Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:52

Oef, dit is wel heel slecht gedaan! Ik heb ook altijd asblond haar, meestal highlights maar ook wel eens balayage gehad. Dat zag er wel ietsje anders uit :Y) en voor €260 mag het helemaal goed zijn zeg, wat een geld!

Hopelijk wordt het goed opgelost!

madeliefw

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:57

Mijn kapper zegt wel dat je eigenlijk bij mooie balayage je je haar ook echt wel dagelijks moet stylen. Krullen erin etc. Ik zou het niet meer aandurven en zou alles nu blonderen met bijvoorbeeld lichtbruine highlights erin.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:01

Nymeria schreef:
Maar als ik nu verder hoor van anderen en bijv. Op YouTube kijk zie ik overal echt heel andere manieren waarop een balayage wordt gezet. Niet onderkant verven, bovenkant verven klaar. Ik denk dus zeker dat er wat misgaat.

De bovenkant?

Dit is een correct uitgevoerde balayage:

Je schildert handmatig de blondering op het haar waardoor je handmatig de blending doet (door minder product en een zachtere hand richting de bovenkant). Je houdt ook nog altijd ongeverfde haren ertussen waardoor je sowieso een idee van lowlights krijgt.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:05

Succes bij de kapster, zal niet makkelijk zijn... Tenminste ik vind dat ook moeilijk en ga mij eigen zelfs schuldig voelen al is dat natuurlijk de grootste onzin.

Hopelijk wordt de fout erkend en proberen ze samen met jou een oplossing te bedenken waar jullie beide mee tevreden zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:05

Nymeria schreef:
@BeFunny aparte kijk wel. Het klinkt bij jou een beetje of ik heb gezegd: ik wil dit in 4 uur tijd, ga het maar regelen. Al had ik 10u moeten zitten, ook prima, maar dan hadden ze dat ff moeten melden.

Een verhaal heeft zeker 2 kanten, dat is waar. Maar in werkelijkheid had ik vrijdag een afspraak voor 4 uur en hierin is geen moment genoemd dat het te kort zou zijn. Omdat het niet lukte moest ik zaterdag terugkomen, weer een afspraak van 1.5/2u en ook toen ik niet gezegd dat dat mogelijk niet ging lukken. Anders hadden we beter een ander moment kunnen prikken, dat had ook gekund. Werd niet over gerept en toen moest ik idd om half 11 weg, zoals vooraf heel duidelijk aangegeven.
Maar als ik nu verder hoor van anderen en bijv. Op YouTube kijk zie ik overal echt heel andere manieren waarop een balayage wordt gezet. Niet onderkant verven, bovenkant verven klaar. Ik denk dus zeker dat er wat misgaat.
Overigens probeer ik nergens de kapper zwart te maken en heb ik aangegeven niet zo assertief te zijn om dit direct daar aan te geven. Lijkt me top als je dat wel kunt, ik heb met trillende handen gister gebeld.

Straks om 9u heb ik een afspraak om het te bekijken bij hun en evt te herstellen, maar na alle andere dingen die ik heb gezien en gelezen over balayage weet ik niet of ik het daar nog durf te laten herstellen. We gaan het zien.

Dat was mij wel duidelijjk uit je verhaal :knuffel: Als je je niet goed voelt bij het herstellen wel proberen om dat aan te geven.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:22

Iris82 schreef:
Nymeria schreef:

De bovenkant?

Dit is een correct uitgevoerde balayage:

[ Video ]

Je schildert handmatig de blondering op het haar waardoor je handmatig de blending doet (door minder product en een zachtere hand richting de bovenkant). Je houdt ook nog altijd ongeverfde haren ertussen waardoor je sowieso een idee van lowlights krijgt.

Wat super mooi dit (filmpje). Zelf ga ik nooit naar de kapper omdat ik daar nooit gelukkig van word. Helaas zijn er zoveel slechte kappers. Dit is echt vakwerk, bij haar zou ik wel een afspraak willen.

Ts ik denk niet dat jou kapper dit kan oplossen. Hopelijk krijg je je geld terug. Je natuurlijke haarkleur is overigens schitterend.

Succes!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:39

Een goede kapper is goud waard.
Ik moet er 60 km enkele reis voor rijden. Vandaag een verlofdag genomen, alleen maar voor de kapper. Maar ik doe het graag, mijn haar ziet er tip top uit, ben altijd blij.
Ik wissel nooit meer.

Helaas 1 x zo bruinig geverft met 'warmte' dat het rood werd, regelmatig vergaten kapsters dat mijn haar ontzettend krult waardoor het menig maal veel te kort was. Ronduit drama altijd.

Succes ts! Ben benieuwd naar hun oplossing!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:48

Nymeria schreef:
@BeFunny aparte kijk wel. Het klinkt bij jou een beetje of ik heb gezegd: ik wil dit in 4 uur tijd, ga het maar regelen. Al had ik 10u moeten zitten, ook prima, maar dan hadden ze dat ff moeten melden.

Een verhaal heeft zeker 2 kanten, dat is waar. Maar in werkelijkheid had ik vrijdag een afspraak voor 4 uur en hierin is geen moment genoemd dat het te kort zou zijn. Omdat het niet lukte moest ik zaterdag terugkomen, weer een afspraak van 1.5/2u en ook toen ik niet gezegd dat dat mogelijk niet ging lukken. Anders hadden we beter een ander moment kunnen prikken, dat had ook gekund. Werd niet over gerept en toen moest ik idd om half 11 weg, zoals vooraf heel duidelijk aangegeven.
Overigens probeer ik nergens de kapper zwart te maken en heb ik aangegeven niet zo assertief te zijn om dit direct daar aan te geven. Lijkt me top als je dat wel kunt, ik heb met trillende handen gister gebeld.

Straks om 9u heb ik een afspraak om het te bekijken bij hun en evt te herstellen, maar na alle andere dingen die ik heb gezien en gelezen over balayage weet ik niet of ik het daar nog durf te laten herstellen. We gaan het zien.

Ik haalde toch echt uit jou verhaal dat ze vrijdag al had aangegeven dat het lastig zou worden en zelfs dat het jou duidelijk was dat het niet precies zoals op de foto's zou worden. En 4 uur is natuurlijk sowieso te kort voor zo iets.

Ook kwam je later met de tekst dat je zaterdag in de ochtend alweer weg moest. En dat je toen niet hebt aangegeven dat het niet naar je wens is. Ik denk dat met name hier wel de kneep zit.

De eerste stap lijkt me om aan te geven dat het niet naar je wens is. Dat zou ik eigenlijk eerder gedaan hebben dan een toppic openen.

De reacties waren gelijk van ooo dit is slecht, de kapper kan er niks van enz. Zoals ik het lees heeft de kapster niet de kans gehad om het af te maken en zelfs aan het begin aangegeven dat het moeilijk zou worden en ondanks dat ben je toch gaan zitten het bedrag is absurd. Had ik niet betaald als ik niet tevreden was. Maar ik had een kapster uitgezocht die dit zou kunnen en niet zou zeggen het wordt moeilijk.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:55

Huh, befunny, lees jij hetzelfde topic als ik? To komt bij kapper met verzoek, eigenaar zegt dat nieuwe collega dit kan en plant to voor 4 uur in.. op de dag zelf heeft to tijdens de behandeling pas het idee dat het niet zo gesmeerd loopt. 17 uur wordt krap en ze wordt gevraagd volgende dag terug te komen. Waarbij to aangeeft echt om 10.30 weg te moeten.
Daarnaast zegt ze in de openingspost al dat er contact is geweest en ze meningen wil horen voor ze face to face terecht kan. Want misschien ziet ze het zelf wel negatiever dan een ander..

TO, ik hoop dat je vandaag wel tevreden bij de kapper vandaan komt!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:02

Ja dat heb ik gelezen. Maar in jou stukje laat je weg dat de collega Kapster die ts haar haar dus doet aan heeft gegeven dat het moeilijk zal worden. Maargoed ze nam de klus aan dus dan moet je het netjes afronden ook.

Ik heb even over het hoofd gezien dat ts al contact had opgenomen met de kapper?

Ik lees dat ze idd zaterdag alweer snel weg moest en dus niet had aangegeven er niet tevreden over te zijn en dat lijkt me de eerste stap.

Als dat wel gebeurd is telefonisch alsnog dan heb ik daar dus overheen gelezen en dan is het dus goed van ts dat ze contact heeft opgenomen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:07

Oh TS, ik hoop dat je het met de kapper nog wat kunt oplossen!
En anders misschien met zo'n half knotje rondlopen tot het wat uitgegroeid is.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:47

Hoe is het gegaan, zijn jullie tot een oplossing gekomen?

Toen ik 'm liet zetten vertelde de kapster al dat het minimaal 6 uur zou duren dus dat ik mijn hele dag beter kon vrijhouden :D En mijn kleurverandering was niet eens zo extreem. Dus er ging of iets mis in de communicatie of ervaring lijkt mij.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 11:54

Ik ben net terug van de kapper. Zal zo via m'n laptop even een uitgebreid verslag doen. Het is opgeknapt, maar nog niet wat ik er van had verwacht. Ik durf het hier echter niet meer door te zetten, dus ik laat het nu hierbij.

Befunny ik vind het wel bijzonder hoe jij m'n verhaal leest. In de openingspost staat al dat ik heb gebeld. Daarbij heb ik letterlijk tegen de styliste gezegd dat als ze dacht dat t niet zou lukken ik er niet aan wilde beginnen. Maar nee, het kon zeker, ook al was t lastig.

Dat ik zaterdag weg moest heeft er toch niks mee te maken? Dat heb ik vooraf aangegeven en in principe was t idee dat het vrijdag allemaal in die afspraak zou lukken volgens hun.

@dreamybol vat t goed samen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:04

Ik liet het aan mijn zusje zien.
Zij heeft een eigen kapperszaak

Ze was echt in shock.
Wat enorm heftig zeg ze.
En dat het echt niet kan.

Wat erg dat het nu nog niet goed is opgelost....

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:10

Ik ben wel benieuwd naar een foto nu

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:16

Als het nog niet naar wens is dan zou ik mijn geld terug vragen en ergens anders heen gaan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:18

Ik vraag me idd af hoe het eruit ziet en of je door dezelfde kapster geholpen bent?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 12:21

Om te beginnen nog even een foto van vanochtend voordat ik ging. Op de scheiding tussen de kleuren zag ik ook nog roodachtige vlekken, dat was me nog niet opgevallen
Afbeelding

Beide kappers zeiden idd dat ze me snapten wbt de overgang van de kleuren en het feit dat t zwarte bijna blauw was. Ik heb ze de kans gegeven het aan te passen. Ze heeft het nu iets meer geblend in elkaar, maar het mag mijns inziens geen balayage heten. Zelf waren ze nu wel helemaal lyrisch over t resultaat.

Net overleg met een andere kapster gehad en die stelde voor om er lowlights in te zetten om het meer een geheel te maken. Dat is iets waar ik me inderdaad wat bij kan voorstellen. Heb dinsdag met haar een afspraak gemaakt. Verder neem ik m'n verlies, ik had er nooit aan moeten beginnen of bij de 1e twijfel af moeten kappen, maarja. Les voor de volgende keer.

Het ziet er nu zo uit:

Afbeelding
Afbeelding
En dan zag het er in het licht van de salon beter uit dan nu weer buiten bij daglicht helaas. ;(

Ik heb overigens oprecht niet t idee dat ze t slecht bedoelen of wat dan ook. Volgens mij vond de styliste het een mooie uitdaging, en als t gelukt zou zijn dan was t mooie reclame geweest. Ze beheersen alleen de techniek gewoon niet, het ging niet zoals in die filmpjes.
Het is ook niet mijn bedoeling om ze zwart te maken of wat dan ook, ik ga ook geen namen vrijgeven want ik zit helemaal niet op die negativiteit te wachten.

Voor nu gewoon dik balen, hopen dat ik dinsdag gered kan worden en m'n verlies nemen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:25

Och, nou... Meid, nog een keer heen gaan, en vraag een gedeelte van je geld terug. Dit is totaal niet wat je wou en dit horen ze gewoon netjes op te lossen. Dan kun jij met dat geld een andere kapper betalen om er nog wat van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:27

Ik zou je geld terugvragen en een andere kapper zoeken. Dit kan echt niet.. het lijkt helemaal nergens op zo -O-

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:28

T lijkt er erger op geworden. Wat ontzettend vervelend ts!
Ik zou idd ook een deel van bedrag terugvragen. Dit kan niet.

Silenna

Ongekend. Ik vind het zo sneu voor je TS, zo'n bak geld kwijt.. En eerlijk, ik zie echt geen verbetering. Weet je zeker dat de betreffende kapster überhaupt wel gediplomeerd is..?

Naar een andere kapper gaan lijkt me de enige beste oplossing. Hopelijk kan zij het wat rechttrekken, maar jeetje makkelijk gaat het niet worden :o
Voor nu: muts op en blik op oneindig. Hopelijk kan je er volgende week woensdag om lachen!
Laatst bijgewerkt door Silenna op 15-12-21 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Och jeetje. Nou ik had hier nooit mee akkoord gegaan hoor. Ik had mijn geld teruggevraagd en naar een ander gegaan. Ik heb er geen vertrouwen in dat deze deze kapper dit op een fatsoenlijke manier kan herstellen. Dit is echt prutswerk.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:29

Oh Nym wat zuur! Dit is echt een regen > drup verhaal. Als je durft zou ik toch bellen voor een teruggave want dit lijkt nog steeds nergens op. In ieder geval niet wat je voor 260 euro mag verwachten.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:31

Sorry dat ik het zeg , maar dit lijkt nu echt op een uitgroei van een jaar.
Ik zie echt geen verbetering :=
Ik duim mee voor dinsdag .