Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:50

Ik snooze 1 keer 20 minuten en daarna sta ik op. Meestal begin ik om 8 uur op mijn werk, dus dan ga ik om 6:45-7:00 uur mijn bed uit. Om 7:30 uur ga ik naar mijn werk.

Douchen doe ik in de avond en ik ontbijt op mijn werk.

DeEenhoorn
Berichten: 2944
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 00:12

Ik word erg makkelijk wakker, dus ik heb m'n ogen open en dan ga ik meestal ook gelijk uit bed, soms blijf ik nog wel even op de rand van mijn bed zitten omdat ik toch nog moeier ben dan ik dacht. Dan ga ik gewoon een minuutje of 10 de sociale media checken en dan is 't ook goed. Daarna heb ik vooral veel tijd nodig om te ontbijten, ik hou niet van eten klaarmaken sochtends dus dat gaat op standje erg traag :') aankleden kan prima in 5 minuten

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 00:14

Ik zet 45 minuten lang iedere 5 minuten een wekker. En iedere keer weer val ik daartussen terug in slaap en ben ik volledig verward. Minstens een uur nodig vanaf opstaan tot de deur uit en dan nog ben ik meestal laat.
Vaak integreer ik het geluid van de wekker ook in een droom alsof daar de radio aan staat etc. dus dan word ik er niet wakker van. Dan is het lenzen in, kleren aan, make-up mee en op hakken precies 8 minuten van m'n voordeur tot het perron :') Lang leven thuis werken.


Behalve als ik om 6 uur uit bed moet/wil, dan word ik om 05:45 fris en fruitig wakker *\o/*

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 00:52

Ligt er zo erg aan.

Moet ik echt naar iets heel belangrijks, slaap ik slecht en ben ik heel gaar, maar ga er rustig uit, doe alles en ben dan ook wel goed wakker.

Bij een gewone dag sta ik er wel binnen een paar minuten naast en ben ik wakker ook. Trek eerst wat makkelijks aan en ga met de honden eerste rondje paarden doen.

Is het weekend, doen we filmpje, chips en wordt het iets te laat, kan ik 's ochtends wel moeite hebben. Maar draai ik me om, slaap ik zo weer 2 uur.

Ik sliep altijd heel slecht en nooit langer dan 2 of 3 uurtjes aan 1 stuk. Dan rondje lopen, glaasje water, wc en weer proberen. Soms een uur wakker liggen en 's ochtends gaar.
Maar sinds verhuizen gaat het veel beter.

Maar word ik wakker ga ik even plassen en water drinken en val weer goed in slaap.

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 06:12

Wekker van mijn man gaat 5.15
Soms blijf ik nog tot mijn wekker 6.15 liggen en anders eruit.
Koffie, journaal kijken, mobiel checken
Ontbijt, brood klaarmaken, kattenbak uitscheppen, vaatwasser uitruimen, nog een bak koffie.
Douchen aankleden en om 7.50 de deur uit.
Ik heb nooit rust in mijn kont.
Ik sta altijd gelijk aan.

Moet ik 8 uur beginnen dan ga ik gelijk met vent van bed.
Wij liggen er ook op tijd in.

Ik vind het heerlijk om in de ochtend uurtje lui op de bank te hangen.

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:12

Vanochtend 1 X gesnoozed = 9 minuten. Maar dan ben ik er nog niet. Dan eerst koffie zetten, kat eten en naar buiten, en dan journaal kijken en Bokt bijlezen :+
Half uur later kan ik dan beginnen met thuiswerken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:16

Afbeelding

Vanmorgen 5x gesnoozed, maar bij de 5e keer was ik er al wel uit. Ik werd eerder wakker dan de wekker, dus begint die ook al een kwartier eerder af te gaan. Was vroeg naar bed gegaan, dus heb iig voldoende slaap gehad.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:32

Ik heb altijd even nodig.

Wekker gaat op werkdagen om kwart over 5, dan ga ik er meteen uit. Douchen, aankleden, hond verzorgen, tas inpakken, lunch maken en dan ontbijten, en daar heb ik letterlijk 3 kwartier voor haha. Dus ik zou gerust een half uur later kunnen opstaan maar ik heb het echt nodig om tussendoor even rustig te zitten voor de werkdag begint.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:13

Opstaan is drama hier. Sinds ik vorig jaar thuis ben komen te zitten (burnout) heb ik mezelf onbewust aangeleerd te snoozen. Ik word altijd helemaal gebroken wakker, ongeacht hoeveel uur ik slaap. Alles geprobeerd, eerder naar bed, later naar bed, bepaald ritueel, lang/kort slapen. Het is gewoon 1 groot drama :+ Mijn wekker gaat rond 6:50 voor het eerst, slimme wekker die een half uur voor die tijd tot maximaal 6:50 afgaat afhankelijk van hoe diep ik slaap. Ongemerkt druk ik dan op snooze en dan ben ik gelijk weer weg, dit gaat gerust door tot 7:35 ongeveer. Daarna sleep ik mezelf toch maar uit bed want ik wil om 8:00 starten met werken. Godzijdank werk ik vanuit huis.

Maar vraag me vroeg op te staan voor iets leuks zoals vakantie, dan sta ik fris en fruitig om 5:00 naast mijn bed als het moet >;)

Voorheen ging mijn wekker rond 5:45 en zat ik om 6:05 vaak wel in de auto. Ontbijten deed ik dan op kantoor of in de auto.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:21

Direct uit bed wekker gaat om 3.40u en om 10 voor 4 begin ik paarden in de wei te zetten stallen te mesten.
Douchen boekentasjes kindjes maken van mij en mijn partner.

Eventueel de voorbereiding van avondeten.

En dan dagelijkse klusjes (strijken of al een beetje poetsen) en 20 na 5 vertrek ik richting werk.

Cioccolato

Berichten: 6747
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:25

Grappig. Als ik eruit moet voor werk of iets anders dan een kwartier waarin ik elke 5 minuten een wekker heb. Soms mis ik de eerste.
Als ik vrij ben zet ik 1 of 2 wekkers, wisselend van tijd er tussen en kan ik nog wel even liggen. Maar kan er ook gelijk uit springen.

Ik kan gewoon alles prima eigenlijk :') heel handig

spottedponie
Berichten: 2966
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:41

Nu we beetje ritme krijgen met een baby en een peuter word ik rond 5 uur wakker van m’n vriend z’n wekker, dan dut ik nog even in tot half 7 en beginnen dan m’n dochters te rommelen, dan ga ik eruit en zitten we om 7 uur aan een flesje in bed…

Vanaf volgende week moet ik weer werken, dus dan staat om half 6 mijn wekker, moet ik er meteen uit om mezelf aan te kleden, brood te smeren en laatste dingetjes in de tassen van de kinderen te stoppen, dan gooi ik die vast in de auto… 6 uur dochters eruit, flesjes, aankleden en om kwart voor 7 in de auto naar de opvang en door naar mijn werk… (kijk er nu al naar uit }:0 )

Faringo
Berichten: 8330
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:05

Hier vaak al wakker voor de wekker en dan ook gelijk 'aan'. Soms op het vervelende af. Zou best eens willen uitslapen of langer liggen, maar krijg het niet voor elkaar.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:14

Ik wacht met uit bed gaan tot ik me bijna moet gaan haasten, maar dat is niet lang nadat de wekker gaat, want die zet ik ook 'strak'. :+
Thuis ontbijten doe ik alleen als ik bijzondere afspraken heb, anders eet ik op mijn werkplek. Ik heb niet de rust om te zitten, laat staan om te lezen of om de krant te lezen, dus zulke dingen doe ik nooit. Meestal mest ik de stallen pas uit als ik thuiskom. Dat kan ook wel voor mijn werk, maar dan zou ik ook 's ochtends weer willen douchen.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:15

Hier moet ik direct uit bed zodra de wekker gaat, want een hongerige baby is de wekker := als ik blijf liggen gaat ze huilen en dat is helemaal zo rot wakker worden :')

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:16

Heb geen ochtendritueel.
Hoe/wat hangt af van waar, met wie ik op welke dag van de week ik wakker wordt. ´Thuis´ en/of op werkdagen staat de wekker vroeger. Soms eerst een ochtendwip, soms helaas geen tijd.

Ikzelf echter heb geen énkele moeite met opstarten van de hersencellen. Of er dan een mooi uitzicht vanuit bed is en/of tijd van genieten in charmant gezelschap is een bonus.

Wil wel héél graag een goede bak cappuccino. Hmmmmmm; geroosterde mollete met olijfolie, geraspte tomaat en.... échte cappuccino met gestoomd schuim.
Uit een échte machine, nee, géén Nepspresso; dan sla ik liever over en ontbijt ik bij een café. Er is er altijd wel eentje dichtbij.

Nu op post-Covid dieet. Wél de :9k maar stuk fruit ipv mollete.

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:26

Ik ben de koningin van het snoozen. Las al dat iemand 50 minuten van de voren de wekker zet, ik ook. Ik slaap ook echt de 10 minuten dat ik snooz.

Daarna om 7.15u eruit, kind wakker schudden. Ik heb zo'n exemplaar dat gerust tot een uurtje of 10 uitslaapt als het aan haar ligt. Heb altijd meedelijden gehad met de ouders die wakker geroepen werden, ze is nu bijna 5, maar uitslapen heeft ze altijd goed gekund.
Rustig opstarten, zodat we om 8u de deur uitkunnen. Douchen nemen we allebei graag de tijd voor en gebeurd dus in de avond, ik haat snel douchen. Ik heb een pensionstal, voor de paarden maakt het niet uit als ik met een ontploft kapsel en zonder make-up loop, en dochter was ik in de ochtend kop en kont.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:30

Wekker gaat, ik druk hem direct uit, lichtje aan, bril op, en dan even 10 minuten op de telefoon, beetje facebook of insta. Daarna sta ik op en mep ik ofwel mijn pc aan zodat die kan opstarten, ga ik me even aankleden enzo.
Ofwel maak ik me klaar om naar het werk te vertrekken.
7.00 wekker om om 8.30 te starten op de firma (ik breng nog even de hond naar moeder in tussentijd)
7.40 wekker om om 8.00 te starten vanaf thuis.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:31

Doordeweeks word ik een minuutje ofzo voor de wekker wakker, in de zomer vaak nog eerder (ondanks verduistering), Wakker worden is opstaan :D Verder geen ritueel, bed uit is dingen doen.. :')
06.15 opstaan, 07.00 aan het werk (met thuiswerken superhandig tegenwoordig)

In het weekend uitslapen tot 07:00, langer lukt echt niet. Maar bedtijd is ook heilig, niet te laat om de nodige aantal uren te halen.
Mn vriend doet maar wat, en is ook een echte snoozer en meestal helemaal stuk s'ochtends :')
Ik merk dat een strak ritme voor mij goed werkt, snoozen vind ik echt hell.. dan kan je toch beter langer slapen :+

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:32

Ah, mobieltje. Dát komt na het ontbijt wel. Als die nog batterij heeft.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:34

Ochtendnieuws lees ik, op mobiel, op de wc... want ja, ik zit daar dan toch :+

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:10

BaileyMix schreef:
Ik zet 45 minuten lang iedere 5 minuten een wekker. En iedere keer weer val ik daartussen terug in slaap en ben ik volledig verward. Minstens een uur nodig vanaf opstaan tot de deur uit en dan nog ben ik meestal laat.
Vaak integreer ik het geluid van de wekker ook in een droom alsof daar de radio aan staat etc. dus dan word ik er niet wakker van. Dan is het lenzen in, kleren aan, make-up mee en op hakken precies 8 minuten van m'n voordeur tot het perron :') Lang leven thuis werken.


Behalve als ik om 6 uur uit bed moet/wil, dan word ik om 05:45 fris en fruitig wakker *\o/*

oh the horror. Mijn ex was precies zo, heb er nog altijd trauma's van :+

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:23

Ik begin om 8:30 met werken (thuis), mijn wekker staat om 8:15 en ik ga er om 8:20 uit :') Alleen even aankleden, tanden poetsen, bed opmaken, koffie zetten en dan ben ik klaar om te werken.

pjer
Berichten: 1620
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:24

Ik heb 'sochtends wel een uur of anderhalf nodig om te snoozen en val echt diep in slaap tussendoor. Aan de andere kant heb ik 'savonds ook een uur of twee nodig om in slaap te vallen en ik wordt zeker nog 2 a 3x wakker tussendoor omdat ik moet plassen of de zon komt op en schijnt in mn gezicht of ik heb gewoon pijn in mijn heup/rug/knie. En dan ben ik klaarwakker. Vervolgens fix ik het probleem (plassen of gordijn beter dicht of slaapmasker op) en dan val ik pas echt goed in slaap. Echt iedere nacht weer een compleet drama. En als ik dan om 9:45 eindelijk beneden zit duurt het nog een uur of 2 met meerder koffies voor ik in staat ben iets te doen, anders blijft het de hele dag een soort van zombie gevoel.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:52

Snoozen heb ik echt even nodig om rustig wakker te worden.

Toen ik net begon met werken bleef ik zo lang mogelijk liggen, zo laat mogelijk er uit en dan haasten-haasten om op tijd op het werk te zijn.
Ik had dan eigenlijk de hele dag last van zo’n start, en heb toen besloten om een kwartier eerder op te staan om wat rustiger te starten.
Dat beviel heel goed, en ik ben die tijd steeds een beetje uit gaan breiden.
Later met huisdieren ben ik ook calamiteiten-tijd in gaan plannen, dat als er wat was of tegenzat ik tijd had om dat op te lossen.
Had ik dat niet nodig dan had ik lekker extra tijd voor ontbijt en krantje lezen.
Meestal pakte ik uiteindelijk ongeveer een uur/anderhalf uur tussen opstaan en de deur uit gaan.
(Ook toen ik om 6.15 in de auto stapte).
Oftewel, rustig opstarten is voor mij erg belangrijk. :D