Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dito schreef:Ik heb hem vorige week gehad, had alleen enorme spierpijn. Mijn dochter heeft hem ook gehad en had: koorts, spierpijn, overgeven, moe. En na 2 dagen begon haar tong dik te worden en keel op te zetten. Huisarts gaf aan dat ze een allergische reactie had, hier heeft ze medicatie voor gekregen. Huisarts gaf aan dat we wel even contact met de GGD moesten opnemen. Dit heeft ze meteen gedaan mare die gaven niet thuis. Gaven aan dat als ze in het kwartier na de prik geen bijwerkingen had zij er daarna los van staan en er niets meer mee doen! Echt heel bijzonder!!
Huisarts houd haar bij de tweede vaccinatie goed in de gaten.
Ik hoor van veel collega's dat ze veel last hebben van verschillende bijwerkingen!
Avanti schreef:dito schreef:Ik heb hem vorige week gehad, had alleen enorme spierpijn. Mijn dochter heeft hem ook gehad en had: koorts, spierpijn, overgeven, moe. En na 2 dagen begon haar tong dik te worden en keel op te zetten. Huisarts gaf aan dat ze een allergische reactie had, hier heeft ze medicatie voor gekregen. Huisarts gaf aan dat we wel even contact met de GGD moesten opnemen. Dit heeft ze meteen gedaan mare die gaven niet thuis. Gaven aan dat als ze in het kwartier na de prik geen bijwerkingen had zij er daarna los van staan en er niets meer mee doen! Echt heel bijzonder!!
Huisarts houd haar bij de tweede vaccinatie goed in de gaten.
Ik hoor van veel collega's dat ze veel last hebben van verschillende bijwerkingen!
Nou ik zou nog eens heel goed nadenken of de 2e vaccinatie het risico waard is.
Van de week ook iemand op SEH met een allergische reactie na vaccinatie en die moest gelijk geintubeerd worden.
Avanti schreef:@bigone. Ja als de slijmvliezen van de keel zo opzwellen dat de ademhaling bedreigd wordt dan wordt je geintubeerd. Dit gaat heel snel.
Een allergische reactie kan de keer erna nog heftiger zijn dus ik waarschuw of ze dat het risico waard vind.
bigone schreef:Avanti schreef:@bigone. Ja als de slijmvliezen van de keel zo opzwellen dat de ademhaling bedreigd wordt dan wordt je geintubeerd. Dit gaat heel snel.
Een allergische reactie kan de keer erna nog heftiger zijn dus ik waarschuw of ze dat het risico waard vind.
Dat is zo maar dan wel duidelijk aangeven hoe of wat, alleen de opmerking spuit erin, allergisch en geintubeerd is nogal kort. Deze reactie zal later opgetreden zijn dus niet acuut want op de prikplaatsen zijn epipennen beschikbaar.
tirzasarah10 schreef:Dit vinden wij niet raar dit vinden wij heel bijzonder...
Beetje raar dat er een topic is over de bijwerkingen van een vaccin... hier is de lareb voor en geen openbaar forum. Als iedereen alle bijwerkingen daar meld kan het in kaart gebracht worden. Snap ook niet zo goed wat de ts hier mee wil bereiken.
Beetje raar dat er een topic is over de bijwerkingen van een vaccin... hier is de lareb voor en geen openbaar forum. Als iedereen alle bijwerkingen daar meld kan het in kaart gebracht worden. Snap ook niet zo goed wat de ts hier mee wil bereiken.