Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Levita schreef:sanne83 schreef:Pijneducatie, tsja, ik kan daar echt helemaal niets mee.
Weet je wel wat het echt inhoudt? Het is niet iets zweverigs ofzo, maar echt wetenschappelijk bewezen hoe je hersenen pijn interpreteren. Soms kan dat heel erg helpen bij mensen.
Lienboon schreef:En niet alleen het lichaam, ook het psychische stuk draagt bij aan spierspanningen. Ik heb dat zelf ook nooit zo ingezien.
Inspuiten (2x) heeft mij totaal niet geholpen. Er ontstond bij mij atrofie van het weefsel rondom. Het 'vlees' loste gewoon op, er was een deuk en bot. Heeft 2jr geduurd tot het weer goed was.
sanne83 schreef:Lienboon schreef:En niet alleen het lichaam, ook het psychische stuk draagt bij aan spierspanningen. Ik heb dat zelf ook nooit zo ingezien.
Inspuiten (2x) heeft mij totaal niet geholpen. Er ontstond bij mij atrofie van het weefsel rondom. Het 'vlees' loste gewoon op, er was een deuk en bot. Heeft 2jr geduurd tot het weer goed was.
Dat is wel heftig zeg. Waarom ik zo enthousiast ben over de plek waar ik geweest ben, is dat ze de cortico's oplossen in lidocaine. Dus de concentratie ontstekingsremmer in je weefsel is veel lager en de kans op bijwerkingen is dan dus ook een stuk kleiner.
verootjoo schreef:Wat fijn dat het nu goed gaat!
Hebben ze geen psychosomatische fysiotherapie geadviseerd om het nu zo te houden? Met alles wat je nu meemaakt lijkt het overduidelijk een stressgerelateerde klacht en heb je dus best kans dat je straks weer met hetzelfde zit? Psychosomatisch fysiotherapeuten brengen de fysieke klachten icm het mentale functioneren/welbevinden in kaart en helpen je daar ook een oplossing in te zoeken.
Romeo2007 schreef:verootjoo schreef:Wat fijn dat het nu goed gaat!
Hebben ze geen psychosomatische fysiotherapie geadviseerd om het nu zo te houden? Met alles wat je nu meemaakt lijkt het overduidelijk een stressgerelateerde klacht en heb je dus best kans dat je straks weer met hetzelfde zit? Psychosomatisch fysiotherapeuten brengen de fysieke klachten icm het mentale functioneren/welbevinden in kaart en helpen je daar ook een oplossing in te zoeken.
Even een check: hoezo lijkt het stress gerelateerd? Er is een ontstekingsremmers in de spier gespoten zodat de irritatie minder wordt en daardoor de spier ontspant en niet meer op de zenuwbaan drukt.
De pijn is ontstaan nadat ik soms wel 20km liep op een dag direct na mijn bevalling met de kinderwagen. Was dat slim, nee absoluut niet. Was het vluchtgedrag. Ja, zeer zeker. Maar de hele dag bij een doodzieke en overgevende man thuis zitten was het alternatief.
Connaisseur schreef:Door andere reden maar met vergelijkbare klachten naar een (ruiter)fysio gegaan, dat hielp al een stuk maar zij heeft me doorgestuurd naar een bekkenbodemfysio omdat de Pyriformis dus danig diep ligt dat je er van buitenaf nauwelijks bij kan. Ben nu 2x bij de bekkenbodemfysio geweest en er is echt nog flinke winst te behalen.
Als ik jouw verhaal zo lees zou ik daar zeker eens naartoe gaan, snap eerlijk gezegd ook niet dat je daar nog niet naar doorverwezen bent. Of heb ik daaroverheen gelezen?
plutolover schreef:ow jeetje dan heb jij hem wel erg heftig!! ik ben al tijdje 'klacht' vrij ik voel wel spanning rondom dag gebied maar minimaal pijn. Zodra ik voel dat de spanning erger wordt stop ik met wat ik aan doen ben. Wel weet ik als ik mijn paard ga scheren vooral zn buik dat die erin schiet en ik week niet kan lopen...
Ik heb geen ervaring met injecties enz! Wat bij mij tot nu toe het beste helpt is een Guahsa behandeling op dat gebied.In begin echt geen pretje! Maar tot nu toe langst pijnvrij gebeleven. Ik weet zeker als ik vaker een behandeling zou doen dat het nog beter gaat. Tot nu toe alleen nog maar tijdens de opleiding guahsa therapeut gedaan.
Nu kan je zeggen waarom behandel je niet jezelf? Ik kan net niet goed genoeg bij om ook dieper aan te pakken. In welke omgeving zit je romeo?? misschien weet ik een guahsa therapeut of kan ik het in de groeps app vragen. Wie weet geeft het ook verlichting.
Romeo2007 schreef:Bij de zoekfunctie op Google ook ik op mijn eigen topic terecht dus even een update.
Helaas nog steeds veel pijn. De injectie in juni heeft vijf dagen geholpen en door een verkeerde buk beweging schoot het er weer in.
Nog steeds ben ik onder behandeling bij d pijnkliniek. Er zijn nog twee maal injecties met ontstekingsremmers gezet o.a. rond mijn SI gewricht en op een andere plek. Heeft niks geholpen.
Twee weken geleden is er botox in de piriformis gezet. Dit lijkt wat meer rust te geven maar er is nog steeds pijn alleen het lijkt wat doffer en minder scherp.
Kan het zijn dat de zenuwen door lange beknelling overprikkeld zijn? En daardoor een soort tijd nodig hebben om te resetten?
Tussendoor nogmaals een MRI gehad bij een andere neuroloog en nog een keer gekeken maar het is geen hernia en geen ander vernauwingen. Wel heb ik aan de andere kant een hernia zitten die zelfs op een zenuw drukt maar aan die kant heb ik geen pijn.
Inmiddels ben ik al 6 weken thuis vanwege de combinatie lichamelijke en mentale klachten. Slaap zeer slecht en ben meer pijnstillers gaan slikken.
Heb geen idee wat nu de vervolgstap is. Misschien de zenuwen en met stroomstootjes behandelen?