Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samantha_ schreef:Wel deels herkenbaar allemaal.
Ik ben 41, 2 kids van 10 en 12. Heb dus een langdurige relatie gehad van 16 jaar. Daarna 2 kortere relaties van 1-1,5 jaar.
Toen ik mijn ex man leerde kennen, hadden al mijn vriendinnen een vaste vriend en nu achteraf gezien, denk ik ik dat ik dacht dat moet ik ook want zo hoort het. We leefden vooral als broer en zus en met heel veel ruzies.
De relaties erna waren ook niet je van het. Ik erger me gewoon ontzettend snel ofzo.
Die 2 relaties begonnen ook allebei over samen wonen enzo. Enige wat ik dacht, dan staan jou spullen in mijn huis. En zit je elke dag op de bank bij me.
Ik weet niet of ik het ooit nog ga vinden, echte liefde. Maar voor nu vind ik het heerlijk zo alleen, nou ja alleen, bijna altijd m’n kids bij me.
Suzanne F. schreef:Het is zelfs zo dat ik soms oprecht medelijden voel met sommige vrouwen die ik ken. Hele dag thuis met 6 kinderen, traditioneel gezin, man werkt en komt ‘s avonds moe thuis uit het werk en wil dan eten. Dat is zo absoluut niet hoe ik mijn leven wil leven. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden. Medelijden is misschien het verkeerde woord want ze zijn misschien wel heel gelukkig in die situatie maar ik voel alleen maar afschuw; nee dat nooit. Ik zou me alleen maar goed voelen om kinderen te baren en te zorgen en schoon te maken.
Suzanne F. schreef:Het is zelfs zo dat ik soms oprecht medelijden voel met sommige vrouwen die ik ken. Hele dag thuis met 6 kinderen, traditioneel gezin, man werkt en komt ‘s avonds moe thuis uit het werk en wil dan eten. Dat is zo absoluut niet hoe ik mijn leven wil leven. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden. Medelijden is misschien het verkeerde woord want ze zijn misschien wel heel gelukkig in die situatie maar ik voel alleen maar afschuw; nee dat nooit. Ik zou me alleen maar goed voelen om kinderen te baren en te zorgen en schoon te maken.
Goof schreef:Suzanne F. schreef:Het is zelfs zo dat ik soms oprecht medelijden voel met sommige vrouwen die ik ken. Hele dag thuis met 6 kinderen, traditioneel gezin, man werkt en komt ‘s avonds moe thuis uit het werk en wil dan eten. Dat is zo absoluut niet hoe ik mijn leven wil leven. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden. Medelijden is misschien het verkeerde woord want ze zijn misschien wel heel gelukkig in die situatie maar ik voel alleen maar afschuw; nee dat nooit. Ik zou me alleen maar goed voelen om kinderen te baren en te zorgen en schoon te maken.
Gelukkig zit er nog een enorm groot grijs gebied tussen en is het niet zo dat het woord 'relatie'gelijk staat aan 'kinderen baren, poetsen en koken'.
Suzanne F. schreef:Toch is dat wel wat ik veel om me heen zie. En vaak in ieder geval veel verplichtingen en verwachtingen. En dan ben ik zo blij dat ik dat ik niet heb. Ik zou me zo benauwd voelen. Ik kan me denk ik ook gewoon slecht schikken en dan moet je er niet aan beginnen.
Ailill schreef:Herkenbare berichten hier, leuk! Inmiddels een paar jaar single, 2 lange relaties gehad. Ik vind het beide inmiddels prima, het komt vanzelf weer en tot die tijd vermaak ik me prima.
Mijn ex maakte tijdens een dicussie een 'mooie' opmerking, volgens haar ben ik de perfecte kandidaat voor een parttime relatie, misschien is dat wel wat
[ [url=m/xo3tjY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bellatrix schreef:Ik voel me soms best alleen hoor...heb wel een paar goede vrienden maar weinig tot geen contact met de weinige familie die ik heb. Ben mijn baan kwijt sinds gisteren dus dat is dan best zwaar...
Ailill schreef:Mijn ex maakte tijdens een dicussie een 'mooie' opmerking, volgens haar ben ik de perfecte kandidaat voor een parttime relatie, misschien is dat wel wat