Laten waxen, zelf waxen, laseren... help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:58

Ah thanks Joolien!

Voor mijn oksels gebruik ik gewoon de epilady, gaat prima. Zelf wax eraf trekken gaat denk ik ook niet lukken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:52

Jeetje. Ik had zo’n apparaat gehaald met waxkorrels, eerst wat op mijn benen geprobeerd maar vond het niet zo fijn smeren. Snel hard en haalde ook niet alles weg. Heb de hoeveelheid van 1 zakje maar alleen gebruikt voor een klein stukje ben en een halve oksel: volgende keer weer gewoon de epilady eroverheen.

En een nieuwe afspraak voor de Brazilian wax, daar begin ik niet eens zelf aan met dit spul :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:41

Goh ik ben niet de enige die er flink mee in dubio zit. Voorheen altijd met de venus gillette geschoren maar zoals eerder aangehaald; meerdere mesjes dus groot risico op van alles en nog wat. Met de producten van Ylonn (Nain en Raka) kon ik de jeuk en rode bultjes wel enigszins hendelen. Sinds kort begonnen met de Bamboozy safety razor; dood eng maar het scheert uiteindelijk heel fijn. Echt downunder ben ik wel terug op de venus want die is toch wat veiliger voor mijn gevoel :')

Maar als ik smiddags scheer, heb ik de volgende ochtend alweer stoppels. Vre-se-lijk irritant. Downunder en onderbenen.

Epilady was een hell, vuurrode benen en veel jeuk.
Met een waxstrip van een bekend merk, bleef alles mooi zitten.
Met scheercreme van verschillende merken, als het langer dan 10minuten er op zat kwam het enigszins los. Maar alles wat niet los kwam was ook niet meer af te scheren om de één of andere reden.

Aan die waxparels heb ik zitten denken, maar ik vraag me af of ik een stap verder kom. Dan vind ik het zonde van het geld. Langsgaan ergens vind ik best wel heel spannend :Y) Laseren durf ik niet echt aan want ik ben bang dat het uiteindelijk kwaad kan op je huid? Misschien iets tussen mijn oren.

Ik lees dus mee!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:48

Je zoekt dus iets voor je hele lichaam? Ik gebruik toch verschillende dingen:

-epilady voor de benen en vaak oksels.
-Brazilian laat ik doen bij salon

Heb Venus voorheen gebruikt voor schaamlippen ed, daarna even de Safety razor maar nu dus toch de salon.

De wax die ik heb gehaald is van Murray’s, maar daar dus nog niet tevreden over. Maar kan ook goed dat dit wennen is en even handigheid krijgen. Apparaat is net zo duur als 1 keer salon, dus dat haal je er wel uit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:51

Bij de waxsalon hoef je, je echt niet te generen. Ik vond het vooraf ook heel spannend maar die dames daar zien tientallen klanten per dag voorbijkomen, die staan nergens meer van te kijken.

Ik zweer bij Beschermende zalf van Bepanthen tegen bultjes en roodheid.
Echt ideaal na het harsen!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:23

Ik heb laseren ook geprobeerd bij de bikini lijn geen sucses daarnaast. 'verbrande' mijn huid gewoon..

ik hou het maar bij scheren..