Hielspoor, wat deden/doen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Hielspoor, wat deden/doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:23

Zodra je mijn opmerkingen als onnozel gaat benoemen, heb ik niet zoveel zin meer in een inhoudelijk vervolg.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:42

pmarena schreef:
Ik ben wat hielspoor betreft ook wel benieuwd in hoeverre allerlei drukpunt-ontwijkende oplossingen zoals MBT-achtige schoenen en zachte zooltjes nu werkelijk het probleem op kunnen lossen of eigenlijk meestal vooral symptoombestrijding zijn die het probleem niet aanpakken.

Ik denk dat het andersom is. Is teveel druk en overbelasting dan niet oorzaak nummer 1? Dan lijkt mij ook bij het oplossingen zoeken dat je dát het eerste weg wilt halen terwijl je aan de symptomen , de gevolgen, werkt met andere methodes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:45

Door de druk te veranderen los je het probleem op. Dan kan er herstel optreden. Daarom gipsen ze soms, maar dan heb je meer nadelen dan voordelen omdat je spieren ook weg zijn.
En als dan herstel optreedt kun je weer rustig aan wat meer druk gaan zetten op die pijnlijke plekken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:03

Welke spieren heb je het dan over, in je kuit?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:07

Lusitana schreef:
Welke spieren heb je het dan over, in je kuit?

Ja, en de enkel. Als je de boel vastzet, dan slinken de spieren enorm snel. Dus dat wil je ook weer niet.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:00

Ben opzoek naar goede inlegzooltjes met ondersteuning. Dus geen zachte die je zo kunt dubbelvouwen en alleen voor comfort zorgen.
Ken er wel een paar zoals Birkenstock en SOLE alleen hebben deze een zeer diepe hielkuip wat ik niet fijn vind lopen.. Iemand de gouden tip?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:58

Biks2 schreef:
Ben opzoek naar goede inlegzooltjes met ondersteuning. Dus geen zachte die je zo kunt dubbelvouwen en alleen voor comfort zorgen.
Ken er wel een paar zoals Birkenstock en SOLE alleen hebben deze een zeer diepe hielkuip wat ik niet fijn vind lopen.. Iemand de gouden tip?

Podoloog :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:31

Op maat laten maken bij podotherapeut. In begin wennen maar daarna lopen ze heerlijk. Heb ook extra demping in mijn zooltjes.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:46

Bedankt ik ga er achteraan.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:48

Hoe ontdek je hielspoor eigenlijk?
Hier al tijden vee pijn aan mijn hakken, gaat direct over zodra geen gewicht meer erop heb.
Als ik google staat er dat naar huisarts gaan geen zin heeft?!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:30

Beetje een oud topic, maar ik waag me er toch aan...

Ik heb sinds een week klachten aan mijn linkervoet die hielspoor-achtig zijn. Ik loop daarom op een klein hakje, wat heel dragelijk is nu. De klachten verschillen ook per dag.

Maar normaal probeer ik een of twee keer per week nog wel een stuk te lopen van ongeveer 5km, doen/deden jullie dit gewoon? Dus door de pijn heen lopen? Of is rust geven beter?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:51

Janine1990 schreef:
Beetje een oud topic, maar ik waag me er toch aan...

Ik heb sinds een week klachten aan mijn linkervoet die hielspoor-achtig zijn. Ik loop daarom op een klein hakje, wat heel dragelijk is nu. De klachten verschillen ook per dag.

Maar normaal probeer ik een of twee keer per week nog wel een stuk te lopen van ongeveer 5km, doen/deden jullie dit gewoon? Dus door de pijn heen lopen? Of is rust geven beter?

Nee niet doen. Zo veel mogelijk rust geven. Dus een stukje fietsen in plaats van wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 02:43

Ik heb dus en combi van hielspoor + peesplaatontsteking + doorgezakte voeten en krijg shockwave behandeling bij de fysio en iets met een nieuw magnetisch apparaat. Deze gaven aan dat ik prima mocht sporten, maar de pijn in de gaten moest houden.. maar nu de sportscholen dit zijn vonden ze dat in mijn geval niet erg.. dus goed naar je eigen luisteren dan?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 03:28

Bij mij heeft Shockwave goed geholpen!
Dacht 6 behandelingen en heb geen last meer, wel doe ik nog steeds, als ik eraan denk, rekken op de trap.
Bal van de voet op de trede en hak af laten hangen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 04:23

Heb vorige week ook voor de eerste keer shockwave gehad maar merk nog geen verschil. Maarja loop ook al langere tijd met klachten 2,5/3jaar zo ongeveer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 07:37

Ik heb een hele tijd met zolen gelopen, oefeningen gedaan en goede schoenen om op te lopen, hier is de ellende begonnen na een zomer op slippers lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:58

Roosje01 schreef:
Heb vorige week ook voor de eerste keer shockwave gehad maar merk nog geen verschil. Maarja loop ook al langere tijd met klachten 2,5/3jaar zo ongeveer.

Mijn eerste keer liep ik 7 dagen flink mank.. Nu de tweede keer nog steeds veel pijn, maar voel het afvlakken van de volledige voet naar enkele pijnpunten. Nog even doorzetten!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:03

Ik kan helaas maar 1x per maand ivm beperkte fysio vergoeding ik combineer het met de behandeling voor mijn rug. Dus hopelijk raak ik er dit jaar eindelijk vanaf. Mijn fysio is onlangs voor zichzelf begonnen en doet nu dus ook shockwave aanbieden.