.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:05

Over een opstaande stoeptegel struikelen. 3 vingers op 2 plekken breken en 2 vingers daarvan ook nog uit de kom. Die moesten dus eerst met breuk en al worden rechtgezet. Was niet zo fijn, aangezien er 3 pogingen werden gedaan.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:05

Frisbee op m’n neus. Krak. Kapot. Het bloedde aan alle kanten en heb er zo’n dik neusbot aan overgehouden… -O-

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:08

Ik brak mijn arm omdat ik de trap OP viel, in plaats van eraf..... Ik struikelde voordat ik de trap op liep en wilde mezelf opvangen. Helaas. :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:10

Borisje schreef:
Ik brak mijn knieschijf omdat ik met mijn knie een openslaande stalen deur wilde tegenhouden.

En niet gebroken, maar ik scheurde jaren geleden mijn kuitspier toen ik mijn rijlaars uit trok met een laarzenknecht. :')

:wow: Hoe krijg je dat voor elkaar... oh wacht, dat schreef je net. :')

Ik kreeg een plank (soort watersurfplank voor achter een motorboot) tegen mijn neus aan, en bingo... neustussenschot staat sindsdien scheef.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 03-11-21 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Flynn00

Re: Op wat voor gekke manier heb jij iets gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:12

Ik probeerde een bal te vangen met basketballen tijden gym. Mijn wijsvinger tikte tegen iemands been die er net voorsprong en toen klapte hij om. Vinger halverwege gebroken en 4 weken met zon vreselijke spalk gelopen.

Ook een keer voorover flauwgevallen met mn armen en handen langs mn lijf behalve mijn pink. Deze is de verkeerde kant op gegaan en toen mocht ik 4 weken tot mijn elleboog in het gips.. Voor een gebroken pink...

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:39

Het gekke verhaal is dat ik mijn middelvinger heb gebroken van mijn linkerhand maar geen idee hoe := .Nu loop ik al jaren rond met een uitstekend bot in mijn vinger :=

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:41

Tijdens een buitenrit op een notoire bokker ( paard, geen member van Bokt :j ) mijn linker ringvinger gebroken en bovenste pees afgescheurd.
Paardlief nam een aanloop met opwaartse sprong voor de daadwerkelijke bok en ik sloeg daardoor mijn vinger kapot op zijn manenkam.
Dat was overigens ook mijn redding, want door mijn pijnbrul, besloot het paard de genadeslag achterwege te laten. *\%/*

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:54

ik heb eigenlijk meer op de SEH gezeten met de gedachte "nu is het gebroken" na diverse keren een paard keihard tegen mijn enkel (dik en blauw) of op mijn voet te hebben gekregen (tenen niet kunnen bewegen van pijn), maar bleek altijd gewoon verstuikt of gekneusd te zijn. *hout vasthouden*

De enige keren dat ik iets brak was met skaten gestruikeld toen ik 6 was en mijn pols gebroken, gelukkig een "mooie" breuk (greenstickfractuur).
En overkop gevlogen met mijn fiets toen ik 9 was doordat ik een andere fietser niet zag staan (laagstaande zon in november)...gevolg, gapend gat in mijn kin en kaakgroeibeentje gebroken aan mijn rechter kaak. Komt er nog bij dat ik een heel weekend met pijn zat want de spoedarts vond foto's niet nodig. Smaandags dus terug naar de spoed op aanraden van huisarts toch foto's laten maken... groeibeen gebroken en verschoven, s'woensdags geopereerd en jarenlang orthodontie gehad daarna. Je kan het heel lichtjes zien als je echt goed kijkt naar mijn mond, die staat klein beetje scheef.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:01

Op mijn 19e mijn sleutelbeen gebroken doordat ik een mooie gestelde wending wilde rijden met een ietwat corpulente Haflinger. Het lieve dier kon de bocht niet maken, waardoor de achterbenen onder haar weggleden en wij samen op de grond landden.

Later nog een keer het gewricht van mijn grote teen beschadigd doordat ik, met een wijntje te veel op, een marmeren drempel ging voetballen. Dat was super pijnlijk, maar ja mijn drinke-zuster en ik konden niet rijden naar de dokter, dus maar met paracetamol gaan slapen.
Volgende dag was mijn voet dik en blauw, in mijn bergschoenen gewrongen en naar huis gereden.
Met rust leek het weer oké, tot ik later weer scherpe pijn kreeg met lopen. Op de foto was flinke schade te zien en een hoop artrose omdat het toch niet goed genezen was. De teen is operatief vastgezet en geeft geen klachten meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:06

Yom schreef:
Ik moest bloedprikken bij het ziekenhuis en liep op dat terrein richting ingang tot ik struikelde. Ik dacht nog dit houd ik niet recht en inderdaad daar lag ik en zei ik nog heel droog au

Opgestaan en verder gelopen en het begon me toch pijn te doen aan mijn pols. Ik hield mijn pols ook in een bepaalde stand maar dat ie nou echt scheef stond kon ik niet zeggen.

Toch maar richting bloedprikken gelopen en daar in tranen gevraagd of ik ergens naar toe kon. Ja zegt ze misschien zo naar de röntgenafdeling.
Wel bloed laten prikken want ik had tenslotte nog 1 goede arm en daarna gauw weg daar en maar naar de ehbo/huisartsenpost gelopen

En wat kreeg ik daar te horen...je moet eerst naar je eigen huisarts |o

Ik buiten eerst gebeld en ja zegt de assistente, je moet echt komen

Natuurlijk niemand bereikbaar, geen kaartje voor ov en nog nooit een taxi gebeld dus geen idee waar ik een taxi kon vinden (inderdaad....helder denken was er op dat moment niet bij)

Ik naar mijn auto gelopen om te kijken of ik toch maar zelf kon rijden, maar ik wist niet eens hoe ik de handrem er af kon krijgen (zit links naast mijn stoel en het ging ook om mijn linker pols)

Ik naar de uitgang vh parkeerterrein gelopen en auto's aangehouden of ze mijn richting op moesten. Gelukkig was auto 3 iemand die in mijn wijk woonde dus die heeft me tot aan de huisarts gebracht

En die huisarts....hoort mijn verhaal aan, kijkt van een afstandje en stuurt me met de juiste papieren weer terug.
MIjn dochter was al onderweg en ik ben naar huis gewandeld en daar opgepikt door mijn dochter.

Foto gemaakt...komt even later die zuster met een zorgelijk gezicht vertellen dat mijn pols gebroken was. Ik zei dat wist ik al meteen, maar toen dus eindelijk richting gipskamer -:(-

Dat zei een arts op de eerste hulp nadat ik door een paard omver was gelopen en een humerus kop breuk had. Mijn huisarts had mij dat na een simpele test al verteld. Onderarm buigen ja, bovenarm optillen nee, vingers bewegen ja.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:16

Met dansen in de kroeg uitglijden met 2 benen vooruit en je stuitje breken.
En dan de walk of shame. Of nou ja gedragen door de uitsmijter de trap op naar buiten onder toeziend oog van de halve stad buiten liggend wachtend op de ambulance.
En dan aan iedereen moeten vertellen wat er gebeurd is...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:34

Zitbeen gebroken op de stang van de fiets. Ik had voor het eerst een fiets met derailleur. Als je dan met afstappen jezelf afzet vanaf het pedaal net in de bovenste stand, dan kan die blijkbaar achteruit terugzakken. Dat kende ik niet van mijn eerdere fietsen met terugtraprem.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:41

Je grote teen breken tijdens een potje voetbal met je moeder op de camping :')

inmiddels is mijn moeder pedicure en kan ze nog steeds een "knak" voelen in die ooit gebroken teen van zo'n 15 jaar geleden :D

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:52

Niet echt een gekke manier, maar ik heb genoeg bokkende paarden uitgezeten en spectaculaire vlieglessen gehad, maar nooit iets gebroken. Nee, dat gebeurde toen ik mijn evenwicht verloor in een galopje en 'gewoon' op mijn pootjes terecht kwam. Enkel dubbel gebroken en uit de kom. Ja hoor |o

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:55

ik ging met een groep van werk mee spirten. s ochtends eerst warming up en daarna al lopend steeds tussendoor oefeningen (ik weet ff niet meer hoe dat heet). Maar goed. De instructeur gaf aan dat het op eigen risico was, maar er was nog nooit wat gebeurd. Ik zei nog voor de grap:ken je mij nog niet.

We beginnen met de warming up, hadden 20 meter gelopen en toen springen over hekjes. Ik spring over hekje 1, kom verkeerd neer, en kan niet meer staan. Tijdje gezeten met coolpack, toch s middags voor de zekerheid foto laten maken:voet op 3 plaatsen gebroken.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:10

Van de trap af, de laatste trede ging het mis. Voorover op de grond. Het 4e teentje stond helemaal scheef. Resultaat gebroken middenvoetsbeentjes.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 06:17

Wij gingen een buitenrit maken. Paard voor mij geeft een vreugde bok en ik krijg het achterbeen vol op mijn scheenbeen. Dubbele open beenbreuk was het gevolg. Midden in het bos geen bereik op de mobiel. We zijn stapvoets naar de trailer gegaan... ik zeg zo lang ik op het paard zit ben ik mobiel. Toen moest ik er nog af ☹

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:14

:') sommigen zijn wel heel knap

Ik had een paar jaar geleden ook iets stoms. Tijdens het fietsen wilde ik mijn jas recht trekken, dus ging ik op mijn trappers staan. Voet gleed van de trapper en ik knalde vol met mijn stuitje op mijn zadel. Resultaat: een gebroken stuitje |o Overigens niet van mijn fiets gevallen, wat ik nog best knap vond :j

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:40

Ik ben van nature een vrij voorzichtig en eerder angstig dan impulsief persoon.
Soms vind ik die eigenschappen jammer omdat ze me kunnen remmen.

Vandaag is een dag dat ik toch wel dankbaar ben voor mijn (meestal) vrij doordachte zelf. :')

En nee, ik zeg zeker niet dat mij niet zoiets kan overkomen of zo, maar ik vind het toch wel grappig om te zien dat soms een beetje overdreven angstige maatregelen nemen niet altijd slecht is _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:10

Mijn pols heb ik gebroken toen ik nog erg jong was, ik was de hond aan het uitlaten en ging in het midden op de wip staan, hond zag iets en gaf een ruk en daar lag ik :+ Mijn pols stond mooi in een s-bochtje :=

Mijn pink heb ik gebroken tijdens het boodschappen doen, ik gleed uit en hing mooi in die ijzeren ingangspoortjes _O-

Mijn heup heb ik gebroken tijdens een fotoshoot met mijn merrie, het leek me leuk om er zonder zadel op te gaan zitten, dat ging welgeteld 3 seconden goed :+ Wel een hele mooie vriendschap aan over gehouden <3

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:24

Kat was aan het overgeven en ik wilde zijn net gewassen kussen wegschoppen om 'm schoon te houden. Ik schopte blijkbaar wat te enthousiast, gleed uit (sokken aan) en brak mijn pols op twee plaatsen. Omdat ik mijn vingers nog kon bewegen, was de huisarts van mening dat mijn pols niet gebroken was (telefonisch consult). De bedrijfsarts deelde die mening niet, dus uiteindelijk alsnog in het ziekenhuis beland voor een vrolijk gekleurd gipsje.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:40

marjo1996 schreef:
:') sommigen zijn wel heel knap

Ik had een paar jaar geleden ook iets stoms. Tijdens het fietsen wilde ik mijn jas recht trekken, dus ging ik op mijn trappers staan. Voet gleed van de trapper en ik knalde vol met mijn stuitje op mijn zadel. Resultaat: een gebroken stuitje |o Overigens niet van mijn fiets gevallen, wat ik nog best knap vond :j

Oh, dat doet me ergens aan denken.
Ik heb het voor elkaar gekregen om wél van mijn zadel te vallen, maar níet van mijn fiets :+

Ik was met dik 30 km per uur de berg vlakbij de middelbare school aan het affietsen, toen ik (geen idee waarom) mezelf van mijn fiets voelde vallen.
Ik dacht nog "NEE, niet met deze snelheid op het asfalt vallen!"
Toen ik een seconde daarna mijn ogen open deed, bevond ik mezelf op de stang van mijn fiets.
Ben niet gevallen, heb wel kapotte neuzen op mijn schoenen eraan overgehouden :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:53

Door een stuiter in het zadel (western) mijn voet gebroken in de houten beugel.

Ik deed aan extreem trail en in de les was onder het gordijn (wat paard altijd super deed) een soort wip wap gelegd die op een kronkelige boomstam lag, daardoor was de wip zeer wankel ook nog. Paard deed de wip normaal ook goed. Maar blijkbaar door het verplaatsen onder het gordijn lag deze niet echt stevig op die boomstam. Toen paard op de wip stapte bewoog deze zeker raar of zo dus paard nam meer een zeer onverwachtse sprong omhoog. Ik stuiterde in het zadel en kwam terug met mijn voet ws dwars in de beugel. Ik had daarbij ook kramp in mijn heup en daar was mijn aandacht ook voor, ik dacht zelfs miss wel uit de kom, had ook een scherpe knak gehoord. Toen de kramp was weggezakt en ik recht ging zitten in zadel viel de pijn in me voet pas op.

Ik had strakke cowboy laarzen aan en zag het niet zitten om ze uit te doen, moest nog afzadelen en nog uur naar huis rijden ,met trailer, paard op stal zetten, van stal naar huis rijden. Thuis gegild met laars uit doen was natuurlijk dik en mooi gekleurd, gekneusd dacht ik. Na week nix beter, foto's gemaakt en ja hoor breukje botje achter kleine teen.
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 04-11-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:12

Mijn toenmalige pony had ik gezadeld voor les.
Wilde nog even snel de kruiwagen legen...
Iets met omhoog lopen en gladheid
Ik viel zo achterover met kruiwagen en al

Pony stond erbij en keek ernaar :o

En ik kon naar de SEH met een gebroken overgangswervel

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:30

Tijdens een les worstelen mijn vinger gebroken. :+