Yoga gaat verhuizen, financiële compensatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:16

Pantykous schreef:
Shaggy09 schreef:

Wat zou er dan moeten gebeuren volgens jou? Dat de consument zijn geld kwijt is aan niks? Erg begripvol ja.

Ondernemers hebben geen voorrang. Je weet waar je aan begint, en als er geen brood op de plank komt is dat bot gezegd pech gehad. Je kan daarbij niet in de portemonnee van iemand kijken dus ik vind het respectloos om het op ethische kwesties te gooien, alsof je geen hart hebt als je je geld (op geldige gronden) terugvraagt. :+

Maar de consument was toch sowieso haar geld weg aan niks? Als de school wel was gebleven had ze niet ineens extra school gehad ofzo voor dat betaalde geld. Dat geld is uitgegeven aan niks, of die school nou verhuisd of niet.

Ze had wel meteen terug kunnen beginnen met sporten.

En wie weet had de school wel een compensatie in de vorm van extra lessen in gedachten. Dat zie je wel meer gebeuren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:33

Als de yoga studio niet zou gaan verhuizen, had je dan ook om een compensatie gevraagd?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 19:36

Nee, want dan was ik gewoon verder gegaan met de lessen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:43

Olympia96 schreef:
Maar dan had je je abonnement toch opgezegd?

Maar dat is dus juist het stuk loyaliteit van de klant uit. Dat een klant dus inderdaad niet meteen zijn anker ophaalt en wegvaart op het moment dat het wat moeilijker gaat voor de ondernemer. Maar omwille van loyaliteit en misschien zelfs een stuk vriendschap gewoon verder blijft betalen met het oog op 'ooit gaat dit wel voorbij en kan ik terug lekker aan de slag'. Ondernemers missen dat stuk vaak. Die loyaliteit.
Maar nu is er dus geen 'ooit' meer en dan zou het de ondernemer ook sieren om tegemoet te komen. Waarschijnlijk was TS al tevreden geweest met een goed gesprek en een teruggave van een bepaald percentage van het geld. Maar nee, de ondernemer gooit gewoon de deur dicht. En dan heeft klant een slechte mentaliteit? Schei uit.

Olympia96 schreef:
Er zijn toch online lessen aangeboden?

En die zijn evenveel waard als effectieve persoonlijke begeleiding en gebruik van de accommodatie?
Een gedeeltelijke terugbetaling had de ondernemer gesierd.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:44

bigone schreef:
Dat geld is uitgeven in de gegronde verwachting dat ze bij hervatting meteen weer kon gaan lessen.

Precies. En dan nog vind ik dat de yoga school best wat extra's mag doen, zij krijgen dan immers inkomsten zonder iets daarvoor te hoeven doen.

Tiggs

Re: Yoga gaat verhuizen, financiële compensatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:28

Maar je kunt toch alsnog naar de yogaschool toe? 30 minuten is nou ook weer geen wereldreis.
Ik denk dat het er voor mij ook aan zou liggen wat voor school het is, een grote onderneming of een kleinere/persoonlijke. Mijn yogaschool heeft gewoon alle lessen via Zoom door laten gaan. Dus wat dat betreft vind ik jouw school wel een beetje lui.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:29

Tiggs schreef:
Maar je kunt toch alsnog naar de yogaschool toe? 30 minuten is nou ook weer geen wereldreis.
Ik denk dat het er voor mij ook aan zou liggen wat voor school het is, een grote onderneming of een kleinere/persoonlijke. Mijn yogaschool heeft gewoon alle lessen via Zoom door laten gaan. Dus wat dat betreft vind ik jouw school wel een beetje lui.

30 minuten heen en 30 minuten terug vind ik wel echt te veel...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:32

_San87_ schreef:
Tiggs schreef:

30 minuten heen en 30 minuten terug vind ik wel echt te veel...

Voor een goede yogales heb ik dat wel over, die van mij zit nog verder weg zelfs.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:40

Ik vind het altijd een beetje jammer als mensen voor een ander gaan bepalen of een afstand wel of niet te ver is.
Top dat jij daar geen probleem van maakt maar vul alsjeblieft niet voor iemand anders in dat het voor hem/haar dan ook direct te doen moet zijn.

TS, ik snap je heel goed.
Je hebt het abonnement aangehouden met het vooruitzicht dat je uiteindelijk weer lekker kon sporten en dan blijkt nu dat dit geen optie is.

Het verbaast me ook dat de sportschool het vanzelfsprekend vindt dat zij dat geld mogen houden, zeker als het inderdaad zo is dat zij in de afgelopen maanden geen alternatief hebben aangeboden in de vorm van online lessen of compensatie. En dan nu ook zo'n eind verderop gaan zitten en ervan uitgaan dat dit zonder pardon maar oké is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:41

Jolien87 schreef:
Ik vind het altijd een beetje jammer als mensen voor een ander gaan bepalen of een afstand wel of niet te ver is.
Top dat jij daar geen probleem van maakt maar vul alsjeblieft niet voor iemand anders in dat het voor hem/haar dan ook direct te doen moet zijn.

Mwah, als je stelt dat je er niet meer kunt sporten, dan is het toch wel relevant?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:44

Tiggs schreef:
Jolien87 schreef:

Mwah, als je stelt dat je er niet meer kunt sporten, dan is het toch wel relevant?

Ik begrijp je vraag niet.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 20:46

30 minuten heen en terug met de auto terwijl je geen eigen auto hebt, maakt het lastiger. :+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:55

Niniane schreef:
30 minuten heen en terug met de auto terwijl je geen eigen auto hebt, maakt het lastiger. :+

:')

Ik zou hier ook erg van balen, TS. Zelf zou ik terugmailen dat ze de vraag ten aanzien van de financiële compensatie over het hoofd hebben gezien, en dat ik graag als compromis 50% van het bedrag terug zou willen hebben.

Niet perse ergens op gebaseerd, maar dat zou voor mij goed voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:14

Tiggs schreef:
Jolien87 schreef:

Nee toch, zij stelt dat ze daar niet meer kan sporten. Ze stelt niet de vraag of ze daar nog wel kan sporten.

30 min heen 30 min terug, kan te veel zijn als je het gewoon tussen je andere bezigheden door doet. Als het eerst 10 minuutjes rijden was, is dat zo 40 minuten erbij. Niet heel handig als dat niet in je schema past om wat voor reden dan ook: geld (benzine voor 40 min extra..) of qua tijd.

Doet niks af aan het feit dat jij het wel kan/er voor over hebt, maar dat betekent niet dat TS het wel kan/er voor over heeft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:24

ik zou 30 minuten enkele reis ook te ver vinden. Is voor een keer wel ok, maar iedere week? no thanks.
In mijn ogen is TS juist heel loyaal geweest door te blijven betalen tijdens de corona tijd. Dat wordt dus afgestraft. Het zou de ondernemer sieren om een deel te compenseren. Als deze direct had gemeld dan had de TS toch ook niet doorbetaald? Ik snap werkelijk niet waarom de TS hier bij sommigen de gebeten hond is.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:56

De yogaschool kan er niets aan doen dat ze al maanden geen fysiek les kunnen geven. Jij ook niet. Jij hebt er alle maanden voor gekozen door te betalen. Nu besluiten zij om over 6 weken te verhuizen en wil je opzeggen.
Dat opzeggen snap ik, maar dat je nu je geld terug wilt niet. Ze zijn niet dicht geweest om jou te pesten en verhuizen ook daarom niet. Ze informeren ook ruim op tijd over de wijzing.
Snap het het zonde geld is, maar als je niet wilt betalen voor niet gegeven lessen, had je dat meteen moeten aangeven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:57

Bo_Y schreef:
De yogaschool kan er niets aan doen dat ze al maanden geen fysiek les kunnen geven. Jij ook niet. Jij hebt er alle maanden voor gekozen door te betalen. Nu besluiten zij om over 6 weken te verhuizen en wil je opzeggen.
Dat opzeggen snap ik, maar dat je nu je geld terug wilt niet. Ze zijn niet dicht geweest om jou te pesten en verhuizen ook daarom niet. Ze informeren ook ruim op tijd over de wijzing.
Snap het het zonde geld is, maar als je niet wilt betalen voor niet gegeven lessen, had je dat meteen moeten aangeven.

Tja, 6 weken termijn voor verhuizing is ook wel kort, zeker als het zo’n verschil maakt. En verandert er niks aan dat TS hoe dan ook gewoon recht heeft op dat geld. Had de sportschool maar wat menselijker moeten reageren ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:18

Nou, ik kan me ook heel goed voorstellen dat de gunfactor van TS tegenover de sportschool tot ver onder nul is gedaald na hun reactie.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:26

Nou, een half uur rijden voor een yogales is wel erg ver en ook niet erg klantvriendelijk, kan er geen locatie dichterbij worden gevonden? En we hebben het over een bedrag van 200 euro, toch een groot bedrag voor veel mensen. TS, heb je rechtsbijstand? Anders deze vraag eens aan juristen voorleggen, zij kunnen ook een brief voor je samenstellen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 07:21

Ja ik heb rechtsbijstand. Denk dat dat nog niet eens zo'n verkeerd idee is.

Heb gevraagd of ze mij dus per direct uitschrijven, wat dus eind van deze maand gaat worden. Ben nogal benieuwd of ze de maand mei ook nog gaan afschrijven.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 07:44

Ik heb hetzelfde gedaan als TS. Ik ben vol betalend lid gebleven van mijn sportschool met het idee, ik wil er straks weer sporten, dus ik blijf lid. Als ik dan ineens niet meer kan sporten onder de voorwaarden waaronder ik mijn abonnement ben aangegaan doordat de sportschool verhuist zou ik daar niet blij mee zijn.

Ik zou dit dan ook heel zuur vinden. Als ik had geweten dat elkaar tegemoet komen eigenlijk maar van één kant zou komen had ik inderdaad ook geen lid willen blijven. Het kwalijke van deze situatie vind ik dat er niet eens een poging wordt gedaan om TS tegemoet te komen, maar dat er gewoon overheen wordt geluld.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 07:45

Hoe is normaal de communicatie vanuit de Yogaclub geweest? Was er normaal wel overleg of liep het altijd mager en moest je overal zelf achteraan?
Ik train nu bijna 10 jaar bij een fysio na een ongeluk, toen de corona kwam en we niet meer mochten trainen kregen we netjes een bericht, we werden tussentijds op de hoogte gehouden, vorig zomer is een proef geweest om te kijken of we buiten wat mochten doen, daar kwam ook al snel een einde aan. Nu zijn ze ook weer bezig om te kijken wat ze aan kunnen bieden binnen alle regels die er zijn, een rekening heb ik niet meer van ze ontvangen, sterker nog, de eigenaar kwam in de winter langs met een mooie amaryllis bol. Het is bij hun niet zo dat een plek maar zo vergeven is als we weer kunnen gaan starten met de training, waarom zou dat bij de Yogales wel zo zijn? Of waren er grote wachtlijsten? Wil nog niet zeggen dat die mensen nog steeds daar wilden gaan lessen. Het lijkt me dat een sportschool eerst de vaste "oude" klanten benaderd van we mogen weer, kom jij ook weer?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 07:46

MamAppelsap schreef:
Het kwalijke van deze situatie vind ik dat er niet eens een poging wordt gedaan om TS tegemoet te komen, maar dat er gewoon overheen wordt geluld.

Dat is zeker niet netjes in deze, ze hadden op zijn minst kunnen zeggen we gaan daar naar kijken en komen er op terug.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:25

Ik vind je ook absoluut niet gierig. Juist supertof dat je hebt doorbetaald in tijden van corona +:)+ Wat ik in dit verhaal enorm jammer vind, is het feit dat de sportschool zelf geen poging doet om je tegemoet te komen. Ik begrijp dat je helemaal niet uit bent op een 100% vergoeding, dus ik vind je zeker geen krent.

Misschien helpt het om eens telefonisch in gesprek te gaan, wellicht dat je dan wat meer voor elkaar krijgt dan via de mail. En als dat niet werkt, contact opnemen met je rechtsbijstand. Het zou dan bijna een principekwestie worden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:30

Ik kan werkelijk niet snappen waarom je perse geldt terug moet hebben dat je even goed kwijt was geweest, of de sportschool nou was gebleven of niet.