Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TrIjNiE__ schreef:Vul eens samen met hem de 'I LIKE'-tool in van Sportkompas https://sportkompas.be/nl/i-likeSportkompas helpt kinderen om een goede keuze te maken in welke sport ze leuk vinden, zodat de motivatie hoog blijft en ze het sporten makkelijk volhouden. De volledige tool wordt normaal op school gedaan, maar je kan het I LIKE deel ook thuis invullen
ikke schreef:TrIjNiE__ schreef:Vul eens samen met hem de 'I LIKE'-tool in van Sportkompas https://sportkompas.be/nl/i-likeSportkompas helpt kinderen om een goede keuze te maken in welke sport ze leuk vinden, zodat de motivatie hoog blijft en ze het sporten makkelijk volhouden. De volledige tool wordt normaal op school gedaan, maar je kan het I LIKE deel ook thuis invullen
Haha, ik zal het wel niet helemaal goed gedaan hebben, maar de sporten waar ik het meeste interesse in heb, stonden er wel in maar als laatste opties![]()
Beetje opletten is dus wenselijk, blijkbaar.
TrIjNiE__ schreef:ikke schreef:Haha, ik zal het wel niet helemaal goed gedaan hebben, maar de sporten waar ik het meeste interesse in heb, stonden er wel in maar als laatste opties![]()
Beetje opletten is dus wenselijk, blijkbaar.
Ik denk dat er geen volgorde in zit hoor, het zijn gewoon 7 suggesties
TrIjNiE__ schreef:Vul eens samen met hem de 'I LIKE'-tool in van Sportkompas https://sportkompas.be/nl/i-likeSportkompas helpt kinderen om een goede keuze te maken in welke sport ze leuk vinden, zodat de motivatie hoog blijft en ze het sporten makkelijk volhouden. De volledige tool wordt normaal op school gedaan, maar je kan het I LIKE deel ook thuis invullen
SusanH schreef:Jammer dat mensen zo gepikeerd kunnen raken als iemand niets doet met hun advies of suggestie. Jij kiest ervoor om een advies te geven, TS mag ervoor kiezen dat naast zich neer te leggen zonder meteen zo’n “jammer dat je niet naar mij luistert”-opmerking te krijgen. Dat soort reacties vind ik dan altijd weer een beetje jammer.Jammer dat je niet op scouting in gaat. Als het om het sociale stuk gaat, veel actief zijn en lekker buiten bezig zijn, vrienden maken ( voor het leven en ik spreek uit ervaring) en grenzen verleggen dan is scouting ideaal en beter dan welke andere sport of hobby die ik ken. Ik zou dat niet zomaar afschrijven.
Cowboy55 schreef:Boheme schreef:Honkbal, softball? Heeft mijn zoon jaren gedaan.
Niet als 7 jarige. Mooie sporten (heb ze 30 jaar beoefend), maar voor een 7 jarige zijn die sporten te statisch en te complex qua coördinatie. Vanaf 12-14 jaar: mooiste sporten die er zijn.
Mkango schreef:SusanH schreef:Jammer dat mensen zo gepikeerd kunnen raken als iemand niets doet met hun advies of suggestie. Jij kiest ervoor om een advies te geven, TS mag ervoor kiezen dat naast zich neer te leggen zonder meteen zo’n “jammer dat je niet naar mij luistert”-opmerking te krijgen. Dat soort reacties vind ik dan altijd weer een beetje jammer.Jammer dat je niet op scouting in gaat. Als het om het sociale stuk gaat, veel actief zijn en lekker buiten bezig zijn, vrienden maken ( voor het leven en ik spreek uit ervaring) en grenzen verleggen dan is scouting ideaal en beter dan welke andere sport of hobby die ik ken. Ik zou dat niet zomaar afschrijven.
Trampolinespringen klinkt tof, TS!
Frensie schreef:Ik heb van de trampoline vereniging nog niks gehoord, maar het is natuurlijk nog vakantie hier.
Wel gaat hij volgende week vrijdag kijken bij het schermen en als hij wil wat meedoen.
dimmelim schreef:Frensie schreef:Ik heb van de trampoline vereniging nog niks gehoord, maar het is natuurlijk nog vakantie hier.
Wel gaat hij volgende week vrijdag kijken bij het schermen en als hij wil wat meedoen.
Leuk dat hij trampolinespringen wil gaan proberen en jammer dat je nog niets gehoord hebt. Kan idd goed de vakantie zijn, dus hopelijk hoor je binnenkort wel wat. Voor de meeste verenigingen is er qua lestijden voor recreanten meestal wel een mouw aan te passen als de woensdagmiddag niet gaat, dan is er vaak wel op een ander tijdstip iets mogelijk (maar zit hij misschien wel met bijvoorbeeld iets oudere kinderen in de groep. )
https://www.youtube.com/watch?v=pGNuhyo9UQU&t=35s Dit is trouwens mijn jongste zoon op de trampoline, een paar jaar geleden.
Pepperrr schreef:Zoek iets wat hij thuis ook kan doen/oefenen. Zo kan hij thuis ook andere dingen doen ipv achter een scherm te zitten of vervelen. Zo heeft mijn broertje op jonge leeftijd gedrumd. Thuis een drumstel aangeschaft en zo ging hij iedere dag een half uur oefenen.