Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:54

miccamaaike schreef:
Hopelijk werkt het voor hem ook Boras. M'n zus (daar gaat t dus om) had dit effect dus ook gehoord en bij haar lijkt het dus echt te werken. Ze heeft ook echt weer meer kleur in dr gezicht en ziet er veel minder moe uit. Hoop zo voor haar en ook voor jouw broer dat dit de oplossing is.

Ze is gevaccineerd met Moderna, ze werd eerst best ziek van de vaccinatie en knapte na een paar dagen flink op.

Ik ook. Mijn broer heeft een onbekende spieraandoening en heeft al zoveel moeten inleveren. Nu zit hij ook met long covid en ik schrik iedere keer als ik hem zie. Het zou mooi zijn als het vermindert.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:05

Dispar_Vulgo schreef:
M’n gezonde collega is 5 minuten na het inenten bewusteloos geraakt en kan zich er niks van herinneren, tijdens die 15min wachttijd bij ggd.

Kwam niet door het prikken zelf, had goed gegeten/gedronken etc, nog nooit eerder flauw gevallen.
De dokters hebben hem nog 45min daar gehouden en alles getest. Maar geen verklaring.
Hij heeft er niks aan over gehouden gelukkig, behalve erg geschrokken.

Bewusteloos of flauwvallen?
Overigens is flauwvallen de meest bekende prikreactie (bij ieder vaccin) ook als het je nog nooit eerder gebeurd is.

sevke

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:16

Heb het er met mijn HA over gehad, omdat ik AstraZeneca kreeg. Hij zei dat de mensen die extreem reageren op de vaccinatie net die mensen zijn die heel erg ziek worden als ze corona krijgen, omdat je lichaam nu eenmaal extreem reageert op het virus.
Heb ondertussen mijn prik gehad en buiten een stijve arm nergens last van gehad. Ik heb migraine, maar heb geen aanval gehad na de prik. Ik zou het zo opnieuw doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:20

Ik vind bijwerkingen altijd echt een lastig iets.

Heb meerdere auto immuun ziekte's en spuit biologicals voor de reuma. Het werkte gelijk goed tegen de klachten, maar kreeg ook vrij snel bijwerkingen. Paar keer aangegeven, maar werd steeds niet serieus genomen.
Door pensioen een nieuwe arts en daarna vanwege verhuizen weer een andere.

Bijwerkingen kwamen steeds vaker en heftiger. Vorige huisarts had zijn best gedaan, maar we gingen ook verhuizen. Nu hier een fijne ha die er flink werk van maakt.
Heb een tijd niet mogen spuiten en was echt ziek van de pijn.
Nu een andere biological, ondanks de nog steeds andere problemen, maar het ging zo slecht.

Nu staat er duidelijk in de bijsluiters; 1 op 10 ervaart dit, 1 op 100 dat en 1 op 1000 zo. Dat er veel bijwerkingen zijn is echt bekend, maar de artsen ontkennen het gewoon.
Mijn vorige arts beweerde dat 400 patienten in dat zkh het spuiten en ze de problemen niet tegenkomt. Terwijl de patienten vereniging wel veel mensen heeft die de bijwerkingen kennen en daarvoor ook geholpen worden.

Maar feit is ook dat als alles goed gaat mensen doorgaan met hun leven en alleen de groep met problemen hun ei kwijt willen.

In ziekenhuizen diverse pijnstillers gehad, ook de heavy oliebol en er wordt echt vrij makkelijk over gedaan. Over paracetamol al helemaal. Dat mag je onbeperkt slikken tot de max dosis per dag. En natuurlijk is dat een redelijke veilige oplossing, maar niet; neem het maar, is altijd goed.

Wat mij opvalt is dat wel alles onder Corona valt als men ziek is, maar men niet wil dat de bijwerkingen door de vaccinaties komen.
Bijwerkingen in kaart brengen en echt serieus nemen is imo belangrijk, omdat je dan ook medicatie kan door ontwikkelen en perfectioneren waar mogelijk en nodig.

Maar je blijft altijd iets in het lichaam spuiten, waar een lichaam op zal reageren.

Je moet mensen niet bang maken, maar wel serieus nemen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:13

sevke schreef:
Heb het er met mijn HA over gehad, omdat ik AstraZeneca kreeg. Hij zei dat de mensen die extreem reageren op de vaccinatie net die mensen zijn die heel erg ziek worden als ze corona krijgen, omdat je lichaam nu eenmaal extreem reageert op het virus.
Heb ondertussen mijn prik gehad en buiten een stijve arm nergens last van gehad. Ik heb migraine, maar heb geen aanval gehad na de prik. Ik zou het zo opnieuw doen.

Dat is pure speculatie van je HA.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:14

Sizzle schreef:
sevke schreef:

Dat lijkt me ook straf, want we zien juist dat ouderen het minst reageren op het vaccin maar wel het ziekst zijn en omgekeerd.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:15

Ayasha schreef:
Zo ver ik weet is immunotherapie zo ongeveer alles wat het immuunsysteem beïnvloed. Biologicals vallen daar ook onder die bv gegeven worden bij chronische darmziektes or zware reuma.
Je hoeft dus niet ongeveer terminaal te zijn voor dergelijke behandelingen.

Nee, dat heb je fout. Immunotherapie activeert en stimuleert het immuunsysteem. Biologicals doen net het omgekeerde. Die onderdrukken het immuunsysteem. Biologicals worden gebruikt bij auto-immuunziektes. Het immuunsysteem is dan te agressief, en valt het eigen lichaam aan. Het is dan zinvol om het immuunsysteem af te remmen. Immunotherapie wordt ingezet bij bepaalde kankers. Het immuunsysteem wordt dan zodanig "opgepept" dat het kankercellen gaat aanvallen, die het anders niet of nauwelijks herkent.
Laatst bijgewerkt door BigBen op 16-06-21 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:15

Poekkie schreef:
Sizzle schreef:

Dat lijkt me ook straf, want we zien juist dat ouderen het minst reageren op het vaccin maar wel het ziekst zijn en omgekeerd.

Kleine nuance: Ze reageren het minst in de zin van dat ze minder antistoffen aanmaken. Qua reactie op het krijgen van het vaccin weet ik niet hoe dat zit met de oudere doelgroep.

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:20

miccamaaike schreef:
Hopelijk werkt het voor hem ook Boras. M'n zus (daar gaat t dus om) had dit effect dus ook gehoord en bij haar lijkt het dus echt te werken. Ze heeft ook echt weer meer kleur in dr gezicht en ziet er veel minder moe uit. Hoop zo voor haar en ook voor jouw broer dat dit de oplossing is.

Ze is gevaccineerd met Moderna, ze werd eerst best ziek van de vaccinatie en knapte na een paar dagen flink op.

Mijn vriend heeft zijn eerste prik al gehad en is echt compleet opgeknapt. Hij had ook nog veel last van klachten na corona te hebben gehad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:27

verootjoo schreef:
bigone schreef:
Er word wel “ gesleuteld “ aan het immuunsysteem, niet aan dna . Juist je immuunsysteem moet aan het werk om antistoffen te produceren. Dat gaat in 99,9 % van de gevallen goed maar er kan wel degelijk een overijverige reactie komen waardoor ook onschuldige zaken ( pollen) gezien worden als indringers.

Dit is bij ziek worden ook zo, dan moet je immuunsysteem ook aan het werk. Bij vaccinatie moet je immuunsysteem aan het werk, zonder ziek te worden. Is minder belastend voor je lichaam.

Hoe kun je allergisch voor pollen worden van een vaccinatie? Is daar ook een causaal verband aangetoond? Het klinkt voor mij niet logisch.

Ja dat is het wel, je immuunsysteem kan gaan overreageren. De mestcellen gaan overreageren en dan kun je voor vanalles allergisch gaan worden. Deze overactivatie van het immuunsysteem kan trouwens ook ontstaan door covid zelf.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:30

Sourire schreef:
bigone schreef:
Er word wel “ gesleuteld “ aan het immuunsysteem, niet aan dna . Juist je immuunsysteem moet aan het werk om antistoffen te produceren. Dat gaat in 99,9 % van de gevallen goed maar er kan wel degelijk een overijverige reactie komen waardoor ook onschuldige zaken ( pollen) gezien worden als indringers.

Dit is bij ziek worden ook zo, dan moet je immuunsysteem ook aan het werk. Bij vaccinatie moet je immuunsysteem aan het werk, zonder ziek te worden. Is minder belastend voor je lichaam.

Hoe kun je allergisch voor pollen worden van een vaccinatie? Is daar ook een causaal verband aangetoond? Het klinkt voor mij niet logisch.

Ik las het, ook in de reacties, andersom. Iemand gaf aan sinds de vaccinatie helemaal vrij te zijn van hooikoorts. Waarop een ander aangaf dat hij/zij ook geen last meer had van hooikoorts sinds diegene jaarlijks een griepprik kreeg. Misschien toeval, misschien niet? Ik teken er voor haha. Je hoort trouwens ook wel dat mensen die veel last van een nasleep na covid infectie hebben gebaat zijn bij ern vaccinatie. Of althans, hun klachten lijken daarna sterk te verbeteren.

Klopt heb ik ook gelezen, in sommige gevallen lijkt het voor een immuun reset te kunnen zorgen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:43

Ik ken niemand met ernstige bijwerkingen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:45

Tiggs schreef:

Ik ken ook niemand met bijwerkingen van covid behalve max enkele dagen een griep-achtig iets...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:55

Poekkie schreef:
Tiggs schreef:

Ik ken ook niemand met bijwerkingen van covid behalve max enkele dagen een griep-achtig iets...

Dat was de vraag van TO niet ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:17

Poekkie schreef:
Tiggs schreef:

Dan mag je je handen dichtknijpen. Hier is het anders helaas. Doden, zieken en veel naweeën, natuurlijk ook genoeg met maar een snotneus maar elke langdurig zieke jongere is er een te veel. En van mensen die ik ken die gevaccineerd zijn maar eentje die een week voor Pampus lag. En de groep gevaccineerden is nogal groot in mijn omgeving.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:27

Wat ik persoonlijk wel vreemd vond en eerlijk gezegd ook weggegooid geld.
Er zijn een aantal cliënten van mij ingeënt, al mijn cliënten zijn terminaal.
Sommige waren er al best slecht of slechter aan toe.
Waarom dan enten?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:30

Zodat ze niet hoeven te sterven aan een verstikkingsdood. Corona is soms een lijdensweg die je niemand gunt

Terminaal zieken worden zo comfortabel mogelijk naar hun einde begeleid. Een coronabesmetting is niet comfortabel.

En deze mensen tellen geluukig mee tot hun laatste ademtocht. We laten ze nietverrekken toch?

En deze mensen worden intensief verzorgd. Anderen komen in nauw contact met hen. En daarna met andere kwetsbaren.
Laatst bijgewerkt door Boras op 16-06-21 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:36

Intensief valt vaak reuze mee hoor :+

Het is vaak meer geregel er omheen dan hands on.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:37

Jammer.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:42

Boras schreef:
Jammer.

Kwa lichamelijke verzorging doe je wat de cliënt aangeeft of nog kan aangeven.
Verder is het meer beleid maken voor wat als.
Verder voer je veel gesprekken met cliënt (als dat nog kan) familie en huisarts.

De daadwerkelijke hands on valt dus reuze mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:02

Onali schreef:
Intensief valt vaak reuze mee hoor :+

Het is vaak meer geregel er omheen dan hands on.

Het is vaak de familie die dit beslist en daarnaast, op het moment dat ze wel Corona krijgen moeten ze misschien sterven zonder mensen om hun heen of compleet ingepakt, daar houd je als familie een heel erg naar gevoel aan over.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:18

In de thuissituatie doet de familie wat de familie wilt.
En dat betekent dat ze niet allemaal zo netjes ingepakt gaan zoals zij moeten.

Ook in het hospice zie je niet wat er op de kamer gebeurd als jij die verlaat.

Leuk gezegd dus, maar zo werkt het niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:41

Ik ken ook geen mensen met bijwerkingen.
(Dat 'beetje grieperig' is in wezen de werking zelf.)
Een wat zere plek waar de naald naar binnen gaat : kan bingo zijn als de entstof nog koud was - bewegen helpt vaak.

We zitten momenteel op zo'n miljoen prikken per dag. Dat een x aantal mensen redelijk snel na de prik bijvoorbeeld een hartaanval krijgt is heel naar en verdrietig - maar die dingen gebeuren, ook zonder prikken.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:18

xPabloBokt schreef:
Mijn moeder heeft chemotherapie en heeft het vaccin zonder problemen ontvangen (Pfizer).

Hier (godzijdank) hetzelfde!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:49

Ik ken ook niemand met bijwerkingen.
Mijn moeder heeft meer dan 1 jaar restklachten gehad van COVID-19. Na vaccinatie waren de laatste klachten verdwenen. Dat was erg fijn.