Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Het wel/niet druk maken over een lege fles heeft dan weer niets te maken met de manier van voeden. Dat wordt meestal veroorzaakt door paniekerige mensen in je omgeving (cb bijvoorbeeld).
Er zijn ook mensen die bv geven en de hele tijd in de stress zijn of het wel goed gaat. Een vriendin van mij heeft het hele eerste jaar niemand gezien buitenshuis omdat ze zo obsessief bezig was met voeden dat ze er niets naast kon hebben. Dat was ontzettend treurig en heeft een enorme zwarte wolk over die tijd gehangen voor haar.
Ik denk dat het deels veroorzaakt is door een eerdere late miskraam waardoor ze al (onterrecht natuurlijk) het gevoel had dat ze geen goede moeder was. Tevens was ze zelf onzettend tenger, zelf mager te noemen misschien en moest continue horen uit haar omgeving dat het kindje dan vast niet genoeg voedingsstoffen kreeg. Dat begon al tijdens de zwangerschap, echt schofterig wat mensen uit hun strot krijgen.
MarcoBorsato schreef:Wij wonen in een vrij ontwikkeld gedeelte van Nederland denk ik, hier komt er altijd warm water uit de kraan of anders waterkokermaar ik heb maanden kunnen teren op de melk die ik had gekolfd omdat ze begon met 2 mm om de 2 uur en ik al dikke flessen aftapte
Maar ook met bv heeft m'n lief toch gewoon een gelijkwaardige rol gehad hoor, ik bedoel, ik voedde zo om de 3 uur 20 minuten, dan blijven er genoeg uren over in een dag om iets te ondernemen met de baby. Ik kolfde ook altijd flink af zodat er voor nood iets in de vriezer zat.
Bij de 2e was de fles wel makkelijk 's nachts zodat ik kon doorslapen. Het was toen een lastige periode waarin ik vooral aan het zorgen was.
Oh well, onderaan de streep zit er gewoon echt niet zoveel verschil in vind ik.
secricible schreef:MarcoBorsato schreef:Wij wonen in een vrij ontwikkeld gedeelte van Nederland denk ik, hier komt er altijd warm water uit de kraan of anders waterkokermaar ik heb maanden kunnen teren op de melk die ik had gekolfd omdat ze begon met 2 mm om de 2 uur en ik al dikke flessen aftapte
Maar ook met bv heeft m'n lief toch gewoon een gelijkwaardige rol gehad hoor, ik bedoel, ik voedde zo om de 3 uur 20 minuten, dan blijven er genoeg uren over in een dag om iets te ondernemen met de baby. Ik kolfde ook altijd flink af zodat er voor nood iets in de vriezer zat.
Bij de 2e was de fles wel makkelijk 's nachts zodat ik kon doorslapen. Het was toen een lastige periode waarin ik vooral aan het zorgen was.
Oh well, onderaan de streep zit er gewoon echt niet zoveel verschil in vind ik.
Thuis ben ik niet bang haha. Maar hen met mijn zoontje al eens vastgestaan in een file van 2 uur, of op vakantie gedoe om warm water te krijgen.
Wat betreft partner heb je ook helemaal gelijk hoor. Meer een gevoelsding