Polly schreef:Sizzle schreef:Overigens ben ik best wel licht geschokt om te horen dat de zorg blijkbaar zo uitgemolken is dat er zelfs al wordt afgeraden van een doodsimpel adviestelefoontje omdat er te weinig capaciteit is.
Tsjaa zolang mensen voor elke dwarsliggende haar een dokter bellen en bijvoorbeeld na 10min lichte buikpijn al aan de telefoon hangen en een afspraak eisen dan durf ik te betwijfelen of het alleen de capaciteit van de zorg is of misschien ook de mentaliteit van de mensen.
Ik ben een paar jaar terug met gillende sirenes uitgerukt naar iemand die een nietje in zijn voet bleek te hebben. Gewoon in gaan staan, niet zelf kijken joh, gewoon 112 bellen want daar zijn ze voor he.
Maar dat is een hele andere discussie.
Helaas heb ik ook de andere kant meegemaakt, na 2x bellen mocht ik uiteindelijk wel langskomen op de HP, maar ben naar huis gestuurd met de mededeling dat ik een paniekaanval had en het niet nodig was naar de SEH te gaan.
Zo’n 8 uur later heeft mijn vriend 112 gebeld nadat ik ineens in elkaar stortte. Ik was wel weer bij toen het ambulancepersoneel binnen stond, maar ben met gillende sirenes naar de SEH vervoerd, tijdens de rit nog 2x weg geraakt. Ik had een harttamponade.
Verder nog 2x in mijn leven bij de HAP terecht gekomen, 1x na een klap van een paard in mijn gezicht en 1x voor wondroos in mijn gezicht.
Die wondroos heb ik wel wat te lang afgewacht, omdat ik me dus afvroeg of ik daarvoor wel moest bellen

Het is voor een leek soms best lastig om te bepalen wanneer je iets af kunt wachten of juist direct actie moet ondernemen.