Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:26

Pandora2 schreef:
En ik ga af op mijn ervaringen en dat heb ik hier neergezet. Zo simpel is het.
Niet iedereen heeft namelijk dezelfde ervaringen.

Maar misschien kan de topictitel en de vraagstelling beter aangepast worden...

Oké, fair enough.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:26

Uit buitenlands onderzoek kwam ook dat vrouwen die corona hebben gehad een (tijdelijk) verstoorde menstruatie hadden (ca 25% van de vrouwen).
Ook op het internet lees je deze verhalen van vrouwen, maar over het vaccin die dit veroorzaakt (waarvan het percentage veel lager is) wordt heel breed uitgemeten in de media en vaak ook als reden genoemd dat het vaccin (dus wel) invloed heeft op je vruchtbaarheid.
terwijl het los staat van je vruchtbaarheid.

Na elke ziekte kan je menstruatie van slag zijn.
https://marstyle.nl/2020/05/21/menstrua ... na-ziekte/

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:28

chevax schreef:
Nojoukus schreef:
Ik heb geen idee, daarvoor heb ik niet genoeg medische kennis. Ik weet alleen dat de huisarts aangaf dat het al vaker is gemeld en het zou allemaal vanzelf moeten herstellen. Mij werd verteld gewoon volgens normaal schema de pil te blijven slikken met de gebruikelijke stopweek tussendoor.

Even uit nieuwsgierigheid, je hoeft zulke privé-info niet te delen als je niet wilt hoor, maar is het inmiddels weer een beetje op orde?

Dat moet deze week weer blijken :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:29

Nojoukus schreef:
Dat moet deze week weer blijken :D

Hahaha, ik duim voor je :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:31

DuoPenotti schreef:
verootjoo schreef:

Maar met de pil heb je geen cyclus… hoe zou die dan verstoord zijn?

doorbraak bloeding.
Geen bloeding ook al is dat dan geen echte. Als die niet komt klopt het toch niet.

Hoezo klopt dat niet :? Dat is geen verstoring van je cyclus, want er is geen cyclus.

Dat je een keer een extra bloeding krijgt of geen bloeding is niet per se een probleem en komt wel vaker voor.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:36

Ik ben heel pro vaccinatie, maar loop sinds mijn 2e (AZ) met cyclusproblemen die ik nooit eerder heb gehad (nu 7 maanden na de 2e prik). Vorige week dinsdag geboosterd (Pfizer) en kan nog steeds amper eten binnen houden. Dat laatste vind ik zelf veel minder erg dan het 1e. Ik ken ook een stuk meer dames van mijn leeftijd die ook problemen kwa cyclus hadden, maar niemand die er ernstig ziek van is geworden oid. Wel van Corona, waaronder mensen zonder echte klachten maar met longCovid. Wel zeer serieus getwijfeld over de booster gezien mijn cyclusproblemen, en ik weet ook nog niet of ik, wanneer er nog 1 komt, deze zal nemen. Dat ga ik gewoon per keer weer bekijken hoe ik me er dan bij voel. Ik stoor mij vooral aan het feit dat als je dit uit durft te spreken, je bijna in wappierichting geduwd wordt en alsof je liegt....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:49

verootjoo schreef:
Hoezo klopt dat niet :? Dat is geen verstoring van je cyclus, want er is geen cyclus.

Dat je een keer een extra bloeding krijgt of geen bloeding is niet per se een probleem en komt wel vaker voor.

ik vind dat wel een cyclus.
En ik denk dat bijna iedereen het zo noemt. want het is toch elke maand, als je niet doorslikt, eenzelfde periode.
Al is het geen echte zoals ik al zei.

Nee doorbraakbloeding/ geen bloeding komt helemaal niet perse vaker voor.
Ik kan ze op 1 hand tellen en dan heb ik nog vingers over ook. En slik al 30 jaar de pil.
Zou dat dan ineens na vaccinatie zijn is dat voor mij teveel toeval dan.
Heeft iemand wel vaak doorbraakbloedingen, ja dan kun je niet zeggen het is van de vaccinatie.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 28-12-21 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:50

chevax schreef:
Ik ga maar af op mijn eigen ervaringen en dat is dat niemand van mijn familie, vrienden of kennissen last heeft gehad na vaccinatie.

Voor zover je weet dan. Behalve mij vriend is niemand van mijn familie, vrienden of kennissen op de hoogte van mijn momenteel gemankeerde cyclus.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:54

Bij ons op het werk(zorginstelling)iedereen al booster gehad.niemand ziek ervan geweest gelukkig.
Wel 1 persoon met long covid en 1 collegaatje met covid in ziekenhuis gelegen.dit was voor hun vaccinatie.
Dus gaan echt wel voor de boosters hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:55

DuoPenotti schreef:
verootjoo schreef:

ik vind dat wel een cyclus.
En ik denk dat bijna iedereen het zo noemt. want het is toch elke maand, als je niet doorslikt, eenzelfde periode.
Al is het geen echte zoals ik al zei.

Nee doorbraakbloeding/ geen bloeding komt helemaal niet perse vaker voor.
Ik kan ze op 1 hand tellen en dan heb ik nog vingers over ook. En slik al 30 jaar de pil.
Zou dat dan ineens na vaccinatie zijn is dat voor mij teveel toeval dan.
Heeft iemand wel vaak doorbraakbloedingen, ja dan kun je niet zeggen het is van de vaccinatie.

Het kan door de vaccinatie komen maar het is niet per se erg.

En met de pil heb je geen eisprong, dus geen cyclus. De bloeding is niet nodig, het is dus ook geen ramp om de pil door te slikken. En dus ook geen ramp dat er een keer geen bloeding komt. Het is ook niet per se erg als er een extra bloeding komt, misschien dat de dosering wat aangepast moet worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:01

verootjoo schreef:
Het kan door de vaccinatie komen maar het is niet per se erg.

En met de pil heb je geen eisprong, dus geen cyclus. De bloeding is niet nodig, het is dus ook geen ramp om de pil door te slikken. En dus ook geen ramp dat er een keer geen bloeding komt. Het is ook niet per se erg als er een extra bloeding komt, misschien dat de dosering wat aangepast moet worden.

Weet ik, ben wel in de leeftijd dat ik weet wat menstruatie en de pil is :D Overgang zo ongeveer ook :P
Ik slik ook door. Ik weet dat de bloeding nep is. En daarom geen echte cyclus.
Maar het is wel altijd hetzelfde bij veel mensen. Zelfde dag na stoppen, zelfde hoeveelheid enz. Dat is een cyclus maar niet zoals de natuurlijke, maar wel een cyclus. Een terugkerende periode of welk synoniem je er ook aan hangt :D
En ik zeg ook nergens dat het erg is als het eens een keer anders is.
Maar als dat meestal gelijk is en dan ineens na vaccinatie anders, dan vind ik best dat het genoemd mag worden.
Net zo als de dag niet lekker voelen. Het hoeft niet afgedaan te worden als niet waar.

Meer bedoel ik er niet mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:23

Ik zie ook niemand zeggen dat het niet waar is, het kan natuurlijk ook best.
Maar het is totaal niet schadelijk en dus geen reden om de booster niet te nemen.
En zeggen dat je cyclus totaal ontregeld is door de vaccinatie terwijl je aan de pil zit vind ik gewoon niet heel snugger overkomen :o

Jij bent niet de enige die dat zegt, dus bedoelde ook niet per se naar jou.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:27

Brainless schreef:
Uit buitenlands onderzoek kwam ook dat vrouwen die corona hebben gehad een (tijdelijk) verstoorde menstruatie hadden (ca 25% van de vrouwen).
Ook op het internet lees je deze verhalen van vrouwen, maar over het vaccin die dit veroorzaakt (waarvan het percentage veel lager is) wordt heel breed uitgemeten in de media en vaak ook als reden genoemd dat het vaccin (dus wel) invloed heeft op je vruchtbaarheid.
terwijl het los staat van je vruchtbaarheid.

Na elke ziekte kan je menstruatie van slag zijn.
https://marstyle.nl/2020/05/21/menstrua ... na-ziekte/

Ik heb het niet gehad na beide vaccinaties. Gewoon net als normaal. Ik ben niet aan de pil misschien dat dat nog een bepaalde invloed heeft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:40

@verootjoo.
Ik bekijk het woordje cyclus denk ik wat anders dan jij. :) Denk meerdere met mij.
meer als periode, cirkel, steeds terug komend.
Niet zo medisch zeg maar. Al is dat natuurlijk wel beter dat wel te doen. Maar daar zit denk ik de spraakverwarring.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:08

Qerty schreef:
chevax schreef:
Ik ga maar af op mijn eigen ervaringen en dat is dat niemand van mijn familie, vrienden of kennissen last heeft gehad na vaccinatie.

Voor zover je weet dan. Behalve mij vriend is niemand van mijn familie, vrienden of kennissen op de hoogte van mijn momenteel gemankeerde cyclus.

Ja tuurlijk. Dit is natuurlijk een non-discussie. Laten we nu de discussie verplaatsen naar of mijn idee wel klopt omdat ik er eigenlijk vanuit moet gaan dat niemand het zou zeggen als hij/zij plots een hartafwijking, afwijkende cyclus of iets anders krijgt na vaccinatie.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:09

verootjoo schreef:
Maar het is totaal niet schadelijk en dus geen reden om de booster niet te nemen.
En zeggen dat je cyclus totaal ontregeld is door de vaccinatie terwijl je aan de pil zit vind ik gewoon niet heel snugger overkomen :o

Nou ja dit is eigenlijk wel waarom veel mensen die ik ken, niks zeggen. Omdat er steeds dit soort tegenverhalen komen die het eigenlijk wegschuiven als 'ach zeg wat je wilt maar het komt toch niet door de vaccinatie'.
En ja voor mij is het wel een reden om erg te twijfelen, want ik wil nog graag kinderen. En er is gewoon nog niet genoeg over bekend, zo simpel is het.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:14

verootjoo schreef:

Hoezo is een ontregelde cyclus niet schadelijk? Ben jij arts en kan je dat voor een ander bepalen? Als iemand daar de booster niet wil, is dat toch zn eigen keus?

Vind het ook nogal wat dat hier iemand is die zegt dat vrouwen door het nieuws gestressd zijn en bij voorbaat zitten te wachten op een ontregelde cyclus 8)7

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:20

Maar dames niet iedereen krijgt het hé! Ik heb totaal geen afwijkende maandelijkse periode gehad. Ik kan mij er niks van herinneren. Ik heb überhaupt niks geks gehad , en ik ben al vrij lang op weg naar langer termijn.

Ik vindt persoonlijk de pil meer troep dan een vaccinatie. Veel vrouwen die zich niet lekker in hun vel voelen weten vaak niet eens dat het van de pil komt. Ik ben er daarom ook mee gestopt voor mij nooit weer iets van hormonen. Dan maar elke 4 weken ongesteld. De ene keer is het toch erger als de andere maar over het algemeen is het voor mij niet eens nodig om perse aan de pil te gaan.

BigOne

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:21

Klopt, dochter en buurmeisje zelfs binnen acht weken na vaccinatie zwanger.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:24

Zeker niet, gelukkig maar. Maar ik snap wel dat degene die er wel last van hebben en de wens hebben om nog kinderen te krijgen, er wel van schrikken en niet boosteren. Geen mens kan je vertellen of het gevolgen gaat hebben.
Pil is rotzooi ja

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:24

Als ivermectin toch niet helpt, is er gelukkig een nieuw "medicijn" :D :

Afbeelding

Weer eens wat anders dan thee met honing ;)
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 28-12-21 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:26

Ik wil niet weten wat ze vast heeft ook :oo :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:27

Cer schreef:
Ik wil niet weten wat ze vast heeft ook :oo :')

Sorry, maar ik vind dit soort berichten echt hilarisch.

Hoe kom je er überhaupt op? :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:29

rensju schreef:
Zeker niet, gelukkig maar. Maar ik snap wel dat degene die er wel last van hebben en de wens hebben om nog kinderen te krijgen, er wel van schrikken en niet boosteren. Geen mens kan je vertellen of het gevolgen gaat hebben.
Pil is rotzooi ja

Dan zou je zoveel dingen niet moeten doen want alles in het leven is een risico. Ik heb ook geen kinderwens verder , we zijn al met zoveel mensen en hoe het gaat tegenwoordig op de wereld wil ik geen kinderen meer opzetten. De samenhorigheid is er wel behoorlijk af , steeds meer mensen die 'ontsporen' , klimaatverandering.

Persoonlijk zou ik het geen ramp vinden als het zou gebeuren om eerlijk te zijn. Maar dat is voor iedereen weer verschillend natuurlijk.

Het kan ook gewoon pech zijn als je onvruchtbaar zijn soms ook zonder dat er ooit wat gebeurd is. Zelfs dingen zoals hevige stress dus dan zou je alles moeten vermijden.

Ik zou al zoveel gekke dingen van de vaccinatie hadden moeten krijgen als ik het internet moet geloven :')

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:37

Zeker zijn er risico's en iedereen beslist zelf welk risico hij wel of niet neemt. Dat geld toch voor alles in het leven, net als wel of geen kinderen te willen
Wat zou je geen ramp vinden als dat gebeurt?