“Bang” voor vaccinatie…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:01

Koetje_boe schreef:
Ik heb de prik afgelopen vrijdag gehaald en het viel echt reuze mee!

Mijn nichtje werd geënt en ze vond het spannend dus vroeg of ik mee wilde, ik ben meegegaan. Vraagt de prik mevrouw of ik ook wil want ze hebben nog over. Mama ff gebeld, en 10 minuten later zat ie der in!

Ik heb een lichte reactie gehad, maar niet erg genoeg om de volgende niet meer te hoeven halen. Dus daar ben ik blij mee! :D

20 augustus mag de 2e, dus ik kan volledig geënt het nieuwe schooljaar in! *\o/*

Top gedaan meid! Hier ook de vaccinatie opgehaald en alleen bij de 1ste wat bijwerkingen.
Hou er nu nog wel even rekening mee dat je nog niet volledig bent veilig bent.

Ik heb heel veel corona ellende gezien, direct door mijn werk. Neem van mij aan dat dit niet een gewoon griepje is! Ik heb ook jongelui gezien die heel serieus ziek zijn geworden (en nog mega klachten hebben). Dat is dus het verradelijke van dit virus, je weet nooit van te voren hoe het jou gaat pakken.
Nu blijkt ook dat op de IC's voor 75% mensen liggen die niet gevaccineerd zijn, gelukkig niet in mega aantallen, bij ons liggen nu 6/7 covid patienten in het ziekenhuis, maar wel allemaal ongevaccineerd.

MoniqueT

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:08

Gisteren werd Lewis Hamilton niet goed na de Formule1 race. Hij werd afgevoerd naar het medisch team en verklaarde later dat hij al maandenlang last heeft van de nasleep van zijn corona-besmetting. Hij is er destijds twee weken uit geweest, niet meer. Maar zo zie je dat zelfs topsporters een lange nasleep kennen. Vraag me trouwens wel af of je dan in een auto moet gaan zitten die 300 km/uur gaat, maar dat is een ander verhaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:24

MoniqueT schreef:
Gisteren werd Lewis Hamilton niet goed na de Formule1 race. Hij werd afgevoerd naar het medisch team en verklaarde later dat hij al maandenlang last heeft van de nasleep van zijn corona-besmetting. Hij is er destijds twee weken uit geweest, niet meer. Maar zo zie je dat zelfs topsporters een lange nasleep kennen. Vraag me trouwens wel af of je dan in een auto moet gaan zitten die 300 km/uur gaat, maar dat is een ander verhaal.

áls het al een Covid19 nasleep is.

Ik heb toen ik 35 was een postnatale depressie gehad :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:35

Nou ja, dat is wat hij zelf zegt.

Bij Lewis weet je het niet zo min zeker als bij jou :-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:38

MoniqueT schreef:
Bij Lewis weet je het niet zo min zeker als bij jou :-)

Dank je, hoe aardig :P

En inderdaad, wat Hamilton zelf zegt. Niet meer dan een anekdote; geen bewijs van de mytische lange Covid19 :)*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:41

Huertecilla schreef:
MoniqueT schreef:

áls het al een Covid19 nasleep is.

Ik heb toen ik 35 was een postnatale depressie gehad :+

Zijn zijn eigen woorden, ook zijn zijn fysieke testen nog steeds anders na de besmetting. O2 waarden ed, die heeft hij gewoon gedeeld, hij deelt altijd vrij veel op social media betreffende gezondheid, uitslagen, gewichten en voeding. Denk dat dat net wat geloofwaardiger is dan jouw uitspraak hier betreffende pnd.
Niet meteen alles wegschuiven als aanname als dat makkelijk in je straatje past.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:42

Dat bewijs dat de "mythische lange Covid19" voorkomt is ook elders al geleverd, dat hoeft gelukkig niet van bekende individuen te komen. Dat jij daar mogelijk niet in gelooft doet gelukkig niks af aan het feit dat het wel degelijk voorkomt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:52

IMANDRA schreef:
Dat bewijs dat de "mythische lange Covid19" voorkomt is ook elders al geleverd, dat hoeft gelukkig niet van bekende individuen te komen. Dat jij daar mogelijk niet in gelooft doet gelukkig niks af aan het feit dat het wel degelijk voorkomt.

Goed lezen is moeilijk.

Dat er mensen zijn die na maanden nog last van Covid19 hebben geloof ik zonder meer. Heb ik NOOIT, NERGENS ontkend :)*
Het punt is dat het geen ´ding´ is: Legio mensen hebben ook lang last van de verschillende giepvarianten, van Lyme, van longonsteking; van noem maar op. Ikzelf al 30 jaar van psittacosis.

Ik begrijp niet waarom lang last hebben van Covid19 ineens een aparte naam moet hebben anders dan in de context van ****censuur****

Het gaat hier trouwens over vrees voor het vaccin.
Een gedeeltelijk realistische want veel mensen hébben last van vaccinatie. Sommigen claimen lange-last :P
Mijn afweersysteem heeft volslagen hysterisch gereageerd op Janssen. Hoge koorts gehad. Ga geen herhaal-vaccinatie halen als dat nodig gevonden gaat worden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:01

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

Goed lezen is moeilijk.

Dat er mensen zijn die na maanden nog last van Covid19 hebben geloof ik zonder meer. Heb ik NOOIT, NERGENS ontkend :)*
Het punt is dat het geen ´ding´ is: Legio mensen hebben ook lang last van de verschillende giepvarianten, van Lyme, van longonsteking; van noem maar op. Ikzelf al 30 jaar van psittacosis.

Ik begrijp niet waarom lang last hebben van Covid19 ineens een aparte naam moet hebben anders dan in de context van ****censuur****

Het gaat hier trouwens over vrees voor het vaccin.
Een gedeeltelijk realistische want veel mensen hébben last van vaccinatie. Sommigen claimen lange-last :P
Mijn afweersysteem heeft volslagen hysterisch gereageerd op Janssen. Hoge koorts gehad. Ga geen herhaal-vaccinatie halen als dat nodig gevonden gaat worden.

Kun je nagaan hoe jouw immuunsysteem op Covid zou reageren…

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:22

Ik neem HC al lang met een grote korrel zou, dus ook hier

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:56

MoniqueT schreef:
Ik neem HC al lang met een grote korrel zou, dus ook hier

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 03-08-21 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:12

janderegelaa schreef:
Kun je nagaan hoe jouw immuunsysteem op Covid zou reageren…

Ik dacht dat we dat juist nooit konden voorspellen _O- maar ja, dat zou inderdaad sterk gereageerd hebben, maar of dat een argument voor of tegen vaccinatie is ????
Onder die streep ben ik gevaccineerd en laat ik het verder aan mijn eigen afweersysteem over.

Terug on topic, blijft dat vooral de tweede injectie nogal wat mensen niet meevalt.
Blijft ook dat bij Covid19 de overgrote meerderheid asymptomatisch is.
Blijft verder dat het beleid is om de bevolking te ´motiveren´ om te vacineren.
Weeg zelf maar af waar je het bangste voor (gemaakt) bent.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:25

Het is toch niet zo lastig om gewoon naar de cijfers te kijken en logisch na te denken? Aan corona gaan veel mensen dood. Aan de vaccinatie gaan nauwelijks mensen dood.
Ik snap echt niet waarom sommige mensen het 'bang maken' zo belangrijk vinden.. Vreselijk vind ik dat, die typische anti-vaxxer uitspraken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:49

Er zijn veeeeeeeeeel meer mensen overleden door de vaccinatie dan dat ze naar buiten brengen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:50

marleen_usar schreef:
Er zijn veeeeeeeeeel meer mensen overleden door de vaccinatie dan dat ze naar buiten brengen.

Waar slaat dit nu weer op. Bewijs ?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:55

Dat bang maken gaat nergens om. Waarom denk je dat het in het nieuws staat als er iemand overlijd aan het vaccin? Omdat het bijna nooit gebeurt :)*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:58

Bijna nooit,nu weer een jongen van 17 dat is toch niet normaal.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:18

marleen_usar schreef:

Bron? Ook van al die andere theorethisch overledenen? Niet zomaar dingen roepen alstjeblieft…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:37

Laat me raden.. daar is geen enkele betrouwbare bron voor te vermelden? We moeten je maar op je typekunsten geloven? _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:54

marleen_usar schreef:

Wanneer je de jongeman in Frankrijk bedoelt? Hij kreeg een shock, zijn keel zwelde heftig op tijdens het uit eten met een vriend. Uren daarvoor had hij Pfizer gekregen en er word autopsie uitgevoerd aangezien hij zwaar allergisch voor bvb pinda’s was.
En pa gooit het op Pfizer voor de resultaten af te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:01

Oftewel de kans is zeer groot dat er toch een spoortje pinda in het eten zat en die vaccinatie er niks mee te maken heeft. Maar zonder deze info en het feit dat de werkelijke toedracht nog onbekend is, kan je natuurlijk lekker paniek zaaien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:11

Vooral wanneer je zelf niet wil/durft zou ik me nooit zo uitlaten. Wanneer je misschien fake verhalen rondstrooit waardoor mensen niet vaccineren kunnen de gevolgen erger zijn maar dan hoor je de anti prikkers niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:13

Is al bekend dat hij allergisch op voedsel reageerde en dat dat de overlijdensoorzaak is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:25

MoniqueT schreef:
Is al bekend dat hij allergisch op voedsel reageerde en dat dat de overlijdensoorzaak is.

Er werd nog autopsie uitgevoerd en daar heb ik nog niets over gelezen. Je kunt inderdaad na een aantal uren alsnog in shock raken dus ik weet niet waar het aan heeft gelegen, maar flink allergisch zijn en geen epipen bij je hebben is niet handig.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:28

marleen_usar schreef:

Jup, dat wordt zeker wel verzwegen.

Even los van mijn kijk op deze hele situatie.

Waarom in hemelsnaam wordt de vaccinatie zo heftig aangeraden? Iedereen weet dat de vaccins nog in de test fase zijn. Het wordt onderhand door je strot geduwd om het te gaan halen. Why?

Ik ben gewend.. als iets gratis is hier.. dan is het graag of niet? Jouw verlies als je het niet neemt. Maar ik vind dat dit te krampachtig wordt aangeprezen. Eerst was het prikken wat de pot schaft. Nu mag je kiezen begrijp ik? Daarna afspraak maken, nu mag je zonder afspraak.(kijk bijv. naar ts als je er toevallig bent kun je 'meegeprikt' worden. Ben gewoon nieuwsgierig.