Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shetloveerrr schreef:Mars schreef:Iemand die niet als man is geboren lichamelijk én geestelijk is niet iemand waar ik een relatie of intimiteit mee zou willen.
Geestelijk is het toch gewoon een man?
grizzlybear schreef:Ik schrik echt van de reacties in dit topic hoor. “Dit vind ik niet kunnen.” Even serieus?? Jullie hebben geen idee waar zij allemaal doorheen zijn gegaan en het trauma wat hier misschien wel bij hoort. Het is aan iemand zelf de keuze wanneer je dit verteld, dat is enorm lastig om te doen. “Dit vind ik niet kunnen” vind ik echt enorm respectloos. Het kan zelfs gevaarlijk zijn om meteen aan iedereen maar te vertellen dat je transgender bent, je hebt geen idee hoe iemand zal reageren.
Mars schreef:Shetloveerrr schreef:Geestelijk is het toch gewoon een man?
Degene identificeert zich als man zijnde, dat is iets anders. En dat mag natuurlijk maar ik zou er geen relatie mee willen, ook niet na operaties.
Shetloveerrr schreef:Het gaat er niet om of jij een relatie wil met een transgender persoon, ik vind niet dat je kunt zeggen dat diegene geestelijk geen man is. Ze gaan toch juist in transitie en identificeren zich als man omdat ze zich van binnen een man voelen.
E_C schreef:Voor mij zijn de verlangens en gevoelens er nog wel, totdat ik dus na ga denken over wat ik aan ga treffen wanneer de kleren uit gaan. Voor mij is X wel speciaal genoeg om uit te vogelen of dit is is waar ik overheen kan stappen, of dat wij op intiem vlak nooit compatibel gaan zijn.
Cer schreef:E_C schreef:Voor mij zijn de verlangens en gevoelens er nog wel, totdat ik dus na ga denken over wat ik aan ga treffen wanneer de kleren uit gaan. Voor mij is X wel speciaal genoeg om uit te vogelen of dit is is waar ik overheen kan stappen, of dat wij op intiem vlak nooit compatibel gaan zijn.
Maar verwacht X nog een operatie te ondergaan? En wat zou jij ervan vinden als je die persoon na zo'n operatie had ontmoet? Want dan zou dat obstakel er niet zijn, toch? Als er nog een operatie volgt, zouden jullie daar dan op 'kunnen wachten' bijvoorbeeld?
Mars schreef:Shetloveerrr schreef:Het gaat er niet om of jij een relatie wil met een transgender persoon, ik vind niet dat je kunt zeggen dat diegene geestelijk geen man is. Ze gaan toch juist in transitie en identificeren zich als man omdat ze zich van binnen een man voelen.
De titel van dit topic is ‘relatie met transgender persoon’ dus ja daar gaat het wel over. En iemand mag zich vanbinnen voelen wat ie voelt van mij. Maar geestelijk een bepaald geslacht hebben is een concept waar ik weinig mee kan of heb.
Citaat:De 'below the waist' operatie gaat niet gebeuren. Staat een aantal posts terug
E_C schreef:Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties en ook de eerlijke en open verhalen die mij via pb gestuurd zijn. Dit geeft mij ontzettend veel inzichten waar ik nog niet eens over na gedacht had.
Er zijn inmiddels te veel reacties om op iedereen te reageren, vandaar dat ik de belangrijkste punten voor mij eruit gepakt heb.
Aangezien het inmiddels wel duidelijk is dat het hier gaat om een vrouw en een transman: X is dus een transman. Voor mij staat het geslacht van X buiten kijf. X is 'gewoon' een man. Hij identificeert zich niet als man. Hij ís een man, ondanks dat bepaalde fysieke kenmerken niet aansluiten bij het beeld dat de maatschappij over het algemeen heeft van een man. Uiteraard zit wel hier precies mijn issue, maar rationeel is voor mij iemand met een vagina niet per definitie een vrouw en iemand met een penis niet per definitie een man. Blijkbaar zit dit voor mij op het gebied van intimiteit en waneer er echt gevoel aan te pas komt anders in elkaar, omdat ik er toch achter kom problemen te hebben met het idee van intiem zijn met iemand met 'vrouwelijke' geslachtskenmerken down under. Ik realiseer me dat ik mezelf hier een beetje tegenspreek, maar ik weet even niet hoe ik dit anders moet verwoorden.
Ik voel me verder eigenlijk totaal niet bedrogen, voorgelogen of iets dergelijks. Vooral na wat X me nog meer verteld heeft over de dingen die X meegemaakt heeft. Dit is echt enorm shocking en ik kan me heel goed voorstellen dat er gewacht is met het vertellen. Tuurlijk vind ik het verdrietig dat X zich eerder niet veilig/vertrouwd gevoeld heeft om het mij op een eerder moment te vertellen, maar dit is zoals het is. We hebben voordat ik dit wist ook wel gesprekken gehad over geaardheid e.d. Ik ben toen duidelijk geweest dat ik mezelf echt als hetero identificeer. Dit zal ook wel meegespeeld kunnen hebben waarom X langer gewacht heeft.
Over intimiteit: X is niet aseksueel. X heeft voor mij intieme relaties gehad. Waarom er zo lang gewacht is heeft er mee te maken dat X down under dus ander gereedschap heeft en X wel door had dat dat voor mij een issue zou zijn. Dit maakte de stap voor X ook moeilijker om het te vertellen denk ik.
Voor mij zijn de verlangens en gevoelens er nog wel, totdat ik dus na ga denken over wat ik aan ga treffen wanneer de kleren uit gaan. Voor mij is X wel speciaal genoeg om uit te vogelen of dit is is waar ik overheen kan stappen, of dat wij op intiem vlak nooit compatibel gaan zijn. Ik heb vanmiddag met X afgesproken om over alles te praten. De tip om hier met een professional over te spreken vind ik een hele goede. X ziet al een therapeut. Het idee is dat ik meega om met de therapeut erbij een gesprek te voeren. Die kan dan ook een beetje sturen en begeleiden.
Het is voor mij ook niet zo simpel als: ik ben hetero, dit valt niet in het standaard beeld van hetero dus dit gaat niet werken. Ik wil het denk ik op zijn minst proberen, wel in alle openheid inderdaad zodat er geen valse verwachtingen gecreëerd worden. X aan het lijntje houden is het laatste wat ik wil. Wat iemand anders al zei, we verdienen beide iemand die ons voor de volledige 100% accepteert en lief heeft, dus ook wat er onder je kleren zit.
Voor mij is het nu een worsteling tussen wat ik rationeel weet en denk en wat mijn gevoelens mij vertellen. Wellicht dat dit alleen tijd kost, maar dat is iets wat de toekomst moet laten blijken.
Captain schreef:TS geeft aan dat X geen operatie zal ondergaan.
Daar zou het voor mij op stuk lopen. Ik wil en kan geen seks hebben met iemand met dezelfde geslachtskenmerken.
Ik vind het heel knap van je TS, hoe je er in staat. Maar vergeet niet ook bij jezelf te blijven, en niet over je eigen grenzen te gaan om maar te kijken hoe je X zou kunnen 'pleasen'. Weet er even geen ander woord voor. Als het voor jezelf niet goed voelt, dwing jezelf niet om dan toch verder te gaan 'want wie weet...'
Mars schreef:Shetloveerrr schreef:Het gaat er niet om of jij een relatie wil met een transgender persoon, ik vind niet dat je kunt zeggen dat diegene geestelijk geen man is. Ze gaan toch juist in transitie en identificeren zich als man omdat ze zich van binnen een man voelen.
De titel van dit topic is ‘relatie met transgender persoon’ dus ja daar gaat het wel over. En iemand mag zich vanbinnen voelen wat ie voelt van mij. Maar geestelijk een bepaald geslacht hebben is een concept waar ik weinig mee kan of heb.