(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658

Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:47

Er is inderdaad niks over te zeggen. Zelf geen Corona gehad (toch geen antistoffen een paar weken voor vaccinatie) en goed ziek geweest. Mensen op dienst die wel Corona gehad hebben (en nog altijd antistoffen) ook goed ziek geweest. Ze zeggen ook dat de 2e prik vaak heftiger is dan de eerste, omdat je al antistoffen hebt en je een boost krijgt, maar er zijn er ook genoeg die niks merken van zowel de eerste als tweede prik. Dus je kan er geen staat op maken, het is pech hebben of geen pech hebben :+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:55

Ik heb de uitnodiging voor een vaccinatie naast mij liggen. Ik krijg via mijn werk (thuiszorg). Ik vind het best spannend aangezien ik ook geprikt zal worden met AZ. We wachten het af, ik moet eerst nog een afspraak maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:01

Misschien een schrale troost Misty, na een dag zien zijn is het ook wel weer over meestal.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:49

Ja idd, de meeste zijn na een dag of 2 weer opgeknapt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:51

Een zere arm en vermoeidheid.

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:58

Ik krijg 10-3 de eerste prik AZ, ik hoor van verschillende collega's dat ze hier ziek van zijn geweest. Echter hoor ik ook dat als je geen Corona hebt gehad de bijwerkingen erger zijn dan wanneer je wel Corona hebt gehad. Hoe wordt dat hier ervaren? Ik heb zelf namelijk wel Corona gehad, vandaar de vraag.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:01

Hier nu 2 dagen later en nog steeds rode en dikke bult op plek van prikken verder weer kip lekker.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:02

dito schreef:
Ik heb hem vorige week gehad, had alleen enorme spierpijn. Mijn dochter heeft hem ook gehad en had: koorts, spierpijn, overgeven, moe. En na 2 dagen begon haar tong dik te worden en keel op te zetten. Huisarts gaf aan dat ze een allergische reactie had, hier heeft ze medicatie voor gekregen. Huisarts gaf aan dat we wel even contact met de GGD moesten opnemen. Dit heeft ze meteen gedaan mare die gaven niet thuis. Gaven aan dat als ze in het kwartier na de prik geen bijwerkingen had zij er daarna los van staan en er niets meer mee doen! Echt heel bijzonder!!
Huisarts houd haar bij de tweede vaccinatie goed in de gaten.

Ik hoor van veel collega's dat ze veel last hebben van verschillende bijwerkingen!

Nou ik zou nog eens heel goed nadenken of de 2e vaccinatie het risico waard is.
Van de week ook iemand op SEH met een allergische reactie na vaccinatie en die moest gelijk geintubeerd worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:13

Avanti schreef:
dito schreef:
Ik heb hem vorige week gehad, had alleen enorme spierpijn. Mijn dochter heeft hem ook gehad en had: koorts, spierpijn, overgeven, moe. En na 2 dagen begon haar tong dik te worden en keel op te zetten. Huisarts gaf aan dat ze een allergische reactie had, hier heeft ze medicatie voor gekregen. Huisarts gaf aan dat we wel even contact met de GGD moesten opnemen. Dit heeft ze meteen gedaan mare die gaven niet thuis. Gaven aan dat als ze in het kwartier na de prik geen bijwerkingen had zij er daarna los van staan en er niets meer mee doen! Echt heel bijzonder!!
Huisarts houd haar bij de tweede vaccinatie goed in de gaten.

Ik hoor van veel collega's dat ze veel last hebben van verschillende bijwerkingen!

Nou ik zou nog eens heel goed nadenken of de 2e vaccinatie het risico waard is.
Van de week ook iemand op SEH met een allergische reactie na vaccinatie en die moest gelijk geintubeerd worden.

Geintubeerd wegens opzwellende keel ? Zet het dan ook volledig neer want zo komen er verhalen de wereld in die niet helemaal kloppen en gaan ze een eigen leven leiden. Iemand die niet tegen pinda's kan zal hetzelfde misschien gebeuren.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:02

Collega van mij heeft flink Corona gehad. En is na de vaccinatie ook flink ziek geweest.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:06

Ik heb geen corona gehad en goed ziek. Collega 1 in augustus corona gehad en net zo ziek als ik. Collega 2 in december corona gehad en geen klachten ( zij was de enige vrouw zonder klachten) geen pijl op te trekken dus.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:31

@bigone. Ja als de slijmvliezen van de keel zo opzwellen dat de ademhaling bedreigd wordt dan wordt je geintubeerd. Dit gaat heel snel.

Een allergische reactie kan de keer erna nog heftiger zijn dus ik waarschuw of ze dat het risico waard vind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:53

Avanti schreef:
@bigone. Ja als de slijmvliezen van de keel zo opzwellen dat de ademhaling bedreigd wordt dan wordt je geintubeerd. Dit gaat heel snel.

Een allergische reactie kan de keer erna nog heftiger zijn dus ik waarschuw of ze dat het risico waard vind.

Dat is zo maar dan wel duidelijk aangeven hoe of wat, alleen de opmerking spuit erin, allergisch en geintubeerd is nogal kort. Deze reactie zal later opgetreden zijn dus niet acuut want op de prikplaatsen zijn epipennen beschikbaar.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:05

bigone schreef:
Avanti schreef:

Dat is zo maar dan wel duidelijk aangeven hoe of wat, alleen de opmerking spuit erin, allergisch en geintubeerd is nogal kort. Deze reactie zal later opgetreden zijn dus niet acuut want op de prikplaatsen zijn epipennen beschikbaar.

Deze persoon zat in de auto en was net daarvoor gevaccineerd.
Ik vermoed dat diegene geen 15 min gewacht had.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:12

Dan ligt het dus aan die persoon dat het bijna fout is gegaan en niet alleen aan het vaccineren want wanneer hij gewacht had was intuberen voorkomen .

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:07

ik krijg 09-03 de 1e AZ, gezien de verhalen hier maar na mijn dienst gepland op een dag dat ik erna vrij heb. Fijn om die info hier te hebben gelezen en dus een beetje te kunnen anticiperen

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:36

Ik kreeg de tip. Als je gevacineerd bent, om een dalfagan te nemen. Dan hb je zoveel klachten niet +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:59

Was het maar zo'n feest :')

Maar het is wel een feit dat ik niet wil weten hoe het zonder Dafalgan zou zijn geweest :=

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:01

Dit vinden wij niet raar dit vinden wij heel bijzonder...

Beetje raar dat er een topic is over de bijwerkingen van een vaccin... hier is de lareb voor en geen openbaar forum. Als iedereen alle bijwerkingen daar meld kan het in kaart gebracht worden. Snap ook niet zo goed wat de ts hier mee wil bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:04

Ik zie het probleem er niet in, gewoon even delen hoe je bepaalde dingen hebt ervaren. Gebeurd met zoveel dingen op een forum. Wil daarom niet zeggen dat iedereen automatisch dezelfde ervaring gaat hebben, dat wordt ook genoeg gezegd. Verder gaat het om bijwerkingen die al standaard vermeld worden als je het vaccin laat zetten. Dus neen, ik zie niet wat er bijzonder aan zou zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:19

tirzasarah10 schreef:

Beetje raar dat er een topic is over de bijwerkingen van een vaccin... hier is de lareb voor en geen openbaar forum. Als iedereen alle bijwerkingen daar meld kan het in kaart gebracht worden. Snap ook niet zo goed wat de ts hier mee wil bereiken.

En wie zegt dat degenen die hier posten niet en en doen? Bij de lareb kun je alleen feedback invoeren en krijg je geen respons terug. Fijne van hier is dat je kunt kletsen met mensen die hetzelfde meemaken. Ik heb alles doorgegeven via de site van lareb. Maar vind het ondertussen wel fijn om hier ook te lezen dat ik niet de enige was met wat klachten na mijn prik.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:35

tirzasarah10 schreef:

Ervaringen uitwisselen waarschijnlijk. Dat kan natuurlijk niet via Lareb.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:45

Hier gewoon een positief verhaal: geen centje pijn.
ja, dat op de plek waar hij gezet is, een beurs gevoel had, vind ik niet noemenswaardig.
je kan er geen pijl op trekken :)

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 07:47

tirzasarah10 schreef:

>;) wat is daar raar aan? Ik ben juist blij met te lezen over AZ bijwerkingen. Door dit forum hb ik mij toch laten vaccineren.. ookal heef ik borstv.

Verpest de sfeer niet aub. :(

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:09

tirzasarah10 schreef:

Sorry hoor maar ik vind jou reactie raar en bijzonder. Wat draagt het bij? En wat wil je er mee bereiken?