Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kukkie schreef:Anti-pestcoordinator ter verantwoordingvroepen en het anti-pestprotocol raadplegen. Elke school in NL heeft dat. En de inhoud is overal min of meer hetzelfde. Wettelijk verplicht. Weigert school te handelen naar dit protocol of zelfs maar verantwoordelijkheid te nemen, dan kun je de politie daarvoor inschakelen. Elk kind heeft recht op een veilige (leer)omgeving. Punt.
Divers schreef:Ik ben op het VMBO gigantisch gepest, en achteraf weet ik nog steeds niet waarom.
Citaat:Ik weet achteraf wel, dat als ik een keer een grote bek terug had gegeven, het wellicht minder werd.
Citaat:Ik negeerde het, maar toonde wel verdriet (hoofd afwenden, als mijn zin onderbroken werd niet afmaken etc.) Dat maakte dat ik een makkelijk doelwit werd
Citaat:(...) ik werd een makkelijk doelwit en anderen niet gepest werden, wellicht dat ik dat ook wel op me heb genomen omdat ik niet wilde dat een ander doormaakte, wat ik doormaakte.
Citaat:Als ik achteraf zie hoe die meiden opgegroeid zijn en hoe zij nu wonen, snap ik wel dat ze zich onzeker voelden en dat op een ander gingen uitten. Bittersweet, maar ik ben 100 keer beter terecht gekomen.
Citaat:Het steekt me nog iedere dag en ik merk 10 jaar later nog de gevolgen.
Citaat:Mijn moeder gaf zelfs anti pest trainingen, heeft niet mogen baten omdat ik zelf mijn bek niet open durfde te trekken. Dan kan je nog zo ''recht op staan alsof er een touwtje van je kruin naar het plafond gaat'', dat heeft dan geen zin...
Citaat:Had een ander maar een keer wat durven zeggen, denk ik dan.
Popstra schreef:Als ik de openings post lees dat het kind regelmatig met blauwe plekken thuis komt dan zou ik als ouder zijnde al lang op hoge poten naar school gegaan zijn om verhaal te halen en zo ook bij de daders en hun ouders! Dat laat je toch niet zo door gaan!! Een flink pak op hun sodemieter kunnen ze krijgen van me!!
Of dat nu pedagogisch verantwoord is of niet!
Sizzle schreef:Popstra schreef:Als ik de openings post lees dat het kind regelmatig met blauwe plekken thuis komt dan zou ik als ouder zijnde al lang op hoge poten naar school gegaan zijn om verhaal te halen en zo ook bij de daders en hun ouders! Dat laat je toch niet zo door gaan!! Een flink pak op hun sodemieter kunnen ze krijgen van me!!
Of dat nu pedagogisch verantwoord is of niet!
Echter heeft dit kind dus geen ouders om op terug te vallen. De woongroep moet dit doen en die zal waarschijnlijk minder snel verantwoording tonen als je pech hebt dan je ouders als je uit een gezonde situatie komt.
Absolem schreef:Ts.. Je kunt proberen voogdij te krijgen. Dan kun je zelf ingrijpen.
germie schreef:Nee, ik bevries niet, maar ik weet ook niet wat mij er in geholpen heeft. Ik wil graag dat hem leed bespaard blijft wat mij wel is aangedaan. Daar gaat het mij om. En juist als je zelf ook iets hebt meegemaakt kan het zijn dat je dan juist iets kunt doorbreken.
ardo_iggy schreef:Mijn dochter zit op Core Craft en leert zelfverzekerd te worden.
https://elitebenefitgym.com/kids-core-craft/