Supplementen/vitamines tegen acne?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Supplementen/vitamines tegen acne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:31

Het is met een bha helemaal niet raar dat huid uitdroogt als je het 2 keer per dag if zelfs 1 keer per dag elke dag gebruikt. Als huid er tegen kan, ja geen probleem, maar anders echt minder vaak gebruiken en daarnaast altijd een goede hydraterende crème. Het wisselt echt per persoon en huidtype wat voor crème je moet gebruiken. Ik heb gecombineerde huid, maar wel vocht arm. Dus ja, ik gebruik bha, maar moet dus ook goed hydrateren. En juist geen producten voor droge huid, want dat is weer heel wat anders.

Ook hoor je iets als een bha op te bouwen en dus niet meteen 2 keer per dag elke dag te gaan gebruiken. Eerst beginnen met bijvoorbeeld om de dag of 2 dagen en maar 1 keer per dag.

En ja, als je te veel uitdrogen producten gebruikt ga je meer olie aanmaken en kan je dus ook meer mee eters krijgen. Maar dan moet je dus meer vocht in brengen en heel goed kijken naar de reiniger die je gebruikt. Die zijn vaak ook heel uitdrogend

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:32

En goed drinken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:35

Ja,maar met alleen goed drinken los je geen huidproblemen op. Hoort er wel bij,maar is geen wondermiddel. Maar goed, goede huidverzorging maar slecht eten en drinken werkt elkaar ook tegen haha

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:45

Voor mij is de bha ook niks, het lijkt alleen goed spul om recht op een puistje aan te stippen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:47

MyWishMax schreef:
Ja,maar met alleen goed drinken los je geen huidproblemen op. Hoort er wel bij,maar is geen wondermiddel. Maar goed, goede huidverzorging maar slecht eten en drinken werkt elkaar ook tegen haha

Nee, maar helpt wel mee bij een droge huid.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:48

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:

Nee, maar helpt wel mee bij een droge huid.

Vochtarme huid wel, droog weer niet want dat is gewoon een huidtype.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:19

Water dat je drinkt gaat als eerst naar andere organen, dat gaat zo snel door je lichaam dat het geen effect heeft op je huid. Te weinig water drinken kan echter je hele lichaam en dus ook huid wel nadelig beïnvloeden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:14

CalipsoLover schreef:
En welke gebruik jij daarvan? Zie namelijk nogal veel op de site staan maar het is niet SUPER duur dus wil het wel een keer proberen.

Ze zijn inderdaad super betaalbaar en niet goed = geld terug :)
Zeker met puistjes en acne raad ik "Clarifying Cleanser C2" aan. Deze werkt perfect tegen verstopte poriën, bacteriën, gisten etc. Maar is ook wel wat "strippend" voor je huid, daarom deze max 2 á 3x per week gebruiken, in de eerste week zou je nog 1 of 2x extra de puistjes/acné kunnen aanstippen. Als onderhoud als je huid netjes is deze 1 á 2x per week blijven gebruiken, of beginnende puistjes aanstippen. Ik laat deze ongeveer een halve minuut tot 1 minuut zitten, zodra gaat mijn huid prikken haal ik hem er af.

Uiteraard reinigen we 2x per dag ons gezicht, dus voor de rest raad ik "Vitamine C Cream Cleanser C1" aan. Ook geschikt voor gevoelige huiden, wakkert geen puistjes aan en is pH 5,5 waardoor hij je huid niet irriteert. Ik raad wel aan om hem zonder geur te nemen dat vind ik altijd overbodig en kan je huid irriteren.

Ik gebruik na het reinigen altijd een toner, welke je gebruikt maakt niet zoveel uit dat is vooral persoonlijke voorkeur (zolang ze maar alcohol vrij zijn).

Daarna gebruik ik als dag- en nacht verzorging de "Supergel Moisturizer M3" welke perfect geschikt is voor huiden met puistjes en acné. Gebruik sowieso als je snel verstopte poriën hebt geen dag- of nachtcrème die een "dikke/vette" structuur heeft. Gel achtige producten is dan wat je wil hebben, die verstoppen nauwelijks of niet je poriën.

Dus 3 producten echt kopen: Clarifying cleanser, Vitamin C cleanser en Supergel Moisturizer :j
En ze zijn ook nog vegan & cruelty free!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 10:37

Even MyWishMax’s advies gevolgd. Mijn huid werd inderdaad ook echt vetter en tegelijk had ik droge plekken.

Gebruik de BHA nu om de 2 dagen ipv 1x per dag. Daarnaast ook een flesje bio-oil gekocht omdat dit mij vroeger ook wel hielp tegen een te droge huid. Heb meteen terug minder last en het gaat weer de goede kant op!