Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JMJ schreef:Waarom is er niet vol ingezet op medicijnen tegen corona? Dan hoef je alleen de mensen te behadelen die erg zoek worden. In Israël is in februari al een zeer veelbelovend en succesvol medicijn gevonden, maar we horen er niets meer over.
Het is natuurlijk voor farma industrie ook interessanter om 8 miljard mensen twee keer te vaccineren, dan 100 miljoen zieken te voorzien van een medicijn.
Naar mijn idee is een medicijn de enige weg uit de pandemie, dan kan alles los en voor de mensen die ziek worden, is een adequate behandeling voorhanden.
JMJ schreef:Even om terug te komen op opmerkingen over de Spaanse Griep, deze is niet te vergelijken met corona, deze waarde rond net na de eerste wereldoorlog, heel veel mensen waren ondervoed en verzwakt.
De Spaanse griep is ook vrij snel na de tweede golf verdwenen.
Wat mij telkens verbaast in de discussies, is hoe overheden, virologen en farmaceuten er in geslaagd zijn mensen ervan te overtuigen dat vaccinatie de enige weg uit de pandemie is
Als je corona hebt, blijf je verstoken van eerste lijns zorg, zorg wordt pas verleent als je zo ziek bent dat je naar het ziekenhuis moet. Artsen die wel medicatie toedienen, worden op hun vingers getikt.
Waarom is er niet vol ingezet op medicijnen tegen corona? Dan hoef je alleen de mensen te behadelen die erg zoek worden. In Israël is in februari al een zeer veelbelovend en succesvol medicijn gevonden, maar we horen er niets meer over.
Het is natuurlijk voor farma industrie ook interessanter om 8 miljard mensen twee keer te vaccineren, dan 100 miljoen zieken te voorzien van een medicijn.
Naar mijn idee is een medicijn de enige weg uit de pandemie, dan kan alles los en voor de mensen die ziek worden, is een adequate behandeling voorhanden.
nynke55 schreef:JmJ , de spaanse griep trof vooral jonge gezonde mensen .....
JMJ schreef:Even om terug te komen op opmerkingen over de Spaanse Griep, deze is niet te vergelijken met corona, deze waarde rond net na de eerste wereldoorlog, heel veel mensen waren ondervoed en verzwakt.
De Spaanse griep is ook vrij snel na de tweede golf verdwenen.
Wat mij telkens verbaast in de discussies, is hoe overheden, virologen en farmaceuten er in geslaagd zijn mensen ervan te overtuigen dat vaccinatie de enige weg uit de pandemie is
Als je corona hebt, blijf je verstoken van eerste lijns zorg, zorg wordt pas verleent als je zo ziek bent dat je naar het ziekenhuis moet. Artsen die wel medicatie toedienen, worden op hun vingers getikt.
Waarom is er niet vol ingezet op medicijnen tegen corona? Dan hoef je alleen de mensen te behadelen die erg zoek worden. In Israël is in februari al een zeer veelbelovend en succesvol medicijn gevonden, maar we horen er niets meer over.
Ibbel schreef:Tja, je kunt vanuit de evolutietheorie hard maken dat de mens als soort zwakker wordt door allerlei levensreddende ingrepen, kunstmatige voortplanting etc, en dat 'de natuur z'n gang laten gaan het evenwicht zou kunnen herstellen.
Je kunt met diezelfde theorie van Darwin echter net zo hard maken dat de mens het stadium 'lichamelijke evolutie' niet meer nodig heeft omdat de intellectuele evolutie daar een oplossing voor heeft. En het feit dat de mensheid nog steeds leeft en ook nu weer een oplossing heeft gevonden voor een bedreiging voor het voortbestaan zou kunnen suggeren dat die intellectuele evolutie vooralsnog voldoende is om de lichamelijke de-evolutie meer dan te compenseren.
Ibbel schreef:Die misvatting dat dit vaccin 'zo snel is ontwikkeld' schijnt ook moeilijk te weerleggen te zijn.
De kennis en kunde mbt mRNA vaccins is al jaren oud.
mRNA is 'een printopdracht' aan het lichaam om eiwit te maken.
Wat je print (het eiwit dat je maakt) ligt in het bestand dat je wilt printen (het DNA)
Als je eenmaal een printer hebt, kun je ieder bestand dat je gemaakt hebt (een stukje DNA van het virus) laten printen. Je hoeft niet opnieuw eerst die printer uit te vinden en te testen.
Dáárom kon dit vaccin zo snel op de markt komen. De 'nieuwigheid' zit 'm in het stukje bestand dat nodig was. En aangezien we daar tegenwoordig ook technieken voor hebben, net zoals we OCR software hebben om teksten niet over te typen, konden we ook dat bestandje snel 'schrijven'.
Celestial schreef:Interessante gedachtegang. Zou dat niet komen omdat voorkomen beter is dan genezen? Omdat de gezondheidszorg al overbelast is en medicijnen dat niet oplossen, maar vaccinaties wel? Met vaccinaties kan je ook mogelijke bijwerkingen van de ziekte voor zijn. Dat is met medicijnen misschien niet het geval.
Oh ik had deze pagina nog niet gelezen. Ik zie dat dit al gepost was.
Schemerdier schreef:Er wordt zoveel gezeverd over dat de vaccins veel te snel geproduceerd zijn, dat dat nooit veilig kan zijn en bla bla
Maar voor een medicijn geldt dat niet of zo? Ze zijn druk bezig naar het zoeken en ontwikkelen van medicijnen die helpen, maar ook dat is onderworpen aan onderzoeksfases, tests en dergelijke.
Citaat:Als je corona hebt, blijf je verstoken van eerste lijns zorg, zorg wordt pas verleent als je zo ziek bent dat je naar het ziekenhuis moet. Artsen die wel medicatie toedienen, worden op hun vingers getikt.
Citaat:Waarom is er niet vol ingezet op medicijnen tegen corona? Dan hoef je alleen de mensen te behadelen die erg zoek worden. In Israël is in februari al een zeer veelbelovend en succesvol medicijn gevonden, maar we horen er niets meer over.
Ibbel schreef:Die misvatting dat dit vaccin 'zo snel is ontwikkeld' schijnt ook moeilijk te weerleggen te zijn.
Wat je print (het eiwit dat je maakt) ligt in het bestand dat je wilt printen (het DNA)
Als je eenmaal een printer hebt, kun je ieder bestand dat je gemaakt hebt (een stukje DNA van het virus) laten printen. Je hoeft niet opnieuw eerst die printer uit te vinden en te testen.
Dáárom kon dit vaccin zo snel op de markt komen. De 'nieuwigheid' zit 'm in het stukje bestand dat nodig was. En aangezien we daar tegenwoordig ook technieken voor hebben, net zoals we OCR software hebben om teksten niet over te typen, konden we ook dat bestandje snel 'schrijven'.
Morris schreef:Sommige mensen vinden het leven nog mooi, en willen graag nog blijven. Prima.
Sommige mensen vinden als het mijn tijd is, dan ga ik, en willen niet de medische wereld in. Prima.
Voor beiden is wat te zeggen. Je kan nu eenmaal niet alles over 1 kam scheren.
Morris schreef:Sommige mensen vinden het leven nog mooi, en willen graag nog blijven. Prima.
Sommige mensen vinden als het mijn tijd is, dan ga ik, en willen niet de medische wereld in. Prima.
JMJ schreef:Schemerdier schreef:Er wordt zoveel gezeverd over dat de vaccins veel te snel geproduceerd zijn, dat dat nooit veilig kan zijn en bla bla
Maar voor een medicijn geldt dat niet of zo? Ze zijn druk bezig naar het zoeken en ontwikkelen van medicijnen die helpen, maar ook dat is onderworpen aan onderzoeksfases, tests en dergelijke.
Dat klopt natuurlijk, maar ik vind het ethisch te verantwoorden om een experimenteel medicijn in te zetten voor patiënten waarvan de kans dat ze overlijden groot is. Hier is de kwaal dan erger dan het middel.
Gwenvd schreef:Morris schreef:Sommige mensen vinden het leven nog mooi, en willen graag nog blijven. Prima.
Opzich sta ik er ook zo in, al wil ik wel graag blijven leven en wel de medische wereld in als het nodig is. Kom ik toch te overlijden dan was het mijn tijd.
Maar ik dit geval hebben we er toch met alle mee te maken en gaat het niet alleen om jezelf?
JMJ schreef:Celestial schreef:Interessante gedachtegang. Zou dat niet komen omdat voorkomen beter is dan genezen? Omdat de gezondheidszorg al overbelast is en medicijnen dat niet oplossen, maar vaccinaties wel? Met vaccinaties kan je ook mogelijke bijwerkingen van de ziekte voor zijn. Dat is met medicijnen misschien niet het geval.
Oh ik had deze pagina nog niet gelezen. Ik zie dat dit al gepost was.
Het aantal coronapatiënten is niet alleen de reden dat de zorg overbelast is, maar ook het feit dat zorgmedewerkers met klachten thuis moeten blijven en zich moeten laten testen. Dus ook een simpele kriebelhoest leidt tot uitval van zorgpersoneel. Hierdoor loopt de druk nog verder op.
Een goed werkend medicijn kan ook al door de eerstelijns zorg verstrekt worden, als het ziektebeeld daar aanleiding toe geeft. Hierdoor zullen de ziekenhuizen ook veel minder belast gaan worden met Covid patiënten.