Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:43

voor zowel mijn man als mij , nee wij gaan niet vaccineren

- niet bekend wat de eventuele effecten zijn op de langere termijn, ook specifiek in de situatie van mijn man met spierziekte. Het vaccin is niet getest op mensen met zijn ziektebeeld
- Voorlopige goedkeuring geeft ons niet voldoende vertrouwen
- kinderwens
- geen garantie op niet besmetten of besmet raken (dus voor een ander doen heeft dan in mijn ogen weinig nut)
- mijn man valt met zijn 30% longcapaciteit zeker onder de risico alleen geloven wij in het versterken van je eigen weerstand en immuunsysteem op een natuurlijke basis
- De dood hoort uiteindelijk bij het leven, niemand gaat voor zijn tijd

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:44

MTinker schreef:
Nee, heb de uitnodiging vakkundig verscheurt.

Ook op instagram gezet, zoals ik? ;-)
De aarde heeft plek zat hoor, er zijn nog geen 8 miljard mensen op aarde. Geef je die ieder 1 vierkante meter, dan passen ze in Zeeland en Brabant. Nou is 1 vierkante meter wat weinig, geef je ieder 100 vierkante meter, dan past het in de helft van Alaska.
Hier wordt ook niet gevaccineerd.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:45

mystery1980 schreef:
- ik vind corona eng, maar MRNA nog veel enger.

Mag ik vragen wat je zo eng vindt aan mRNA? Niet om de discussie te starten, maar uit nieuwsgierigheid

VuurVleugels

Relaxed schreef:
VuurVleugels schreef:
Nóg een vaccinatie topic? Beetje onnodig dit, lijkt me.

Tot nu is dit anders een prima topic waarin iedereen zijn zegje kan doen en er nog weinig discussie is. Itt jouw nietszeggende toevoeging..

Zie anders genoeg onzinredenen die wat mij betreft snel de kop in gedrukt mogen worden. MRNA eng... Doe dan gewoon even onderzoek. En dat continue vertrouwen op je eigen weerstand... Dat je geen klachten krijgt door een hoge weerstand wil nog niet zeggen dat je diegene naast je in de bus niet besmet. Niet vaccineren is prima, maar doe het dan wel met gegronde redenen (zoals de auto-immuunziekte van Ayasha)
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 11-06-21 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

KootMiraDrum schreef:
MTinker schreef:
Nee, heb de uitnodiging vakkundig verscheurt.

Ook op instagram gezet, zoals ik? ;-)
De aarde heeft plek zat hoor, er zijn nog geen 8 miljard mensen op aarde. Geef je die ieder 1 vierkante meter, dan passen ze in Zeeland en Brabant. Nou is 1 vierkante meter wat weinig, geef je ieder 100 vierkante meter, dan past het in de helft van Alaska.
Hier wordt ook niet gevaccineerd.

Euhh :?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:46

Ik heb me wel laten vaccineren, met Astra Zenica zelfs (als 24-jarige). Ik draag graag mijn steentje bij aan een hoge vaccinatiegraad zodat we hopelijk snel af zijn van de maatregelen :D

Jessix

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:48

Ik ben al op de helft. Eerste zit er al in en de tweede krijg ik de 26ste. Ben er blij mee! Op naar een vrijer leven en minder zorgen voor iedereen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:48

Maar goed, ik laat me dus WEL vaccineren omdat dat sociaal is naar mijn medemens, op alle mogelijke manieren. En omdat ik daadwerkelijk de wetenschappelijke artikelen ben ingedoken en dus gedegen onderzoek heb gedaan. Hierna ben ik voor- en nadelen gaan afstrepen, en wel vaccineren won dik.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 11-06-21 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:49

Wij laten ons ook vaccineren. Ik zie gewoon geen reden om het niet te doen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:49

leintje_ schreef:
mystery1980 schreef:

Mag ik vragen wat je zo eng vindt aan mRNA? Niet om de discussie te starten, maar uit nieuwsgierigheid

Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:51

Franciee schreef:
Ik heb me wel laten vaccineren, met Astra Zenica zelfs (als 24-jarige). Ik draag graag mijn steentje bij aan een hoge vaccinatiegraad zodat we hopelijk snel af zijn van de maatregelen :D

Hiermee eens! :j
Ik heb nog geen oproep gehad, maar kan niet wachten. Gelukkig gaat het redelijk snel op het moment.

Mensen die bang zijn voor messenger-RNA... Google er even naar.. Zonder besta je namelijk niet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:53

Ja ik laat mij vaccineren. Ik heb geen redenen het niet te doen of aan te twijfelen. Laat maar komen. Ik mag de 26e

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:57

Ik laat mij niet vaccineren en word een beetje simpel van de opmerking je doet het voor anderen. Je laat je vaccineren zodat je mogelijk minder ziek wordt, je bent en blijft gewoon besmettelijk.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:57

oomens schreef:
mystery1980 schreef:

mystery1980 schreef:
Dat is niet wat ik zeg hoor, lees nog maar eens.

Dat is precies wat je zegt, en het staat nog in de quote hierboven ook.*

Klinkt alsof je in de categorie mensen valt die ook in paniek een appel zou weggooien als iemand je vertelt dat die DNA bevat.

*Je zit zelf vol mRNA :)*

Of nog erger:
Die tomaten in je koelkast (of er buiten, dan blijven ze lekkerder! :P ) bevatten waarschijnlijk pepino mosaic virus en op dit moment misschien ook tomato rugose fruit virus.. :D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:59

Ik laat me wel vaccineren, want ik heb vertrouwen in de wetenschap en wil zo m'n steentje bijdragen voor de maatschappij.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:05

Ik heb mij vorige week laten vaccineren. Normaal gezien zou ik dit zonder twijfelen doen, maar aangezien ik op dit moment in een IVF-traject zit heb ik toch even een infosessie gevolgd. Deze heeft me echt dat laatste zetje gegeven om het toch te doen.

Miljoenen mensen worden elk jaar gevaccineerd tegen griep, dat is uiteindelijk ook elk jaar een ander vaccin aangezien er elk jaar een andere variant van de griep de ronde doet. Maar daar twijfelen toch maar heel weinig mensen over. Omdat de achterliggende technologie gelijk blijft en alleen een aantal specifieke bouwsteentjes veranderen.

Daar komt bij dat ik vind dat wij als gezonde mensen voor wie vaccinatie werkt de verantwoordelijkheid hebben om die mensen te beschermen die door immuunstoornissen of andere ernstige ziektes niet kunnen gevaccineerd worden of geen baat hebben bij het vaccin. Want ook al kán je na vaccinatie in theorie nog positief testen, als je weinig of geen symptomen hebt ben je sowieso toch veel minder besmettelijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:12

Nanne schreef:
Ik laat mij niet vaccineren en word een beetje simpel van de opmerking je doet het voor anderen. Je laat je vaccineren zodat je mogelijk minder ziek wordt, je bent en blijft gewoon besmettelijk.

Je blijft besmettelijk maar echt een heeeeeeel groot stuk minder besmettelijk dan zonder. Dus het helpt wel degelijk voor een ander.

Ik ga me gewoon laten vaccineren want:
- De vaccins zijn veilig bevonden en hebben alle testen zeer goed doorlopen
- Kans op ernstige bijwerkingen is zeer zeer klein
- Kans op langetermijnbijwerkingen is zeer zeer klein
- Voor mij is het een niet-gevaarlijk eenvoudig prikje dus als ik daarmee mijn medemens kan beschermen doe ik het graag
- Als jongere maak je alsnog kans op long-covid of toch op de IC belanden (al is die laatste wat minder waarschijnlijk) dus ik bescherm mezelf er ook nog eens mee
- En als ik op deze manier mijn steentje bijdraag en hopelijk meer met mij, dan kunnen die maatregelen straks ook minder *\o/*

PS: 'Voorlopige goedkeuring' betekent een volledige goedkeuring maar je moet nog data afstaan/fase 3 onderzoek verlengen zodat men kan checken hoe lang het werkt, zeldzame bijwerkingen te detecteren en speciale groepen te testen (oa zwangeren)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-06-21 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:13

Ik laat me vaccineren, om te zorgen dat het virus afneemt en ik anderen niet of veel minder snel besmet. Heb zelf een risico afweging gemaakt. De bijwerkingen op lange termijn zijn nog niet bekend, maar de gevolgen van het virus zelf op lange termijn ook niet, hoewel ik bijv. van mijn zus (longarts i.o.) wel genoeg hoor om te weten dat ik geen Corona wil /wil bijdragen aan het verminderen van het virus.

future_vet

Ja ik sta te popelen om mij te laten vaccineren.
Ik heb al Curevac of placebo gehad, maar 1995 is bijna aan de beurt.
Mocht ik Curevac al hebben gehad wil ik liever Janssen, want cocktail vaccin blijkt beter te werken.

Goof

Palmera schreef:
Nee.
- Deze inenting is niet relevant voor mij
- De manier waarop ie door de strot geduwd word staat me niet aan
- Corona is een pandemie. Die ontstaan doorgaans door een overschot van het soort. Daar dwars tegenin gaan is vragen om een volgende van een ander kaliber
- Ik ent me niet voor anderen. Mijn lijf.
- Er is nog te weinig bekend over dit vaccin

Dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:15

Ja, heb de eerste van Moderna al gehad, zou niet weten waarom niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:19

Zonder enige twijfel. Gisteren een afspraak kunnen maken voor volgende week. Mijn ouders vallen binnen een risicogroep.. Alleen al om hun te beschermen doe ik het. Daarnaast ook gezien wat het met jongeren kan doen en nog altijd doet, maanden later. Dus het argument "ik ben gezond dus ik doe het niet" of "de kans dat ik ziek word is zo klein" gaan voor mij niet op. Ben ontzettend blij dat de bereidheid in de maanden zo gestegen is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:19

VuurVleugels schreef:
Maar goed, ik laat me dus WEL vaccineren omdat dat sociaal is naar mijn medemens, op alle mogelijke manieren. En omdat ik daadwerkelijk de wetenschappelijke artikelen ben ingedoken en dus gedegen onderzoek heb gedaan. Hierna ben ik voor- en nadelen gaan afstrepen, en wel vaccineren won dik.

Goed van jou hoor! Ik heb me ook geïnformeerd, maar dan een andere richting op (overbevolking, klimaat, milieu, en mijn persoonlijke situatie naast de statistieken gelegt) en op grond daarvan besloten het niet te doen.

Ongetwijfeld domme redenen voor jou, maar dat zegt meer over jouw acceptatie van wat anderen doen dan over de mensen die iets anders doen dan jij. ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:24

Jammer, Palmera, dat je gelijk weer op de man moet spelen. Het topic liep zo netjes, met voor en tegenstanders die hun zegje kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:24

Palmera schreef:
VuurVleugels schreef:

Goed van jou hoor! Ik heb me ook geïnformeerd, maar dan een andere richting op (overbevolking, klimaat, milieu, en mijn persoonlijke situatie naast de statistieken gelegt) en op grond daarvan besloten het niet te doen.

Ongetwijfeld domme redenen voor jou, maar dat zegt meer over jouw acceptatie van wat anderen doen dan over de mensen die iets anders doen dan jij. ;)

Nou, de fles azijn staat weer op tafel, moeten dit nu elke keer Palmera, altijd die nare toon in jouw reacties, elke keer maar weer. Lijkt me nergens voor nodig?