Afvalschema

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 09:17

Escada schreef:
Als je al een personal trainer hebt dan kan je toch beter aan hem vragen voor een afvalschema en wat je wilt bereiken? Wij kunnen vanaf hier niet zien hoeveel je weegt of wat je doet en eet.
Je maakt voor elke poep en een scheet een topic :roll: Misschien al je zorgen eens bij iemand neerleggen ipv steeds op Bokt gooien zoals al vaker je geadviseerd is.

K praatte in verleden tijd, aangezien ik geen personal trainer meer heb. En als je zo’n last van me hebt, negeer je me toch lekker? Jij bent namelijk niet verplicht om elke poep en scheet te reageren. Of wist je dat nog niet?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:24

Qimm schreef:
Misschien een periode wat intensiever core oefeningen doen, gewoon dagelijks. Ik heb er bijna een maand booty training op zitten en ik zie zeker verschil. Dus een maand core training zou verschil moeten maken op de buik

Met buikspieren trainen train je de net als al je andere spieren en zullen deze bij voldoende stimulans groeien. Als je daarnaast geen vet verliest zou je dus theoretisch gezien juist een dikkere buik krijgen. ;)
Gerucht plaatselijk vet verliezen gaat niet. En vaak is de buik zelfs de laatste plek waar het verdwijnt.
Enige manier om buik strakker te krijgen is dmv je vet% naar beneden te halen. En ligt dus voor 95% in je voeding. En niet bij buikspieroefeningen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:30

Needje schreef:
Qimm schreef:
Misschien een periode wat intensiever core oefeningen doen, gewoon dagelijks. Ik heb er bijna een maand booty training op zitten en ik zie zeker verschil. Dus een maand core training zou verschil moeten maken op de buik

Met buikspieren trainen train je de net als al je andere spieren en zullen deze bij voldoende stimulans groeien. Als je daarnaast geen vet verliest zou je dus theoretisch gezien juist een dikkere buik krijgen. ;)
Gerucht plaatselijk vet verliezen gaat niet. En vaak is de buik zelfs de laatste plek waar het verdwijnt.
Enige manier om buik strakker te krijgen is dmv je vet% naar beneden te halen. En ligt dus voor 95% in je voeding. En niet bij buikspieroefeningen.

Ik heb het ook nergens over vet verbranden maar over spieren ontwikkelen waardoor je spieren steviger worden en de buikregio dus minder 'zakt'

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:31

Hoeveel ben je inmiddels afgevallen ts?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 12:08

marleen_usar schreef:
Hoeveel ben je inmiddels afgevallen ts?

Niks ahaha. Ben pas sinds gister begonnen met trainen. Ik merk trouwens dat nu ik yoga voor én na het trainen doe, ik geen spierpijn krijg!

Maar ik ga proberen 1/2’keer per week te trainen en dat op te bouwen. En me weer houden aan de maaltijdshakes...

Sherivey

Re: Afvalschema

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:13

Maaltijdshakes zijn imo dus echt de grootste onzin op dieetgebied die er bestaat. Sorry als ik hiermee mensen tegen hun schenen trap. Maar die shakes zijn alleen maar bedoeld om een groot kcal tekort te bereiken, waar je vaak te weinig stoffen mee binnen krijgt en op korte termijn veel afvalt.

Zodra je dan weer over gaat op normale maaltijden, komt het gewicht er weer aan.
Of je krijgt tussendoor zoveel trek dat je gaat snaaien. Verlies je ook geen gewicht mee

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:21

Je bent 16, dan moet je eigenlijk echt niet bezig zijn met maaltijdshakes drinken. Als je gewoon een gezond eetpatroon hebt met voldoende groente/fruit iedere dag en niet teveel vettig eten dan kun je gewoon op een mooi gewicht komen met voldoende beweging.

En zoals ik al eerder zei, als je écht wilt afvallen is 1 a 2 keer per week trainen niet genoeg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:26

Maaltijdshakes moet je echt niet nemen,als je later weer gewoon gaat eten kom je net zo hard weer aan. Gewoon een gezonde levenstijl en geen dieet.Als je op een gezond gewicht wil blijven heb je levenslang zeg ik altijd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:41

Zoals de rest zegt, gezond eten en geen shakes nemen. Die dingen helpen voor geen meter.

In het begin kan het nuttig zijn om te weten wat je eet. Het kan zijn dat je heel gezond eet, maar dat het net de kleine dingen zijn die het lastiger maken.

Lokaal vet verliezen, I wish it could... helaas gaf vet vet waar vet zelf wil. SBS6 had een reeks programma’s genaamd ‘Over gewicht’. Zij gaven goede tips over gezond afvallen en hoe je het volhoudt. Misschien leuk om terug te kijkenV

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 13:21

Dilan93 schreef:
Maaltijdshakes zijn imo dus echt de grootste onzin op dieetgebied die er bestaat. Sorry als ik hiermee mensen tegen hun schenen trap. Maar die shakes zijn alleen maar bedoeld om een groot kcal tekort te bereiken, waar je vaak te weinig stoffen mee binnen krijgt en op korte termijn veel afvalt.

Zodra je dan weer over gaat op normale maaltijden, komt het gewicht er weer aan.
Of je krijgt tussendoor zoveel trek dat je gaat snaaien. Verlies je ook geen gewicht mee

Het is ook niet perse voor dieten, tis gewoon handig te maken in de ochtend en middag omdat ik weinig tijd heb hahaha. Ik merk trouwens dat er meer kcal in een maaltijdshake zit dan k normaal gesproken eet in de ochtend. Maaltijdshake vult me wel dat ik tussendoor niks eet!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 13:22

Shaggy09 schreef:
Je bent 16, dan moet je eigenlijk echt niet bezig zijn met maaltijdshakes drinken. Als je gewoon een gezond eetpatroon hebt met voldoende groente/fruit iedere dag en niet teveel vettig eten dan kun je gewoon op een mooi gewicht komen met voldoende beweging.

En zoals ik al eerder zei, als je écht wilt afvallen is 1 a 2 keer per week trainen niet genoeg.

Sorry, maar de een zegt dat trainen geen zin heeft en de ander weer van wel. Daarnaast heb ik gezegd dat ik 1 a 2 week in de week ga opbouwen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:27

Wie zegt dat trainen geen zin heeft?
Het klopt wat Shaggy09 zegt, met 1 tot 2 keer per week trainen boek je qua afvallen/ spieropbouw vrij weinig vooruitgang.

Maargoed, jij zal het wel beter weten denk ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:30

TS; ik zie de laatste tijd dat je veel topics maakt over wat er fysiek en mentaal bij je speelt.

Normaal maak ik me geen zorgen als iemand wat wil afvallen, maar in jou situatie lijkt het weer een signaal dat het niet echt lekker met je gaat.
Is het een idee om eens bij de huisarts langs te gaan, zowel voor je klachten mbt je neus als met wat er allemaal nog meer speelt in je koppie?

Je bent 16 dus mag ook zonder toestemming en medeweten van je ouders een afspraak maken.

Bokt is een fijne plek om advies te vragen, maar het lijkt er op dat je ook dichterbij wel iemand kan gebruiken bij wie je terecht kan. Ik maak me namelijk wel zorgen als ik zie wat je allemaal post.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:38

Photograph schreef:
Shaggy09 schreef:

Sorry, maar de een zegt dat trainen geen zin heeft en de ander weer van wel. Daarnaast heb ik gezegd dat ik 1 a 2 week in de week ga opbouwen.

Waarom open je topics met vragen als je niks aanneemt? Natuurlijk heeft trainen wel zin. Van op de bank blijven zitten ga je die kilo's niet kwijtraken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:48

Wat een bullshit dat je móet trainen om af te vallen! Afvallen doe je door minder binnen te krijgen als dat je verbrandt.
Sporten kan helpen om meer te verbranden maar je kan gewoon afvallen door alleen minder te eten.
Uiteraard is het gewoon goed voor je om te bewegen en zal ik dus ook zeker aanraden om iig elke dag lekker te wandelen en idd te sporten. Maar als iemand 2x in de week sport is dat toch prima?!
Zorg dat je veel groente eet en voldoende eiwitten. Let op met dranken. En áls je calorieën telt tel dan ook alles. Ook dat ene likje en slokje en het vet waar je in bakt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:52

Needje schreef:
Wat een bullshit dat je móet trainen om af te vallen! Afvallen doe je door minder binnen te krijgen als dat je verbrandt.
Sporten kan helpen om meer te verbranden maar je kan gewoon afvallen door alleen minder te eten.
Uiteraard is het gewoon goed voor je om te bewegen en zal ik dus ook zeker aanraden om iig elke dag lekker te wandelen en idd te sporten. Maar als iemand 2x in de week sport is dat toch prima?!
Zorg dat je veel groente eet en voldoende eiwitten. Let op met dranken. En áls je calorieën telt tel dan ook alles. Ook dat ene likje en slokje en het vet waar je in bakt.

Dat werkt echt niet zo bij iedereen. Over het algemeen is het gewoon simpel: veel bewegen en gezond eten. Het is helemaal prima als je maar 1x per week wilt sporten maar dan moet je niet verwachten dat je 10 kilo gaat kwijtraken in 3 weken tijd.

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:58

Shaggy09 schreef:
Needje schreef:

Dat werkt echt niet zo bij iedereen. Over het algemeen is het gewoon simpel: veel bewegen en gezond eten. Het is helemaal prima als je maar 1x per week wilt sporten maar dan moet je niet verwachten dat je 10 kilo gaat kwijtraken in 3 weken tijd.

Wat Needje zegt werkt wel voor iedereen. Het is een kwestie van een negatieve energiebalans. Hoe je dat wil bereiken kun je zelf invullen. Je hoeft niet te trainen, maar het is wel gezond en helpend. 10 kilo in 3 weken lijkt me trouwens een onrealistisch en ongezond streven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:59

Mijn schildklier werkt traag en na jaren ben ik eindelijk op een gezond gewicht. En ik beweeg niet meer dan normaal.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:05

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:12

Shaggy09 schreef:
Needje schreef:

Basboo schreef:
Wat Needje zegt werkt wel voor iedereen. Het is een kwestie van een negatieve energiebalans. Hoe je dat wil bereiken kun je zelf invullen. Je hoeft niet te trainen, maar het is wel gezond en helpend. 10 kilo in 3 weken lijkt me trouwens een onrealistisch en ongezond streven.

Dat werkt niet zo voor iedereen. Iedereen heeft een andere stofwisseling/energieverbruik. Ik hoef nooit te bewegen en ik kom geen gram aan terwijl ik een vriendin heb die de kilo's eraan ziet vliegen als ze een week niks doet.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:20

Photograph schreef:
Achja, werd k maar geopereerd aan me neus, toen was k 10 kilo in 2 weken afgevallen dankzij de antibiotica ;)

Maar ben je deze 10kg dan ook alweer aangekomen of wil je er nog eens 10kg extra af? Lijkt me allereerst handig om een gezonde relatie met eten aan te leren; weinig snoepen, gezonde maaltijden met normale porties.

Trainen om af te vallen hoeft natuurlijk niet, maar als je zoals TS ook een beetje spieren wilt kweken en een sportief lijf wilt dan is het wel noodzakelijk. Ik denk dat afvallen ook makkelijker gaat in combinatie met trainen, want dan kun je er ook wat meer bij blijven eten, je verbrand immers ook een stuk meer. Daarnaast verbranden spieren in rust ook meer, dus om slank te blijven is het ook handig om getraind te zijn.

Maar als ik jouw opmerkingen hier zie, zoals snel willen afvallen in korte tijd, maaltijdshakes i.p.v. gezonde maaltijden dan denk ik dat je geen goede start maakt. Kijk uit voor het jojo-effect dat je hierdoor kan krijgen. En een dieet houd je maar kort vol, een leefstijl die bij je past veel langer.

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:23

Shaggy09 schreef:
Dat werkt niet zo voor iedereen. Iedereen heeft een andere stofwisseling/energieverbruik. Ik hoef nooit te bewegen en ik kom geen gram aan terwijl ik een vriendin heb die de kilo's eraan ziet vliegen als ze een week niks doet.

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen, maar anders verwoorden. Ik blijf erbij dat het voor iedereen werkt. De een kan een lagere energieverbruik hebben dan de ander, maar dat betekent niet dat degene met een lager energieverbruik niet kan afvallen zonder te bewegen. Uiteindelijk is het een simpel rekensommetje van energie naar binnen minus energie naar buiten. Dit laat niet weg dat afvallen de een wellicht makkelijker af gaat dan de ander, maar het principe is voor iedereen hetzelfde.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:32

Shaggy09 schreef:
Waarom open je topics met vragen als je niks aanneemt? Natuurlijk heeft trainen wel zin. Van op de bank blijven zitten ga je die kilo's niet kwijtraken.

Dat hoort bij de leeftijd. Kan ik me van mezelf herinneren (al bestond er toen nog geen Bokt ;)

Het nadeel van shakes is dat het een 'domme' manier is om af te vallen omdat je jezelf geen betere eetgewoonten aanleert.
Het belangrijkste is dat je gezond leeft, eet en voldoende slaap krijgt. Zodat je in balans kunt functioneren. Snel even afvallen levert je alleen gejojo met je gewicht op.
Misschien is het een idee om wat begeleiding te zoeken bij het vinden van een voor jou gezond, passend eet- en leefpatroon. Zodat je niet van het een in het andere schiet.

Nog een concrete tip wat betreft de platte buik die je graag wilt: ga fitnesshoelahoepen. Met dagelijks minimaal 5 (maar liever nog 10) minuten train je al je buikspieren en het is gemakkelijk vol te houden. Het levert echt een plattere buik en strakkere taille op (wel ff wat langere tijd volhouden).

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 14:37

Blijheid schreef:
TS; ik zie de laatste tijd dat je veel topics maakt over wat er fysiek en mentaal bij je speelt.

Normaal maak ik me geen zorgen als iemand wat wil afvallen, maar in jou situatie lijkt het weer een signaal dat het niet echt lekker met je gaat.
Is het een idee om eens bij de huisarts langs te gaan, zowel voor je klachten mbt je neus als met wat er allemaal nog meer speelt in je koppie?

Je bent 16 dus mag ook zonder toestemming en medeweten van je ouders een afspraak maken.

Bokt is een fijne plek om advies te vragen, maar het lijkt er op dat je ook dichterbij wel iemand kan gebruiken bij wie je terecht kan. Ik maak me namelijk wel zorgen als ik zie wat je allemaal post.

Gaat gewoon goed met mij, ben altijd in het voorjaar bezig met me lichaam dus geen zorgen om je zorgen te maken.

Daarnaast heb k al een maand geen last meer van me neus of paniekaanvallen, dus het gaat eigenlijk super goed met me! Graag zo houden dus. Juist sporten etc vind ik leuk.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 14:38

Ceffyl schreef:
Photograph schreef:
Achja, werd k maar geopereerd aan me neus, toen was k 10 kilo in 2 weken afgevallen dankzij de antibiotica ;)

Maar ben je deze 10kg dan ook alweer aangekomen of wil je er nog eens 10kg extra af? Lijkt me allereerst handig om een gezonde relatie met eten aan te leren; weinig snoepen, gezonde maaltijden met normale porties.

Trainen om af te vallen hoeft natuurlijk niet, maar als je zoals TS ook een beetje spieren wilt kweken en een sportief lijf wilt dan is het wel noodzakelijk. Ik denk dat afvallen ook makkelijker gaat in combinatie met trainen, want dan kun je er ook wat meer bij blijven eten, je verbrand immers ook een stuk meer. Daarnaast verbranden spieren in rust ook meer, dus om slank te blijven is het ook handig om getraind te zijn.

Maar als ik jouw opmerkingen hier zie, zoals snel willen afvallen in korte tijd, maaltijdshakes i.p.v. gezonde maaltijden dan denk ik dat je geen goede start maakt. Kijk uit voor het jojo-effect dat je hierdoor kan krijgen. En een dieet houd je maar kort vol, een leefstijl die bij je past veel langer.

Toen kwam k gelukkig weernop me normale gewicht wat 63 kilo was. En nu is er weer 10 kg bovenop gekomen waardoor k 72 kilo was. Ik wil graag weer terug naar t gewicht dat k altijd woog, ook omdat ik nu te zwaar ben.