Zwanger in corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:37

Eigenlijk is die derde prik niet belangrijk, belangrijkste is dat een ongevaccineerde zwangere in eind tweede en derde trimester beter geen covid op kan lopen. Ze blijken zieker en vaker naar het ziekenhuis te moeten. Zonder die groeiende buik heb je misschien nergens last van, met misschien wel. Lijkt me nogal heftig om nu zwanger te zijn en dan ook nog in de zorg te werken.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:42

Ik heb mezelf wel laten vaccineren in juli en ben nu 39 weken zwanger.
Ik vond het risico op Corona oplopen en het risico dat de baby wellicht dan eerder gehaald moet worden (met alle gevolgen van dien) groter dan de eventuele lange termijn effecten van deze vaccins. Ze zijn al jaren bezig met het ontwikkelen van rna vaccins dus er is veel meer over bekend dan wij weten.
Daarnaast vind ik het prettig dat de baby nu ook wat afweer heeft tegen Corona, mocht iemand met kraamvisite het per ongeluk mee naar binnen nemen dadelijk.

Volg je gevoel. Een volledig rationele keuze kun je niet maken. bijna niemand is in staat echt een goede afweging te maken omdat de normale mens veel te weinig kennis hierover heeft.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 22:50

Ik heb mijn afspraak voor tweede prik inmiddels staan :)

Solistar

Re: Zwanger in corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:10

Ik wilde wachten tot na zwangerschap, maar vind het door het mogelijk invoeren van de 2G maatregel wel een twijfelpunt. Vooral als ze dit op de werkvloer in gaan voeren, dan zal ik wel moeten. Eigen keuze? Helaas niet, maar ben het eerste trimester gelukkig door.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:24

daffie1986 schreef:
Gefeliciteerd. Ik was zwanger van de eerste tijdens dat stomme Zika virus en met de tweede dus Covid. Mijn man mocht nergens mee naar binnen voor de echo's en heb verhalen gehoord van vrouwen die door de achterdeur naar buiten gingen na slecht nieuws. Ik heb dan het geluk dat we in NZ wonen dus wel een normale bevalling gehad omdat ik na de lockdown was uitgerekend, maar er zijn hier dus ook vrouwen geweest die alléén moesten bevallen tijdens de lockdown.

Mijn nichtje is zwanger geraakt tussen de 2 vaccinaties (pfizer) in en die heeft nergens last van gehad.

Zoek anders eens de bijsluiter op, daar staan ook de uitslagen met bijwerkingen in. Misschien kun je dan gerichter over vragen nadenken.

Alleen bevallen, wat hardvochtig

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:37

Ik heb mij op aanraden van de huisarts en de gynaecoloog wel laten vaccineren. De eerste prik werd gezet toen ik 13 weken zwanger was en de tweede met 18 weken. Op dit moment ben ik 33 weken zwanger en zowel de baby als ik zijn gezond. Ik vind het een fijn idee dat de kans om besmet te raken of ernstig ziek te worden door Corona nu een stuk kleiner is.

Ts en veel anderen hier in het topic: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:11

Bij Op1 was zojuist een informatief item over vaccineren in de zwangerschap en de invloed van de delta-variant, wellicht de moeite waard om terug te kijken.

Mijn man is twee weken geleden positief getest en was nog een paar dagen redelijk grieperig, verlies van reuk, koorts, etc. Ik ben gelukkig (want: middenin m’n derde trimester) de dans ontsprongen, heel blij dat ik volledig gevaccineerd ben _/-\o_.

MoonWencke

Re: Zwanger in corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 00:19

Voor wie nog op zoek is naar onafhankelijke informatie over de vaccinatie bij kinderwens, zwangerschap en borstvoeding; vroedvrouw Margot heeft haar document hierover geupdate.

Online te vinden: https://vroedvrouwmargot.nl/aanbod/
Of overzichtelijker als PDF via wetransfer te downloaden: https://we.tl/t-9glCXClCk0