Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Kimbers schreef:Ik moest me ooit tijdens een zwangerschap laten vaccineren tegen hep. B. Hoewel dat gewoon mag, werd het me toch door de arts afgeraden het te doen. Je wil namelijk niet de eerste zijn waarbij het wel misgaat.
Ik zou het risico niet willen lopen met een kindje in mijn buik.
HepB is geen goede vergelijking.
De kans dat je HepB oploopt als je normaal hygienisch werkt is echt minimaal tot bijna verwaarloosbaar. Het risico van koorts is dan hoger dan het risico van de ziekte.
Bij covid geldt natuurlijk in een heel andere kosten-baten uitkomst.
Jennyj01 schreef:Britt schreef:Mijn hemel, komt de hele ‘kindvrij en blij’-kudde hier nu weer invaden om elkaar te verdedigen, terwijl jullie hier in de basis al niks toe te voegen hadden?
Schei eens uit alsjeblieft en ga lekker zaniken in jullie eigen topic.
Ho even in dat topic kwamen de “ moeders “ ook gewoon langs om te vertellen dat het zo leuk en anders is nadat je een eigen kind hebt gekregen. En dat moest ook iedereen maar oke vinden. Want je kon mensen niet zomaa uit een topic weren. ik vind de toon die hier soms naar anderen wordt geuit echt niet kunnen hoor.
BelgenGek schreef:Ze weten niet wat de vaccinatie doet met het kindje in je buik (op korte en lange termijn) ,
Dat zou voor mij de reden zijn om hem Niet te nemen !
elnienjo schreef:Waarom wordt dat als kwetsend ervaren? Het gaat enkel om het even uitstellen, niet om nooit zwanger te worden.
StalNollie schreef:Hier ga ik bewust kiezen niet te enten. Ben niet zwanger wellicht in toekomst nog eens maar ga niet enten. Beetje wat belgengek ook aanhaalt.
En ja ook wij hebben corona gehad en vallen in risico groep. Het heeft mijn mening alleen maar sterker gemaakt het niet te doen.
Flower033 schreef:BelgenGek schreef:Ze weten niet wat de vaccinatie doet met het kindje in je buik (op korte en lange termijn) ,
Dat zou voor mij de reden zijn om hem Niet te nemen !
Een oprechte vraag, denk jij dat het vaccin zoveel schadelijker is dan het oplopen van Corona in die periode/kort na de geboorte voor de foetus/baby?
secricible schreef:Je krijgt in je kraamweek in nl iig geen ander vaccin dan anderen.
Ik ben net bevallen en heb als zorgmedewerker nu weer de kans op pfizer door al het gedoe. Daarom ook meteen gebeld voordat de strategie weer wisselt.
Gimme_Joy schreef:Ik lees overigens net (geen idee wat ervan waar is) dat ze zwangeren prioriteit willen geven, maar je dan zelf de GGD moet bellen.