoon niet heel snugger overkomen
Jij bent niet de enige die dat zegt, dus bedoelde ook niet per se naar jou.
verootjoo schreef:Ik zie ook niemand zeggen dat het niet waar is, het kan natuurlijk ook best.
Maar het is totaal niet schadelijk en dus geen reden om de booster niet te nemen.
En zeggen dat je cyclus totaal ontregeld is door de vaccinatie terwijl je aan de pil zit vind ik gewoon niet heel snugger overkomen
Jij bent niet de enige die dat zegt, dus bedoelde ook niet per se naar jou.
rensju schreef:Zeker niet, gelukkig maar. Maar ik snap wel dat degene die er wel last van hebben en de wens hebben om nog kinderen te krijgen, er wel van schrikken en niet boosteren. Geen mens kan je vertellen of het gevolgen gaat hebben.
Pil is rotzooi ja