Fijne haarborstel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:04

femkepien schreef:
ShenaBell schreef:
https://www.bol.com/nl/p/anti-klit-haar ... QlEALw_wcB
Ik heb deze pas aangeschaft ( bij aliexpress veel goedkoper ) ik zelf en me dochter hebben veel krullen met name mijn dochter heeft last van veel klitten, als ik met deze borstel haar haar kam gaat dat super goed vooral met nat haar gaat de borstel er zo doorheen en het borstelen doet ook niet zo zeer

Jaaaa die heb ik ook via alie! Super fijn.
Echt een genot om mijn haar te borstelen nu na het wassen. Zag er altijd zo tegen op, maar nu geen probleem meer!!

Ik heb hem ook (en mijn omgeving inmiddels ook). Wel een ander merk, was 15 euro bij de kapper, de truc is de silicone tandjes oid.. Maar eindelijk vind mijn kleine krullenbol van 6 het fijn als ik haar haar kam! Dat was dus elke dag groot drama ook met de tangle teezer!

Zelf vind ik het ook een hele fijne borstel!
(mediceuticals ScalPro)

ToosxHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:26

JustMyZtje schreef:
Via dit topic ben ik ook gaan kijken naar de Mason Pearson, ik zie dat ze verschillende borstels hebben, wat is het verschil hierin?
Ook zou ik graag een blow out (ronde borstel) willen hebben, zijn daar aanraders voor? :D

Buiten de grotes en kleuren, een Mason Pearson's kan bestaan uit nylon of bristle (varkenshaar) of een combinatie van de twee.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:44

Ik schop dit topic omhoog (als dat mag).
Vind het zo'n moeilijk iets, een fijne haarborstel kiezen.

Ik heb dus fijn haar maar wel heel veel. Ik weet van ellende niet waar ik moet beginnen. Heb zoveel klitten dat heel veel borstels voornamelijk pijn doen en/of heel veel haar meenemen.
Iemand tips?

Sem_

Re: Fijne haarborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:56

Heb je de tangle teezer al geprobeerd? En dan je haar in secties borstelen (onderaan beginnen) als het droog is. :)

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:31

Heb er wel eens een kind mee moeten borstelen maar dat ding vliegt overal naartoe...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:37

Je hebt volgens mij ook varianten met een handvat. :j

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:04

Misschien is gewoon een grove houten kam iets? Tangle teezer was ik zelf geen fan van. Ik heb lang fijn haar, tot over m’n stuitje, en ik vind een kam veel fijner dan haarborstels.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:10

Hier een tangle teaser met handvat, leek me eerst onzin maar mijn vriend heeft er een en ik raak mijn eigen borstel niet aan. Is de eerste waarbij ik ook door vochtig haar kom (heb haar tot aan mijn stuitje) maar ook droog komt hij zonder heel mijn haren kapot te trekken door de klitten heen.

Zonder handvat lijkt me vreselijk.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:34

Tangle Teezer met handvat, want het originele model vliegt uit mijn hand ;-)
Ik heb lang dik haar met slag en gebruik Joico shampoo en conditioner. Voor klitten/pluizig haar gebruik ik een soort Cowboy Magic (naam schiet me even niet te binnen...)

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:40

Ik heb redelijk stijl haar dat ik zowel nat als droog borstel, het is niet zo veel en best fijntjes (dus ook snel klitten, vet en winter soms statisch) wat voor borstel is dan handig?

Heb nu een soort tangle teaser look a like met handvat (anders idd geen grip) maar die heeft zijn best tijd gehad

Zie hier drie soorten voorbij komen, wat zou het beste passen qua niet beschadigen:
Wet brush pro
Tangle teaser
Een met combi pennen en (dierlijke) haren a la (heb ik eerder gehad trekt wel veel stof aan en stonk na wassen)
https://www.etos.nl/producten/zenner-na ... 43584.html

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:03

De tangle teezer hebben wij ook gehad, maar het was een groot drama met borstelen bij mijn dochter.

We hebben nu deze:
https://www.etos.nl/producten/zenner-haarborstel-anti-klit-met-cleaning-brush-120373864.html

Ik wou dat we deze jaren geleden hadden ontdekt. We merken nu pas hoezeer de tangle teezer ons haar beschadigde en daardoor werden de klitten alleen maar erger. Borstelen gaat nu zonder problemen en mijn dochter heeft veel minder klitten, haar haar ziet er stuk beter uit.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 13:40

Ik ben nogsteeds blij met de Tangle Teezer wet detangler :j