Wie nog steeds Corona vrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:42

Nooit getest en bij mijn weten geen Corona gehad. Ik heb mij aan de maatregelen gehouden en vond het afstand houden erg fijn. Het drukke overal vind ik juist lastig om weer te ervaren. Sinds juni volledig gevaccineerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:49

Tot nu toe zelfs niet verkouden geweest. Vaccinaties gehaald. Nies wel elke dag.
Heb allergie op de bovenste luchtwegen en slik cetirizine.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:52

Nog steeds coronavrij :D
Niet gevaccineerd
en alleen getest voor vakantie (heen en terugreis)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:53

Volledig gevaccineerd en de maatregelen precies opgevolgd. Een tijd geen vrijwilligerswerk gedaan en mijn man werkte thuis.

Zelf 1 keer getest. Mijn man is denk ik een keer of 5 getest, onze dochter 3 keer (de kanjer). Ik ga ervan uit dat mijn man en ik niet besmet zijn geraakt met het virus. Onze dochter zit op de basisschool. Ik denk niet dat zij besmet is geweest.

In mijn directe omgeving 2 broers die corona hebben doorgemaakt. Eén van hen heeft er long covid aan overgehouden en revalideert nog steeds. Heftig hoor. Hij werd geïnfecteerd op kantoor. Een besmette collega kon het helaas niet opbrengen om rekening te houden met anderen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:56

Niet getest, niet gevaccineerd en niet besmet.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:58

Hier ook geen corona gehad, wel 3x door de tijd heen een test gedaan met verkoudheidsklachten.
Antistoffen bloedtest heeft ook aangetoond dat ik het niet heb gehad.

Ik heb mij zo goed mogelijk aan de maatregelen gehouden.

in mijn directe omgeving hebben alleen een tante en oom het gehad (waren ook gevaccineerd) die zijn er goed ziek van geweest. Een van de twee heeft ook in het ziekenhuis gelegen.
Laatst bijgewerkt door stitchlover op 13-10-21 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:08

Geem corona gehad, wel aan de maatregelen gehouden en ik ben gevaccineerd.
In mijn naaste familie heeft alleen mijn (zwangere) schoonzusje corona gehad en zij is ook de enige die niet was gevaccineerd. Ze durfde niet ivm zwangerschap. Ze is hartstikke ziek geweest en heeft zich een paar weken later alsnog laten vaccineren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:16

LWDaisy schreef:
Gewoon een vraag hoor - maar hoe weet je zo zeker dat je het in de supermarkt hebt opgelopen?

Omdat we al een week helemaal op onszelf zaten, druk bezig met klussen en daardoor geen andere mensen gezien en zelfs geen tijd gehad voor een wandeling.. behalve dus dat ene bezoek aan de supermarkt. Daar was het toen heel druk en heb ik zeker 5 minuten in de rij gestaan. Dat was schijnbaar voldoende om het virus over te dragen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:17

Warboel schreef:
Ik ben niet zo’n sociaal wezen en afstand houden deed ik sowieso al graag :=

Dat zal bij mij ook meegespeeld hebben :+

Op gepaste afstand kan ik overigens heel sociaal zijn, maar dat was ook al zo voordat dat virus opdook.

Ik heb mezelf trouwens niet opgesloten. Mijn boodschappen deed ik op rustige momenten in de supermarkt (nog steeds), ik heb met anderen in een auto gezeten (raampje open vind ik sowieso prettig), ik heb af en toe een collega ingewerkt op kantoor (niet alles lukt via Teams) en ik ben naar anderhalvemeterconcerten geweest.

Op gepaste afstand heb je natuurlijk nog steeds geen 100% garantie om buiten een besmetting te blijven (ik zal wel gewoon geluk hebben gehad). Maar voor mij was het wel een verademing dat de ongeschreven regel om iemand niet in zijn nek te hijgen in de rij bij de kassa een geschreven regel werd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:17

Geen corona gehad ( voor zover ik weet :P ), nog nooit getest en niet gevaccineerd.
Ik draag nog altijd een mondmasker waar het gevraagd wordt en op plaatsen binnen waar veel mensen samenzijn.
Paar maanden terug bij een bloedonderzoek uit nieuwsgierigheid ook op antistoffen laten testen maar dus negatief. Bummer :+

Sorro

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:39

Ongetest en ongevaccineerd en geen klachten gehad.
Ook naar unmute us en naar vrienden geweest.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:46

Mijn man en ik hebben nooit klachten gehad, voorzichtig gedaan maar niet overdreven, elke dag naar de sportschool geweest, en geen Corona gehad. Nu zijn ze hier in Italië iets strenger dan in Nederland en moest je tot juni overal maskers dragen (ook buiten!) nu hoeft het alleen nog binnen in winkels, restaurants etc.
Ik heb asthma maar heb gelukkig geen Corona klachten gehad en ben zelfs sinds we thuis moeten werken überhaupt niet meer ziek of verkouden geweest! We hebben deze week onze eerste vaccinatie gehad.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:09

Matheno schreef:
Celebi schreef:
Corona vrij hier! Heb wel echt in een bubbel geleefd en me netjes aan de regels gehouden en ik denk dat dat goed geholpen heeft, want normaal ben ik altijd ziek van ieder verkoudheidje of griepje. Nu dus ook al maanden niet echt ziek geweest. Zo'n verademing na jaren van maandelijks griep!

Had je elke maand griep ? Dat lijkt me verschrikkelijk. Ik heb nog nooit de griep gehad, maar mijn vader wel een keer. Kon je nog wel werken enzo dan, want dan lig je toch meer tijd op bed dan dat je kunt leven?

Ik zou toch een bloedonderzoek etc laten doen om te checken waar dat vandaan komt.. Het seizoen komt er weer aan.

Yes, al mijn hele leven pik ik alles op. Geen verklaring voor, gewoon hartstikke pech. Ik zeg altijd maar: mijn afweersysteem is prut (want alles komt binnen), maar mijn immuunsysteem is juist in overdrive (want ik wordt overal juist ziek van). :')

De periode dat ik studeerde was vooral extreem. Ik zat toen iedere dag in de trein en elke keer als er iemand naast me zat te hoesten of niezen wist ik hoe laat het was. Reisde toen al vaak met een faceshield (de voorloper van het mondkapje) voor mijn eigen veiligheid. Maar toch iedere maand wel een keer flinke griep waarvan een paar dagen thuis met koorts. Daarnaast vaak ook nog een keer gewoon verkouden. Toen ik ging werken werd dit gelukkig wel iets minder, maar mensen zijn gewoon vies en ook op het kantoorpand werd ik regelmatig ziek. Gelukkig hebben ze er op kantoor nooit zo'n probleem van gemaakt. Nu ik thuis werk merk ik pas hoe vies andere mensen zijn want ik wordt niet meer ziek. Ik kom niet meer in aanraking met de mensen die gewoon even een paracetamolletje erin duwen en de trein in stappen. Nee wat bij betreft blijft de regel klachten = thuisblijven de rest van het leven in stand en die mondkapjes als je zelf ziek/verkouden bent zoals in China vind ik ook een top idee. Maar goed in een land als Nederland gaat dat helaas niet en heb ik binnenkort gewoon weer pech.

Overigens heb ik weinig last van het 'griepseizoen'. Ik kreeg toch wel elk griepje. :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:20

Omdat ik testpersoon ben om vroegtijdig corona op te kunnen sporen, draag ik iedere nacht een speciaal armbandje. Ook prik ik regelmatig bloed om te kijken of ik besmet ben, of ben geweest. Gelukkig nooit corona gehad. Ben gevaccineerd, 1e keer in april, 2e keer in mei.
Ik werk zelf voor de ggd op de vaccinatielocatie.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:34

Niet getest, niet besmet, en niet gevaccineerd.

Schoonmoeder had het volgens test, was na 2 weken gewoon beter, de rest van de inwonenden daar hebben t niet eens gekregen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:46

Ik heb ook nog geen covid gehad. Ben wel iets van 10-15 keer getest (ben de tel kwijt). Ik studeer in België dus elke keer als ik de grens over ging moest ik testen voordat ik de grens over ging en testen om mijn quarantaine te beëindigen en ik ben één keer getest omdat ik moest worden geopereerd. Ik ben in juli gevaccineerd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:52

Niets gehad, ook nooit getest en heb ook al in geen jaren griep gehad. Niet gevaccineerd ook. Knuffel gewoon mijn dierbaren, maar zoek verder niet zo de massa op meestal. Heb nog net onze bruiloft kunnen vieren met onze innercircle zonder QR codes en 1,5 meter regels (dat laatste moest wel, maar niemand hield zich er aan. En terecht). Niemand ziek geworden. Man werkt als docent en heb nog een tienerdochter thuis, die zien overdag meer mensen ;-).

Ik heb wel reuma/artrose. Ik leef gezond (vegan, beweeg veel, ben veel buiten in weer en wind, neem geen standaard medicatie, enkel natuurlijke medicatie/ondersteuning) en leef niet in angst en/of isolatie. Dat weiger ik.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 13-10-21 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:56

Ik heb het naar mijn weten niet gehad.Ik heb me aan de maatregelen gehouden en ook laten vaccineren.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:00

Zelf heb ik het verbazing wekkend niet (aantoonbaar) gehad. Mijn man en de familie om ons heen hadden het destijds op nog 1 iemand na wel. Een van deze familieleden heeft 8 dagen aan de beademing gelegen, gelukkig is hij er weer, maar het moge duidelijk zijn dat dit wel flinke gevolgen heeft ook na een periode van herstel. Ook een aantal andere familieleden zijn er flink ziek van geweest.
Ik waan me dus niet onaantastbaar voor het virus en ik heb me daarom laten vaccineren. Bij twijfel laat ik mij testen en dat is met kleine kinderen in huis en op school toch nog wel een keer of 8 geweest. Ik houd me vrij goed aan alle regels en daar heb ik geen moeite mee.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:20

Geen Corona gehad, wel een paar keer getest en ondertussen ook gevaccineerd :D
En dat terwijl ik 2 jaar lang tijdens corona in een supermarkt werkte, dus best knap, was in het begin wel bang dat ik het daar snel op zou lopen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:46

Ik heb geen corona gehad, nooit ergens last van gehad. Normaal heb ik wel een aantal keer per jaar dat mijn neus verstopt zit en ik een keelontsteking krijg, ook al 2 jaar niet gehad. :n
Ik heb me 1x laten testen toen mijn vriend zich ziek voelde, maar dat bleek een buikgriepje te zijn geweest.
Ik heb 5 maanden lang 6 dagen in de week, 4 uur per dag, met het OV gereisd in een volgepakte metro, bus en trein. Daarnaast werkte ik op een groot station in een winkel waar dagelijks duizenden mensen doorheen kwamen. Heel voorzichtig was ik ook niet met mensen ontmoeten of groepen vermijden, dus dat ik het niet gevangen heb is vrij bijzonder.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:50

Niet gehad, wel meerdere keren besmettingen gehad op de school van mn dochter.

Niemand in mijn omgeving heeft het gehad terwijl ze helemaal niet zo nauwkeurig op de maatregelen hebben gelet. Ik heb gewoon drukte vermeden iets wat ik al mn hele leven doe want ik hou niet van vreemden mensen in mijn "aura".

JeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:55

Ook ik heb nog geen corona gehad. Rest van mijn familie (vader, moeder, broers en hun aanhang) wel. Ik ben overal tussendoor geknepen en omdat ik thuis werk kom ik nauwelijks in contact met grote groepen (ik woon alleen). Ik heb me 1x laten testen (toen mijn ouders het hadden) en ben volledig gevaccineerd.

Ik zou het momenteel ook echt niet willen krijgen, omdat ik een paard met een blessure heb waar ik bijna elke dag heen moet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:03

(naar mijn weten) Geen corona gehad. Wel aan de maatregelen gehouden, maar met een selectieve groep geen 1.5 meter en wel knuffelcontact gehad na een x aantal maanden corona in de wereld. Wel altijd gezorgd dat er een aantal dagen tussen binnen contacten zaten. Ik heb 2x bij GGD getest (ivm verkoudheid), 2x een zelftest gedaan (preventief, zonder klachten). Verder weinig risicovolle dingen gedaan als uit eten/ bioscoop/ drukke plaatsen bezocht.

Inmiddels gevaccineerd en blij dat alles weer een beetje kan :)

Voor corona was ik hooguit 1x per jaar een beetje verkouden en ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst echt ziek (of griep) ben geweest.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:27

Ik ook nog geen corona gehad, en ben ook niet gevaccineerd.
Mijn vriend had corona en we leefden gewoon voort zoals we altijd deden (in quarantaine natuurlijk) ik heb het zelfs toen niet gekregen. Ik ga echt geen 2 weken op de bank slapen :o
Mijn opa en oma verzorgd terwijl ze corona hadden, wederom niet gekregen.

Moet wel regelmatig testen, ook ivm mijn werk. Bij een zere keel moet ik al heen als het ware. Maar dat onderga ik gewoon.