Relatie met een transgender persoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:17

TS, ik kan ook mijn eigen idee hierover delen, hoe ik waarschijnlijk zou reageren in zo’n situatie, net zoals veel anderen hier voor me, maar ik denk niet dat je veel zou hebben aan mijn gevoel. Het is namelijk jouw relatie.

Ik begrijp heel goed dat je geschrokken bent en dat zou ikzelf ook zijn. Ik denk dat het misschien handig was geweest als je het eerder had geweten, maar ik denk ook dat X je niet wou bedriegen of voorliegen of wat dan ook. Dit soort dingen liggen gevoelig en moeilijk voor hem en voor jou.

Het enige wat ik kan zeggen is, praat erover. Elke relatie valt en staat met communicatie. Praat er zoveel over als jullie nodig hebben en wees eerlijk naar hem toe én naar jezelf toe.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:18

Shetloveerrr schreef:
Mars schreef:
Iemand die niet als man is geboren lichamelijk én geestelijk is niet iemand waar ik een relatie of intimiteit mee zou willen.

Geestelijk is het toch gewoon een man?

Degene identificeert zich als man zijnde, dat is iets anders. En dat mag natuurlijk maar ik zou er geen relatie mee willen, ook niet na operaties.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:37

Wat moeilijk ts. Je schrijft echt heel respectvol over x

Voor mij persoonlijk zou het denk wel ophouden bij een vriendschappelijke relatie. Ik vind een vagina alles behalve mooi of aantrekkelijk. Dat zou ik naar hem dan oneerlijk vinden dat ik een deel van het lichaam niet kan accepteren. Ik ken ook een stel waarbij een van de 2 transgender is van vrouw naar man. Ik heb heel veel respect voor ze, maar het zou voor mij niets zijn.

Ik vind eerlijkheid wel heel belangrijk, en zou denk ook wel gekwetst voelen dat ik niet eerder in vertrouwen genomen zou zijn. Desnoods kan iemand toch ook via een neutraal gesprek polsen hoe men over transgender denkt? Wel of geen kinderwens is voor mij ook iets wat ik vrij snel wil duidelijk hebben.

Toen ik mijn man leerde kennen zijn er ook gevoelige zaken vrij snel besproken. Dat zijn dan wel geen dingen waarvoor ik bang hoef te zijn in elkaar geslagen te worden maar die wel een dusdanig effect hebben dat ze zeer aanwezig zijn in ons dagelijks leven.
(Mijn man heeft een spierziekte, ik heb 8 jaar geleden borstkanker gehad en borstamputatie ondergaan, ik heb hem op het moment dat het serieus werd ook mijn bovenkant laten zien)

Als jij niet jezelf gaat kunnen zijn in intimiteit waar jij wel naar verlangt lijkt het mij beter de relatie te beëindigen. Ik zou het dan ook heel erg vinden , maar als jij down under zeg maar geen liefde voelt is dat voor x ook niet leuk

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:42

grizzlybear schreef:
Ik schrik echt van de reacties in dit topic hoor. “Dit vind ik niet kunnen.” Even serieus?? Jullie hebben geen idee waar zij allemaal doorheen zijn gegaan en het trauma wat hier misschien wel bij hoort. Het is aan iemand zelf de keuze wanneer je dit verteld, dat is enorm lastig om te doen. “Dit vind ik niet kunnen” vind ik echt enorm respectloos. Het kan zelfs gevaarlijk zijn om meteen aan iedereen maar te vertellen dat je transgender bent, je hebt geen idee hoe iemand zal reageren.

Ik denk dat je best een voorstelling kan hebben van dat het moeilijk is om transgender te zijn en dat het in heel veel gevallen veel verstandiger en prettiger is om dat pas na lange tijd of helemaal niet te delen met mensen in je omgeving. Maar een relatie is imo wel de enige context waarin het zo relevant is dat je niet kan stellen dat het altijd je eigen keuze moet zijn of/wanneer je het verteld, dan moet je imo wel rekening houden met je partner. Ik kan me goed voorstellen dat de meeste mensen een aantal maanden in die context wel erg lang vinden en dat voor hen zou voelen als bedrog.

@TS Ik denk dat het goed is om het even te laten bezinken en gewoon goed na te denken wat je zelf wil en niet wat andere mensen er eventueel van zouden vinden. Of dat nu mensen zijn die je bekrompen zouden vinden als je het hierom uitmaakt of mensen in je omgeving die er misschien negatief tegen aan zouden kijken als ze zouden weten dat je partner transgender is. Het gaat er vooral om of jij X nog steeds leuk en ook aantrekkelijk vind nu je dit weet.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 11:01

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties en ook de eerlijke en open verhalen die mij via pb gestuurd zijn. Dit geeft mij ontzettend veel inzichten waar ik nog niet eens over na gedacht had.

Er zijn inmiddels te veel reacties om op iedereen te reageren, vandaar dat ik de belangrijkste punten voor mij eruit gepakt heb.

Aangezien het inmiddels wel duidelijk is dat het hier gaat om een vrouw en een transman: X is dus een transman. Voor mij staat het geslacht van X buiten kijf. X is 'gewoon' een man. Hij identificeert zich niet als man. Hij ís een man, ondanks dat bepaalde fysieke kenmerken niet aansluiten bij het beeld dat de maatschappij over het algemeen heeft van een man. Uiteraard zit wel hier precies mijn issue, maar rationeel is voor mij iemand met een vagina niet per definitie een vrouw en iemand met een penis niet per definitie een man. Blijkbaar zit dit voor mij op het gebied van intimiteit en waneer er echt gevoel aan te pas komt anders in elkaar, omdat ik er toch achter kom problemen te hebben met het idee van intiem zijn met iemand met 'vrouwelijke' geslachtskenmerken down under. Ik realiseer me dat ik mezelf hier een beetje tegenspreek, maar ik weet even niet hoe ik dit anders moet verwoorden.

Ik voel me verder eigenlijk totaal niet bedrogen, voorgelogen of iets dergelijks. Vooral na wat X me nog meer verteld heeft over de dingen die X meegemaakt heeft. Dit is echt enorm shocking en ik kan me heel goed voorstellen dat er gewacht is met het vertellen. Tuurlijk vind ik het verdrietig dat X zich eerder niet veilig/vertrouwd gevoeld heeft om het mij op een eerder moment te vertellen, maar dit is zoals het is. We hebben voordat ik dit wist ook wel gesprekken gehad over geaardheid e.d. Ik ben toen duidelijk geweest dat ik mezelf echt als hetero identificeer. Dit zal ook wel meegespeeld kunnen hebben waarom X langer gewacht heeft.

Over intimiteit: X is niet aseksueel. X heeft voor mij intieme relaties gehad. Waarom er zo lang gewacht is heeft er mee te maken dat X down under dus ander gereedschap heeft en X wel door had dat dat voor mij een issue zou zijn. Dit maakte de stap voor X ook moeilijker om het te vertellen denk ik.

Voor mij zijn de verlangens en gevoelens er nog wel, totdat ik dus na ga denken over wat ik aan ga treffen wanneer de kleren uit gaan. Voor mij is X wel speciaal genoeg om uit te vogelen of dit is is waar ik overheen kan stappen, of dat wij op intiem vlak nooit compatibel gaan zijn. Ik heb vanmiddag met X afgesproken om over alles te praten. De tip om hier met een professional over te spreken vind ik een hele goede. X ziet al een therapeut. Het idee is dat ik meega om met de therapeut erbij een gesprek te voeren. Die kan dan ook een beetje sturen en begeleiden.

Het is voor mij ook niet zo simpel als: ik ben hetero, dit valt niet in het standaard beeld van hetero dus dit gaat niet werken. Ik wil het denk ik op zijn minst proberen, wel in alle openheid inderdaad zodat er geen valse verwachtingen gecreëerd worden. X aan het lijntje houden is het laatste wat ik wil. Wat iemand anders al zei, we verdienen beide iemand die ons voor de volledige 100% accepteert en lief heeft, dus ook wat er onder je kleren zit.

Voor mij is het nu een worsteling tussen wat ik rationeel weet en denk en wat mijn gevoelens mij vertellen. Wellicht dat dit alleen tijd kost, maar dat is iets wat de toekomst moet laten blijken.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:02

Wat een lastige situatie TS. Ik denk dat het, los van welke keuze je maakt, goed is om jezelf geen verwijten te maken. Natuurlijk is dit een 'reality check' en moet je stil staan bij alle ideeën over 'open mindedness' die je zelf had. Maar dat je daar over nadenkt laat alleen maar zien dat je er op een goede manier mee bezig bent. Ook als je sommige zaken minder makkelijk een plekje kunt geven.

Dan over de relatie: Ik vind dat mensen redelijk makkelijk zeggen dat TS is 'bedrogen'. Ik denk dat het heel normaal is om naarmate een relatie meer vordert, ook meer zaken te delen. Daarnaast weten wij ook niet hoe lang TS al een relatie heeft en wanneer dit gedeeld is. Het ligt misschien ook aan je definitie van een relatie. Wanneer ben je nog in de 'onderzoeksfase'? en wanneer begint je relatie 'echt'? Dat is voor iedereen anders en ik kan mij goed voorstellen dat je gevoelige en privé zaken pas deelt als je ook voor jezelf weet dat het goed voelt. Dat lijkt mij niet meer dan een stukje logische zelfbescherming. Alleen TS kan bepalen of ze zich bedrogen voelt. Laten we haar dat in ieder geval niet aanpraten.

Zoals ik het lees loopt TS vooral tegen intimiteit aan. Haar beeld van wat zij had verwacht en wat ze graag wil is anders dan dat er nu mogelijk is. Ik denk dat het juist kan helpen om na te denken over alternatieven en wat er voor jou belangrijk is aan intimiteit. Zou je intiem kunnen zijn zonder penetratie? Zou je iemand aantrekkelijk kunnen vinden, ook als ze lichamelijk er niet 'perfect'(zoals je het graag wil, niet dat er nu iets mis is) uit zien? Zou je open staan voor het proberen van alternatieven (zoals strap-ons)? Of zou het een optie zijn om intimiteit even te laten rusten en het op zijn beloop te laten. Misschien dat er even niet mee bezig zijn ook nieuwe behoeftes en ideeën aanwakkert(of juist niet).

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:07

Ik vind je heel verstandig en lief overkomen TS. Ik denk dat het inderdaad een kwestie van tijd is, en heel goed dat jullie samen naar een therapeut willen. Dat geeft wellicht inzichten.

Uiteindelijk altijd je hart volgen beaam ik altijd, maar soms dan zijn de signalen niet duidelijk genoeg om een keuze te maken. Goed blijven communiceren met X, jullie komen hier vast wel uit! :*

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:10

Mars schreef:
Shetloveerrr schreef:
Geestelijk is het toch gewoon een man?

Degene identificeert zich als man zijnde, dat is iets anders. En dat mag natuurlijk maar ik zou er geen relatie mee willen, ook niet na operaties.

Definitie van geestelijk: wat het denken, voelen en willen betreft.
Het gaat er niet om of jij een relatie wil met een transgender persoon, ik vind niet dat je kunt zeggen dat diegene geestelijk geen man is. Ze gaan toch juist in transitie en identificeren zich als man omdat ze zich van binnen een man voelen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:13

TS: Ik moet zeggen: Ik vind je echt een schat van een mens hoe jij hier in staat. Zo knap!

Als aanvulling op Bonna: Dat is een visie die erg is bekeken vanuit TS haar behoeftes. Logisch. Ik denk wel dat TS ook stil moet staan bij de behoeftes van haar vriend. Het is toch een ander soort bevrediging dan dat ze gewend is om hem aan zijn trekken te kunnen laten komen.

TS: Heel veel wijsheid (en liefde) toegewenst.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:16

Shetloveerrr schreef:
Het gaat er niet om of jij een relatie wil met een transgender persoon, ik vind niet dat je kunt zeggen dat diegene geestelijk geen man is. Ze gaan toch juist in transitie en identificeren zich als man omdat ze zich van binnen een man voelen.

De titel van dit topic is ‘relatie met transgender persoon’ dus ja daar gaat het wel over. En iemand mag zich vanbinnen voelen wat ie voelt van mij. Maar geestelijk een bepaald geslacht hebben is een concept waar ik weinig mee kan of heb.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:17

E_C schreef:
Voor mij zijn de verlangens en gevoelens er nog wel, totdat ik dus na ga denken over wat ik aan ga treffen wanneer de kleren uit gaan. Voor mij is X wel speciaal genoeg om uit te vogelen of dit is is waar ik overheen kan stappen, of dat wij op intiem vlak nooit compatibel gaan zijn.

Maar verwacht X nog een operatie te ondergaan? En wat zou jij ervan vinden als je die persoon na zo'n operatie had ontmoet? Want dan zou dat obstakel er niet zijn, toch? Als er nog een operatie volgt, zouden jullie daar dan op 'kunnen wachten' bijvoorbeeld?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:19

Cer schreef:
E_C schreef:
Voor mij zijn de verlangens en gevoelens er nog wel, totdat ik dus na ga denken over wat ik aan ga treffen wanneer de kleren uit gaan. Voor mij is X wel speciaal genoeg om uit te vogelen of dit is is waar ik overheen kan stappen, of dat wij op intiem vlak nooit compatibel gaan zijn.

Maar verwacht X nog een operatie te ondergaan? En wat zou jij ervan vinden als je die persoon na zo'n operatie had ontmoet? Want dan zou dat obstakel er niet zijn, toch? Als er nog een operatie volgt, zouden jullie daar dan op 'kunnen wachten' bijvoorbeeld?

De 'below the waist' operatie gaat niet gebeuren. Staat een aantal posts terug :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:21

TS geeft aan dat X geen operatie zal ondergaan.
Daar zou het voor mij op stuk lopen. Ik wil en kan geen seks hebben met iemand met dezelfde geslachtskenmerken.

Ik vind het heel knap van je TS, hoe je er in staat. Maar vergeet niet ook bij jezelf te blijven, en niet over je eigen grenzen te gaan om maar te kijken hoe je X zou kunnen 'pleasen'. Weet er even geen ander woord voor. Als het voor jezelf niet goed voelt, dwing jezelf niet om dan toch verder te gaan 'want wie weet...'

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:21

In de loop van vandaag stuur ik ook even een pb.

Ik heb ooit voor een ongeveer vergelijkbare situatie gestaan (nooit 100% gelijk natuurlijk)

In mijn geval: het is nu één van mijn beste vrienden, maar een partnerrelatie is er niet.

Het uitgebreidere verhaal komt straks via PB.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:24

Mars schreef:
Shetloveerrr schreef:

De titel van dit topic is ‘relatie met transgender persoon’ dus ja daar gaat het wel over. En iemand mag zich vanbinnen voelen wat ie voelt van mij. Maar geestelijk een bepaald geslacht hebben is een concept waar ik weinig mee kan of heb.

Ik bedoelde meer, ik zei dat het geestelijk gewoon een man is en jij antwoorde daarop met dat jij niet op een transgender zal vallen. Prima, maar dat bedoelde ik niet, ookal val jij er niet op alsnog is het geestelijk gewoon een man.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:24

Citaat:
De 'below the waist' operatie gaat niet gebeuren. Staat een aantal posts terug :)

Ah sorry, ik had er wel op gezocht, maar dan overheen gelezen.. :o

Ik snap helemaal dat het heel lastig is ... En dan sluit ik me aan bij hiervoor, je kunt dan alleen je eigen gevoel volgen en dat is dan het enige juiste..
Ik denk nu dat ik dat niet zou kunnen omdat het uiteindelijk sexueel niet matched.. maar het is mij ook nooit gebeurd dus eigenlijk kan ik er helemaal niks van zeggen.. zelfs als ik het me bedenk kan ik geen 100% uitsluitsel geven.. Dat kan je denk echt pas totdat het je overkomt.. en dat is dan alleen aan jou (jullie) ..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:26

E_C schreef:
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties en ook de eerlijke en open verhalen die mij via pb gestuurd zijn. Dit geeft mij ontzettend veel inzichten waar ik nog niet eens over na gedacht had.

Er zijn inmiddels te veel reacties om op iedereen te reageren, vandaar dat ik de belangrijkste punten voor mij eruit gepakt heb.

Aangezien het inmiddels wel duidelijk is dat het hier gaat om een vrouw en een transman: X is dus een transman. Voor mij staat het geslacht van X buiten kijf. X is 'gewoon' een man. Hij identificeert zich niet als man. Hij ís een man, ondanks dat bepaalde fysieke kenmerken niet aansluiten bij het beeld dat de maatschappij over het algemeen heeft van een man. Uiteraard zit wel hier precies mijn issue, maar rationeel is voor mij iemand met een vagina niet per definitie een vrouw en iemand met een penis niet per definitie een man. Blijkbaar zit dit voor mij op het gebied van intimiteit en waneer er echt gevoel aan te pas komt anders in elkaar, omdat ik er toch achter kom problemen te hebben met het idee van intiem zijn met iemand met 'vrouwelijke' geslachtskenmerken down under. Ik realiseer me dat ik mezelf hier een beetje tegenspreek, maar ik weet even niet hoe ik dit anders moet verwoorden.

Ik voel me verder eigenlijk totaal niet bedrogen, voorgelogen of iets dergelijks. Vooral na wat X me nog meer verteld heeft over de dingen die X meegemaakt heeft. Dit is echt enorm shocking en ik kan me heel goed voorstellen dat er gewacht is met het vertellen. Tuurlijk vind ik het verdrietig dat X zich eerder niet veilig/vertrouwd gevoeld heeft om het mij op een eerder moment te vertellen, maar dit is zoals het is. We hebben voordat ik dit wist ook wel gesprekken gehad over geaardheid e.d. Ik ben toen duidelijk geweest dat ik mezelf echt als hetero identificeer. Dit zal ook wel meegespeeld kunnen hebben waarom X langer gewacht heeft.

Over intimiteit: X is niet aseksueel. X heeft voor mij intieme relaties gehad. Waarom er zo lang gewacht is heeft er mee te maken dat X down under dus ander gereedschap heeft en X wel door had dat dat voor mij een issue zou zijn. Dit maakte de stap voor X ook moeilijker om het te vertellen denk ik.

Voor mij zijn de verlangens en gevoelens er nog wel, totdat ik dus na ga denken over wat ik aan ga treffen wanneer de kleren uit gaan. Voor mij is X wel speciaal genoeg om uit te vogelen of dit is is waar ik overheen kan stappen, of dat wij op intiem vlak nooit compatibel gaan zijn. Ik heb vanmiddag met X afgesproken om over alles te praten. De tip om hier met een professional over te spreken vind ik een hele goede. X ziet al een therapeut. Het idee is dat ik meega om met de therapeut erbij een gesprek te voeren. Die kan dan ook een beetje sturen en begeleiden.

Het is voor mij ook niet zo simpel als: ik ben hetero, dit valt niet in het standaard beeld van hetero dus dit gaat niet werken. Ik wil het denk ik op zijn minst proberen, wel in alle openheid inderdaad zodat er geen valse verwachtingen gecreëerd worden. X aan het lijntje houden is het laatste wat ik wil. Wat iemand anders al zei, we verdienen beide iemand die ons voor de volledige 100% accepteert en lief heeft, dus ook wat er onder je kleren zit.

Voor mij is het nu een worsteling tussen wat ik rationeel weet en denk en wat mijn gevoelens mij vertellen. Wellicht dat dit alleen tijd kost, maar dat is iets wat de toekomst moet laten blijken.

Ik denk dat je echt al op de goede weg bent TS.
Petje af voor jou dat je hier zo goed over na denkt.
Het is duidelijk dat je veel om X geeft, volledig logisch dat je hier bij jezelf even ten rade moet gaan.
Zoals je zelf aangeeft ben je hetero. Dat veranderd wat mij betreft niet omdat je op een transman bent gevallen. Hij is tenslotte gewoon een man.
Maar bij jou beeld van intimiteit met een man, horen de mannelijke onderdelen. Dat is helemaal niet gek. Dat heb ik ook. Dat hebben best wel veel mensen denk ik.
Ik snap dat het best wel een stap is om je te beseffen dat die onderdelen niet gaan veranderen, omdat X geen operatie wil ondergaan daar beneden. Anders had ik me kunnen voorstellen dat jullie tot die tijd alles above the belt zouden houden. Ik heb zelf ook geen affiniteit met vrouwelijke onderdelen, nieteens die van mijzelf :P Een operatie van onderen kan best een realistisch lijkend mannelijk geslacht geven waarbij menig vrouw niet zou doorhebben dat het niet origineel was.
Mijn tip, zoals die van vele anderen, neem de tijd en blijf goed met elkaar praten!
Heb het over verwachtingen, toekomstbeeld, dingen die je leuk vind tijdens de sex en dingen die je niet leuk vind tijdens de sex.
Misschien kom je toch tot de conclusie dat je het samen verder wilt proberen, en misschien niet.
Maar zelfs als je erachter komt dat je toch niet samen past, dan kan je in ieder geval van jezelf zeggen dat je het een eerlijke en oprechte poging hebt gegeven, maar dan passen jullie toch niet bij elkaar

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:29

Captain schreef:
TS geeft aan dat X geen operatie zal ondergaan.
Daar zou het voor mij op stuk lopen. Ik wil en kan geen seks hebben met iemand met dezelfde geslachtskenmerken.

Ik vind het heel knap van je TS, hoe je er in staat. Maar vergeet niet ook bij jezelf te blijven, en niet over je eigen grenzen te gaan om maar te kijken hoe je X zou kunnen 'pleasen'. Weet er even geen ander woord voor. Als het voor jezelf niet goed voelt, dwing jezelf niet om dan toch verder te gaan 'want wie weet...'

Same here.. Het feit dat de operatie niet gaat plaats vinden, om welke reden dan ook, zou voor mij een reden zijn om het af te kappen.
Je bent hetero en wilt seks met een man, dan horen daar ook, in mijn beleving, bepaalde kenmerken bij.
Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde en zijn er echt wel mensen, misschien jij wel TS, die hiervoor open staan.

Ik snap de reactie van Palmera op de eerste pagina heel goed, het klinkt wat hard, maar het is duidelijk en, voor mij, waar.

Ik vind dat je dit alles heel goed oppakt, TS. Je denkt er goed over na. :j

J0anieke

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:47

Weten jullie wel dat als je je laat opereren als transman, dat seks alsnog niet vanzelfsprekend is? Het werkt niet zoals bij een aangeboren man. Ik kan me goed voorstellen dat je dan downunder liever vrouw blijft. Mocht ik in die situatie zitten als TS, zou ik juist niet willen dat hij zich zou laten opereren. Ik heb liever beide plezier en gevoel in bed, dan ik alleen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:51

TS, ik vind je al een topper, ongeacht hoe je hiermee verder gaat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:02

TS, jij bent duidelijk al heel ver in het accepteren van mensen zoals ze (willen) zijn. Dat is heel mooi.

Ga je het hier op Bokt vragen, staan veel mensen daar ook anders in en dat kan en mag ook.

Ik ben behoorlijk hetero. Voel me nooit aangetrokken tot vrouwen en wil daar ook niks mee.

Maar als iemand zich man voelt en als men gedraagt, komt iemand ook als man over en daar ben je op gevallen. Jij kan daar duidelijk deels mee omgaan. Daarom zou ik het tijd geven. Ook als dit niet was verteld, had je niet geweten wat deze relatie gaat bieden.

Ik zelf ben te kortzichtig en zou het eerlijk niet kunnen zodra ik weet dat iemand "officieel" vrouw is, dus ook down under. Ik zou misschien zelfs behoorlijk boos zijn als ik het pas na daten en wat zoenen zou horen.
Het is X goed recht om het niet gelijk te vertellen, maar jij hebt ook weer recht op jouw reactie. Jij kon het niet weten en daarop voorbereid zijn.

Ik zie wel dat het steeds normaler wordt en je zal dus ook steeds vaker tegen transgenders aan kunnen lopen. Nu is dat dan nog redelijk nieuw en hoe gaan we ermee om? Maar met de jaren zullen steeds meer mensen ermee te maken krijgen, relaties hebben etc. Maar dan weten we het, zijn we erop voorbereid en kan je van tevoren een soort beslissing nemen hoe je daarin staat.

Qua intiem/sex wordt het wel anders, maar er zijn wel oplossingen. Maar ook bijv een gezin stichten zal anders gaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:08

Superpony dat laatste zal anders gaan maar zal niet meer een probleem zijn dan een lesbisch stel.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:35

Mars schreef:
Shetloveerrr schreef:

Wat maakt voor jou dat iemand man of vrouw is? Even los van dit onderwerp maar hoe zie jij dat bijvoorbeeld bij een hermafrodiet?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:47

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb mezelf de vraag weleens gesteld of ik het zou kunnen. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Of het moet echt verliefdheid op eerste gezicht zijn. Wellicht dat ik dan van gedachte zou veranderen.

Maar ik wil wel even zeggen dat je er op een goede manier mee omgaat. Zoals ik het zie laat je x in zijn waarde en je wijst hem niet meteen af. Je wil het een kans geven. Ik vind dat heel mooi van je. Wees niet te streng voor jezelf :)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:04

Je hoeft niks. Je kan nog zo open minded zijn, jij hoeft een relatie met iemand niet voort te zetten want ''anders ben je een transfoob''.

Als jij valt op cis-hetero personen en niet op transgender personen dan is dat jouw (seksuele) voorkeur en dat mag.