Brainless schreef:Gepersonaliseerde dingen zijn leuk.. totdat je er meerdere (ong) dezelfde krijgt.
Mijn zoon kreeg 3 borden/besteksets, 4 wanddingen met naam/geboortegewicht enz.
Heel veel boekjes met zijn naam, waarvan zelfs een dubbele.
Mijn 2de dochter kreeg veel kleding (had aangegeven dat ik niets nodig had), maar toch vonden mensen het leuk om wat te geven dat ik soms van 1 maat wel 40 dingen had.
Zij had zeker 3 armbandjes met naamplaatje gekregen, wederom meerdere besteksets..
Ik was het meeste blij met een leuk kaartje (die heb ik allemaal nog) en evt een cadeaubon/geld.
Alle andere spullen heb ik niet meer en ook mijn kinderen hebben met het verhuizen al hun boekjes met oa hun naam zelf weggedaan.
Wij hadden zeker 3 verhuisdozen vol met boekjes waarvan de helft niet gebruikt waren.
Ikzelf ben blij als andere mensen een online wenslijst hebben met dingen die zij zelf wel graag willen hebben/goed kunnen gebruiken. Dan koop je nooit iets dubbel of wat niet gebruikt wordt.
En precies om deze reden geef ik bij baby's altijd iets voor als ze wat ouder zijn.
dat kan gaan van een stokpaardje of ander speelgoed, tot een kledingstuk voor na het eerste half jaar.
Al dat kleine spul daar worden ouders mee overladen.