Keandra schreef:Tuurlijk ga je er met gestrekt been in.
Met een anesthesist heb je normaal als patiënt enkel een gesprek voor een operatie en dan op de moment dat je onder narcose gaat. Die spreek je veelal nadien nooit meer. Als je vooraf al weet wie je onder narcose gaat brengen, want meestal ga je op gesprek bij de anesthesieverpleegkundige. (Ik weet nog altijd niet wie mijn anesthesie gedaan heeft bij mijn rugoperatie vorig jaar, laat staan wie mijn verdoving gezet heeft bij mijn spoedkeizersnede destijds.... Ik weet wel wie mij geopereerd heeft, maar anesthesie, die blijven in de schaduw.)
En werk zelf in een ziekenhuis, ze zijn op veel plaatsen effectief achterstand aan het inhalen, zoals in een fabriek. Dat is gewoon zo. Genoeg ziekenhuizen hebben alle routinezorg volledig of bijna volledig moeten afbouwen. Dan heb je nu fabrieken die patiënten zo snel mogelijk behandeld willen zien.
En meestal ben je als patiënt een nummertje, ze zien er tig op een dag. Dat maakt het er echt niet beter op dat die chirurg het zo afsnauwt.
De ombudsdienst die ik bedoel, is ook gewoon die van het ziekenhuis. Dat ze het daar ter plekke uitpluizen dat ze met horken werken. Dat is echt niet goed voor de reclame naar een ziekenhuis. Mensen onthouden namen en raden artsen aan, juist omdat ze empathisch zijn en omdat ze luisteren naar hun patiënt. Niet omdat ze zo een patiënt in tranen achterlaten.
En horken als deze worden onthouden als 'als je die hebt, vraag je maar een andere, niet meelevend, niet meedenkend met zijn patiënten'. Echt goede reclame voor een ziekenhuis hoor.
Een collega van me heeft zo naar onze ombudsdienst gegaan, ze hadden een breuk in haar voet niet gezien en haar wandelen gestuurd met wat pijnstillers (ze kon er niet op gaan).
Tuurlijk wordt er naar die dingen geluisterd, want de dienstdoende artsen op radiologie en op spoed hebben het te horen gekregen.
Dit was verder weer een les, ga als personeel NOOIT naar het eigen ziekenhuis, ze proberen je gewoon snel snel op te lappen, maar degelijk zorg verlenen is er niet bij ..... (dit is bij ons van toepassing, ondervinding van meerdere collega's)
Ik werk in het ziekenhuis waar ik ook voor verschillende klachten onder behandeling ben . Zou wel gek zijn als ik dat niet deed . Het beste orthopedische ziekenhuis wat er is en dan naar ander gaan .
Maar het is echt niet zo dat ze je snel behandelen en weer aan het werk zetten .
Behandeling is gewoon zoals het hoort