Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:52

Ik had dat vroeger ook maar nu, 10 kilo zwaarder en echt niet de mooiste bovenbenen, loopt ik eigenlijk altijd in korte broeken en jurkjes. Het schuren is niet fijn maar wat een ander denkt kan mij echt niet meer boeien. Kijk eens om je heen. Er zijn echt wel mensen met minder mooie benen of lijf die gewoon rondlopen in jurkje of bikini. Liever niet meer van die bleke benen midden in de zomer zoals vroeger.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:40

Ik voel me ontzettend oncomfortabel in een korte broek. Jurkjes heb ik niet, daar voel ik me spiernaakt in, nee bedankt. Ik heb 2 capri lengte broeken, dat is het, korter ga je mij niet in zien.

Het staat bij mij ook gewoon raar, ik heb erg lange benen dus de broek valt eigenlijk altijd 10 centimeter boven waar hij hoort te zitten. Een capri valt bij mij op de knieschijf of precies net boven de knie >;)

Bijgevolg ook spierwitte benen, maar dat vind ik tegenwoordig niet heel vervelend meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:59

Nou ik vind het erg jammer voor TS en alle andere vrouwen hier die hun benen verstoppen!

Heb dit zelf ook gedaan sinds mijn 13e, tot mijn dertigste.. en wat zonde achteraf bekeken.
Allemaal omdat één jongen in de klas ooit gezegd heeft dat ik "dikke kuiten" had. Dit is later nog een keer herhaald door een andere jongen toen hield het echt op voor mij. Wat een onzin eigenlijk, en daardoor al die jaren het vaak veel te warm gehad met lange broeken in de zomer.

Nu draag ik gewoon jurken en korte broeken, heerlijk fris! Al durf ik nog niet in een korte broek naar plekken met veel mensen, maar dat komt wel weer!

Je moet er maar eens op letten, er zijn net zoveel soorten benen als vrouwen, en niemand ligt er wakker van hoor. Alleen jijzelf. Ik vind het trouwens "lelijker" staan in de zomer om een lange broek te dragen, waarmee je het zichtbaar te warm hebt, dan gewoon blote benen die er misschien iets minder fraai uitzien.

Laat die melkflessen incl. sinaasappelhuid dus maar gewoon vrij ademen ;) voor de buitenwereld hoef je het niet te laten in elk geval.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-21 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:01

Napie schreef:
Ik had dat vroeger ook maar nu, 10 kilo zwaarder en echt niet de mooiste bovenbenen, loopt ik eigenlijk altijd in korte broeken en jurkjes. Het schuren is niet fijn maar wat een ander denkt kan mij echt niet meer boeien. Kijk eens om je heen. Er zijn echt wel mensen met minder mooie benen of lijf die gewoon rondlopen in jurkje of bikini. Liever niet meer van die bleke benen midden in de zomer zoals vroeger.

Ja gek genoeg nu ik wat zwaarder ben zit ik er juist minder mee dan vroeger.

Ik draag nu veel liever jurken en rokken, omdat ik me daar dan nu juist veel minder dik in voel, omdat het veel lekkerder zit :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:04

Uit onzekerheid heeeeeeel lang bijna nooit korte broeken of jurkjes gedragen.
Inmiddels wel, t kan me ook niet meer schelen wat een ander ervan vindt. Kijken ze maar de andere kant op
Enige dat ik onprettig vind is schurende bovenbenen met een jurkje aan.
Dus nog even zoeken naar fijne langere broekjes.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:04

AMCM schreef:
Nou ik vind het erg jammer voor TS en alle andere vrouwen hier die hun benen verstoppen!

Heb dit zelf ook gedaan sinds mijn 13e, tot mijn dertigste.. en wat zonde achteraf bekeken.
Allemaal omdat één jongen in de klas ooit gezegd heeft dat ik "dikke kuiten" had. Dit is later nog een keer herhaald door een andere jongen toen hield het echt op voor mij. Wat een onzin eigenlijk, en daardoor al die jaren het vaak veel te warm gehad met lange broeken in de zomer.

Nu draag ik gewoon jurken en korte broeken, heerlijk fris! Al durf ik nog niet in een korte broek naar plekken met veel mensen, maar dat komt wel weer!

Je moet er maar eens op letten, er zijn net zoveel soorten benen als vrouwen, en niemand ligt er wakker van hoor. Alleen jijzelf. Ik vind het trouwens "lelijker" staan in de zomer om een lange broek te dragen, waarmee je het zichtbaar te warm hebt, dan gewoon blote benen die er misschien iets minder fraai uitzien.

Laat die melkflessen incl. sinaasappelhuid dus maar gewoon vrij ademen ;) voor de buitenwereld hoef je het niet te laten in elk geval.

Melk en fruit, laat niemand zeggen dat je niet gezond bent dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:07

Haha inderdaad :') _O-

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:21

Ik heb van de week in de stad voor het eerst benen gezien die IK niet mooi vond. Ze waren niet dik en ze waren mooi gebruind maar wat die meid had gedaan weet ik niet maar dr benen leken wel lak, zo glommen ze.
Nee dan zie ik persoonlijk liever witte melkbussen met hier en daar een spatader, litteken of blauwe plek.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:35

Anastasia24 schreef:
Draag je dat dan niet omdat je onzeker bent of omdat je het gevoel van wind etc. op je benen niet fijn vind? Stevig zijn is geen reden om maar altijd een lange broek aan te hebben, ;)
Ikzelf heb jurken en korte broeken altijd verveld gevonden, het geplak en geschuur, was vaak ook onzeker. Inmiddels heb ik liever een jurk aan dan een lange spijkerbroek, dat zou ik nu met 30 graden op de wei niet overleven, ben daar altijd wel druk bezig met dingen dus dat is geen doen. Onzekerheid lekker loslaten, niemand die op je let, geloof me, alleen mensen die ook onzeker zijn en die kijken juist naar je op.

juist je onzekerheid loslaten, maar anderen kijken echt wel eens naar je benen hoor!. zo kreeg ik laatst de opmerking ik zou me maar inschrijven bij de sportschool.... ik heb alleen geantwoord dat mijn beenspieren wel getraind zijn als ze elk moment 90 kg meedragen!. Het zijn mijn benen en ze doen het prima dus ja ik ben gelukkig met ze!. Ik heb 2jaar niet kunnen lopen en geloof me dan betekenen je benen veel voor je als het weer gaat, ongeacht de omvang of kleur ik koester deze benen _/-\o_

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:19

Muze schreef:
Uit onzekerheid heeeeeeel lang bijna nooit korte broeken of jurkjes gedragen.
Inmiddels wel, t kan me ook niet meer schelen wat een ander ervan vindt. Kijken ze maar de andere kant op
Enige dat ik onprettig vind is schurende bovenbenen met een jurkje aan.
Dus nog even zoeken naar fijne langere broekjes.

Ik heb laatst een broekje bij Snagg thigts besteld. Die zijn heel fijn! Echt een aanrader om eens te proberen

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:45

Grappig want die kwam ik op Facebook tegen.
Bevalt dus goed?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:47

En ik heb dan weer van die lelijke spillebeentjes zonder ook maar enige kuit.
Zelfs gewone laarzen met xxs kuitmaat is mij nog veel te ruim.

Zo hebben we allemaal wel wat. En daarom trek ik mij er niks van aan. Als ik een jurk, rok of korte broek aan wil dan doe ik dat.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:53

:knuffel: vind het eigenlijk heel erg om te lezen dat er nog zoveel dames zijn die door onzekerheid over hun lichaam niet bepaalde kleding durven te dragen.

Schijt daaraan!! Die mooie beentjes mogen gezien worden *\o/*

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:03

Muze schreef:
Grappig want die kwam ik op Facebook tegen.
Bevalt dus goed?

Ja zo kwam ik er ook aan. Heb er 1 besteld om te proberen. Echt een aanrader. Zweet veel minder dan die sloggi met pijpjes die ik anders draag. En ze blijven ook supergoed zitten, en rekken echt mooi mee. Alleen levertijd is wat lang

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:03

Ik heb ook echt mega witte benen die ook heel snel onder de blauwe plekken zitten.
Zelfbruiner is wel echt een oplossing voor mij! Niet dat ik eerder geen jurken aantrok als het warm was hoor, maar nu vind ik het net wat mooier staan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:54

Ik heb van een brommerongeluk een groot litteken over mijn hele scheenbeen door huidtransplantatie dus ik draag liever een lange jurk als het warm is.
Ik heb me daar toen ik jonger was voor geschaamd maar dat station ben ik allang gepasseerd, ik vind het gewoon niet mooi staan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:33

tienus63 schreef:
Sizzle schreef:
Ik vind knieen zulke rare lelijke dingen. Dat vind ik gewoon in het algemeen (ook bij modellen en zo) en niet perse van mezelf. Zakelijk of voor netjes vind ik het daarom ongemakkelijk om iets boven de knie te hebben maar dat is gewoon een rare afwijking van mezelf :+

Daar heb je 15 of zelfs 10 denier panty’s voor.
Mijn ervaring koop liever een duurdere panty, draagcomfort zowel qua pasvorm als warmte vele malen beter.
En ze gaan echt niet snel stuk.
Tegenwoordig heb je ook panty’s zonder teen.
Ideaal in een sandaal of toeless pump.
Zakelijk vind ik blote benen ook niet kunnen onder een jurk of rok.

Falke, Kunert, woolrich.

Met een dikke panty is het lekker luchtig dan wel weg :')
Ik draag alleen korte kleren vanaf 26 graden ongeveer, bij alles daaronder heb ik het meestal al snel fris.

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:16

Ik doe het wel,maar ik heb er wel moeite mee. Door een blessure ben ik best wel wat aangekomen (een kilo of 8 en dat zit voornamelijk op mijn benen). En ik heb sinds 3 jaar een joekel van een spatader op mijn been ondanks dat ik volgende maand nog maar 26 word.

Dit was het eerste jaar dat ik er echt veel moeite mee heb, maar mijn moeder heeft mijn overtuigd om toch maar gewoon een korte broek te dragen.

Volgend jaar wil ik echt wat aan de spatader laten doen als de corona hopelijk een beetje weg is!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:08

Je moet jezelf goed verzorgen als de temperaturen weer gaan stijgen en je benen en voeten heel de winter warm ingepakt hebben gezeten...... Dus ontharen, in smeren met body lotion, voeten eeltvrij houden, nageltjes mooi verzorgd en gelakt en desnoods wat zelf bruiner als je niet wil zonnen of niet bruin word.
Dan zal je zien je al veel sneller iets korters aan wil.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:20

Popstra schreef:
Je moet jezelf goed verzorgen als de temperaturen weer gaan stijgen en je benen en voeten heel de winter warm ingepakt hebben gezeten...... Dus ontharen, in smeren met body lotion, voeten eeltvrij houden, nageltjes mooi verzorgd en gelakt en desnoods wat zelf bruiner als je niet wil zonnen of niet bruin word.

Moet?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:28

Popstra schreef:

:') Ehhh, nee.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:33

Nee moet niks natuurlijk maar het is gewoon leuk om te doen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:05

Popstra schreef:

Als je het leuk vind prima maar denk de sociale norm juist een probleem is waardoor vrouwen bij afwijking van deze norm geen korte kledij durven te dragen:

- slank, gespierd is een plus
- gebruind
- verzorgd
- onthaard
- zonder oneffenheden
-..

Onthaar mijn benen al tijden niet meer. Nagels lak ik nog wel, loop veel hard dus heb wel eens een blauwe nagel :Y) ik was altijd onzeker over mijn benen (nog steeds) maar ik durf me nu meer bloot te geven omdat mijn zelfvertrouwen is gegroeid: de enige effectieve lange termijn oplossing. Niet jezelf buigen naar de norm. Is ook zonde, vrouwen realiseren vaak niet hoe mooi ze zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:11

ik vind ook dat ik dikke en lompe benen heb, en daarbij komt er nauwelijks kleur op (ik kan heel slecht tegen de zon). Nu doe ik gewoon af en toe wat zelfbruinen erop, dan zijn er momenten dat ik het er zelfs best ok vind uitzien. Gewoon van RAL9010 naar RAL9001 :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:12

Witte benen en die blijven wit. Maar dat boeit mij echt niet. Zeg altijd dat ik in het donker nog te vinden ben ofzo.

maar ik loop als ik vrij ben vaak in 3 kwart korte broeken of tot de knie. Thuis wel van die wat kortere. Jurken nee echt niets voor mij.

Op werk altijd lang. Tegen insecten en bescherming met sommige werkzaamheden. Anders allemaal krassen of bulten.