Welke sport zoon 7 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Welke sport zoon 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:58

goed topic!

Mijn dochters zijn 7 en 8 en doen alleen scouting, verder zijn ze heel veel buiten en spelen vaak met vriendinnen, maar een echte sport hebben ze niet. Wel ponyrijden, maar niet fanatiek, en onregelmatig.

ik denk eraan om ze een proefles atletiek mee te laten doen. Lijkt me wel afwisselend, en ze houden wel van rennen.
liever geen teamsport want ik hou zelf niet van de verplichtingen om te moeten rijden met uitwedstrijden etc. Liever ook geen vereniging waarbij je kantinediensten moet draaien, dat zie ik niet zitten.
trampoline zouden ze ook geweldig vinden, maar dat zit hier niet echt in de buurt, dus dat valt ook af helaas.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:05

TrIjNiE__ schreef:
Vul eens samen met hem de 'I LIKE'-tool in van Sportkompas https://sportkompas.be/nl/i-like :) Sportkompas helpt kinderen om een goede keuze te maken in welke sport ze leuk vinden, zodat de motivatie hoog blijft en ze het sporten makkelijk volhouden. De volledige tool wordt normaal op school gedaan, maar je kan het I LIKE deel ook thuis invullen :D

Haha, ik zal het wel niet helemaal goed gedaan hebben, maar de sporten waar ik het meeste interesse in heb, stonden er wel in maar als laatste opties :D

Beetje opletten is dus wenselijk, blijkbaar.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:48

ikke schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Vul eens samen met hem de 'I LIKE'-tool in van Sportkompas https://sportkompas.be/nl/i-like :) Sportkompas helpt kinderen om een goede keuze te maken in welke sport ze leuk vinden, zodat de motivatie hoog blijft en ze het sporten makkelijk volhouden. De volledige tool wordt normaal op school gedaan, maar je kan het I LIKE deel ook thuis invullen :D

Haha, ik zal het wel niet helemaal goed gedaan hebben, maar de sporten waar ik het meeste interesse in heb, stonden er wel in maar als laatste opties :D

Ik denk dat er geen volgorde in zit hoor, het zijn gewoon 7 suggesties :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:53

TrIjNiE__ schreef:
ikke schreef:

Ik denk dat er geen volgorde in zit hoor, het zijn gewoon 7 suggesties :)

Nou ja, ik trek die conclusie maar op het feit dat ze de sport links-boven in een grotere cirkel zetten. Ik maak daar hun aanbeveling van.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:04

Wij lopen er ook tegen aan dat onze zoon niet een voetbal kind is. Ondertussen hebben wij verschillende sporten uitgeprobeerd. Wel telkens voor minimaal een half jaar. Blokfluit spelen, tennis, atletiek, judo en trampoline heeft hij al geprobeerd.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het momenteel wel prima vind dat hij naast school niets heeft. Hij speelt veel buiten. Agenda technisch ook wel fijn dat ik niet continue hoef te reizen voor de sporten.
Hij vroeg nu weer of hij tennis mag proberen. Dat gaan we dus doen. Meestal werkt dwingen niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:25

Jammer dat je niet op scouting in gaat. Als het om het sociale stuk gaat, veel actief zijn en lekker buiten bezig zijn, vrienden maken ( voor het leven en ik spreek uit ervaring) en grenzen verleggen dan is scouting ideaal en beter dan welke andere sport of hobby die ik ken. Ik zou dat niet zomaar afschrijven.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 21:41

Scouting is niet afgeschreven, er wordt hier in het dorp een nieuwe scoutingclub opgestart. Maar we gaan geen 10 dingen tegelijk proberen. Hij werd erg enthousiast van trampoline springen dus dat gaan we eerst proberen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:44

Gaaf, trampolinespringen. Ik denk dat hij door dat springen zijn beenspieren zal versterken en zijn coördinatie zal verbeteren zodat het free runnen ook (nog) beter zal gaan?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:31

TrIjNiE__ schreef:

Ik moet gaan wielrennen volgens die test :Y)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:00

Scouting
Dammen, schaken
Toneel
Muziek

Sociaal bezig zijn, kan op meer vlakken dan de sporten waar doorgaans aan wordt gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:28

SusanH schreef:
Jammer dat je niet op scouting in gaat. Als het om het sociale stuk gaat, veel actief zijn en lekker buiten bezig zijn, vrienden maken ( voor het leven en ik spreek uit ervaring) en grenzen verleggen dan is scouting ideaal en beter dan welke andere sport of hobby die ik ken. Ik zou dat niet zomaar afschrijven.
Jammer dat mensen zo gepikeerd kunnen raken als iemand niets doet met hun advies of suggestie. Jij kiest ervoor om een advies te geven, TS mag ervoor kiezen dat naast zich neer te leggen zonder meteen zo’n “jammer dat je niet naar mij luistert”-opmerking te krijgen. Dat soort reacties vind ik dan altijd weer een beetje jammer.

Trampolinespringen klinkt tof, TS!

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:33

Misschien schaatsen of zeilen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:34

Boheme schreef:
Honkbal, softball? Heeft mijn zoon jaren gedaan.

Niet als 7 jarige. Mooie sporten (heb ze 30 jaar beoefend), maar voor een 7 jarige zijn die sporten te statisch en te complex qua coördinatie. Vanaf 12-14 jaar: mooiste sporten die er zijn. ;)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:58

Cowboy55 schreef:
Boheme schreef:
Honkbal, softball? Heeft mijn zoon jaren gedaan.

Niet als 7 jarige. Mooie sporten (heb ze 30 jaar beoefend), maar voor een 7 jarige zijn die sporten te statisch en te complex qua coördinatie. Vanaf 12-14 jaar: mooiste sporten die er zijn. ;)

Mijn zoon was 6 toen hij begon. Beeball dan. Nooit gehoord dat hij daar moeite mee had, of iets niet begreep. Maar ik speel het zelf dan ook niet. En nu alleen mijn man nog..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 09:52

Mkango schreef:
SusanH schreef:
Jammer dat mensen zo gepikeerd kunnen raken als iemand niets doet met hun advies of suggestie. Jij kiest ervoor om een advies te geven, TS mag ervoor kiezen dat naast zich neer te leggen zonder meteen zo’n “jammer dat je niet naar mij luistert”-opmerking te krijgen. Dat soort reacties vind ik dan altijd weer een beetje jammer.

Trampolinespringen klinkt tof, TS!

Dank je voor je bericht.
Er komen echt wel goede ideeën langs maar we gaan niet alles meteen proberen en als ik ergens niet op reageer wil niet direct zeggen dat ik het geen goed idee vind. Als trampoline springen toch niet blijkt te gaan, dan pak ik het topic erbij voor een nieuw idee

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 09:53

lochsong schreef:
Misschien schaatsen of zeilen?

Hebben gekeken naar een skeeler vereniging maar helaas les op woensdag tegelijk met zijn free runnen.

Zeilen wordt was lastig hier op de Veluwe...

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:42

Leuk dat hij trampolinespringen gaat proberen! Dat was als kind (naast paardrijden) altijd mijn grote droom :D

Als kind heb ik ook nog even getennist. Misschien ook een leuke om in gedachten te houden. Ik vond het zelf enorm leuk, alleen de groep kinderen met wie ik tenniste was echt niet leuk waardoor ik er niet meer heen wilde. Dus dat was net pech hebben, maar de sport zelf vond ik erg leuk.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 16:54

Ik heb van de trampoline vereniging nog niks gehoord, maar het is natuurlijk nog vakantie hier.
Wel gaat hij volgende week vrijdag kijken bij het schermen en als hij wil wat meedoen.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:13

Frensie schreef:
Ik heb van de trampoline vereniging nog niks gehoord, maar het is natuurlijk nog vakantie hier.
Wel gaat hij volgende week vrijdag kijken bij het schermen en als hij wil wat meedoen.

Leuk dat hij trampolinespringen wil gaan proberen en jammer dat je nog niets gehoord hebt. Kan idd goed de vakantie zijn, dus hopelijk hoor je binnenkort wel wat. Voor de meeste verenigingen is er qua lestijden voor recreanten meestal wel een mouw aan te passen als de woensdagmiddag niet gaat, dan is er vaak wel op een ander tijdstip iets mogelijk (maar zit hij misschien wel met bijvoorbeeld iets oudere kinderen in de groep. )

https://www.youtube.com/watch?v=pGNuhyo9UQU&t=35s Dit is trouwens mijn jongste zoon op de trampoline, een paar jaar geleden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 17:20

dimmelim schreef:
Frensie schreef:

Leuk dat hij trampolinespringen wil gaan proberen en jammer dat je nog niets gehoord hebt. Kan idd goed de vakantie zijn, dus hopelijk hoor je binnenkort wel wat. Voor de meeste verenigingen is er qua lestijden voor recreanten meestal wel een mouw aan te passen als de woensdagmiddag niet gaat, dan is er vaak wel op een ander tijdstip iets mogelijk (maar zit hij misschien wel met bijvoorbeeld iets oudere kinderen in de groep. )

https://www.youtube.com/watch?v=pGNuhyo9UQU&t=35s Dit is trouwens mijn jongste zoon op de trampoline, een paar jaar geleden.

Gaaf! Is hij uiteindelijk op het wk geweest?

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:34

Frensie schreef:
Gaaf! Is hij uiteindelijk op het wk geweest?

Ja, hij heeft het WK inderdaad gehaald toen. Was een super ervaring.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:37

Zoek iets wat hij thuis ook kan doen/oefenen. Zo kan hij thuis ook andere dingen doen ipv achter een scherm te zitten of vervelen. Zo heeft mijn broertje op jonge leeftijd gedrumd. Thuis een drumstel aangeschaft en zo ging hij iedere dag een half uur oefenen. :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 02:05

Ik zit zelf op rugby en bij ons hebben ze ook hele teams voor de jonkies.
Het is een hele interessante, actieve maar ook sociale sport. Het team is heel erg belangrijk.

Ik vind het een super sport voor jonge kinderen. Ze leren spel inzicht (rugby heeft een ontzettend dik regelboek), tactiek en sociaal zijn. En aangezien hij aan free runnen doet, denk ik dat het fysieke aan rugby hem ook wel aan zal spreken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 07:47

Ik denk dat hij rugby te ruig vindt en rugbyclubs zitten hier niet echt in de buurt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 07:49

Pepperrr schreef:
Zoek iets wat hij thuis ook kan doen/oefenen. Zo kan hij thuis ook andere dingen doen ipv achter een scherm te zitten of vervelen. Zo heeft mijn broertje op jonge leeftijd gedrumd. Thuis een drumstel aangeschaft en zo ging hij iedere dag een half uur oefenen. :)

'Gelukkig' is ons huis veel te klein voor een drumstel haha. Ik probeer hem wat lekker te maken voor gitaar maar hij is eigenlijk net zoals ik. Hij wil het direct kunnen, hihi. Hij heeft geen zin om het eerst te moeten leren.