Wat eten jullie met een kater?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:16

Ineke2 schreef:
Roosch schreef:
Ik gok zomaar dat de meesten niet drinken omdat de kater zo leuk is.. :+

Duh…
Maar de meesten drinken dus keer op keer teveel, buiten de keer om die ‘ verkeerd valt ‘.

Dat vind ik dus raar, want eens je zo’n vervelende kater hebt meegemaakt, wil je dat toch niet nog een keer?
Je lichaam verteld je al dat het geen goed idee was.

Studenten :P

Soms denk je nog net dat extra drankje te kunnen hebben.. is het gezellig en denk je ach doe maar nog ééntje .. :D zo gaat dat

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:18

Ineke2 schreef:
Roosch schreef:
Ik gok zomaar dat de meesten niet drinken omdat de kater zo leuk is.. :+

Duh…
Maar de meesten drinken dus keer op keer teveel, buiten de keer om die ‘ verkeerd valt ‘.

Dat vind ik dus raar, want eens je zo’n vervelende kater hebt meegemaakt, wil je dat toch niet nog een keer?
Je lichaam verteld je al dat het geen goed idee was.

Ik heb snel geleerd hoor. Een keer dat ik chips had gehad en de wei moest uitmesten, dat was niet tof.
Een echte kater was het niet eens denk ik. Ben nooit de hele dag ziek geweest.
Echt zoveel zuipen dat je de hele dag erna ziek bent is niet aan mij besteed.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 07:43

Anastasia24 schreef:
Misschien wat minder drinken, ;) . Grenzen ken je echt wel, ken ik namelijk ook al 4 jaar.
Veel blijven drinken, zal morgen al een stuk minder zijn.

Grenzen zijn nogmaals moeilijk te kennen als je nog maar 3 maanden drinkt en in die 3 maanden maar 3/4 keer gedronken hebt. Ik was nog nooit dronken geweest tot gisteren.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:20

Cowboy55 schreef:
nuscaniels schreef:

Beter helemaal geen paracetamol als je teveel gedronken hebt. Is niet zo verstandig voor je lever.

Ach, zolang je er geen gewoonte van maakt……maar het helpt niet tegen de kater, het onderdrukt alleen de hoofdpijn.

Ik wilde precies hetzelfde zeggen- zelfs bij lagere dosering kan het al schadelijk zijn := je kunt bijvoorbeeld wel een nsaid zoals ibuprofen nemen, dat wordt door je nieren afgebroken.

Wat betreft kater, volgende keer meer water tussendoor/aan het eind van de avond drinken. Sportdrankjes of zouttablet met water helpen bij een kater- vocht + zouten iig. En ach, het gebeurt iedereen wel eens, dan doe je het gewoon een dag rustig aan :)

Photograph

Re: Wat eten jullie met een kater?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 08:28

Het gaat gelukkig vandaag veel beter! Moet natuurlijk ook naar school. Heb me maagtabletten voor de zekerheid bij me :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:05

Wat betreft vaker een kater.. ik ben nu 29 en drink sinds mijn 16e regelmatig een drankje. Absoluut niet overmatig, maar in die 13 jaar is het echt wel een paar keer voorgekomen dat ik dacht 'oei'. Dat wil niet zeggen dat ik meerdere keren per jaar een kater heb ofzo :+

De ene keer valt het ook beter dan de andere, afhankelijk van wat je die dag verder eet en drinkt, snelheid van drinken, wat je drinkt etc.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 14:53

Heb wel het gevoel dat me lichaam heel erg moet bijkomen door de alcohol. Ben vandaag toch wel echf misselijk geweest en uitgeput, brak, dus vanavond weer vroeg naar bed, maar hoop dat t vanavond dan wel echt klaar is. Anders ga ik me toch wat zorgen maken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:54

Dat kan wel een paar dagen duren hoor, geen zorgen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:56

Ik kon aardig feesten vroeger en voelde me de dag erna dan niet zo fit. Niet enkel door drank, maar ook gewoon door de korte nacht, want uitslapen was er bij mij nooit zo bij. Veel drinken en goed eten. Begon graag met gebakken eieren op geroosterd brood en een groot glas sinaasappelsap. Veel drinken en indien nodig een paracetamol erbij. 's Avonds vroeg naar bed en dan kon ik er de maandag erop wel weer tegen aan. Echt heel erg hoofdpijn door alcohol heb ik nooit gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:23

Ik was ook echt een feestbeest vroeger, werkte in de horeca en als het restaurant sloot doken we het nachtleven in, sowieso elke vrijdag en zaterdag. Nooit voor 5 uur thuis. Ik had op zondag dan ook geregeld een kater.

Het zijn geweldige jaren geweest en hoe rot die katers ook waren ik vond het heerlijk om toen helemaal grenzeloos te kunnen feesten.

Daarna kun je nog jaren genoeg rustig aan doen :Y)

Maar goed, het is geen aanrader voor je kinderen natuurlijk ;)

En sowieso is het een heel slim idee om voor elk alcoholisch drankje ook een glas water te drinken. Dat scheelt ook een hoop met oog op de volgende dag.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:04

En tijdens het drinken ook blijven eten!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 00:42

Een liter Chocolademelk drinken de volgende ochtend helpt enorm!
En het liefst 2 paracetamol erbij...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 06:43

Cerastes schreef:
Een liter Chocolademelk drinken de volgende ochtend helpt enorm!
En het liefst 2 paracetamol erbij...

Van dit idee alleen word ik al misselijk. %)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 07:13

Vandaag hopelijk een dag dat alles goed gaat! Ga nu zo met school golfen dus dan kan ik me gedachte ook ergens anders op zetten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 07:49

Ach joh, het is maar een kater! Gewoon niet te veel mee bezig zijn en lekker veel water drinken.
Inmiddels ben je alweer 3 dagen verder dus het zal wel mee vallen :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:46

Ach, overkomt de beste :D
Ik was en ben niet zo’n drinker, maar ook ik heb wel eens foutjes gemaakt. Zoete mixdrankjes waarbij je de alcohol nauwelijks proeft bv in een aardig tempo wegdrinken en dan opstaan en denken “oeps”. En een keer bierpong gespeeld met pure malibu ipv bier. Geen aanrader, maar ik vind bier heel smerig.

Was dat slim? Nee. Heb ik daarvan geleerd? Ja. Volgende keer ken je je grenzen beter. Ik merkte dat het beter ging als ik midden in de nacht nog wat at. En idd veel water! :j

Fijn dat het nu beter gaat TS!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:59

Vooral VEEL. Na mijn ergste kater in tijden 2 jaar terug, hadden vriendlief en ik een stapel boterhammen gesmeerd. Plots kwam er een vriend langs. Terwijl zij met zn beiden zaten te kletsen heb ik die hele stapel in mn eentje opgegeten :')

Tosti's met heel veel kaas doen het ook lekker. Altijd hartig of zoutig, geen zoet spul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:56

Op dag 3 hoort het inderdaad wel echt voorbij te zijn TS :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:59

Vette hap liefste
Of grieks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:18

Ach ik heb op de leeftijd van ts ook mijn eerste kater gehad waar ik mij wel 3 dagen ziek heb gevoeld. Was net 16 en ging met mijn toenmalige (oudere vriend) naar een feestje en mocht voor het eerst echt drinken. Ik kreeg daar bacardi cola maar wat ik niet wist was dat het glas voor 3/4 gevuld was met bacardi en alleen wat cola voor de kleur. Ik heb daar 3 glazen van gehad en heb alles uitgespuugd ‘s nachts en mij 3 dagen slecht gevoeld. Daarna voelde ik mij pas weer goed.

In mijn studententijd veel op stap geweest en ook regelmatig een flinke kater gehad. Ik voelde mij vaak kiplekker tot dat ik thuis in bed ging liggen en mijn ogen dicht deed. Dan begon de ellende meestal.

Inmiddels 10 jaar verder, eigen huis en fulltime baan komt het eigenlijk niet meer voor want ik vind het nu vaak zonde van mijn weekend als ik brak ben. Overigens kan ik ook een kater hebben na 2 glazen wijn terwijl ik er op het moment zelf geen last van heb. Heeft dus niet altijd iets te maken met grenzen niet kennen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:41

Cola (Light) was bij mij altijd het wonder middel!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:50

Voor elk glas alcohol wat je drinkt minimaal een glas water drinken. Daarbij niet op nuchtere maag drinken, zo voorkom je een kater voor de volgende dag. Ik heb vroeger ook een hoop gezopen, altijd na avondje stappen lekker vette hap bij de burger king halen.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 17:10

AMCM schreef:
Op dag 3 hoort het inderdaad wel echt voorbij te zijn TS :)

Voelde me vandaag weer helemaal top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:10

Blij dat het voorbij is haha! :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:46

Snachts heb ik niets liever dan een vette hap.
Maar ja dan heb je nog geen kater.

Smorgens wakker worden met een kater, dan gaat er bij mij alleen water, yoghurt en 2 paracetamol in. Meer kan ik dan niet binnen houden.