Voor de 4e keer een blaasontsteking...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: Voor de 4e keer een blaasontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:36

Ik heb niet alles gelezen.
Wat je kunt doen is Cranberry sap van zonnatura had ik drinken en veel vit c en extra water drinken. Binnen een week was ik er weer vanaf.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 06:28

Ik dacht deze week ook een "onschuldige" blaasontsteking te hebben, na 3dgn toch maar naar de dokter.
Nu blijk ik een nierinfectie te hebben wat zware gevolgen kan veroorzaken en zit ik aan zware antibiotica..
Laat dus ook zeker je nieren nakijken als je al zo lang sukkkelt en zeker als je zoveel pijn hebt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:51

Argh dit is allemaal zo herkenbaar... deze weg ga ik dus al 15 jaar. Van heel vaak blaasontstekingen naar uroloog naar onderhoudsdosis naar huisarts naar kweek... om gék van te worden. Hopelijk vinden ze bij jou wel een echte oorzaak waar iets aan gedaan kan worden.
Bij mij is het een kwestie van mee leven vrees ik.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 21:58

Oh jee meiden toch.....dat is niet niks :n

Gisteren naar de uroloog geweest en ze konden geen bacterie vinden.

Nu medicatie om de blaas minder actief te laten worden, tolterodine

Mag daar niet mee autorijden, dus morgenmiddag mee beginnen.

Het gaat al ietsjes beter, maar de drang om te plassen via echt vreselijk :o

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:42

Sterkte TS! Ik heb dezelfde klachten, al ruim 5 jaar en niks lijkt te helpen. Ik volg in stilte verder, wie weet komt dé tip voorbij.

Hopelijk voor jou snel verbetering Y;(

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 06:40

TS, zoals ik reageerde, zijn je nieren goed nagekeken?

Ik heb blaasontsteking achtige symptomen maar bleek een nierontsteking te hebben.
Ik heb ook constante drang om te plassen en branderig gevoel bvb. Daarbij ook de pijn in mijn buik/zij/rug.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:02

pff ik zit in dezelfde molen als jou. continu blaasontstekingen. heb inmiddels onderhoudskuur en daar ga ik nog dwars doorheen qua blaasontsteking. Nu heb ik al symptomen en vieze urine, maar eerst nog geen antibiotica tot ik hoge koorts krijg, begon namelijk flink resistent te worden.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:22

Is jullie suiker wel goed?
Door de vele medicatie die ik krijg is mijn suiker omhoog gegaan en daar krijg ik ook last van mijn blaas en dat voelt echt als een blaasontsteking aan en mijn urine is donkerder en moet veel plassen.
Helaas ben ik ook bekend met blaasontstekingen en urineweginfecties.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:32

Is je blaas niet overactief? Wellicht kun je dat ook eens navragen

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:41

Furabid... echt waardeloze AB.
Ik had jarenlang op en af blaasontstekingen. Cranberry hielp iets en na andere AB dan Furabid ging het lang goed. Direct (echt meteen!) piesen na sex hielp ook goed.
Na lange tijd was het weer eens raak. Artsenhulppost gaf Furabid en het ging alleen maar slechter. Jankend van de pijn bij de huisarts. Zij schreef een zeer heftige AB voor - een van de bijwerkingen was 'dood'... Toch maar genomen want anders ging ik waarschijnlijk ook dood... Sindsdien nooit meer een ontsteking gehad. Als ik maar íets voel of ik de urine afwijkend (uiterlijk of geur) vind, slik ik een paar keer Cranberry Monarda van A. Vogel.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:37

Mijn moeder had ook om de haverklap blaasontsteking. Sinds ze iedere dag cranberry pilletjes slikt heeft ze het nooit meer gehad

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 07:17

herr_balou schreef:
Ik had jarenlang op en af blaasontstekingen. Cranberry hielp iets en na andere AB dan Furabid ging het lang goed. Direct (echt meteen!) piesen na sex hielp ook goed.
Na lange tijd was het weer eens raak. Artsenhulppost gaf Furabid en het ging alleen maar slechter. Jankend van de pijn bij de huisarts. Zij schreef een zeer heftige AB voor - een van de bijwerkingen was 'dood'... Toch maar genomen want anders ging ik waarschijnlijk ook dood... Sindsdien nooit meer een ontsteking gehad. Als ik maar íets voel of ik de urine afwijkend (uiterlijk of geur) vind, slik ik een paar keer Cranberry Monarda van A. Vogel.

Dat jij kennelijk een resistente bacterie had maakt furabid toch niet meteen tot een waardeloze antibiotica?

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 07:32

Polly schreef:
herr_balou schreef:

Dat jij kennelijk een resistente bacterie had maakt furabid toch niet meteen tot een waardeloze antibiotica?

Voor steeds terugkerend blaasontstekingen wel.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 07:45

Dat hangt ervan af wat de oorzaak is van de blaasontsteking

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 21:31

Ik heb nu een week medicatie die ervoor zorgen dat mijn blaas minder actief wordt en nu merk ik dat het begint te werken......hopelijk werkt dit en heb ik straks geen blaasontsteking meer.

Fingers crossed